Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Hvorfor tror, jeg at olieterminalerne i Østersøen vil blive ramt?

Go down

Hvorfor tror, jeg at olieterminalerne i Østersøen vil blive ramt? Empty Hvorfor tror, jeg at olieterminalerne i Østersøen vil blive ramt?

Indlæg af Thomas Tirs Okt 22, 2024 3:58 am

Skyttehulsperspektivet.

Det, der er sagen er, at den dybt centraliserede russiske produktion kan rammes langt inde i Rusland med enkle midler.
Det har så været det ideligt tilbagevendende tema i denne konflikt:

Nemlig, at Ukraine hyler og skriger efter flere våben og ammunition. Det første svar tilbage er: Har I ikke billigere og mere effektive midler?
Det var det samme da Moskva blev sænket: Den blev ikke sænket med Harpoon; men med et lokalt modificeret luftværnsmissil. Taktikken var god nok - hvilket viste, at Ukraine ikke blot beder om noget, for at bede. Ukraine har da fået de Harpoon missiler og russerne har fattet, at gentagelse af forsøgene vil alene have være konsekvenser for russerne.

Det er også svært at vide, hvad man egentlig skal forære Ukraine, fordi så snart, de har fået det, så løser 1 leverence problemet. Der er masser af Javelin missiler - og dem skal de også have; men de skal anvendes, hvor mindre ikke kan gøre det. Det er komplet tåbeligt at anvende en Javelin på ammunitionslastbil - den kan smadres med en FPV drone.

Det næste er, at det er dumt at anlægge store depoter i selve Ukraine, hvor russerne kan komme til dem.
Der skal ALTID være en "granat-tørke", fordi det tvinger Ukraine til at anvende de effektive granater med omtanke. Det nytter naturligvis ikke at sige det til manden i skyttehullet, der ser flodbølgen af russere vade imod ham. Det er nok ikke så meget tung ildstøtte, der er nødvendigt: Det er maskingeværer.
Zelensky har ret, når han siger, at situationen er vanskelig - ja, selvfølgelig er den det! Men den rette balance og samvirken af våbenarterne vil give et bedre (evt. mindre ringe) resultat.

Men Zelensky har gjort langt rækkende artilleri til hovedtemaet - forståeligt nok; men hvad kan Ukraine klare med det, de har?

Derfor tror jeg, at Sct. Petersborg olieterminalerne vil få et solidt pulver - og Königsberg også, så "skygge-flåden" ikke har steder at få læsset olie. Den bedste måde, at hjælpe på er at trække på de efterretninger, man har.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34541

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum