Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Vestas fyrer 1300 i DK, men udvider antal chefer

+5
clb
Jomsviking
Thomas
mkof
dkguy66
9 deltagere

Side 2 af 2 Forrige  1, 2

Go down

Vestas fyrer 1300 i DK, men udvider antal chefer - Page 2 Empty Sv: Vestas fyrer 1300 i DK, men udvider antal chefer

Indlæg af Uffe Lør Jan 28, 2012 1:49 am

Plyds skrev:Befolkningen sidder i en økonomisk skruestik, fordi de selv har medvirket til det.
Skruestikken skyldes gæld - og de der skulle tage vare på befolkningen (politikkerne) har lukket øjnene for det.

Vedr energien
Hvis du bor i hus, så kan du sætte solceller op. Bor du i boligforening/ ejerlejligheder/andel, kan I gøre det samme. Der er for private ingen afgifter på egenproduceret energi, ud over på sigt en lille transmissionsafgift, og så naturligvis abonnementet/målerleje.

For at det skal give mening at sætte solceller op skal man først overvinde frygten for at regeringen fjerner nettomåleordningen inden man har tilbagebetalt sin kapitalinvestering i skidtet.

For mig at se er ordningen så fordelagtig at hvis man har et hus med sydvendt tag, bruger el og har en opsparing eller gunstige lånevilkår så skal man sgu se at få klasket de celler op.

Med den himmelfart energipriserne skyder, så tror jeg godt man kan regne med at spare uhyggeligt mange penge ved at investere i solceller med en lav (eller ingen) rente på finansieringen.

Først skal man dog overkomme sin frygt for kovendinger i politik. Spanien har lige skrottet deres vindmøllestøtte fordi der skulle prioriteres - hvor længe kan vi køre med 100mia underskud på budgettet og samtidig tage os råd til at subsidiere grøn energi?

Kulkraft og naturgas er vejen frem. (siger ingeniøren fra Vestas ... doh)
Uffe
Uffe

Antal indlæg : 765
Join date : 27/01/12
Geografisk sted : Den tyske hede

Tilbage til toppen Go down

Vestas fyrer 1300 i DK, men udvider antal chefer - Page 2 Empty Sv: Vestas fyrer 1300 i DK, men udvider antal chefer

Indlæg af Plyds Lør Jan 28, 2012 2:05 am

uffe - du har ret - men overvej dette: Hvis de vælger at beskatte egenproduktion til eget forbrug af energi, hvad bliver så det næste?
Så skal du i princippet også beskattes af dine hjemmeavlede gulerødder, kartofler osv.
Eller af den energi der kommer af, at du tramper i pedalerne på din cykel.
Ligeledes hvis du fyrer dit æbletræ af i din brændeovn.

Det holder jo ikke.

Jeg tror ikke, at ordningen afskaffes, men måske ændres der på at du kan trække solcellerne fra i skat.

Desuden indføres der snart igen en transmissionafgift fra netskelsaberne, men det er småpenge, og vel fair nok, da de stiller nettet til rådighed.

Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Join date : 13/12/11
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Tilbage til toppen Go down

Vestas fyrer 1300 i DK, men udvider antal chefer - Page 2 Empty Sv: Vestas fyrer 1300 i DK, men udvider antal chefer

Indlæg af dkguy66 Lør Jan 28, 2012 3:17 am

Plyds

Nu pålagde man jo den såkaldte stavad afgift på den overskudsproduktion kraftvarmeværkerne havde, som blev udnyttet til fjernvarme. Beregnet efter hvor mange tons kul man ellers skulle have forbrændt ved samme fjernvarmeproduktion.

Og jeg kan da ikke se noget problem i at du bliver pålagt skatter og afgifter på din egenproduktion af el. Du sparer jo stadig den rene el-pris.

Men hvis nu alle danskere fik solceller på taget, og dermed ikke havde noget andet forbrug, og dermed heller ikke skulle betale skat og afgift af den el vi ellers forbruger i dag, så kan jeg lige love dig for at den skat og afgift hurtigt blev pålagt. Alene af hensyn til statens provenue.

dkguy66

Antal indlæg : 1854
Join date : 16/08/11
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

Vestas fyrer 1300 i DK, men udvider antal chefer - Page 2 Empty Så er kvartalsregnskabet der

Indlæg af Thomas Ons Maj 02, 2012 12:59 pm

Så vidt jeg forstår er det såkaldte underskud pr. dd. et resultat af forsinket leverance .....
Det er et kendt problem - ikke bare for Vestas; men for alle virksomheder med projektopgaver.

Men så trækker DR - Gud hjælpe mig - en "aktieanalytiker" fra Sydbank frem, der i al sin stupide og bumsede fremtoning rabler vås af sig. Det har nok mere med
Frösig at gøre; nemlig at Sydbank er ved at lukke:
Baggrunden er Finanstilsynets nye nedskrivningsregler, der slår igennem senere på året. De rammer især ejendomsmarkedet, og dermed kan prisstigningerne meget vel gå i den retning.

Det er mest Sydbank, der er en plattenslagerbank - fremfor problemer i Vestas. Nu ved jeg ikke hvilken bank Vestas har; men en forsinket leverance på en måned kan jo godt give et sug på likviditeten - i banken altså.
Dermed ikke sagt at Vestas er et fremragende selskab - det har slet ikke noget med Vestas at gøre.

Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34406
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Vestas fyrer 1300 i DK, men udvider antal chefer - Page 2 Empty Sv: Vestas fyrer 1300 i DK, men udvider antal chefer

Indlæg af Uffe Ons Maj 02, 2012 3:09 pm

Vestas bruger Nordea så vidt jeg ved. I alt fald den del af Vestas der hedder Vestas Wind Systems A/S - bl.a. udviklingsafdelingen.
Uffe
Uffe

Antal indlæg : 765
Join date : 27/01/12
Geografisk sted : Den tyske hede

Tilbage til toppen Go down

Vestas fyrer 1300 i DK, men udvider antal chefer - Page 2 Empty Sv: Vestas fyrer 1300 i DK, men udvider antal chefer

Indlæg af Thomas Ons Maj 02, 2012 3:59 pm

Uffe skrev:Vestas bruger Nordea så vidt jeg ved. I alt fald den del af Vestas der hedder Vestas Wind Systems A/S - bl.a. udviklingsafdelingen.

Tak jeg var ikke klar over, at Nordea havde noget i klemme - sådan rent generelt.

Men det forklarer så også hvorfor Frösig spiller moderne.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34406
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Vestas fyrer 1300 i DK, men udvider antal chefer - Page 2 Empty Sv: Vestas fyrer 1300 i DK, men udvider antal chefer

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 2 af 2 Forrige  1, 2

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum