Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Forsvars og udenrigsministeren kronik.

Go down

Forsvars og udenrigsministeren kronik. Empty Forsvars og udenrigsministeren kronik.

Indlæg af Thomas Tirs Sep 17, 2019 8:01 pm

Der er meget, jeg ikke forstår!


Det betyder, at vi skal have nogle flere fregatter. Mig bekendt bygges der ikke fregatter i øjeblikket. Fregatterne er jo konstant i søen - allerede.

Hvorfor man ikke har afgivet ordre på flere forstår jeg ikke.

En forklaring kunne være, at man ikke kan stole på Forsvarskommandoen - der røg jo en generalmajor. Men han er ikke blevet dømt endnu?
Men det tyder jo nok så meget på, at Nazi-Marie Krarup blot var en del af landsforrædernes net.

En anden ting er, at en højtstående canadisk efterretningsofficer er blevet gået p.gr.a. - officielt en forbindelse med terrorister og/eller "fremmed magt".

En tredje sag er, at med det skrigeri Trump står for, så er han heller ikke til at stole på.

Det fjerde er, at vi har/haft en terrorist fra "Rote Arme Fraktion" som udenrigsminister. Ikke sandt Holger K.?

Det femte er, at Sverrig og Nordea, som bekendt, er Putins lydige og villige instrument.

Det kan så evt. være en Thetis klasse til Nordatlanten - at hendes fart så er på den lave side? 22 knob ned ad bakke og i medvind?
Hvis vi ikke taler en Thetis-klasse, så tæller jeg 3 stk. Huitfeldt. De skal jo ellers på værft - bare en gang imellem - og der må skulle bygges flere.mmm
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34078
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Forsvars og udenrigsministeren kronik. Empty En af de ting, jeg spørger mig selv om:

Indlæg af Thomas Ons Sep 18, 2019 2:40 am

Hvorfor kommer den kronik NU?

Den er jo tydelig ministerielt lirum larum.

En ting er, at Bolton er gået/blevet fyret.

Uden at vide det, så tror jeg, at USA har givet sig og spurgt pænt!

Det er jo ikke sådan, at der er blevet voldsomt mere brug for et hangarskib i Nordatlanten. Problemet er bare, at det kan ikke operere i Nordatlanten. Der er et problem med hangarskibene: 3 af dem er dokket.

Thomas skrev:Der er så et pudsigt intermezzo med oplægningen af et hangarskib. Det bliver tilsyneladende CVN-74 John C. Stennis. Jeg har omtalt admiral William "Bull" Halsey noget mindre end rosende i min lille føljeton om  Stillehavskrigen. Det var så langt fra første gang Halsey havde lavet lort - Coral Sea var langt fra nogen strålende succes for USA.
Se Stennis var Halseys støtte i senatet. Problemet var bare, at Halsey var et fjols og burde have været afskediget for længe siden. Det betød også, at man forbigik Spruance, der i slaget om the Philippine Sea gjorde det rigtige og holdt sig til hovedopgaven, at beskytte landgangen.
Det bliver så endnu mere indviklet, fordi Stennis er den sidste demokratiske senator fra Mississippi - og en var en overbevist racist - hvilket ikke ligefrem er god tone i dag.
Om der er anden forklaring på oplægningen af netop det hangarskib - end netop bekvemmelighed, fordi CVN-74 er det næste hangarskib, der står for et større værftsophold - muligvis ikke.
Sammenfaldet er dog pudsigt.

Lad os sige det sådan: Jeg tror USA er kommet til sine sansers brug - nogle af dem - altså.
Jeg tror også - efter det "absurde" forslag, så er USA kommet til den konklusion, at man nok hellere må betale en rimelig afgift for Sdr. Strøm og Keflavik. Jeg erindrer, da man trak sig fra Sdr. Strøm, så blev man af Hjemmestyret spurgt om man ønskede at bidrage til driften på Sdr. Strøm. Man fik svaret: OK - 1 dollar.

Problemet er nu, at USA har forbandet brug for Danmark/Grønland og Island.

Det er jo ikke fordi, man fra dansk side har nægtet at yde mere til Nato - slet ikke; men det skal bare ikke være et amerikansk diktat.
Det vil betyde, at et amerikansk hangarskib kommer under dansk operativ ledelse.

Pengene til fregatterne skal så naturligvis tages fra miljøfimserne. Derfor: Klimalov inden jul!

Dernæst vil de nazistiske skolelærere tvinge regeringen til at tvinge kommunerne til at subsidiere disse modbydelige skadedyr til skolelærere. Den tror jeg ikke går: Det er ikke tilfældigt, at Radikale, SF og Enhedslisten ikke har en skid at skulle have sagt i kommunalbestyrelserne.

Det sætter også gang i spekulationerne omkring et forårsvalg - for naturligvis er den plantet.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34078
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum