Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Boligkrisen ovre

5 deltagere

Go down

Boligkrisen ovre Empty Boligkrisen ovre

Indlæg af Thomas Tirs Dec 30, 2014 4:19 pm

Mææææææhlervrøvl og plattenslageri.

Stråmandshandler og banksvindel.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Boligkrisen ovre Empty Sv: Boligkrisen ovre

Indlæg af Gæst Tirs Dec 30, 2014 5:13 pm

Konspirationsteorier, paranoia og dyb psykose

"Hvis dette er fakta benægter jeg fakta"

Idiot Thomas...

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Boligkrisen ovre Empty Sv: Boligkrisen ovre

Indlæg af pibetobak Ons Dec 31, 2014 6:21 am

Tilbage før finanskrisens udbrud var der to markante debatører ved boligdebatten.dk og euroinvestor: HCGN og Thomas.

HCGN mente at økonomien stod foran et kollaps med hyperinflation (i stil med DK og andre i 70erne), Thomas mente at økonomien stod foran et deflationært kollaps (i stil med Japan i slut-80erne).

Det blev Thomas der havde ret. Men hvor de begge to tog fejl var med hvad der ville ske med boligmarkedet i de store byer. Det vil for DKs vedkommende sige Århus og København. Internationalt set metropoler som London, Hong Kong, SF, NY osv.

På en eller anden måde var det som at finanskrisen skulle blive det punkt, der vendte den udvikling, der i årtier havde sendt arbejdskraft og kapital fra udkanten (landet, de små byer) ind til metropolerne. I deres optik ville enten deflationen eller de høje renter (som følge af inflationen) slå aller hårdest i de store byer, hvor gælden og de oppustede værdier var størst og hvor der var mest at miste.

Det blev bare ikke sådan.

Det der skete var at den krisepolitik, der blev iværksat for at håndtere finanskrisen: Nulrentepolitik, statslige garantier af banker og andre store debitorer, voldsomme offentlige underskud. Den kom til at forstærke strømmen af penge (og dermed arbejdskraft, indbyggere) til metropolerne. Og idag er udkanten udsultet som aldrig før, og metropolerne har velstand som aldrig før.

Hvor længe det kommer til at vare ved, ved jeg ikke. Men indtil videre virker det ikke som om en vending er nær.

pibetobak

Antal indlæg : 69
Join date : 26/07/13

Tilbage til toppen Go down

Boligkrisen ovre Empty Sv: Boligkrisen ovre

Indlæg af Pluto Tors Jan 01, 2015 11:41 pm

pibetobak skrev:
HCGN mente at økonomien stod foran et kollaps med hyperinflation (i stil med DK og andre i 70erne), Thomas mente at økonomien stod foran et deflationært kollaps (i stil med Japan i slut-80erne).

Det blev Thomas der havde ret.

Ikke helt - Thomas spåede heller ikke ligefrem om en nulrente udvikling ligesom de har i Japan. Idioten blev ved med at 'love' alle dem der ikke fik købt hus inden priserne galoperet at det hele nok skulle styrte sammen når flexrenterne røg igennem loftet. Det er ikke ligefrem sket.

Pluto

Antal indlæg : 398
Join date : 07/02/14

Tilbage til toppen Go down

Boligkrisen ovre Empty Sv: Boligkrisen ovre

Indlæg af donkstar Ons Jan 14, 2015 3:38 am

Tsk tsk..

donkstar

Antal indlæg : 74
Join date : 08/12/11

Tilbage til toppen Go down

Boligkrisen ovre Empty ja

Indlæg af Thomas Ons Jan 14, 2015 5:51 am

donkstar skrev:Tsk tsk..

det er det, jeg siger....
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Boligkrisen ovre Empty Sv: Boligkrisen ovre

Indlæg af Pluto Ons Jan 14, 2015 5:06 pm

donkstar skrev:Tsk tsk..

Et stærkt og begavet bidrag fra DonkeyStar.

Pluto

Antal indlæg : 398
Join date : 07/02/14

Tilbage til toppen Go down

Boligkrisen ovre Empty Sv: Boligkrisen ovre

Indlæg af donkstar Ons Jan 14, 2015 5:41 pm

Jeg havde faktisk skrevet en længere smøre og postet den, men endte med at redigere den. Jeg ville ikke falde ned på samme lave niveau. Men køb Ekstra Bladet i dag og læs stort set hvad jeg havde skrevet i min oprindelige post. Thomas har ikke været spot on i ALLE hans profetier - endnu. Men som der står i Ekstra Bladet i dag, er vi slet ikke landet endnu. Thomas kan stadig ende med pladen fuld.

donkstar

Antal indlæg : 74
Join date : 08/12/11

Tilbage til toppen Go down

Boligkrisen ovre Empty Sv: Boligkrisen ovre

Indlæg af Gæst Ons Jan 14, 2015 7:30 pm

Ekstra Bladet? Razz

Ja, det er jo nok det mest sammenlignelige med Thomas' posts...

Hvornår var det nu liiiiiige at boligerne i Kbh røg ned på 10.000 kr/m2 siger du?? Hvor er alle tvangsauktionerne og fallitboerne samme sted? Hvor er de uomtvistelige beviser for +20.000 stråmandshandler i Kbh siden 2009? Hvornår går Danske Bank fallit? Hvornår gør Nordea? BRF?

Skal jeg fortsætte listen eller vil du selv?

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Boligkrisen ovre Empty Sv: Boligkrisen ovre

Indlæg af Gæst Ons Jan 14, 2015 7:41 pm

Ja, for ikke at nævne "det er i Udkantsdanmark at fremgangen vil komme"

Hvordan harmonerer det med fordelingen af dårlige betaler?

http://finans.tv2.dk/2015-01-14-se-kortet-her-bor-danmarks-daarligste-betalere

Billedet er tydeligt: Dér hvor folk har mest styr på økonomien er i de områder hvor både job- og boligmarkedet har det fint. Ikke overraskende jo - bortset fra profeten

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Boligkrisen ovre Empty Sv: Boligkrisen ovre

Indlæg af donkstar Ons Jan 14, 2015 8:33 pm

Ja man skal ikke tro på alt hvad de skriver i EB, men denne gang har de ikke interviewet en uuddannet bankrådgiver, men Curt Liliegren fra Boligøkonomisk Videncenter og Jens Lunde fra CBS. Køb Ekstra Bladet og forstå hvorfor jeg siger at vi ikke er landet endnu.. ..jeres evindelige diskussioner om m2 priser i Kbh gider jeg ikke deltage i, ligesom jeg ikke siger at Thomas får ret med tiden. Jeg ved det ikke. Det jeg har lært om denne krise er at ingens bud er bedre end andres. Alle har taget fejl på et eller andet tidspunkt og alle har haft ret i et eller andet på et eller andet tidspunkt. Der er alt for mange variable faktorer, hvem kunne fx forudse at ECB og FED vil købe 5.000 kopimaskiner og arbejde i treholdsskift?

donkstar

Antal indlæg : 74
Join date : 08/12/11

Tilbage til toppen Go down

Boligkrisen ovre Empty Sv: Boligkrisen ovre

Indlæg af Thomas Ons Jan 14, 2015 8:57 pm

donkstar skrev:Ja man skal ikke tro på alt hvad de skriver i EB, men denne gang har de ikke interviewet en uuddannet bankrådgiver, men Curt Liliegren fra Boligøkonomisk Videncenter og Jens Lunde fra CBS. Køb Ekstra Bladet og forstå hvorfor jeg siger at vi ikke er landet endnu.. ..jeres evindelige diskussioner om m2 priser i Kbh gider jeg ikke deltage i, ligesom jeg ikke siger at Thomas får ret med tiden. Jeg ved det ikke. Det jeg har lært om denne krise er at ingens bud er bedre end andres. Alle har taget fejl på et eller andet tidspunkt og alle har haft ret i et eller andet på et eller andet tidspunkt. Der er alt for mange variable faktorer, hvem kunne fx forudse at ECB og FED vil købe 5.000 kopimaskiner og arbejde i treholdsskift?

Prisen på en vare, der ikke er i reel handel er lige meget!

Nu vil jeg så nyde den kop kaffe til 300 kr, som jeg har lavet til mig selv!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Boligkrisen ovre Empty Sv: Boligkrisen ovre

Indlæg af donkstar Ons Jan 14, 2015 10:24 pm

I en anden artikel i samme avis kan man læse om et ægtepar på 76 år der i 2006 købte et hus i Aabenraa på 650 m2, "de ville bo i et par år". Nu vil de gerne sælge og vende TILBAGE til København hvor deres børn bor. De gav 4,7 i 2006 og satte det til salg for 6,3 i 2008, nu står huset til lige under 4.

Hvis jeg havde købt et hus på 650 m2 "for at bo der i 2 år", så ville jeg satme ikke stille op til et avisinterview. Det er da det mest vanvittige stunt jeg har hørt om længe.. Lige et sidespring.

donkstar

Antal indlæg : 74
Join date : 08/12/11

Tilbage til toppen Go down

Boligkrisen ovre Empty Sv: Boligkrisen ovre

Indlæg af Thomas Ons Jan 14, 2015 10:29 pm

donkstar skrev:I en anden artikel i samme avis kan man læse om et ægtepar på 76 år der i 2006 købte et hus i Aabenraa på 650 m2, "de ville bo i et par år". Nu vil de gerne sælge og vende TILBAGE til København hvor deres børn bor. De gav 4,7 i 2006 og satte det til salg for 6,3 i 2008, nu står huset til lige under 4.

Hvis jeg havde købt et hus på 650 m2 "for at bo der i 2 år", så ville jeg satme ikke stille op til et avisinterview. Det er da det mest vanvittige stunt jeg har hørt om længe.. Lige et sidespring.
Spekulant og flextumpe!

650 m2 Til et pensionistpar????
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Boligkrisen ovre Empty Sv: Boligkrisen ovre

Indlæg af donkstar Ons Jan 14, 2015 10:57 pm

Ja præcis. Spekulant og pensionist. Pinligt med mindre man har råd til det..

donkstar

Antal indlæg : 74
Join date : 08/12/11

Tilbage til toppen Go down

Boligkrisen ovre Empty Sv: Boligkrisen ovre

Indlæg af Thomas Tors Jan 15, 2015 12:58 am

donkstar skrev:Ja præcis. Spekulant og pensionist. Pinligt med mindre man har råd til det..

Very Happy

Det er der ingen, der har! Pengene er nemlig blevet pillet fra dem på et tidspunkt.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Boligkrisen ovre Empty Sv: Boligkrisen ovre

Indlæg af NewMay Tors Mar 05, 2015 12:30 pm

mpkbh skrev:Ekstra Bladet? Razz

Ja, det er jo nok det mest sammenlignelige med Thomas' posts...

Hvornår var det nu liiiiiige at boligerne i Kbh røg ned på 10.000 kr/m2 siger du?? Hvor er alle tvangsauktionerne og fallitboerne samme sted? Hvor er de uomtvistelige beviser for +20.000 stråmandshandler i Kbh siden 2009? Hvornår går Danske Bank fallit? Hvornår gør Nordea? BRF?

Skal jeg fortsætte listen eller vil du selv?

Der er sgu ikke ændret meget fra da krisen rigtig tog fat.

Anekdote fra det virkelige liv. Erhvervsudlejer har lige købt ny ejendom, han fortæller mig at alle ejendomme i øvrigt er ejet af finansiel stabilitet eller skuffeselskaber som endnu ikke er gået ned (dvs. på vej til finansiel stabilitet). Pågældende ejendom er belånt med venlig hilsen fra Nørre Øberbøv bank i den modsatte landsdel, lånesum 80 mio. Salgspris 40 mio. Og sådan går det, hiiiiiiv, slææææææb, et tab af gangen mens røven holdes lige i vandskorpen og de gode lønninger fortsat hives hjem (hvis man da ikke snubler og må se sig overtaget af finansiel stabilitet).

Hvor ville jeg ønske man havde taget de tab der skulle tages, ladet folk gå røven, øge gældsernæring til dem som måtte have brug for det og sendt bankcheferne ind og brumme. Så kunne det være vi var kommet videre i dag.

Note: talte med en mægler på plus 55 for et par måneder siden. Han var meget overrasket over vores huslån...... hvor ekstremt.....vi afdrager..... det gør man altså ikke idag affraid

NewMay

Antal indlæg : 74
Join date : 23/12/11

Tilbage til toppen Go down

Boligkrisen ovre Empty Sv: Boligkrisen ovre

Indlæg af donkstar Tors Mar 05, 2015 3:23 pm

Jeg har netop cashet in på min andelsbolig, og er flyttet i lejebolig. Nu venter jeg spændt på at se de offentlige vurderinger af andelsboliger til september. De skulle følge priserne på udlejningsejendomme og de er ikke blevet ændret i flere år. Burde de ikke fald nu? Ret mig hvis jeg tager fejl i mine antagelser:-)

Det hus på 650 m2 jeg omtaler tidligere i denne tråd, er netop nu, LIGE NU, med i en genudsendelse af Danmarks skønneste hjem.

donkstar

Antal indlæg : 74
Join date : 08/12/11

Tilbage til toppen Go down

Boligkrisen ovre Empty Sv: Boligkrisen ovre

Indlæg af Gæst Tors Mar 05, 2015 3:25 pm

NewMay skrev:Note: talte med en mægler på plus 55 for et par måneder siden. Han var meget overrasket over vores huslån...... hvor ekstremt.....vi afdrager..... det gør man altså ikke idag  affraid

Sé, det udsagn er jo så beviseligt lodret forkert

http://www.realkreditraadet.dk/Nyt_-_presse/Nyheder/Nyhedsvisning.aspx?PID=7952&M=NewsV2&Action=1&NewsId=1179

Men man kan jo så heller ikke regne med mæglere som du jo ved...

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Boligkrisen ovre Empty Sv: Boligkrisen ovre

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum