Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Typisk Lars Løkke måde at gøre tingene på!

2 deltagere

Side 2 af 3 Forrige  1, 2, 3  Næste

Go down

Typisk Lars Løkke måde at gøre tingene på! - Page 2 Empty Radikale er irrelevante!

Indlæg af Thomas Man Mar 07, 2016 12:19 am

Lige i øjet på Jelved!

Den ministerfjernelse blev godt nok dyr!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Typisk Lars Løkke måde at gøre tingene på! - Page 2 Empty Sv: Typisk Lars Løkke måde at gøre tingene på!

Indlæg af HenningK Man Mar 07, 2016 1:29 am

Thomas skrev:Lige i øjet på Jelved!

Den ministerfjernelse blev godt nok dyr!

Ualmindeligt perfidt personangreb selv for en V-minister.

I princippet ka' aftalen vel blive dyrere endnu - når EU ser den der fine pukkel på grafen over kvælstof-udledning, så bli'r de næppe glade. Håber det ender med at EU intervenerer.

Utroligt at en forening som Bæredygtigt Landbrug netop stå for at rulle bæredygtig udvikling tilbage. Det virker helt sort at tro at eksportmarkederne er helt fjollede med pesticide-afgrøder og svin, der strutter af penicillin og/eller MRSA.

Bundvendings-minister... Suk!

HenningK

Antal indlæg : 328
Join date : 23/07/11

Tilbage til toppen Go down

Typisk Lars Løkke måde at gøre tingene på! - Page 2 Empty Sv: Typisk Lars Løkke måde at gøre tingene på!

Indlæg af Thomas Man Mar 07, 2016 1:34 am

HenningK skrev:
Thomas skrev:Lige i øjet på Jelved!

Den ministerfjernelse blev godt nok dyr!

Ualmindeligt perfidt personangreb selv for en V-minister.

I princippet ka' aftalen vel blive dyrere endnu - når EU ser den der fine pukkel på grafen over kvælstof-udledning, så bli'r de næppe glade. Håber det ender med at EU intervenerer.

Utroligt at en forening som Bæredygtigt Landbrug netop stå for at rulle bæredygtig udvikling tilbage. Det virker helt sort at tro at eksportmarkederne er helt fjollede med pesticide-afgrøder og svin, der strutter af penicillin og/eller MRSA.

Bundvendings-minister... Suk!

Selvfølgelig vil de forsøge; men da der næppe bliver megen støtte, så er der ikke så meget, de kan gøre. Miljøtosserne står også til en øretæve i EU.
Alt det miljø-schludder: En gang nonsens - altid nonsens.
Men jeg tænkte nu mere på den skade ejendomspriserne i Gentofte får.....
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Typisk Lars Løkke måde at gøre tingene på! - Page 2 Empty Den med skattelettelse

Indlæg af Thomas Tors Apr 21, 2016 12:28 am

Kan flextumperne godt opgive.

Der skal nok komme afgiftslettelser på biler og benzin.

Det er helt sikkert lagt til rette, så hverken Danske Bank, Nordea eller provinssvindlerne får noget.

Om Tulletåben i denne omgang får lov til at betale for EU modstand? Vi får se.



Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Typisk Lars Løkke måde at gøre tingene på! - Page 2 Empty Sv: Typisk Lars Løkke måde at gøre tingene på!

Indlæg af HenningK Tors Apr 21, 2016 12:41 pm

Tulle skrev:- Hvis man fastholder flygtningepolitikken, så betyder det, at der ikke er plads til skattelettelser. Og det kan jeg ikke se ændre sig i resten af regeringsperioden, og så kan man lige så godt sige det, som det er

Man forstår da godt hvis Lars Løkke hører det som en klar invitation i stil med: "Hvis vi ka' gøre det endnu mere surt at være flygtning i Danmark, så er vi da med på at trylle en masse Tulliarder om til skattelettelser". Men DF har jo altid været klar til at stemme for blå regeringers politik - hvis bare mærkesager som Inges Kattehjem og Fregatten Jylland osse blev tilgodeset.

En rulle pigtråd, en spand rød-hvid maling til grænsebommene og en rerun af annonce-kampagnen i Libanon -- og så stemmer DF pludseligt for skattelettelser i efteråret. Lars Løkke må knibe sig i armen, og man må ryste på hovedet over hvor langt DF er villigt til at gå. Fremmedhad er tilsyneladende deres eneste mærkesag efterhånden.

HenningK

Antal indlæg : 328
Join date : 23/07/11

Tilbage til toppen Go down

Typisk Lars Løkke måde at gøre tingene på! - Page 2 Empty Sv: Typisk Lars Løkke måde at gøre tingene på!

Indlæg af Thomas Tors Apr 21, 2016 2:16 pm

HenningK skrev:
Tulle skrev:- Hvis man fastholder flygtningepolitikken, så betyder det, at der ikke er plads til skattelettelser. Og det kan jeg ikke se ændre sig i resten af regeringsperioden, og så kan man lige så godt sige det, som det er

Man forstår da godt hvis Lars Løkke hører det som en klar invitation i stil med: "Hvis vi ka' gøre det endnu mere surt at være flygtning i Danmark, så er vi da med på at trylle en masse Tulliarder om til skattelettelser". Men DF har jo altid været klar til at stemme for blå regeringers politik - hvis bare mærkesager som Inges Kattehjem og Fregatten Jylland osse blev tilgodeset.

En rulle pigtråd, en spand rød-hvid maling til grænsebommene og en rerun af annonce-kampagnen i Libanon -- og så stemmer DF pludseligt for skattelettelser i efteråret. Lars Løkke må knibe sig i armen, og man må ryste på hovedet over hvor langt DF er villigt til at gå. Fremmedhad er tilsyneladende deres eneste mærkesag efterhånden.

ja, da.

det bliver dyrt ikke at ville gå med i EU's politisamarbejde.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Typisk Lars Løkke måde at gøre tingene på! - Page 2 Empty Kører alt fra baglinjen.

Indlæg af Thomas Tirs Apr 26, 2016 2:08 pm

DIIS skal ikke flyttes.
Det skal nedlægges.

Man har bestukket de forkerte med stillinger - laver intet fornuftigt.

Aftalen med USA om de Dansk-Vestindiske Øer udløber jo nu fra næste år.
Så er der ikke nogen grund til de hemmelige protekoller om Grønland mere.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Typisk Lars Løkke måde at gøre tingene på! - Page 2 Empty Så kom talen på Youtube

Indlæg af Thomas Ons Maj 18, 2016 10:49 am

I det Hvide Hus

Jeg undrer mig så lidt over den specielt fremtrædende omtale af Michelle Obama. Der er noget, der skal kvitteres for.
Jeg forstår også bedre den Islandske præsidents betoning af (klima) og Arktis.
Der har helt sikkert været talt om Keflavik.

Obamas tale

Her hæfter jeg mig citatet af Garry Kasparovs bog: "Winter is Coming".
Formentlig en hentydning til Ruslands krigeriske adfærd.
Referencen til Grundtvig er lidt søgt.

Nu tror jeg ikke noget er tilfældigt i de taler, men Løkke har med garanti skrevet sin selv - ellers ville han ikke have lavet forvekslingen mellem "kvittering" og "opskrift".
Den islandske med vulkanen er helt tydelig forberedt - og ikke dårlig.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Typisk Lars Løkke måde at gøre tingene på! - Page 2 Empty Donald Tusk .... Hmmm.....

Indlæg af Thomas Tors Maj 19, 2016 8:22 am

Jeg ved ikke, hvor meget, man skal lægge i det; men........


  • I sin skåltale til Obama, som vært nævnte Lars Løkke udtrykkeligt Donald Tusk som EU Præsident.
  • Umiddelbart efter det møde mødtes Lars Løkke med Donald Tusk.
  • Det møde fortsatte på Grønland: I en fjord, i en båd.
  • Lars Løkke livestreamede fra den båd på facebook - indtil forbindelsen blev mistet.
  • Løkke kom tvivlere i forkøbet ved at sige, at de fjelde, man så i baggrunden, ikke var "blue screen".
  • Det må anses for sikkert, at Lars Løkke har været i kløerne på banksvin - og kun med ret så store omkostninger har kunnet flå sig løs af dem.
  • Løkke gjorde sig umage for at takke Tusk for, at han tog sig tid til den snak - hvilket også bare manglede, fordi Grønland er noget af det mindst interessante på denne jord - og kikke på en bræ, der helt specielt ikke er der og det netop er pointen - ikke skide troværdigt.


Der er den omstændighed ved Grønland, at der findes steder, der ikke kan aflyttes.

Det er så et problem, at man - specielt som politiker - må gå ud fra, at alt, hvad man siger bliver aflyttet. Der er nok en årsag til den paranoia.
Retningsbestemte mikrofoner f.eks. er ikke specielt sandsynlige i bunden af en grønlandsk fjord.
Alt det miljøvrøvl var jo alene udenomssnak, røgslør og dækhistorie: Det er der jo ikke nogen, der tror på det nonsens mere.

Jeg siger ikke, at der er blevet udvekslet specielt fortrolige oplysninger - jeg siger bare, at omstændighederne for at gøre det er gunstige - i særdeles høj grad.

Når man tager i betragtning de hundekunster som Henry Kissinger gjorde for at kommunikere med Formand Mao - efter flere forsøg (bl.a. via Rumænien, som var en fejltagelse, for var der nogen kineserne ikke stolede på, så var det dem) kom helt oldnordiske breve uden hoved igennem via Pakistan.
Ingen tvivl om at både USA og EU er gennemaflyttet - formentlig af så mange, at de til tider må have problemer med ikke at gå i vejen for hinanden - nu er der så mobiler; men ellers var det jo et almindeligt diplomatisk problem, at man snublede over alle de aflytningsledninger.

Hvad de så evt. har snakket om - ja, klimavrøvl har vel været nævnt, for nu at have alibiet i orden - men her kan der være det i det, at Løkke har skullet videregive en amerikansk garanti for energiforsyningen under hånden - udenom Tyskland, for Merkel blev jo mopset over, at hendes telefon blev aflyttet.
Jeg hørte tal fra NSA, at efter Snowden afsløringen skiftede 1-2.000 politikere deres mobiltelefon. Formentlig: För tilfället!

Jeg siger ikke andet, end det var noget, selv jeg kunne have fundet på.
Man skal jo bruge, at man har fået VIP-jet.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Typisk Lars Løkke måde at gøre tingene på! - Page 2 Empty Udflytningstruede siger op

Indlæg af Thomas Fre Jun 17, 2016 10:28 am

Det var sandelig også meningen.

En ting er, at de ikke laver noget fornuftigt, noget andet er de uheldige forbindelser til NGO som sutter bestikkelsen.

Er de radikale i regering, så skal de nok sørge for at deres gode venner får de fede opgaver med at lave: Ingenting - evt. lidt skade; men derudover.....

Børnerådet?

Ingen flytter med - det kunne ikke være bedre.

En hastig undersøgelse må have vist, at ikke alene var der mange, der ikke lavede noget - ud over skade: Der var ingen, der lavede noget - overhovedet.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Typisk Lars Løkke måde at gøre tingene på! - Page 2 Empty Sv: Typisk Lars Løkke måde at gøre tingene på!

Indlæg af HenningK Man Jul 04, 2016 2:27 am

Det sure med det søde

Så forhandles efterårets skatteaftale i pressen igen. Det kræver vist ikke en større embedseksamen at regne ud at den lander Lars Løkke med en forhøjelse af topskatte-grænsen, at topskattesatsen forbli'r uændret og at det bli'r endnu surere at være flygtning i Danmark. Som om tonen, vejret og mad-vanerne ikke var straf nok!

Løkke behøver slet ikke rejse sig fra hængekøjen før langt ud på efteråret.

HenningK

Antal indlæg : 328
Join date : 23/07/11

Tilbage til toppen Go down

Typisk Lars Løkke måde at gøre tingene på! - Page 2 Empty Sv: Typisk Lars Løkke måde at gøre tingene på!

Indlæg af Thomas Man Jul 04, 2016 11:15 am

HenningK skrev:Det sure med det søde

Så forhandles efterårets skatteaftale i pressen igen. Det kræver vist ikke en større embedseksamen at regne ud at den lander Lars Løkke med en forhøjelse af topskatte-grænsen, at topskattesatsen forbli'r uændret og at det bli'r endnu surere at være flygtning i Danmark. Som om tonen, vejret og mad-vanerne ikke var straf nok!

Løkke behøver slet ikke rejse sig fra hængekøjen før langt ud på efteråret.

Det er nok et meget sandsynligt resultat.

En anden mulighed er nedsættelser af afgifter som energi-afgifter og lignende. Der skal nogle reinvesteringer til i energisektoren, så f.eks. gamle kraftværker kan rationaliseres. Vi skal også have det sådan, at en forholdsvis bred vifte af energikilder kan anvendes, fordi olieprisen vil blive ved med at være et ustabilt og forstyrrende element. Samtidig skal vi have forøget vores overkapacitet i energisektoren. Vindmøller? Lad dem, der er bygget blive der. Om de skal udskiftes om 20-30 år? Det får vi se til den tid.

Togplanen skal udføres - ikke den, der ligger på bordet; men den, der sikrer Femarn-forbindelsen og alternativet over Storebælt.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Typisk Lars Løkke måde at gøre tingene på! - Page 2 Empty Sv: Typisk Lars Løkke måde at gøre tingene på!

Indlæg af HenningK Man Jul 04, 2016 3:57 pm

Thomas skrev:Togplanen skal udføres - ikke den, der ligger på bordet; men den, der sikrer Femarn-forbindelsen og alternativet over Storebælt.

Nu har jeg for nogen måneder forlagt residensen til et relativt civliseret hjørne af Europa - byttet Brabrand (eller i hvert fald Aarhus) - ud med Brabrant. Og det er dælendytme fedt at se at en større stations-renovering ikke betyder et virvar af togbusser og aflysninger. Er der spærret ved Utrecht? Så kører togene da bare over Amsterdam Centraal.

Kontrasten til rapporterne hjemmefra om Bane Danmarks indsats på Fyn er slående. Og apropos IC4: Ansaldo-Breda nåede at ha' V250 i kommerciel drift i 37 dage før belgierne og hollænderne sendte lortet retur. Alt for mange fejl.

Det gi'r ro i maven at vide at man ka' komme frem og tilbage til tiden, og mere lyst til at ta' toget når man ved at der er masser af afgange. Og at man så heller ikke ska' bøvle med Rejsekortet er da et ekstra plus. Jeg har brugt Rejsekortet nogen gange derhjemme og har oplevet en fejlrate på omkring 20% (fraregnet glemt udtjek -- hvilket jeg i øvrigt af en eller anden grund aldrig glemmer hernede, måske fordi NS faktisk har begreb om hvor tjek-ud standerne skal stå?)

Men jeg er nysgerrig i forhold til hvor du mener at alternativet til Storebælt skal ligge henne?

HenningK

Antal indlæg : 328
Join date : 23/07/11

Tilbage til toppen Go down

Typisk Lars Løkke måde at gøre tingene på! - Page 2 Empty Sv: Typisk Lars Løkke måde at gøre tingene på!

Indlæg af Thomas Man Jul 04, 2016 6:56 pm

HenningK skrev:
Thomas skrev:Togplanen skal udføres - ikke den, der ligger på bordet; men den, der sikrer Femarn-forbindelsen og alternativet over Storebælt.

Nu har jeg for nogen måneder forlagt residensen til et relativt civliseret hjørne af Europa - byttet Brabrand (eller i hvert fald Aarhus) - ud med Brabrant. Og det er dælendytme fedt at se at en større stations-renovering ikke betyder et virvar af togbusser og aflysninger. Er der spærret ved Utrecht? Så kører togene da bare over Amsterdam Centraal.

Kontrasten til rapporterne hjemmefra om Bane Danmarks indsats på Fyn er slående. Og apropos IC4: Ansaldo-Breda nåede at ha' V250 i kommerciel drift i 37 dage før belgierne og hollænderne sendte lortet retur. Alt for mange fejl.

Det gi'r ro i maven at vide at man ka' komme frem og tilbage til tiden, og mere lyst til at ta' toget når man ved at der er masser af afgange. Og at man så heller ikke ska' bøvle med Rejsekortet er da et ekstra plus. Jeg har brugt Rejsekortet nogen gange derhjemme og har oplevet en fejlrate på omkring 20% (fraregnet glemt udtjek -- hvilket jeg i øvrigt af en eller anden grund aldrig glemmer hernede, måske fordi NS faktisk har begreb om hvor tjek-ud standerne skal stå?)

Men jeg er nysgerrig i forhold til hvor du mener at alternativet til Storebælt skal ligge henne?

Når landsdelene skal bindes sammen skal de have et alternativ til Storebælt.
Alternativet er Femarn-forbindelsen. Går noget galt på Storebælt, så kan man køre under Femarnsund og over Lübeck op til motorvejen og skinnerne Jylland. Det er selvfølgelig en dyrere transportvej; men det er en nødløsning, der kan virke indtil Storebælt bliver repareret.
Mere avanceret er det såmænd ikke. De to kan være hinandens reserve.
Det er ikke så meget en økonomisk betragtning, som en sikkerhedsmæssig.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Typisk Lars Løkke måde at gøre tingene på! - Page 2 Empty S vil forhindre topskattelettelser med DF

Indlæg af Thomas Tirs Jul 05, 2016 12:34 pm

Flextumperne og banksvinene får ikke socialhjælp.

Men togplanen bliver heller ikke til noget - kun meget begrænset. Pengene er der ikke.

Så nu skal vi til at hakke hovedet af SF's kernevælgere. Enhedslistens ditto skal til Syrien og have et nakkeskud.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Typisk Lars Løkke måde at gøre tingene på! - Page 2 Empty Sv: Typisk Lars Løkke måde at gøre tingene på!

Indlæg af HenningK Ons Jul 06, 2016 12:42 am

Thomas skrev:Pengene er der ikke.

Det er en skat, som indbringer ca. 15 mia -- udaf et budget på ca. 1.100 mia, så selvfølgeligt ka' den skat justeres ned hvis det politiske behov opstår for Løkke.

Fra artiklen: "Men Benny Engelbrecht kan ikke se en sammenhæng mellem stramninger og skattereform: Det skulle være, fordi man kunne skabe en finansiering gennem stramninger. Men det har jeg svært ved at se, hvordan man skulle kunne."

Der er heller ikke nogen synderlig forbindelse mellem Inges Kattehjem, Sigurds Bjørnetime, Fregatten Jylland og Finansloven: Dansk Folkeparti har en lang historik for at sælge deres stemmer for symbolpolitik og meningsløse småkrav.

Tulle ka' sagtens gå ud fra en forhandling med Lars Løkke og erklære sig tilfredse med stramningerne - og erkende at prisen var "noget teknik på topskatten". Og i øvrigt ryste på hovedet over at Socialdemokratiet ikke ville være med til "mere pigtråd og jernnæve overfor dybt suspekte, hvidløgsdunstende, socialturisme-bedrivende elementer".

Bagefter er der absolut ingen, der hører Bennys forsøg på at redegøre for om sammenkædningen er absurd eller ej.

Løkke? Han sikrer sig arbejdsro fra Kons/Liberallerne resten af folketingsåret (mindst) ved at hæve grænsen for topskatten: "Sidste gang gjorde vi så helt almindelige sygeplejersker og politifolk ikke længere skulle bele topskat - denne gang har vi gjort det sådan at sygeplejersker, der gør en ekstra indsats, ikke straffes med topskat. Mere dynamik - vækst i Danmark - det skal kunne betale sig at arbejde". Resten af flosklerne drukner i klapsalver fra insolvente djøffere.

At LLR så stadig kan pege på procentsatsen og sige "se, vi har ikke rørt topskatteprocenten" er jo bare en ekstra PR-gevinst, som gør det til en absolut no-brainer. Selv en helt åndssvag simpel ting som effekten af at hæve en topskattegrænse ka' ikke forklares på valgkamps-TV. Det er læren af Trumps kampagne: Det er dér hvor vi er.

HenningK

Antal indlæg : 328
Join date : 23/07/11

Tilbage til toppen Go down

Typisk Lars Løkke måde at gøre tingene på! - Page 2 Empty Sv: Typisk Lars Løkke måde at gøre tingene på!

Indlæg af Thomas Ons Jul 06, 2016 2:51 am

HenningK skrev:
Thomas skrev:Pengene er der ikke.

Det er en skat, som indbringer ca. 15 mia -- udaf et budget på ca. 1.100 mia, så selvfølgeligt ka' den skat justeres ned hvis det politiske behov opstår for Løkke.

Fra artiklen: "Men Benny Engelbrecht kan ikke se en sammenhæng mellem stramninger og skattereform: Det skulle være, fordi man kunne skabe en finansiering gennem stramninger. Men det har jeg svært ved at se, hvordan man skulle kunne."

Der er heller ikke nogen synderlig forbindelse mellem Inges Kattehjem, Sigurds Bjørnetime, Fregatten Jylland og Finansloven: Dansk Folkeparti har en lang historik for at sælge deres stemmer for symbolpolitik og meningsløse småkrav.

Tulle ka' sagtens gå ud fra en forhandling med Lars Løkke og erklære sig tilfredse med stramningerne - og erkende at prisen var "noget teknik på topskatten". Og i øvrigt ryste på hovedet over at Socialdemokratiet ikke ville være med til "mere pigtråd og jernnæve overfor dybt suspekte, hvidløgsdunstende, socialturisme-bedrivende elementer".

Bagefter er der absolut ingen, der hører Bennys forsøg på at redegøre for om sammenkædningen er absurd eller ej.

Løkke? Han sikrer sig arbejdsro fra Kons/Liberallerne resten af folketingsåret (mindst) ved at hæve grænsen for topskatten: "Sidste gang gjorde vi så helt almindelige sygeplejersker og politifolk ikke længere skulle bele topskat - denne gang har vi gjort det sådan at sygeplejersker, der gør en ekstra indsats, ikke straffes med topskat. Mere dynamik - vækst i Danmark - det skal kunne betale sig at arbejde". Resten af flosklerne drukner i klapsalver fra insolvente djøffere.

At LLR så stadig kan pege på procentsatsen og sige "se, vi har ikke rørt topskatteprocenten" er jo bare en ekstra PR-gevinst, som gør det til en absolut no-brainer. Selv en helt åndssvag simpel ting som effekten af at hæve en topskattegrænse ka' ikke forklares på valgkamps-TV. Det er læren af Trumps kampagne: Det er dér hvor vi er.

Det tror jeg så også, at Du har ret i er en af mulighederne: Nemlig at regulere grænsen, for hvornår der betales topskat.

Jeg tror så ikke, at Løkke har så forfærdelig meget behov for, at få "jernnæven" mod flygtninge/indvandrere gjort blødere. Socialdemokratiet har ligesom Dansk Folkeparti behov for at gå til forhandlingerne med nogle krav, de kan sælge ud af. Sandheden er jo, at det ikke koster Socialdemokraterne noget at skære på det område: Det er SF/Enhedslisten og deres behandler venner, der får nakkedraget i den sammenhæng.

Problemstillingen er snarere:

Hvorfor skulle han komme med indrømmelser til Konservative (som muligvis forsvinder ud af Folketinget ved næste valg)? På den anden side: Hvis de forsvinder ud, så vil Venstre være ude over forpligtigelserne overfor Konservative, der også er gået over til Prince (symbolpolitik). Løkke har ikke noget motiv til at behandle bankerne pænt.

Jeg tror snarere, at de skattelettelser der kommer bliver lempelser på afgifter i forbindelse med energi - således at alm. elforbrugere ikke skal betale så meget til vindmøller og andet gøgl.

Endelig har Løkke ikke glemt de Konservatives underlige råberi i forbindelse med jageranskaffelserne. I den forbindelse skal man huske at forsvarsforliget udløber næste år. Der er et vist sammenfald med 100 året for salget af de Dansk-Vestindiske Øer.

Jeg gætter på, at der er hjemfaldspligt på den aftale for så vidt angår Grønland og Island. Dvs. Grønland vil få husleje af baserne på Grønland - hvilket vil blive modregnet på bloktilskuddet og tilfalde forsvarsbudgettet.
Noget tilsvarende vil gøre sig gældende på Island, hvor luftforsvaret vil blive varetaget af Norge, Holland og Danmark på skift - mod betaling fra Island - af de penge, de får i husleje fra amerikanerne.
På den måde kan Island hæve sine forsvarsudgifter og Danmark kunne hæve sine til en ekstra eskadrille. Jeg tror nemlig ikke man konsoliderer det regnskab ordentligt og renser det for interne overførsler. Det vil være "politisk ubelejligt".

Indtil da, vil artilleriet formentlig blive betalt af depoterne - her tænker jeg på de Leopard 1, der blev solgt tilbage til fabrikanten, hvilket vil frigøre midler til nyanskaffelser. Det vil så ikke vise sig i et ordentligt konsolideret regnskab, fordi der reelt er tale om en stråmandshandel og et lån fra fabrikanten Krauss Maffei, der sjovt nok også er fabrikant af PzH2000. Det kan så godt være at Leo 1 105mm Royal Ordnance L7 kanoner bliver købt tilbage til installation på Piranha. Chassis'erne på Leo 1 vil så nok blive ombygget til bjergningspanser og broslagning, som oplægges i depoter rundt omkring.
Det er så bare gæt fra min side.

Pointen i sammenhængen er, at de konservative har sat sig udenfor en forsvarsforligskreds, så de slet ikke skal have chokolade til deres flextumper.
Om Løkke tænker så finurligt? Ja, det tror jeg faktisk!
På den måde kan Løkke tekstforklare sig ud af det lave forsvarsbudget i 2016-17 overfor Nato. Samtidig overholder han forliget overfor Socialdemokraterne og de Radikale. Der vil end ikke være lagerforskydninger at se på for statsrevisorerne. Men se - det skal vi slet ikke have de Konservative til at bryde deres små hoveder med. Samtidig vil Danske Bank få en over snuden.
Om jeg tror Løkke tænker sådan? Hmm.... jeg tager den mulighed i betragtning.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Typisk Lars Løkke måde at gøre tingene på! - Page 2 Empty Bruger DF til at låse

Indlæg af Thomas Tors Jul 07, 2016 10:41 am

Den konservative, der er tilbage og Liberal Alliance.

Den ender nok med afgiftslettelser.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Typisk Lars Løkke måde at gøre tingene på! - Page 2 Empty Eyvind Vesselbo

Indlæg af Thomas Fre Aug 26, 2016 12:17 am

Tja... medlem af Folketinget er han jo ikke.

Vesselbo repræsenterede fra valget i 2001 Østjyllands Storkreds. Indtil da repræsenterede han Århus Amtskreds. Han var opstillet i Århus Sydkredsen indtil 2007, hvorefter han blev opstillet i Gentoftekredsen. Her blev han valg ved folketingsvalget 2011. I 1997-2000 var han opstillet i Valbykredsen.

Rigtig flextumpe - i dag er man da ligeglad med om han er i LA eller ej.

Der er noget, der tyder på, at underskriften på papirerne til F-35 ikke kom ham belejligt.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Typisk Lars Løkke måde at gøre tingene på! - Page 2 Empty Løkke har givet Merkel en skideballe

Indlæg af Thomas Lør Aug 27, 2016 2:35 am

af de store.

Her var Lars Løkke sammen med Finlands premierminister Juha Sipilä, Sveriges Sverrigs statsminister Stefan Löfven og Hollands premierminister Mark Rutte inviteret til en uformel arbejdsmiddag med Angela Merkel på Schloss Meseberg i udkanten af Berlin.

Jeg formoder den egentlige sag har været Tysklands fodslæben med infrastrukturprojekterne fra Holland til Estland gennem Polen. Det drejer sig om el, jernbane, motorveje, hvor både Finland og Sverrig hænger og dasker.
Danmark kan ikke være tilfreds med, at den infrastruktur i Tyskland, som gavner Tyskland så meget - ikke kommer på plads: Det er jo ikke fordi Tyskland ikke har pengene.

Vi kan fra dansk og hollandsk side ikke være tilfredse med, at Merkel - imod vore interesser spiller op til Putin og hans gas - vi skal vel ikke til at se en giga-blokfløjte i Østersøen? Lad være, at gasledningen i Ukraine bliver sprængt; men hvis den i Østersøen også ryger, så ved vi jo godt, hvem, der skal forsyne Tyskland med gas - og så snakker vi end ikke penge - endnu.

båndene mellem Danmark og Tyskland er blevet styrket af resultatet af den britiske folkeafstemning
. Lige præcis.

Det er derfor et åbent spørgsmål, hvor længe Lars Løkke Rasmussen og den danske regering kan fortsætte tilnærmelserne til Merkel uden at komme i konflikt med danske vælgere.
Der skal altså snart ske noget og vi er bestemt ikke glade for den sabotage af dansk erhvervsliv, som Tysklands manglende fasthed overfor Putin er udtryk for - vi er heller ikke glade for at de gamle nazister i Linke og Grüne ikke behandles med tilstrækkelig brutalitet. Og nej! Det har ikke en skid med flygtninge at gøre, så lad være med at snakke udenom.

Nu har Danmark fået samlet en bande af nordiske lande udenom EU og Nato, så vi har noget fornuftigt at tale med amerikanerne om - og nej, amerikanerne forstår heller ikke Tysklands manglende rygrad.

Hvis der er nogen, der tror at Løkke er blidere ved Merkel end Tulletåben, Samuelsen og Pap-Pape, så tror jeg, de forregner sig.

Nu får vi se i hvilket omfang Danmark er blevet det nøgleland i Østersøen, som jeg tror vi er. Lars Løkke råber ikke højt og lader de andre føre ordet; men han sidder på baglinjen og hakker af på noterne.

Vi er heller ikke fornøjede med den forhaling som Taifun-programmet har været udsat for fra tysk side - specielt det, at man ikke kan regne et simpelt tilbud ud, som enhver malermester kan. Nu er anskaffelsen af Taifun så udskudt nogle år indtil vi har fået frigjort kræfterne til det arbejde fra introduktionen af F-35. Vi har arbejdsplanlagt så vi kan gå i gang lige efter SeaHawk.

Nu får vi se hvor meget af det, jeg læser mellem linjerne rent faktisk er substansen.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Typisk Lars Løkke måde at gøre tingene på! - Page 2 Empty Nu skal der bevilges 70 mio mere til udenrigstjenesten.

Indlæg af Thomas Man Aug 29, 2016 1:46 am

Så jeg et diskret sted.

Det er meget naturligt, at man skærer brutalt ned, når styrelsen ikke selv kan finde ud af at rationalisere - og det kan et bureaukrati aldrig. Derfor må man bruge øksen. Så kan man altid give flere penge; men på områder, der tjener et reelt formål. F.eks., hvad skal man med en dansk handelsattache i Tyskland - køber og sælger leder jo begge aktivt efter hinanden i forvejen - der er jo ikke nogen egentlige handelshindringer (undtagen valutaen altså - hvis Tulletåben får magt som agt).

Problemet er, at den offentlige sektor er skam nødvendig; men hvilke ydelser derfra er egentlig hensigtsmæssige og ønskede.
Ingen tvivl om, at DSB ville elske at køre modelbane videre - vi har jo set at produktet er forringet - og ingen er reelt blevet ringere stillet, så hvorfor ikke rationalisere nogle af de "stærkt nødvendige" jobs væk.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Typisk Lars Løkke måde at gøre tingene på! - Page 2 Empty Det er nu meget smart at han går på facebook

Indlæg af Thomas Man Aug 29, 2016 11:25 pm

Som jeg hører det, så:

1) Så skal forsvaret have flere penge - men naturligvis i de valgkredse, hvor Venstre står stærkt.

2) Der bliver specielt skattelettelser i "Udkantsdanmark", så virksomhederne kan flytte dertil.

3) Der bliver ikke nogen nettovækst i det offentlige; stigningen opvejes af brutale nedskæringer andre steder.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Typisk Lars Løkke måde at gøre tingene på! - Page 2 Empty Sådan fjerner man offentlige ansatte

Indlæg af Thomas Ons Aug 31, 2016 11:33 pm

der har brugt et liv på at lave ulykker.

Man kan ikke fyre dem, men man kan flytte arbejdspladsen - vil de ikke flytte - fint! Det er ikke svært at få kvalificerede afløsere.

Det koster ikke penge; men giver besparelser på sigt, fordi de nye er indstillet på at lave arbejdet - og ikke bare være i vejen.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Typisk Lars Løkke måde at gøre tingene på! - Page 2 Empty Radikale vil binde sig til blå blok.

Indlæg af Thomas Man Sep 12, 2016 4:13 am

Thomas skrev:der har brugt et liv på at lave ulykker.

Man kan ikke fyre dem, men man kan flytte arbejdspladsen - vil de ikke flytte - fint! Det er ikke svært at få kvalificerede afløsere.

Det koster ikke penge; men giver besparelser på sigt, fordi de nye er indstillet på at lave arbejdet - og ikke bare være i vejen.

Selvfølge vil de det!

Der kommer ikke skattelettelser til flextumperne! Der skal ikke laves subsidier til bankerne!
At valget rykker tættere på - det skal LA ikke ønske sig, så bliver det brutalt, for socialdemokraterne er på krigsstien overfor flextumperne.

Men det er typisk Lars Løkke at ville baste og binde de radikale i et forlig, så socialdemokratiet ikke kan få et flertal uden om Venstre. Løkke har lavet det nummer før - og det går tilsyneladende igen.

Der SKAL besparelser på uddannelsesområdet og der skal fyres lærere - også på gymnasierne - og universiteterne for den sags skyld. Der skal flere offentlige ansatte; men det skal være i f.eks. forsvaret - og det skal IKKE være i områder, hvor der er kommunister fra SF/Enhedslisten.

Vi ser også, at bankerne skal smide banksvin på gaden for at betale for alle de tab, de har tilføjet Danmark.

Hvornår går det op for folk, at BÅDE skolelærere OG banksvin skal gøre til truede dyrearter. De offentlige udgifter vil være stort se de samme - med en smule mindre kontanthjælp som bestikkelse til indvandrerbandernes kriminelle.

Nu får vi se, hvornår socialdemokraterne bliver møre. Det skal de nok blive, for intet af det går ud over deres vælgere.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Typisk Lars Løkke måde at gøre tingene på! - Page 2 Empty Sv: Typisk Lars Løkke måde at gøre tingene på!

Indlæg af HenningK Man Sep 12, 2016 10:23 am

Thomas skrev:At valget rykker tættere på - det skal LA ikke ønske sig, så bliver det brutalt, for socialdemokraterne er på krigsstien overfor flextumperne.

Thulesen Dahl bli'r da sikkert også henrykt over tanken om at få Morten Østergaard med på slæb?

Det kan godt være at V-K-R kan lave sådan en håndfæstning om dele af økonomien, men spørgsmålet er vel om DF og LA er med osse? Jeg tænker at DF har lugtet lunten og nægter at være med på den radikale juleleg og LA ka' vel næppe gå med i en håndfæstning om økonomien for så at vælte regeringen ugen efter.

Ingen tvivl om at den her radikale "fælde" må være en del af dét som DF og S snakker om når de stikker snuderne sammen. At hæve pensionsalderen er jo ikke DF og S-politik. Det samme gælder topskat. Om det så i mellemtiden er blevet radikal politik at gi' SU'en et hak nedad, straffe studie-fjumrere og gældsætte fremtidige akademikere -- det må den gode Østergaard jo stå på mål for overfor hans egne vælgere.

HenningK

Antal indlæg : 328
Join date : 23/07/11

Tilbage til toppen Go down

Typisk Lars Løkke måde at gøre tingene på! - Page 2 Empty Sv: Typisk Lars Løkke måde at gøre tingene på!

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 2 af 3 Forrige  1, 2, 3  Næste

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum