Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Mette Frederiksen og Council of Foreign relations.

Go down

Mette Frederiksen og Council of Foreign relations. Empty Mette Frederiksen og Council of Foreign relations.

Indlæg af Thomas Tirs Jul 09, 2024 10:52 pm

Optaget i dag 9/7 2024!

  • Danmark har fra begyndelsen været modstander af gaskøb fra Rusland!
  • Rusland stopper IKKE med Ukraine.
  • En stikpille til USA, at de ikke leverer F-35 hurtigt nok - hvilket er en af årsagerne til den langsomme leverance til Ukraine.


Stoltenberg hos våbenfabrikanternes brancheforening.

Her tager Stoltenberg fejl. Stoltenberg påstår, at investering i forsvar nødvendigvis betyder mindre i sociale goder. Næppe! Dels vil forsvarsinvesteringer give et bredere skattegrundlag. Dels giver beslaglæggelsen af de stjålne russiske midler finansiering (direkte og indirekte) i fabrikationen af våben.
Virksomhederne skal låne til nyt produktionsudstyr og produktionsmodning. De penge kan bankerne låne ud - det er jo ikke fordi, der er likviditetsmangel i bankerne. Bankerne kan låne ud mod sikkerhed i faste kontrakter.

Der, hvor jeg er uenig med Mette er, at det med at komme for sent i gang med investeringerne. Både ja og nej! for 5 år siden var vi ikke helt klar over HVAD vi skulle investere i. Danmark har sendt alt sit artilleri til Ukraine. Det skal erstattes - nu bliver det afprøvet under feltforhold med dronekorrektion og kvalitetskontrol. Det betyder, at det blive et Archer system. Investering i ældre amerikanske våben var måske ikke vejen frem.
Det næste er, at Ukraine har gjort truslen, der skal investeres imod det mindre. De nye danske korvetter skal så måske ikke til snævre danske formål være så mange; men er værfterne først kommet i gang, så kan andre også få bygget samme type tll en bedre pris, fordi der er tale om volumen produktion. Tidligere talte man om søsterskibs-effekten, hvor 2 skib i klassen kostede 10% mindre. Javel, men hvad nu hvis man ikke taler 3 skibe; men 10 (så vi også har nogle i reserve - vel at mærke en aktiv reserve).
Luftværnet omkring Østerlandene skal ikke nødvendigvis være landbaseret. Set fra vort synspunkt skal luftværnet af de større byer i de baltiske lande være på korvetter, der kan "løfte" den overflyvningstrussel over de lande - op i luftlag, hvor vi kan plaffe dem ned.
Regnestykket bliver mere kompliceret.
Her er jeg så slet ikke inde på den NEGTIVE produktion som en "beskæftiget" skolelærer og torturbøddel forårsager.

Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34382
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Mette Frederiksen og Council of Foreign relations. Empty Mette Frederiksen på MSNBC.

Indlæg af Thomas Ons Jul 10, 2024 4:42 am

Damen tager bladet fra munden.

Jeg kan ikke lade være med at tænke på. om Mette læser, hvad jeg ryster ud af ærmet.
Man har lidt svært ved at blive uenige med folk, når de på det nærmeste citerer én - næsten ordret.
Det er nu ikke det væsentlige: Det væsentlige er, at de seriøst inddrager mine analyser og betragtninger i deres overvejelser.
Erfaringsmæssigt har mine oplysninger været brugt - og der er ikke copy-right i politik, så det får jeg nok aldrig bekræftet.

Det, jeg spekulerer på er:

  1. Vil vi anskaffe Taifun.
  2. Vil man inddrage Hjemmeværnet i støttefunktioner udenrigs? F.eks. Støtte improviserede landingsbaner til Hercules - rense, sikre og afspærre vejstrækninger og egnet terræn. så danske Hercules ikke bliver rodet ind i lufthavnenes kaos? Der skal bare en deling (+) med en vovse til at rense en mark - evt, med en metaldetektor til at opdage guldskatte, miner og ueksploderet ammunition på den mark.
  3. Vil man købe de gamle engelske Hercules (så Storbritannien kan få nogle flere Atlas. Bruge den omfattende lufthavnsstruktur til spredning af omtalte Hercules.
  4. Vil man åbne for lange statsobligationer til at "genhuse" båndlagte russiske midler. Man kan så yde obligationslån til virksomheder (ikke nødvendigvis i Danmark), så de kan få deres grej og personale tidssvarende.


Jeg ser, at man ikke vll indgå forlig med Nordea for deres hvidvask og valutamanipulation. Der skal dom til. Nordea kommer til at fortryde deres næsvished.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34382
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Mette Frederiksen og Council of Foreign relations. Empty Formentlig en ukrainsk propaganda:

Indlæg af Thomas Tirs Jul 23, 2024 12:48 am

For at nævne nogle hår i denne sødsuppe:
ti
  • Det er naivt at tro, at materiel, der har været brugt (til dels i kamp) de sidste 40-50 år ikke skulle trænge til afløsning. Når man skal ud og købe større mængder maskineri, så skal kvaliteten være i orden. Mette er en fornuftig husmoder, der gerne bruger penge på apparater (jeg tør vædde på, at hendes støvsuger er en MIELE) - det er dyrt og man kunne godt have fået noget billigere, der var "godt nok". På sigt er det, det forkerte sted at spare!
    Vi skal have kvalitetssikret vores anskaffelser. Ukraine tager imod alt; men har også deres skarpe vurdering af kvaliteten. At det er bedre end russiske antikviteter, det er måske rigtigt nok; men det er at sætte overliggeren meget langt nede.
  • Vi har pengene! Det er svært at undgå, når man handler med olie og producerer kvalitets svinekød.
  • Dertil kommer, at man skal være det forsyningsmæssige bagland for hele Østersøen - og Nordatlanten. Vi ligger langt nok væk fra Skt. Petersborg til at faren for et overraskelsesangreb fra Russisk side er til at overse.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34382
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Mette Frederiksen og Council of Foreign relations. Empty Sv: Mette Frederiksen og Council of Foreign relations.

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum