Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Rusland

2 deltagere

Side 2 af 2 Forrige  1, 2

Go down

Rusland - Page 2 Empty Kina betegner Rusland som en "aggressor" i FN.

Indlæg af Thomas Tors Maj 04, 2023 10:45 pm

6:20 Hvorfor de gør det, er svært at gennemskue......

Noget kunne tyde på, at Kina ikke er tilfreds med Ruslands prispolitik på olie etc. - specielt ikke, når det drejer sig om betalingen. Kina har meget lille motivation til at bruge USD på Rusland?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34074
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Rusland - Page 2 Empty Rusland har fløjet med Coaler

Indlæg af Thomas Lør Maj 20, 2023 6:19 pm

over Østersøen.

Jeg formoder, at Coaler er den, der skal levere tændsatsen til atomvåben.

Problemet er, at russerne er klar over, at alene vil den ikke overleve 5 minutter. Den må derfor eskorteres (formentlig til Königsberg).

Hmmm... er det begyndelsen til et køb af Typhoon af Danmark?

Det er første gang, jeg hører (fra andet end stemmerne i mit hoved), at Khaleningrad er en byrde for Rusland.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34074
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Rusland - Page 2 Empty Her er endnu en rapport, jeg ikke aner, hvad jeg skal stille op med.

Indlæg af Thomas Søn Mar 03, 2024 1:39 pm

Det gør dem, der bringer den - heller ikke.

I stedet for kold rapportering af fakta, så hensynker den kanal i hypoteser og rent gætværk. Om der er tale om propaganda, kontrapropaganda eller hvad det er. er mig ikke klart.

At Ukraine skulle være trængt ind på en flybase i Rusland vil jeg tro: Baseret på mine erfaringer som værnepligtig, så er bevogtning af flyvestationer en syg vittighed. Hvorfor klippe hul i hegnet, når man kan vade direkte in via hovedporten???

Overfor dette står observationen af vores statsminister som har fundet penge og flertal for en betydelig oprustning (fornuftigt nok) på de indikationer, som Putler sprøjter omkring sig - man kan formelig på billederne se savlet boble som en gryde inden spaghettien kommes i.

Lad os sige det sådan: Mette Frederiksen har fået informationer om ting og sager, som ikke er meddelt offentligheden. Hvad disse informationer rent faktisk er har jeg ikke nogen idé om - udover de sædvanlige vage angivelser af Konigsberg og Suvalki-hullet (minder en del om omtalen af Nidda-Fulda"hullet", som jeg dengang have en mulighed for overfladisk at recognosere). Men det er ikke noget, jeg umiddelbart kan forme konklusioner på baggrund af.

Det er også tydeligt, at det hele foregår i det skjulte for en stor del af medlemmerne i Folketinget - og Forsvarskommandoen. Man har formentlig kendskab (eller begrundet formodning om) til nogen i den kreds, der er meget lidt loyale overfor grundloven. Man stoler heller ikke så ganske på parlamenterne i andre Nato-lande: Det er typisk, at man futter rundt og holder møder på hotelværelser og små listige steder. Meget foregår på en personlig basis. Der er skam tale om sammensværgelser - bare ikke noget, der følger de traditionelle partiskel.

Og nej! At Søren Pape Poulsen pludseligt dør er også bemærkelsesværdigt - om ikke andet så fordi den officelle årsag: Hjerneblødning er lidet troværdig. Hvem har hørt om en skolelærer med hjerne at bløde i?
Hvad har været indholdet af den snak, som fremprovokerede et så voldsomt bommesi-slag?



Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34074
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Rusland - Page 2 Empty Mytteri hoa flåden i Skt. Petersborg.

Indlæg af Thomas Man Mar 04, 2024 10:01 am

Jeg anser - indtil videre dette for at være løse rygter.
Jeg håber vi får satelit foto i den nærmeste fremtid.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34074
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Rusland - Page 2 Empty Russian Volunteer Corps

Indlæg af Thomas Fre Mar 15, 2024 5:41 am

Artur Rehi, estisk blogger.
På trods af hans ungdommelige, oversvømmende, skadefro, enthusiastiske glæde - nogenlunde den samme vi andre føler, hvis vi ser vores gamle skolelærer smadret under en bus - specielt, hvis bussen bagger hen over den jamrende, for så at lave hjulspin på kadaveret. Man må ikke ringeagte livsglæden!

  • Russian Volunteer Corps vil næppe opnå noget særligt; men det var det samme, som jeg formodede, da Ukraine landsatte lette tropper på den anden side af Dniepr ved Kherson. Nu har de været der i månedsvis - og strukket den russiske frontlinje i modsatte retning af Belgorod. Det tager åbenbart sin tid at få skrabet reserver sammen?
    Det er så en af de første indikationer på en kommende russisk borgerkrig.
  • Angrebene på den russiske olieindustri med billige droner. Det vil permanent skade den russiske eksport af energi, fordi omkostningerne ved udvinding og raffinering af olie overstiger markedsprisen. Specielt fordi det naturlige karriereforløb for en russisk oliemagnat indvolverer, at man skyder sig 7 gange i nakken - eller rejser sig fra sygesengen og hopper ud af vinduet.
  • At man skyder generaler er altid farligt, fordi folk, der lever af at omgås kampsoldater har det med at tage trusler på livet ilde op.

Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34074
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Rusland - Page 2 Empty Sv: Rusland

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 2 af 2 Forrige  1, 2

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum