Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Her er jeg uenig med Jesper Rangvid.

2 deltagere

Go down

Her er jeg uenig med Jesper Rangvid. Empty Her er jeg uenig med Jesper Rangvid.

Indlæg af Thomas Tirs Jan 10, 2012 6:54 pm

Det går så godt, så godt!
Han mener, at det kan skyldes, at bankerne generelt klarer sig godt: "Pengeinstitutternes vurdering er måske nu, at den resterende del af bankerne har det rimelig godt, og det derfor ikke skader sektoren, hvis der går én bank ned."

Det er nok nærmere, at man er klar over, at der er tab. Og tab som andre banker ikke kan dække.

Man kan tilsvarende også se, at indlån ikke er noget problem - man stamper jo bare hos Nationalbanken.

Det er nærmere, at Danske Bank og de andres situation er så anspændt og så mistroet, at det nok ikke kan blive meget værre.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34541

Tilbage til toppen Go down

Her er jeg uenig med Jesper Rangvid. Empty Sv: Her er jeg uenig med Jesper Rangvid.

Indlæg af Plyds Tirs Jan 10, 2012 7:25 pm

Man må så bare konstatere, at bankerne ikke længere løser deres opgave, hverken mht. finansiering af samfundet - herunder virksomhederne - eller mht. internt i sektoren at få ryddet op og stabiliseret tingene.

Jeg ser efter hånden kun ringe eller ingen samfundsmæssig berettigelse for en stor del af de danske banker. de gør faktisk mere skade end de gør gavn.

Jeg syntes lige så godt, at vi kan nationalisere dem først som sidst. Jeg er ved at være godt og grundigt træt af alt det andet pjat her - deres daglige spin til pressen om boligmarkedet og økonomi, og deres falden hinanden i ryggen.

Men - som det ofte er tilfældet - folk der har ryggen mod muren opfører sig desperat.
Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Her er jeg uenig med Jesper Rangvid. Empty Sv: Her er jeg uenig med Jesper Rangvid.

Indlæg af Thomas Tirs Jan 10, 2012 7:57 pm

Plyds skrev:Man må så bare konstatere, at bankerne ikke længere løser deres opgave, hverken mht. finansiering af samfundet - herunder virksomhederne - eller mht. internt i sektoren at få ryddet op og stabiliseret tingene.

Jeg ser efter hånden kun ringe eller ingen samfundsmæssig berettigelse for en stor del af de danske banker. de gør faktisk mere skade end de gør gavn.

Jeg syntes lige så godt, at vi kan nationalisere dem først som sidst. Jeg er ved at være godt og grundigt træt af alt det andet pjat her - deres daglige spin til pressen om boligmarkedet og økonomi, og deres falden hinanden i ryggen.

Men - som det ofte er tilfældet - folk der har ryggen mod muren opfører sig desperat.

Det er jeg så meget enig i.

Men prøv at se Danske Bank kursen.75,95. MEN der er et massivt udbud på 76 - og ingen købere. Der er ellers ikke sket en skid de sidste 3 måneder. Er der en af de større investorer, der har mistet tålmodigheden - nu da årsafslutningen hos spekulanterne er reddet.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34541

Indlæg af Sponsoreret inhold

Sponsoreret inhold

Tilbage til toppen

- Lignende emner

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum