Millionær kan ikke låne
3 deltagere
Side 1 af 1
Millionær kan ikke låne
NÅ.....
Lave renter er kun for fallenter.Lånet skulle have været brugt til at betale dyrere bankgæld af med og dermed mindske renteudgifter.
Men er han så millionær? Hvad er værdien af de ejendomme og værdipapirer? De er jo helt klart ikke likvide.Årsagen til, at John Valeur ikke blot betaler bankgælden med sin formue, er, at formuen er bundet i ejendomme og værdipapirer.
Ja, det er jo den nærliggende mulighed.»De kom med en så søgt forklaring, at der kun er to muligheder: Enten er det elendigt kredithåndværk - eller også har banken det så skidt, at den simpelthen ikke tør låne penge ud. Man kan frygte det sidste«, siger Kim Valentin til Politiken
Thomas- Antal indlæg : 34595
Sv: Millionær kan ikke låne
Hvorfor oplyser de ikke også hvor stor gæld der er i de ejendomme? Manden kan jo være insolvent uden at det kommer frem.
Nordea afslog at vi kunne skifte bank fra Den Jyske Sparekasse og over til dem, fordi vi er teknisk insolvente med 300.000kr.
Det er vi selvfølgelig lidt trætte af, men jeg kan godt forstå afvisningen med de nye kapitalkrav der stilles til bankerne - hvorfor sige "ja" til en kunde der kommer med -300.000kr til egenkapitalen (potentielt meget mere)?
Nordea afslog at vi kunne skifte bank fra Den Jyske Sparekasse og over til dem, fordi vi er teknisk insolvente med 300.000kr.
Det er vi selvfølgelig lidt trætte af, men jeg kan godt forstå afvisningen med de nye kapitalkrav der stilles til bankerne - hvorfor sige "ja" til en kunde der kommer med -300.000kr til egenkapitalen (potentielt meget mere)?
Uffe- Antal indlæg : 765
Geografisk sted : Den tyske hede
Uffe skrev:Hvorfor oplyser de ikke også hvor stor gæld der er i de ejendomme? Manden kan jo være insolvent uden at det kommer frem.
Ja, det er lige den jeg formoder. Han har nok nogle gode Danske Bank aktier at lægge som sikkerhed.
Men sagen er den at banken heller ikke har penge at låne ud af.
Thomas- Antal indlæg : 34595
Hahaha....
Kort fortalt har manden vel 2 ting mod sig. Kommende pension og udkantsdanmark.
Kort fortalt har manden vel 2 ting mod sig. Kommende pension og udkantsdanmark.
Shintai- Antal indlæg : 1808
Geografisk sted : Islands Brygge
Lignende emner
» Draghi's plan.
» Danske Banks dødedans.
» Thomas tager fejl igen - flexrenten nu næsten 0%
» Millionær klubben 17-06-14
» Kan du låne til et hus i dag?
» Danske Banks dødedans.
» Thomas tager fejl igen - flexrenten nu næsten 0%
» Millionær klubben 17-06-14
» Kan du låne til et hus i dag?