Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Lækkede dokumenter.

Go down

Lækkede dokumenter. Empty Lækkede dokumenter.

Indlæg af Thomas Tirs Apr 11, 2023 7:18 pm

John Kirby......

Vi ved ikke noget.... Det skal nok være rigtigt;

  1. Det er utilgiveligt naivt, at formode, at USA ikke spionerer mod/med sine allierede - reelt gør vi også det samme.
    "Forstå Din modstander - og Dig selv" Sun Tze
    - "og Dine allierede." Thomas Borgsmidt.
  2. Jeg har ikke set/hørt noget der egentligt berettiger til en høj klassifikation. Tabs skønnene er tilsyneladende blevet "masserede" til en mindre ufordelagtige. En teknisk mulighed er, at de russiske tab er blevet angivet til dræbte og sårede. Personligt har jeg hele tiden været skeptisk overfor de Ukrainske tal hvad angår sårede: Der anvendes nemlig et standard stabsskøn. Reelt tror jeg ikke, at der er så mange sårede - fordi jeg ikke stoler på den russiske sanitetstjeneste. Der er masser af sårede - naturligvis; men en faktor på 2 eller 3 af de dræbte - det er sandsynligvis alt for højt. Wagners straffefanger er der ikke nogen, der gider redde. (for nu at tage et eksempel)
  3. Men der kan være tale om oplysninger, der er lækkede efter leverancerne er sket.
  4. At Ukraine skulle løbe tør for luftværn med udgangen af maj. Det er som ammunitions "tørken". Noget sådant nævner man ikke som et problem - ikke før problemet er løst. Helt typisk viser det sig, at man fik adgang til de japanske og koreanske beredskabslagre - der naturligvis skal fyldes op igen - og give fabrikanterne flerårskontrakter i en størrelse, så stk. prisen kommer ned i et fornuftigt leje.
    Sandheden er, at den leverede ammunition vil indenfor de næste 5-10 år blive et problem, fordi de passerer sidste salgdato. Hvad pokker gør man med udløben ammunition??? Det er i sig selv et problem. Normalt aflader man gennem løbet ved at øvelsesmæssigt bortskyde de ældste.
  5. Der er i situationen næppe nok under hensyn dels til forældelse og det meget begrænsede øvelsesforbrug, der har været. Den forøgede produktion skulle man under alle omstændigheder have sat i gang.
    Vi ser hvordan russerne må gå tiggergang til Kina og Nordkorea - for at få granater, der helt sikkert ikke er pengene værd.
  6. Min spekulation er, at der er tale om journalistfoder.
  7. Yderligere så reagerer man med forøget beredskab i Litauen - helt fint, fordi det vil binde et betydeligt antal tropper langs grænsen til Polen og Litauen. Hvor skal de komme fra? Tja... det kan kun være fra Ukraine: Man har allerede ribbet de Fjernøstlige enheder for alt, der kan bevæge sig uden rullestol.
  8. Det næste kan også være, at man ser, hvilke af de allierede, der lækker. Tallene tyder på det. De enkelte allierede får dokumentet med svagt varierende tal. Når de så når nettet, så véd man hvem, der har lækket. Det er et almindeligt administrativt kneb, når man giver fortrolige kopier til alle, hvor der er lækager i flokken.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum