Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Nykredits dødedans

4 deltagere

Side 2 af 2 Forrige  1, 2

Go down

Nykredits dødedans - Page 2 Empty RD ?

Indlæg af Thomas Tirs Feb 21, 2012 2:26 pm

Uenighed

Nykredit vil prøve at redde sig selv - fornuftigt nok. Danske bank har det problem, at et forsøg på at redde realkreditten vil ruinere banken.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34078
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Nykredits dødedans - Page 2 Empty koncernchef Peter Engberg Jensen

Indlæg af Thomas Tirs Feb 21, 2012 5:15 pm

Vi tænker ikke i hypoteser!
Rigtigt nok; man tænker nemlig slet ikke.

“Man ser på forskellige ting, alt efter hvordan forretningen er skruet sammen. Det gør en forskel, om man er en lille realkreditforretning med en stor bank, der kan garantere for lånene, eller om man er en stor realkreditforretning med en lille bank,” siger Peter Engberg Jensen til Børsen.
Der er så noget, der tyder på, at man er enig i min analyse - af uenigheden mellem RD og NYK - ikke i min opmåling af hjernemasse.

“Sætter man sig ned fra politisk side og prøver at kigge på en fælles ting, så er der altså, som jeg kan se det, et overbestemt ligningssystem. Der er for mange forskellige forretningsmodeller og hensyn, der skal tages,” siger han til Børsen.
Ja ligegyldig hvordan man vender og drejer det, så er det gået galt - ingen udveje.

Moody's:
“Vi ved, at det danske realkreditsystem har ændret sig over de seneste år. Det er blevet et marked, hvor over halvdelen af alle boliglån bruger afdragsfrihed, og over halvdelen skal refinansieres hvert år. Det gør, at Nykredit bestemt er en af de institutioner, som på fundingsiden er sårbare over for en potentiel forværring af det miljø,” siger han til Børsen.

Det er så en anden måde at sige det på: Man kan ikke få finansieret de nødlidende flextumper.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34078
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Side 2 af 2 Forrige  1, 2

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum