Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Hvad er det, der sker?

2 deltagere

Side 2 af 5 Forrige  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Go down

Hvad er det, der sker? - Page 2 Empty Det er nok ikke bare mig, der er forvirret.

Indlæg af Thomas Tors Nov 26, 2020 11:37 pm

Helt generelt er der så mange selvmodsigende dagsordner, at alle snubler over deres egne tæer.

Dernæst er enhver form for nonsens et gyldigt argument. Corona er en myte, der er gået i selvsving - ikke mindst i udlandet. At det så involverer at "eksperterne" ikke kan regne og ikke kan klare et kursusfag i matematik på gymnasieplan - det kan ikke undre. Det er så ikke nok!

Rent faktisk har jeg nok haft mere held med herinde at forklare rentekurven (altså at renten på en statsobligation principielt kun afhænger af produktivitetsstigningen og inflationen) end pressen har med at forklare Corona - det bør ikke overraske.
Johannes Kepler havde store problemer med at tro, at han havde opdaget noget, som andre ikke havde set. Jeg har ikke set rentekurven forklaret; men jeg har naturligvis ikke set alt. Jeg ser bare, at dem, der forsøger at bortforklare - de læner sig op ad en længere fængselsdom.

Er der noget at gøre ved det? Jeg har min alvorlige tvivl desangående.

Det bliver ikke lettere af, at produktiviteten i samfundet rent faktisk vil blive forbedret i det omfang man smider banksvin og skolelærere væk - de gør kun skade. Det for at tage to befolkningsgrupper, der beviseligt er ukvalificerede og selvhævdende - og uden nogen som helst forbindelse med noget som helst, der minder om neurologisk aktivitet. Det er såmænd ikke så svært, at forklare en reelt åndsvag noget, så de forstår det; men at forklare en skolelærer noget er umuligt - fordi skolelæreren ikke kan begribe hvor stupid han er.

Jeg kommer til stadighed tilbage til min tysklærer i Folkeskolen - han gik fuldstændig i spåner, da det gik op for ham - efter en elev havde hamret en kniv gennem hånden på ham - at ingen syntes, at det var synd for ham. Der var vitterlig ingen, der regnede ham for noget.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Hvad er det, der sker? - Page 2 Empty Hmm....

Indlæg af Thomas Søn Dec 06, 2020 3:31 pm

  • Al Corona-balladen tyder på, at miljøfimserne står til nogle særdeles velfortjente hug.
    Corona virker som kniv-forbudet - giver politiet en undskyldning til at bure idioter inde og foretage kropsvisitation af narkohandlende indvandrere i SF/Enhedslistens bagland.
    Vi ser, at - med fup-epidemien som påskud, så får børnene en lang juleferie fra de afskyelige torturbødler til skolelærere.
  • Jeg er godt nok bannet midlertidigt fra Fjæsbog; men hvis det er det, der skal til for at få kulet bøssesvinet og skolelæreren Søren Pape Poulsen ned, så er det til at leve med. Danske Bank er i alvorlige vanskeligheder (eller Nordea) og har måttet låne euro i Nationalbanken. 20 mia. er også en slat penge.
    Nu får vi se om en rentenedsættelse ikke kommer straks i det nye år? Flextumpernes pensionsopsparing skal fjernes og skatten betales.
  • En lidt usædvanlig melding fra Storbritanien.Det lyder som en Huitfeldt-klasse. Fint nok; men så skal vi have nogle flere selv.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Hvad er det, der sker? - Page 2 Empty Sv: Hvad er det, der sker?

Indlæg af klogeaage 35 Søn Dec 06, 2020 9:48 pm

Thomas skrev:

  • Al Corona-balladen tyder på, at miljøfimserne står til nogle særdeles velfortjente hug.
    Corona virker som kniv-forbudet - giver politiet en undskyldning til at bure idioter inde og foretage kropsvisitation af narkohandlende indvandrere i SF/Enhedslistens bagland.
    Vi ser, at - med fup-epidemien som påskud, så får børnene en lang juleferie fra de afskyelige torturbødler til skolelærere.
  • Jeg er godt nok bannet midlertidigt fra Fjæsbog; men hvis det er det, der skal til for at få kulet bøssesvinet og skolelæreren Søren Pape Poulsen ned, så er det til at leve med. Danske Bank er i alvorlige vanskeligheder (eller Nordea) og har måttet låne euro i Nationalbanken. 20 mia. er også en slat penge.


    Nu får vi se om en rentenedsættelse ikke kommer straks i det nye år? Flextumpernes pensionsopsparing skal fjernes og skatten betales.


  • En lidt usædvanlig melding fra Storbritanien.Det lyder som en Huitfeldt-klasse. Fint nok; men så skal vi have nogle flere selv.

Det er ved at gå op for bankerne
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Hvad er det, der sker? - Page 2 Empty Sv: Hvad er det, der sker?

Indlæg af klogeaage 35 Søn Dec 06, 2020 11:01 pm

Så blev bankernes annonce offentlig
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Hvad er det, der sker? - Page 2 Empty Tak for henvisningen. klogeaage 35

Indlæg af Thomas Man Dec 07, 2020 1:09 am

klogeaage 35 skrev:Så blev bankernes annonce offentlig

»Rentestigningerne var primært drevet af svag efterspørgsel efter nyudstedte obligationer og ikke af et salgspres fra eksisterende obligationsinvestorer,« skrev Nationalbanken i sin analyse fra november.

Hmm... javel.... men efterspørgslen efter statsobligationer fejlede ikke noget. Tværtimod, når man tager i betragtning, at sigtepunktet for udstedelse af statsobligationer steg fra 75 mia. til 125 mia. Det er immervæk 50 mia.
Ingen tvivl om, at Nationalbanken skred ind med støtteopkøb af realkreditter - dog med den begrænsning, at det skulle være obligationer, hvor der forelå en kommunal garanti.

Der er udstedt og solgt for ret nær på 200 mia. i statsobligationer og købt for 60 mia. - dvs. netto for 140 mia. Det er så én ting; men løbetiden er også blevet længere. 2052 er oppe på 27,5 mia. og der er solgt 65,5 mia. 2029 og der er kun købt 20,5 mia. i 2027 og 2039. Netto 45 mia.
Til sidst har vi så skatkammerbeviserne, som fra 30 mia. i omløb er steget til 80 mia. Hvilket er en betydelig løbetidsforlængelse - set i forhold til indskudsbeviser.

Når Nationalbanken har været inde med støtteopkøb af realkreditter på ca. 50 mia., så må man nok sige at FED og ECB ikke har haft den store indflydelse.
Hvilke midler, der ligger hos udenlandske investorer er svært at sige: Jeg går ud fra, at hovedparten er banksvinenes stråmænd. Med en faldende kurs på USD så er det også en klam fidus for banksvinene.
De kan godt nok låne alle de euro, de vil; men de er nødt til at stille (formentlig 2052) statsobligationer som pant og sikkerhed. At det så nok er pensionskasserne, der ligger med de lange statsobligationer. Banksvinene må så købe de obligationer af pensionskasserne og sælge dem på termin. Det gør investorerne ikke gratis.

Det er dog hverken ønskværdigt at give bankerne grønt lys til at købe flere obligationer – for så kan de ende med at tabe flere penge – eller at tillade, at realkreditinstitutterne udskyder deres udstedelser, vurderer Kristian Vie Madsen, vicedirektør i Finanstilsynet.

Der er kommet andre boller på suppen i Finanstilsynet efter Brian Mikkelsen (aka "Harry Potter) blev smidt væk som minister.

skatkammer ligger i -0,5% til - 0,6%
2022 ligger i -0,6%
2029 ligger i -0,4%
2052 ligger i -0,1%

Hvor den "renteforhøjelse" er blevet af har jeg meget svært ved at se!
Så længe, der er obligationer med kommunegaranti - dvs. med sikkerhed i skatteindbetalingerne, så tjener Nationalbanken smukt ½% p.a. Hvilket er ca. 1 mia. på udstedelserne om året - lige ned i statskassen.

Forklaringer om "udlandet" må henvises til Afdelingen for Bortforklaringer.

Der er jo ikke nogen tvivl om Nationalbankens hensigt. I en meget overset meddelelse fra Nationalbanken kom Lars Rohde med den betragtning, at da bankerne ikke havde noget at anbringe pensionsmidlerne i, så burde de nedbringe udlånet til flextumperne.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Hvad er det, der sker? - Page 2 Empty Det er typisk områder, hvor SF/Enhedslisten står forholdsvis stærkt

Indlæg af Thomas Man Dec 07, 2020 1:32 am

Der er tale om områder med skadedyrs-problemer.

Narkohandlende indvandrere og skolelærere.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Hvad er det, der sker? - Page 2 Empty Det bliver lidt klarere.

Indlæg af Thomas Tors Dec 24, 2020 8:57 am

[list]
[*]Det væsentlige er nok her, at USA - og vi - er gået i forhøjet beredskab. Det er så fornuftigt nok, fordi der er et regeringsskifte i USA, hvor alle hepper på den side, de tror gavner dem. Det er barnagtigt, fordi en amerikansk regering er på USA's side.
Kan det ende med en krig?

Hmm... det kan det, men det afhænger af hvor meget kontrol Xi Ping Pong rent faktisk har over sine handikap. Eller hvor megen kontrol handikapene har over den idiot. At han er dybt usympatisk er irrelevant, ligesom det er dybt irrelevant om Trump er en ulækker lort (hvad han er).

Jeg anser det imidlertid for stærkt usandsynligt. Det gør jeg fordi det Kina i øjeblikket gør er at skyde sig selv med maskingevær i undersåtterne.
[*]Der er allerede på indeværende tidspunkt en fødevarekrise i Kina. Man prøver at bortforklare; men kommer samtidig med en indirekte indrømmelse - ved at man truer restaurationer, der serverer for store portioner med fængsel.
Problemet er ikke så meget oversvømmelser og misvækst - det kommer og burde være noget, man var forberedt på med nødlagre; men...
a) Vi har gennem de senere år haft adskillige beretninger om fødevarer af elendig kvalitet i Kina. Disse lagre - for så vidt som de fantes - er spist op for længe siden.
b) Verdens største eksportør af ris: Indien! Har fordoblet sin eksport af ris til Kina - jeg véd ikke om det er tonnagemæssigt eller målt i USD. Det er bare nok givet, at Indien ikke akcepterer CNY som betaling. Guld - måske; men ikke CNY. Guld - måske; men ikke CNY.
Samtidig laver man de idiotiske grænsekrænkelser i Ladahk - hvis det ikke kan siges at være præmieidioti, så ved jeg ikke, hvad det er.
c) Lukker for importen af fødevarer og kul fra Australien og samtidig går på tyvfiskeri - så er man altså under middel begavet!
[*]Vi har set en gang valutauro gennem vore kriminelle banker, hvor man forsøger at veksle USD til EUR - med mådelig effekt og omfang. Rusland har regninger i EUR, men indtægter i USD - det skal jo give storm i en urtepotte.
[*]Jeg formodede, at Corona kunne være et dække for pest. Hvis det har været, så er det, det i meget mindre grad, fordi pest har man forholdsregler imod. Så nu er Corona helt og aldeles blot et påskud til at slå ned på kriminalitet.
[*]Til støtte for den antagelse, kan jeg blot pege på "smittetallene" og se hvilke valgkredse de vedrører. Det er København og i særlig grad Vestegnen. Man kunne også omtale, at skolerne er lukkede - om de åbner igen? Det kommer nok til at tage sin tid. Det viste sig jo, at efter lærerstrejken så brød verden ikke sammen.
[*]Jeg er stadig bannet fra Facebook - hvilket jeg tager med ophøjet ro og skadefryd: Hvornår har man ellers lejlighed til at piske had til skolelærere, banksvin og bøssedyr - på én gang. Nu skal vi bare have de narkohandlende indvandrere til at slå skolelærere ihjel.[*]De såkaldte "klimamål" skal nok blive indfriet - det bliver bare Kina, der kommer til at reducere sit energi-forbrug. Det er så også vejen frem for lavere energiomkostninger.
Den russiske markedsandel i Europa skal nok holde sig - men til væsentligt lavere priser. For øjeblikket kan Kina bruge alt, hvad Rusland kan producere - og lidt til: Der er bare én hage ved det arrangement - Kina kan ikke betale! De gør det i hvert fald ikke.[list]
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Hvad er det, der sker? - Page 2 Empty Nets har over nytår været i urede.

Indlæg af Thomas Fre Jan 08, 2021 11:08 am

Det plejer gerne at være tegn på, at Danske Bank er i alvorlige problemer. Man gider end ikke snakke om det i aviserne.

Sammenholdt med:

  • Den lokale udgave af SS-Ilse Greese, det onde (Pia Olsen) Dyhr er fuldstændig ligeglad med befolkningen og i sin ufattelige ondskab vil have landet lukket helt ned.
  • At 1000 indlagte skulle få sundhedsvæsnet i knæ - hvilket naturligvis er alle andres skyld end læger og sygeplejersker - Vor Herre bevar's!
  • Bøssesvinene Simon Emil Amnitzbøl, Uffe Elbæk, Torben Lund og - aktuelt - Søren Pape Poulsen bliver isoleret og er hurtigere eller langsommere på den vej alt affald følger - ud.
  • Både Berlingske og JyllandsPosten hyler højt over, at Venstre ikke gør som deres ejere (avisernes - altså) siger.
  • Nationalbanken måtte igen-igen i sidste kvartal 2020 yde nødforstrækning af valuta på 20 mia. Det kan kun være Danske Bank, der har den størrelse.
  • Der er i årets løb solgt ekstra 150 mia. af statsobligationer - hvilket fra investorernes synspunkt er ganske fornuftigt, fordi de véd jo godt, at deres egen valuta er et toiletpapir.
  • Kina er så tydeligt i knæ - bortforklaringerne er ved at vælte den store dæmning.


At Trumpister laver angreb på kongressen er noget af en pseudobegivenhed. Politiet lader til at have fat i de rigtige.

Har min hadkampagne mod bøssesvinet og skolelæreren Søren Pape Poulsen nogen effekt? Hmmm... måske marginalt, men:

  1. Jeg siger jo ikke noget "man" ikke udmærket véd.
  2. Det, der formentlig skubbede Elbæk det sidste stykke var muligvis et debatsvar, hvor lortens fortid og perversitet blev berørt - og nej, det var ikke mig, der kom med det.
  3. Jeg skubber udelukkende til det indgroede had som både Mette Frederiksen og Lars Løkke har til banksvin, skolelærere og pædofile.


Ellers har jeg brugt min banning på Facebook til en udmærket (og kortfattet) diskussion med professor Payam (indisk matematiker i USA) vedr. Euler-Mascheroni konstanten - og dermed indirekte omkring Riemanns Zeta-funktion. Hvordan sammenhængen er til fordelingen af primtal? Aner det ikke.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Hvad er det, der sker? - Page 2 Empty Hvad er det Lars Løkke siger?

Indlæg af Thomas Fre Jan 15, 2021 11:11 pm

Ja, først og fremmest er det ikke ret meget - det er nok så meget spørgsmålet om den halvkvædede vise.

Nu skal Inger Støjberg så hænges ud - hvilket i sig selv ikke er noget, der afficerer Lars Løkke.

Det er nok så meget en advarsel til Venstres "bagland" (i modsætning til vælgere!). Altså: I skal være meget forsigtige med hvilke lortetønder i åbner. Jeres egen kunne eventuelt blive hældt over Jer.

Man må aldrig glemme, at efter 40 år i Venstre, så véd Lars Løkke alt om alle.

Samtidig er det en advarsel til de Konservative og bøssesvinet Søren Pape Poulsen. De andre små borgerlige partier har fået deres pengeinstitut på nakken.

Socialdemokratiet bliver også mindet om, at deres opgave er at slå nazisterne i SF og kommunisterne i Enhedslisten - ihjel. I samme sekund, man løfter politibeskyttelsen af venstrefløjserne, så bliver de hakket ned på det mest smertefulde af deres kriminelle støtter, der nok bliver opmærksom på hvor meget de modbydelige skolelærere har sladret til politiet - og så vil sladre yderligere. Özlem er lige pludselig blevet så syg, så syg.....
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Hvad er det, der sker? - Page 2 Empty Corona er fup, plat og svindel

Indlæg af Thomas Lør Jan 23, 2021 2:19 am

  1. Influenza muterer alt for hurtigt til at kunne have en generel vaccine - der er tale om en RNA virus, der kun har den en side af en aflæst DNA kode og dermed ikke har kontrolfunktionen ved at være den berømte dobbelte helix.
  2. Den nedlukning, der sker overalt, er effektiv overfor pest, fordi der ikke eksisterer nogen vaccine; men derimod en effektiv og ukompliceret behandling - blot den indsættes tidligt nok.


Som sådan afspejler den nedlukning forholdsregler mod pest; men ikke mod influenza, hvilket leder til den konklusion, at Corona slet ikke er et problem. Man bruger bare den beredskabsplan man har - og har brug for. Problemet er, at Kina ikke har beredskabsplaner for noget som helst og er generelt i land i kaos. Derfor iværksætter man "worst case" forholdsregler. Det hjælper ikke en døjt på influenza; men det er ligegyldigt. Problemet er, at man ikke kan stole på, at Kineserne

Der er nok andre forhold, der kan betinge alvorlig forsigtighed og skærpet opmærksomhed.

  1. Kina er på vej ud i et sammenbrud - eller rettere under sammenbrud. De tal, der kommer ud fra Kina véd vi erfaringsmæssigt er ikke bare "friserede"; men direkte løgn. Der kommer tal ud på noget, der - på sæt og vis - er ligegyldige: Om der er død 100 eller 1000 i en oversvømmelse? Det er kineserne skide ligeglade med.
    Det reflekteres også i, at Kineserne truer med at knuse - snart den ene og så den anden - og kommer det til en konfrontation (selv på et ret så lavt plan), så lusker de gule skævøjede af med halen mellem benene.
  2. Der er uro omkring Trumps fjernelse fra præsident-embedet og det er sket; men er noget af en storm i en tekop. Problemet er, at Nationalgarden nægtede at efterkomme politiets anmodning om assistance. En normal præsident havde udstedt en forholdsordre der uden vaklen ville få Nationalgarden til at adlyde. Det var det Kennedy gjorde i Alabama.
    Sikkerhedspolitisk var Trump et problem for så vidt, som han var inderligt ligeglad og snotdum.
    Pence har uden tvivl været klar over, at hvis Trump trådte tilbage og blev benådet af Pence, så ville Pence komme til at fortryde det: Nancy Pelosi ryster ikke længere på hånden: Hun har flertal i senatet. Alene Trumps adfærd de sidste 14 dage er nok til at sætte ham i buret for altid.
  3. Støjberg balladen er kun et spørgsmål om at der vil falde brænde ned over skolelærerne også bøssesvinet Søren Pape Poulsen.
    Støjbjerget ender - formentlig - dér, hvor Løkke siger: Hun får HØJST en beskeden dom.
    Beskeden bliver til regeringen, at de skal have renset ud i ministerierne og smidt miljøfimsere og skolelærere ud. Pernille Rosenkranz-Theil skal nok være fornødent brutal overfor skolelærerne: Ganske enkelt fordi, man har for meget på hende.
  4. Pengepolitisk skal man hæfte sig ved, at terrorfinansiering og pengevask nu skal undersøges af IMF og den undersøgelse skal være afsluttet næste år. På den korte bane er der idelige særlige udlån af valuta, gerne sammenfaldende med at "nogle" banksvin snakker til politiet - til ulidelighed.
    Som jeg ser det: Der bevæger sig store beløb af sorte penge gennem de nordisk - og dermed Danske Bank og Nordea - Sverrig har yderligere problemet med SKB etc. Det medfører at den lange rente presses ned, fordi de penge vil blive brugt til at opkøbe danske statsobligationer: Der vil hele tiden være en valutagevinst, der kan kompensere for tabet forbundet med den forhøjede kurs. Det er ud fra en national dansk betragtning uhensigtsmæssigt, fordi det betyder at korte indlån i Nationalbanken bliver relativt for billige.
    Det er formentlig terrorfinansiering og pengevask, der afholder Nationalbanken fra at knalde renten ned, hvor den skal være.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Hvad er det, der sker? - Page 2 Empty Det, vi har set i løbet at den forgangne uges tid er:

Indlæg af Thomas Fre Jan 29, 2021 10:41 am

Kronen er stille og roligt - intet panisk - kravlet op overfor Euro.

Det betyder så igen, at valutagevinsten ved at anbringe pengene i DKK fra NOK og SEK er ikke nok til at opveje den negative rente på statsobligationer.

Den seneste auktion over skatkammerbeviser havde bud på små 4 mia.; men kun 2 mia. på et års løbetid havde interesse til en rente på -0,56%, samtidig har der været et ret så massivt tilbagesalg af 3% 2021 på godt 10 mia. Kursen har så været: Pari, hvis vi indregner rentebeløbet på 3%.

Det bliver interessant, hvilken kurs og hvilke statsobligationer, der bliver udbudt ved auktionen på onsdag?

Samtidig er Nationalbanken gået ud med nyheden om at pengevask og terrorfinansiering skal gennemgås af IMF i hele det nordiske område. Det er så klart rettet mod bankerne. Man er klar over, at man kan ikke stole på danske myndigheder (og slet ikke svenske) - øjnene har været lukket så fast i hos politi og finanstilsyn, at øjenlågene er klistret sammen.

Jeg hæfter mig også ved, at man opgav at sigte 6 banksvin. Når skadedyrene fastholder, at de er uskyldige, så er der ikke noget at gøre ved det - og de ikke leverer dokumentation, der får dem smidt i fængsel.....
Der er bare den hage ved det, at nogle af deres "kernekunder" har den opfattelse, at banksvin stjæler. Disse "gode kunder" er uden tvivl ret så ubehagelige personer, med en udpræget hævnfølelse; men da banksvinene ikke har gjort noget galt, så er der jo ikke nogen grund til at politiet beskytter dem?
Den slags perspektiver plejer gerne at bringe visse ting i erindring - og åbenbare bortkommen dokumentation. Udsigten til at blive tævet ihjel har en normal udgang/afgang: Ud i sommerhuset og "hænge ud".
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Hvad er det, der sker? - Page 2 Empty Flextumperne i Gentofte.

Indlæg af Thomas Fre Jan 29, 2021 9:22 pm

Thomas skrev:Kronen er stille og roligt - intet panisk - kravlet op overfor Euro.

.....

Nu er det vel gået op for nogen, at stemme på det Konservative Folkeparti - ledet af en homoseksuel voldforbryder og Danske Banks lydige og villige instrument, som Søren Pape Poulsen - er vel noget nær det mest tåbelige de kan gøre! Vel at mærke: Set fra flextumpernes synspunkt!

  1. Det betyder forøget bidrag til den kommunale udligning og kun Venstre forhindrede, at regningen blev dobbelt så stor.
  2. Overvurderingen af deres "ejendomme" vil betyde højere ejendomsskatter.
  3. At læsse skattebyrden over på kontanthjælpsmodtagere vil alene betyde, at der skal udbetales mere kontanthjælp - og det er der nogen, der skal betale: Gæt hvem det bliver.
  4. Oppumpningen af ejendomsværdierne betyder alene, at deres pensionsopsparing forrentes lavere end deres gæld.
  5. Det betyder, at deres udbetalte pension - efter skat gør, at de ikke får deres maksimale folkepension; men de skal alligevel betale renter og afdrag på deres gæld.


Hvor dum kan man være - tja... flextumperne demonstrerer, at der ikke er nogen grænse for stupiditet.

Jeg siger ikke, at det går galt! Jeg siger, at det er gået galt! Jeg kan ikke se nogen redning for flextumperne.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Hvad er det, der sker? - Page 2 Empty Aviserne er uden information.

Indlæg af Thomas Tors Feb 04, 2021 8:18 am

Aviserne aner heller ikke, hvad der foregår.

Når vi samlet taler mindre end en milliard USD, så er det problemer i småtingsafdelingen.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

klogeaage 35 synes godt om

Tilbage til toppen Go down

Hvad er det, der sker? - Page 2 Empty Støjbjerget for en rigsret.

Indlæg af Thomas Tors Feb 04, 2021 5:45 pm

Det er en sag, der aldrig burde være rejst. Om hun bliver dømt? Det må nok siges at være tvivlsomt.

Lars Løkke har nok meget ret i sin analyse. Kan læses på hans hjemmeside - med henvisning fra hans facebook-side.

Løkke gør nok det rigtige ved at "styre fra bagsædet" (kan p.gr.a. banning ikke udtrykke det til ham).

Der er imidlertid det uløste problem:

1) Bøssesvinet, voldtægtsforbryderen og skolelæreren (ja, tingene summer sig op i det tilfælde) Søren Pape Poulsen burde for længe siden være slået i ihjel af sin trækkerdreng - det er sådan skærmydsler i de kredse plejer at blive løst - ikke at kvinder er mere ondartede; men dels bruger de gift (jeg fandt aldrig ud af om min ex virkelig var så ringe en kok eller hun prøvede at forgive mig - fandt aldrig ud af det), dels bruger de sjældent vold - fordi så får de tæsk.
"Digteren og kulturpersonligheden" Christian Kampmann blev myrdet af sin trækkerdreng, da Kampmann blev træt af ham. Simon Emil Amnitzbøl og Uffe Elbæk bliver også skyllet ud af lokummet.

2) Danske Bank/Nordea hænger med røven i vandskorpen, da der på (i hvert fald) 2. uge i træk er et ekstraordinært valutaudlån mod pant. Dels kravler kronen langsom op mod en topnotering overfor euro'en, dels er der stadig valutauro omkring NOK, SEK og RUB.
Med alle de sager mod "topchefer" i Danske Bank, så kan det gå galt når det skal være for repræsentanter fra Konservativt Folkeparti.

3) Det er også svært at se, at Jakob Ellemann på noget tidspunkt kan kom i en opposiotionel lederrolle. Om Lars Løkke kan samle de utilfredse? Det er svært at vide. Sagen er bare, at han kender (som tidligere statsminister) de forskelliges - endog meget - svage punkter.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Hvad er det, der sker? - Page 2 Empty Det bliver spændende at se:

Indlæg af Thomas Tirs Feb 16, 2021 6:53 pm

Hvad der bliver solgt af 0% 2031 og 1/4 2052 i morgen - og til hvilket nedkast!
Vi har jo bevidnet et pres på banksvinene her sidste måned, hvor man måtte låne 10 mia. i fremmed valuta.
Samtidig fortsætter kronen sin langsomme revaluering overfor euroen.

Mette Frederiksen har helt klart en anden dagsorden overfor kommunisterne og miljøfimserne - repræsenteret ved Enhedslistens perverse ko Ninna Hedeager Olsen. Hun er en af borgmestrene i København, hvorfor hun er en del mere væsentlig for Socialdemokratiet end de tilsvarende aber på Christiansborg.

Mette Frederiksens irettesættelse af bøssesvinet og skolelæreren Søren Pape Poulsen, som Danske Bank forsøger at blæse op som statsministerkandidat: Også betegnende. I det hele taget er hele nedlukningen et indgreb for at eliminere skolelærerne. Her minder det en del om bygningen af Storebæltsbroen, hvor beregningerne var forfalskede til de grader (og ja, jeg så i sin tid en del af dem). Med en fornuftig bemandingsreduktion på færgerne kunne Storebæltsbroen ikke komme til at svare sig. De bemandingsreduktioner var imidlertid ikke aktuelle med den stærke kommunistiske indflydelse fra Preben Møller Hansen.
Man ramte så dengang en finanskrise i Japan, hvorved Storebæltsbroen blev finansieret til en latterlig lav rente.
Noget i den retning er formentlig ved at ske for skolelærernes vedkommende.

Det andet er, at Forsvarskommandoen skal sættes helt ud af spillet og deres flextumper i Nordsjælland skal bare nedlægges. Den katastrofale nedslagtning af minkene viser, hvor uendelig elendig Forsvarskommandoens planlægning er - også panik-vaccineringerne med saltvand viser, at værnepligtige er uanvendelige og man således kan nedlægge en hel del stillinger - som så kan gøres fri til forfremmelser af aktive officerer. Værnepligtige er end ikke soldater på papiret.

Balladen omkring Støjbjerget og Ellemann er helt klart, at "blå blok" er færdig og en statsminister Søren Pape Poulsen er en feberfantasi i Danske Banks kriminelle hoveder. Nu får vi se hvordan kommunalvalget til efteråret kommer til at se ud i Nordjylland?

Det man - i den finansielle stabilitets navn er ude efter er, at flextumperne skal betale deres boliglån - og betale deres skat. Der er en enorm overhængende og ubetalt skattebyrde i pensionsopsparingerne. Noget, der for alvor kunne sætte beskatningen af energi ned. Med lavere priser på energi og andet miljøfiseri kan der skabes vækst uden et forøget lønpres. Om det kommer og i hvilket omfang? Det er vanskeligt at sige.

Jeg kan heller ikke se nogen forkortelse af kreditterne på kildeskat og moms til erhvervslivet - hvorfor skulle man dog det? Med den forbedrede likviditet vil erhvervslivet naturligt indbetale disse skatter og afgifter - i stedet for at låne bankerne pengene til negative renter.

Bygningshåndværkere, restauratører og frisører er jo ramt af nedlukningen - og ingen af dem betaler hverken skat eller moms - det bruger man ikke hos Støjbjerget.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Hvad er det, der sker? - Page 2 Empty B-1B Lancer på Ørland i Norge.

Indlæg af Thomas Lør Feb 27, 2021 11:40 pm

En propaganda video - jeg véd bare ikke fra hvem.....

Konklusionerne er såmænd rigtige nok.

En Lancer kan fra Ørland nå Moskva, Novaya Semlja, Mestersvig, Svalbard og Island uden lufttankning - lav højde med (nær) lydens hastighed.
Det betyder, at det russiske luftforsvar er værdiløst. Deres radar vil ikke kunne se dem i 100-300 meters højde for andet end at fortælle, at de har været der. Deres jagere kan ikke hente dem - ikke i lav højde - Lancer er en tung bomber, der ligger rimelig støt i turbulens. Hvis jagere forfølger så bliver de kastet rundt af turbulens.

Det er en påmindelse om, at Rusland - helt privat kan komme ud for et Pearl Harbor i både Murmansk og Skt. Petersborg - samtidig. Da USMarines også har holdt øvelser på Gulland, så kan de godt låse de planer ned - meget dybt i arkivet - der bliver ikke brug for dem.
Russerne kan også godt glemme alt om at sejle ud fra deres havne (Savastopol er noget andet - og jeg kikker efter, hvad USA nu finder på i den sammenhæng).
At give Ørland en atombombe er en decideret tåbelig idé. Med Keflavik som alternativ, så vil det ikke betyde noget særligt for den trussel. Anvendelse af atomvåben vil betyde, at katten er ude af sækken. Hvad Sverrig og Finland vil sige er irrelevant - de vil heller ikke opdage noget, før det er for sent.

Man skal også tænke på, at atomvåben er ikke nogen nødvendighed; man kan klare meget med præcisionsvåben. Det er formentlig Lancer, der har smasket Hizbollah med 17 døde i Iraq til gengældelse for det iranske angreb.

Rusland er ikke nogen stormagt mere - så enkelt er det. Rusland har så oven i købet problemet med Kina.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Hvad er det, der sker? - Page 2 Empty Miljøfimserne får fingeren.

Indlæg af Thomas Ons Mar 10, 2021 11:56 am

Lærernes pensionskasse ligger formentlig tungt i "grønne investeringer".

Skolelærerne havde jo regnet med at SF/Enhedslisten ville gennemtvinge mere og endnu mere uvederhæftigt miljøfims.

Skolelærere skal se i øjnene, at de ikke har nogen pensionsopsparing - derimod har de en massiv boliggæld.

De kan ikke engang få forhøjet folkepension, fordi de rent faktisk får udbetalt symbolske beløb fra deres pensionsordning - og som sådan har formue. Boliggælden - den kommer de aldrig af med.

Ganske rigtigt: Ja, jeg har svært ved at skjule min skadefryd.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Hvad er det, der sker? - Page 2 Empty Hmmm....

Indlæg af Thomas Man Mar 29, 2021 1:39 am

Det er ikke til at sige, hvad der sker.

Politikerne snakker og snakker - om alt andet end noget væsentligt:

  1. Bankernes situation - man skulle ellers tro, at idelige træk på Nationalbankens valutakredit ville være noget, som man som ansvarlig politiker ville have en holdning til; men nej......
  2. Ulla Tørnes ævler om danefæ fra detektorister.
  3. Man skulle tro, at en tidligere justitsministers trækkerdreng og grundløse anklager skulle være noget, der beskæftigede Folketinget - et klart og perverst embedsmisbrug; men nej.
  4. Den åbenlyse gang nonsens omkring Corona; men nej....


Corona-løgnen er en bekvem sløring for adskillige ting - og har været det i nu godt et år.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Hvad er det, der sker? - Page 2 Empty Vi kan være temmelig sikre på, at der sker noget i kulisserne.

Indlæg af Thomas Lør Apr 03, 2021 10:10 pm

  • Her hen over påsken er der ekstraordinære valutaudlån på 35 mia.
    Ikke siden for et år siden er har det været så meget.
    Muligvis er det de norske og svenske filialer (hovedsæder), der er nødt til at låne fremmed valuta i Nationalbanken - og dermed hoste op med sikkerhed - i danske statsobligationer - og de er bestemt ikke billige. Med den lave udlånsrente gør man sit til, at man skal låne af Nationalbanken - og dermed købe lange danske - og afsindigt dyre - statsobligationer. Jeg tror at pensionskasserne tager sig rundeligt betalt for de terminsforretninger.
  • Der er et betydeligt sammenfald mellem domme og arrestationer af kriminelle indvandrere (rockere er i sammenligning flinke mennesker) og valgkredse, hvor SF/Enhedslisten står stærkt.
  • SF/Enhedslisten klager over politiovervågning, hvilket uden tvivl er rigtigt.
  • Russerne er godt trængt idet de sender tropper til grænsen mod Ukraine. Ikke mange; men de skal tages et sted fra.
  • Danmark køber Spike missiler i Israel. Det er en finger i øjet på både USA og nazisterne (dvs. skolelærerne i SF/Enhedslisten.
  • Hjemtagningen af terrorist-kællingerne og deres yngel slæber sig af sted - hvilket får mig til at formode, at meddelsomheden fra terroristerne i SF/Enhedslisten lader noget tilbage at ønske. Jeg formoder at terroristerne (de professionelle) vil holde politikerne (og deres bagland) ansvarlige. Der skal virkelig nogle "tillidsskabende" oplysninger til.


Intet af det kan man - naturligvis - nævne offentligt i aviserne.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Hvad er det, der sker? - Page 2 Empty Situationen i Ukraine

Indlæg af Thomas Ons Apr 21, 2021 5:10 pm

Det er svært at sige, hvad der sker - hvilket den forøgede rekognoscering fra Nato/USA's side indikerer.

Lad os se på, hvad vi tror vi véd:

  • Transporten af gas gennem Ukraine til Europa er langt fra gratis. Der er klart et profitmotiv i Nord Stream 2: Nemlig en billigere transport til det europæiske marked.
  • Truslerne mod Tyskland og de Baltiske Lande (og Finland for den sags skyld) har vist sig at være en exceptionelt dårlig idé.
    Jeg formoder, at man har fjernet Iskander missilerne fra Königsberg - et fjollet sted at anbringe dem: Ganske enkelt fordi, de er indenfor rækkevidde af en håndfuld af Nato-lande.
    Det rejser så spørgsmålet hvad Rusland i det hele taget vil med Königsberg (et problem i europæisk sikkerheds politik, der går tilbage før 1. Verdenskrig). Der er ikke nogen tvivl om, at Königsberg er et blødende sår i Putins tegnebog (hans mest følsomme organ). Det er et problem, som ingen i EU har tænkt sig at løse for Putin. Tyskland er ganske udmærket klar over, hvor kostbart det er at overtage et tidligere russisk besat område - det er en øvelse som ingen i EU har tænkt sig at løse for Putin: Hvad skal EU med ½ mio. uduelige russere? Fødevaresanktionerne mod EU er bare et desperat udtryk for: Man har ikke råd til at betale for de fødevarer.
    Her er Ukraine en leverandør af udpræget sekunda kvalitet. At man har forurenet store områder af Ukraine med Tjernobyl hjælper ikke på sagen.
  • Når man trækker tropper væk fra Østersø-området, så opstår problemet: Hvad dælen gør man af dem?
    Flytte dem til den kinesiske grænse? Og hvad skal de så gøre dér? Der er næppe heller faciliteter til at huse dem. Det vil være endnu et dræn i pengekassen.
  • Siden 2014 har EU - og vesten - gjort sig mindre afhængig af Rusland som energileverandør. De Nordafrikanske lande forbliver en mulighed for stabile leverancer - når aberne får fundet ud af, at stabile og konkurrencedygtige energileverancer er deres eneste håb. At Gadhaffi var en idiot hjælper heller ikke på sagen: Der er ikke noget egentligt eksistensgrundlag for en befolkning i Nordafrika.
    Med andre ord: Oliemonopolet er brudt.
  • Troppebevægelserne er mest af alt præget af forvirring. På den ene side er der betydelig slagkraft koncentreret; men på sådan en måde, at det er demonstrativt til en grad, at sårbarheden er maksimal.
  • I mellemtiden koster troppekoncentrationen PENGE. De penge kan kun skaffes ved eksport af energi til Europa: Med dele af den "Grønne Omstilling" er det ikke ligefrem et ekspanderende marked. Den eneste måde, man kan fastholde markedet er gennem en lavere pris; men sænker man prisen med 25% skal man have et mængdemæssigt salg, der er 33% større - hvilket er mere end almindeligt svært på et kontraktivt marked.
  • Ukrainerne spiller forhandlingskortet - hvis russerne ikke vil forhandle, så må de tage konsekvenserne. Tilsvarende med Biden. Det er basal forhandlingsteknik: Den, der ikke vil snakke, må bære konsekvenserne. Løsningen er naturligvis, at Rusland opgiver sine krav i Ukraine - herunder på Krim, som de heller ikke har noget at bruge til - den russiske flåde skrumper stadig fordi pengestrømmen forsvinder.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Hvad er det, der sker? - Page 2 Empty Dagens ombytningsoperation 27/4 2021

Indlæg af Thomas Tirs Apr 27, 2021 4:42 pm

skal nok forstås i sammenhængen med auktionen for en uge siden.

Ved denne solgtes 2030 0,1% indexobligationer i kurs 116, hvilket giver et forventet afkast på -1½% (knap nok), hvilket betyder, at rationaliseringer på samfundsplan vil give en isoleret deflation på 1½% om året.

Det ses af, at den 10 årige 2031 0% obligation blev solgt til kurs 99 2/3, hvilket kun er en fornuftig anbringelse, hvis man regner med kompenserende rationalisering på 1½%. Nu var salget af indexobligationerne kun ½ til 2/3 af salget af 2031 0%. hvilket betyder, at flere regner med deflation end inflation, en portefølge af de to obligationer afdækker inflationsrisikoen.

Piller vi kuponen ud af ½% 2029, så stod den i kurs 101, hvilket i forhold til 2031 0% gav en rationalisering på disse 1½%.

Den kursfastsættelse er således Nationalbankens forventning til dels inflation og rationalisering. Det er reelt den forventede forskel mellem et fastvægts index og et løbende vægts index over 10 år.

Et fastvægtsindex er "verdens dummeste husmor" der ikke tager substitutionsmulighederne i betragtning og det løbende vægts index der tager hele substitutionsgevinsten fuldt ud med det samme.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Hvad er det, der sker? - Page 2 Empty Tilsyneladende flere forskellige sagsområder:

Indlæg af Thomas Fre Maj 07, 2021 11:33 am

Finansmarkedet:

  • Et eller andet sker, fordi der er udlån af valuta i Nationalbanken- godt nok kun 2 mia. Det betyder så nok, at der er tale om en mikrobank som Jyske Bank eller Bøvlingbjerg Spareæske. Vi er væk fra det systemisk vigtige - selv efter danske forhold.
  • Det betyder nok ikke at Nordea og Danske Bank pludselig er blevet gode papirer. I Danske Banks reklametryksag (Berlingske Tidende) spekulere man på om Danske Banks ledelse er blevet "frikendt", fordi man ikke har rejst tiltale. Så galt tror jeg nu ikke, det er: Jeg tror nærmere, at forbryderne har været i stand til at komme med oplysninger og dokumentation om noget andet, som kan lede til tiltale af andre forbrydere. Sagen er bare den, at når de graver videre i Danske Bank, så vil der komme dokumentation om anden kriminalitet, de har begået.
    Endelig vil voldskriminelle få adgang til oplysninger, der gør, at de ønsker at straffe banksvinene - så jo, dødstraf under tortur skal såmænd nok blive dagens orden.
  • Der er så det ved det, at der reelt ikke er nogen, der ejer Danske Bank. Jeg formoder, at man har fortsat opkøbet af egne aktier gennem stråmænd, så der reelt ikke er nogen egenkapital.


Bøssesvinet Søren Pape Poulsen:

  • Det er så ikke bare ham; men bøssedyrene omkring afdøde prins Henrik. Statsministeren aflyser "Smukfestivalen" på linje med, at holder skolerne lukkede. Ikke noget, der kan forurolige befolkningen.


Rusland:

De forstærkninger og øvelser USA har sendt af sted:
  • 48th Fighter Wing har en øvelse i Polen (syd for Warszawa) er med deres mulige atombevæbning et vink med en vognstang til russerne, at de hellere må trække deres tropper helt væk - og undlade at gøre noget "dumt" i Ukraine.
  • Man har også forstærket overvågningen i Rumænien.
  • Det er gjort så officielt, at man bruger det som en diplomatisk kommunikation.


Kina:

Her spidser situationen til - helt forventeligt:
  • Der er flere ting, der tyder på, at fødevaresituationen går fra alvorlig til kritisk: Svigtende høstudbytte (bl.a. oversvømmelser får skylden), lave priser på flæskesteg i danske kølediske, aggresive fiskere i det Sydkinesiske Hav og ud for Argentina.
  • Problemet er at holde sammenbruddet indenfor Kinas grænser.

Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Hvad er det, der sker? - Page 2 Empty Lad os lige samle lidt op! Maj 2021

Indlæg af Thomas Søn Maj 16, 2021 6:38 am

1) Man skal gøre sig klart, at når en statsminister tager til et møde med f.eks. Netanyahu, så er der ikke bare én sag på dagsordnen.

Alt Corona-vrøvlet er for at give aviserne noget at skrive om. Det er ikke forkert - kun totalt irrelevant.
Man skal også være opmærksom på, at palestinenserne i Gaza er ingenlunde begejstrede for Hamas: De véd nemlig kun alt for godt, hvad der kommer hvis man sender en sværm raketter mod Israel. Derfor er det nok lykkedes efterretningstjenesten at grave nogle ret så præcise oplysninger frem fra de nazistiske skolelærere i SF.
Den overordentlige præcision i de israelske modangreb tyder på et mere end almindeligt godt efterretningsgrundlag. Man kan på nogle video'er se, hvordan der ikke er tale om luftangreb. Der er tale om kontrollerede sprængninger, hvor man har beregnet hvordan højhuset skal falde ned. Den anden faktor er, at israelerne angav, at de på den første dag havde taget 25% af de fjendtlige raketter ned og man regnede med at have 50% i løbet af en uges tid. Med de angivelser, så er efterretningsoplysningerne præcise; men ikke komplette. Er de komplette, så er de ikke alle præcise.
Ingen tvivl om, at SF'erne har frydet sig over at stikke en kniv i Enhedslisten og dens bagland. Sådan er de så kærlige de perverse skolelærere.
Man skal også lægge mærke til, at politiet har været forberedt på demonstrationer ved den israelske ambassade.
Dernæst glider det også gennem Folketinget, at udvise terrorister til Syrien. Kun Rune Lund fra Enhedslisten har skreget op om noget (formentlig komplet irrelevant).

2) Man snakker skam også forretning.

Jeg har ikke set det bekræftet på Forsvarets hjemmeside; men jeg tror Netanyahu har spurgt om man kunne interessere Danmark i et større parti Spike missilsystemer?

Det skulle være muligt, at nå til en forståelse udenom Materielkommandoen i Nordsjælland. Da de bestyrer hjemmesiden, så har de klart ikke været informeret.
Spike is an Israeli fire-and-forget anti-tank guided missile and anti-personnel missile with a tandem-charge HEAT warhead, currently in its fourth-generation. It was developed and designed by the Israeli company Rafael Advanced Defense Systems. It is available in man-portable, vehicle-launched, and helicopter-launched variants.

Med en hæderlig ordre skulle det være til at betale. Det er ALTID ammunitionen, der koster penge. Med den kundebase, så skulle det være muligt at have tilstrækkeligt volumen til at bringe prisen ned.
Spike-LR II To be integrated in the Royal Danish Army from 2021-2025. Will be used by infantry and from Protector Remote Weapon Station.
Jeg hæfter mig også ved, at infanterigruppen reduceres med 1 mand til 7 ved at anskaffe M60 maskingeværet - hvilket giver plads til genladning af launcherne.

Jeg ser den primære anvendelse i 2. Brigades Piranha V. og så vil man lade TOW gå til de lette styrker på deres "Øgler".

Jeg tror ikke, at det vil have indflydelse på anvendelsen af L7 kanonen i en Stridsvagn S montering.

Der er nemlig det fænomen, at missiler har en minimums afstand på et par hundrede meter inden de er bragt så meget under kontrol, at de rent faktisk kan ramme noget - og komme op i fart. Kampvognskanoner fungerer efter et helt andet princip: De har en høj begyndelses hastighed, der så aftager på længere afstand. Angivelser af pansergennemtrængningen på 2000 meter er vildt irrelevant langt hovedparten af træfferne vil være på under 1000 meter.
Rekylen bestemmes af masse gange hastighed. En panserskarp vejer ikke for meget - til gengæld har den en meget høj mundingshastighed. Det afgørende for en panserskarp er den hastighed, som den rammer målet med - dvs. den kinetiske energi, som er masse gange hastighed kvadreret.
Mundingshastigheden bestemmes nok så meget af løbslængden.

Ved at skyde på nært hold, så bliver beregningerne meget, meget enklere: Dels fordi:
  • Projektilbanen bliver ikke så lidt fladere. En panserskarp har en mundingshastighed på 1500 m/s - hvilket betyder, at på 500 meter rammer den målet 1/3 sekund efter afskydning - måske ½ sekund? Et High Eksplosive har ca. halvdelen i mundingshastighed - men skal igennem lydmuren på vejen tilbage, så den tager længere tid inden den rammer et mål på 1000 meter skal vi sige 3 sekunder? Der begynder tyngdekraften at betyde noget!
  • På klods hold betyder sidevind ikke det store, så lader man missilerne tage sig af de længere rækkevidder, så vil det, der kommer igennem være på klods hold.

Det jeg hæfter mig ved er, at Wikipedia angiver, at integrationen allerede er begyndt. (2021-2025)
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Hvad er det, der sker? - Page 2 Empty Tjaaa....

Indlæg af Thomas Man Maj 31, 2021 12:35 am

  • Ingen tvivl om at de palestinensiske terrorister og narkohandlere snakker deres kæber af led - de har da ikke noget ønske om at tage pryglene mod Hamas i Gaza.
  • Mette Frederiksen har sat hævntogtet mod akademiker-terroristerne i gang ved sine udflytningsplaner - ingen af "underviserne" kan jo flytte - de kan ikke sælge deres ejerlejligheder i København. De får samme behandling som Forsvarskommandoen i Nordsjælland.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Hvad er det, der sker? - Page 2 Empty Russernes reaktion på øvelse i Sortehavet.

Indlæg af Thomas Fre Jun 11, 2021 3:48 am

Da man har hørt forholdsvis lidt til det danske forsvar under "Corona-krisen!

Så formoder jeg øget beredskab. En mobilisering som kan gennemføres dækket af læge-sludder.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Hvad er det, der sker? - Page 2 Empty Sv: Hvad er det, der sker?

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 2 af 5 Forrige  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum