Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Boligkrisen lammer lejebolig-markedet

4 deltagere

Go down

Boligkrisen lammer lejebolig-markedet Empty Boligkrisen lammer lejebolig-markedet

Indlæg af Shintai Ons Sep 14, 2011 5:46 pm

http://epn.dk/privat/bolig/article2545668.ece

Det viser en gennemgang af 25.000 lejebolig-annoncer i 2. kvartal 2011, som landets største markedsplads for lejeboliger, Boligportal.dk, har foretaget.

Gennemgangen viser, at udbuddet af 2- og 3-værelses lejligheder til leje er faldet kraftigt over det seneste år i landets fire største byer.

Igen, ingen overaskelse. Vi kigger selv efter større lejebolig og er da lidt kræsne godt nok. Men vi ser jo lejeboliger blive revet væk. Hvor der normalt altid var nogle stykker fri.
Shintai
Shintai

Antal indlæg : 1808
Join date : 30/07/11
Geografisk sted : Islands Brygge

Tilbage til toppen Go down

Boligkrisen lammer lejebolig-markedet Empty Sv: Boligkrisen lammer lejebolig-markedet

Indlæg af Regina Ons Sep 14, 2011 5:56 pm

Lej et hus, herregud du sparer mange penge på at undgå værditab ved at vente med at købe. Nyd et mellemstort hus med udsigt til 10-13 kilo, selv i atraktive områder. Eneste minus er at man ikke gider gøre nogen forbedringer i lejet.
Men mon ikke vi snart kan overveje at købe, jeg planlægger om et år - så har vi fået lidt arb.løshed, tvang osv. og forhåbentlig stadig den lave rente på obligationer.
Regina
Regina

Antal indlæg : 74
Join date : 25/10/08
Geografisk sted : Fyn, over bæltet

Tilbage til toppen Go down

Boligkrisen lammer lejebolig-markedet Empty Sv: Boligkrisen lammer lejebolig-markedet

Indlæg af Shintai Ons Sep 14, 2011 6:04 pm

Vi foretrækker at bo på Islands Brygge. Så hus er f.eks. ikke en mulighed. Men PKA bygger 107 nye lejeboliger. Så vi håber på at flytte derhen om et års tid eller 1½ hvis vi kan lide dem. Det er vel en flytning på 75meter Wink

Plan B er at købe, hvilket vi sagtens har råd til. Vi ønsker bare at leje i stedet, da det giver os mere frihed.
Shintai
Shintai

Antal indlæg : 1808
Join date : 30/07/11
Geografisk sted : Islands Brygge

Tilbage til toppen Go down

Boligkrisen lammer lejebolig-markedet Empty Sv: Boligkrisen lammer lejebolig-markedet

Indlæg af Thomas Ons Sep 14, 2011 6:23 pm

Regina skrev:....
Men mon ikke vi snart kan overveje at købe, jeg planlægger om et år - så har vi fået lidt arb.løshed, tvang osv. og forhåbentlig stadig den lave rente på obligationer.

Hvad begrunder du det håb på?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Boligkrisen lammer lejebolig-markedet Empty Sv: Boligkrisen lammer lejebolig-markedet

Indlæg af Regina Ons Sep 14, 2011 6:26 pm

Ser ikke mange indikatorer der skal kunne understøtte nuværende prisleje på boliger, især ikke i området Middelfart hvor jeg huserer (som man siger). Det er selvfølgelig svært at spå om fremtiden, jeg baserer mine vurdringer udfra forskellige debattørers argumenter, og egen konklussion på disse.
Vedr. renten er det en ren trossag/håb.
Regina
Regina

Antal indlæg : 74
Join date : 25/10/08
Geografisk sted : Fyn, over bæltet

Tilbage til toppen Go down

Boligkrisen lammer lejebolig-markedet Empty Sv: Boligkrisen lammer lejebolig-markedet

Indlæg af Shintai Ons Sep 14, 2011 6:32 pm

Problemet er hvis vi ender i japansk udgave. Så falder priserne stille go roligt de næste 20-30år. Renten nær nul og vi har deflation.

Langsomt og pinefuldt i mange mange år frem.
Shintai
Shintai

Antal indlæg : 1808
Join date : 30/07/11
Geografisk sted : Islands Brygge

Tilbage til toppen Go down

Boligkrisen lammer lejebolig-markedet Empty Sv: Boligkrisen lammer lejebolig-markedet

Indlæg af Regina Ons Sep 14, 2011 6:38 pm

Jojo fair nok med den Japanske model, men alligevel er der store korrektioner på vej i min optik, især til de optimistisk prissatte huse - hvis altså de vil og kan/må sælge. På den måde bliver mine valgmuligheder størrere. Synes da også enkelte huse prissættes OK trods alt.
Regina
Regina

Antal indlæg : 74
Join date : 25/10/08
Geografisk sted : Fyn, over bæltet

Tilbage til toppen Go down

Boligkrisen lammer lejebolig-markedet Empty Sv: Boligkrisen lammer lejebolig-markedet

Indlæg af Thomas Ons Sep 14, 2011 7:36 pm

Regina skrev:Jojo fair nok med den Japanske model, men alligevel er der store korrektioner på vej i min optik, især til de optimistisk prissatte huse - hvis altså de vil og kan/må sælge. På den måde bliver mine valgmuligheder størrere. Synes da også enkelte huse prissættes OK trods alt.

Jamen, når bankerne er nød til at købe deres egne obligationer for at holde renten nede - og låne de penge fra dag til dag - til en højere rente end flexrenten?

Hvis der kommer flere tvangsauktioner - og prisfald - så har du ikke nogen steder at låne pengene - ikke til de nugældende renter.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Boligkrisen lammer lejebolig-markedet Empty Er dette ikke et indlæg til Cirb's Skarp Pris Århus tråden?

Indlæg af sur gammel mand Tors Sep 15, 2011 3:11 am

Regina skrev:Jojo fair nok med den Japanske model, men alligevel er der store korrektioner på vej i min optik, især til de optimistisk prissatte huse - hvis altså de vil og kan/må sælge. På den måde bliver mine valgmuligheder størrere. Synes da også enkelte huse prissættes OK trods alt.

sur gammel mand

Antal indlæg : 65
Join date : 13/08/11
Age : 105

Tilbage til toppen Go down

Boligkrisen lammer lejebolig-markedet Empty Sv: Boligkrisen lammer lejebolig-markedet

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum