Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Holger K. og atomvåben.

Go down

Holger K. og atomvåben. Empty Holger K. og atomvåben.

Indlæg af Thomas Ons Aug 05, 2015 7:38 am

Her er jeg så enig med Holger K.

Atomvåben har en begrænset militær værdi. Der er udviklet så mange djævelske konventionelle præcisionsvåben, at de til fulde kan dække de militære behov, som måtte opstå. Og der bruges uhyrlige summer på at fastholde og udvikle våben, som under uheldige omstændigheder kan medføre en udslettelse af os alle sammen.

En verden uden atomvåben kan lyde som en verdensfjern utopi. Måske, men så meget desto vigtigere er det, at der findes kræfter, som arbejder for det. Det er også en opgave for Danmark.

Det er så én af indiktionerne på, at man rent faktisk har fat i de Condor.
Rusland vil have en del af Arktis - og de skal de ikke have, for så kan de teoretisk set sejle med missilubåde. At det så nok bliver mere teori end praksis, for Rusland får ikke råd til det.
De strategiske bombere har ikke lang tid tilbage i Rusland, for de holder ganske enkelt ikke til bare uddannelsesflyvninger.
Missilerne i siloerne tror jeg heller ikke på: Dels har man positionen på millimeter, dels er der noget, der tyder på, at USA kan launche missiler fra fly - i USA, så de kan ramme mål i Rusland - med GPS præcision.
Det sidste argument er dem i Condor, så hvis de er væk, så har Rusland ikke noget tilbage.

Det efterlader så de taktiske våben. Her tror jeg at Rusland er så sammenbrudt efterhånden i sin militære organisation. at det kan de ikke håndtere.
Hvis jeg skulle gætte på noget, så tror jeg rent faktisk ikke de kan distribuere tændsatserne. De Coaler har det altså ikke godt med det der med at flyve (tre aksler i så lille en motor - den er så pisseutæt, at den er ved at brænde mere olie end jetbrændstof). Organisatorisk hører de tilsyneladende hjemme i Gazprom - og Gazprom er ved at være historie, hvorfor den sikkerhedsmekanisme, der ligger i at have hvert sit direktorat til at opbevare delene til atomvåben: Man stoler sgu da heller ikke på nogen - ikke med sådan noget.

Her er Holger K. nok sendt i byen af dem, der nu kører ham i Rusland - dem, der forbereder sig til en tid efter Putin.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum