Forsvarspolitik.
Side 1 af 1
Forsvarspolitik.
Hvis vi ser på de seneste Frontex bidrag, til Spanien, Italien og Grækenland, så har de mere præg af rekognoscering end af så meget andet.
Det er typisk, at det er provinslufthavne på øer o. lign. - med en havn.
Det er steder, hvor man kan leje sig ind i nogle faciliteter uden, at det koster noget videre. Der er som sådan næppe nogle særlige sikkerhedsproblemer - og samtidig nogenlunde nær noget, der med masse god vilje og tilnærmelse kan kaldes civilisation.
Der er også et Challenger bidrag og samtidig lader de to 50 personers Challenger (gamle Cimber Air) at være anbragt hos et charterselskab: Global Reach Aviation. De fly kan så overføres til Flyvevåbnet, når de endnu engang går på røven. Flyene er såmænd udmærkede, men leasing selskabet nægter åbenbart at tage tabet - hvilket jo ikke kan overraske nogen.
De skal nok komme til flyvevåbnet og jeg begynder også så småt at tro på nogle flere Challenger til radar og overvågning: Det er udelukkende et spørgsmål om at finde idioterne i en konkurs (også kaldet kreditorerne). Det skal såmænd nok gå.
Transportfly bliver traditionelt meget gamle.
Fidusen er, at man med sådanne støttepunkter, hvor man kan skifte besætning, betyder, at man kan blive der så længe, det skal være.
Samtidig vil en lufthavn betyde, at man kan forskyde F-35 og Typhoon til operationer.
Det er ikke noget, der koster noget særligt. Det er den moderne ekvavilent til Borris-lejren, der var notorisk for at være anbringelse af uduelige majorer, som i dag proppes i Forsvarskommandoen.
Det er så også helt typisk, at det ikke er noget, man snakker alt for højt om - man fortæller ikke for meget; men man har indlæg på forsvarets hjemmeside om Flyverhjemmeværnet, der er på øvelse. Helt typisk er det en bevogtnings/patrulje-opgave, der ikke kræver det store sikkerhedsopbud - men alligevel er kilometre over kvaliteten af værnepligtige - og så koster de ikke noget. OK, når de er på opgave, så skal de løskøbes fra deres civile arbejdsopgaver; men det plejer man også at kunne klare.
Det er typisk, at det er provinslufthavne på øer o. lign. - med en havn.
Det er steder, hvor man kan leje sig ind i nogle faciliteter uden, at det koster noget videre. Der er som sådan næppe nogle særlige sikkerhedsproblemer - og samtidig nogenlunde nær noget, der med masse god vilje og tilnærmelse kan kaldes civilisation.
Der er også et Challenger bidrag og samtidig lader de to 50 personers Challenger (gamle Cimber Air) at være anbragt hos et charterselskab: Global Reach Aviation. De fly kan så overføres til Flyvevåbnet, når de endnu engang går på røven. Flyene er såmænd udmærkede, men leasing selskabet nægter åbenbart at tage tabet - hvilket jo ikke kan overraske nogen.
De skal nok komme til flyvevåbnet og jeg begynder også så småt at tro på nogle flere Challenger til radar og overvågning: Det er udelukkende et spørgsmål om at finde idioterne i en konkurs (også kaldet kreditorerne). Det skal såmænd nok gå.
Transportfly bliver traditionelt meget gamle.
Fidusen er, at man med sådanne støttepunkter, hvor man kan skifte besætning, betyder, at man kan blive der så længe, det skal være.
Samtidig vil en lufthavn betyde, at man kan forskyde F-35 og Typhoon til operationer.
Det er ikke noget, der koster noget særligt. Det er den moderne ekvavilent til Borris-lejren, der var notorisk for at være anbringelse af uduelige majorer, som i dag proppes i Forsvarskommandoen.
Det er så også helt typisk, at det ikke er noget, man snakker alt for højt om - man fortæller ikke for meget; men man har indlæg på forsvarets hjemmeside om Flyverhjemmeværnet, der er på øvelse. Helt typisk er det en bevogtnings/patrulje-opgave, der ikke kræver det store sikkerhedsopbud - men alligevel er kilometre over kvaliteten af værnepligtige - og så koster de ikke noget. OK, når de er på opgave, så skal de løskøbes fra deres civile arbejdsopgaver; men det plejer man også at kunne klare.
Thomas- Antal indlæg : 34075
Join date : 27/10/08
En orientering på et noget højere plan
end dansk presse normalt yder.
Men vi ser en ændring siden vi fik smidt Nazi-Marie (I véd: Den landsforræderiske Putin-luder) hen i hjørnet. Samtidig har Nordea måttet tage nogle på tuden.
Nu får vi se, hvor meget DF rent faktisk går tilbage ved valget.
Ingen tvivl om at grønlænderne har fået sat stolen for døren - færingerne ligeså.
Men vi ser en ændring siden vi fik smidt Nazi-Marie (I véd: Den landsforræderiske Putin-luder) hen i hjørnet. Samtidig har Nordea måttet tage nogle på tuden.
Nu får vi se, hvor meget DF rent faktisk går tilbage ved valget.
Ingen tvivl om at grønlænderne har fået sat stolen for døren - færingerne ligeså.
Thomas- Antal indlæg : 34075
Join date : 27/10/08
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
|
|