Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

BRF Kredit i nye krumspring

3 deltagere

Go down

BRF Kredit i nye krumspring Empty BRF Kredit i nye krumspring

Indlæg af HenningK Tirs Jul 22, 2014 1:45 pm

Tilsyneladende er det ret så magtpåliggende for BRF at sikre sig imod en fejlende auktion på deres Flex-lån... Hvorfor mon?

Her er BRF's fondsbørs-meddelelse

HenningK

Antal indlæg : 328
Join date : 23/07/11

Tilbage til toppen Go down

BRF Kredit i nye krumspring Empty Sv: BRF Kredit i nye krumspring

Indlæg af Sune Tirs Jul 22, 2014 6:48 pm

Ja, hvorfor mon de laver et produkt med tre-årig re-finansiering og kortere rentefastsættelse...... den er rigtig svær!

Ved du hvad jeg tror, jeg tror at det er fordi de gerne vil have et produkt som ikke alle andre har..... nej hov, alle de andre har da allerede sådant et produkt.

Nå men så er det vel fordi de gerne vil have et dyrere produkt and alm. F1..... nej hov, det er jo billigere fordi der ikke er de ekstraomkostningen der er ved produkter hvor der er lovgivet om maksimal rentestigning.

Nå men så er det vel fordi de gerne vil have et produkt der er omfattet af tilsynsdiamantens regler om maksimalt 30% etårige re-finansierede produkter..... nej hov, det er det jo ikke da det teknisk set er tre-årigt.

Ved du hvad HenningK, jeg må være dig svar skyldig, jeg forstår ikke hvorfor søren de vil have dette produkt!

Sune

Antal indlæg : 114
Join date : 07/08/11

Tilbage til toppen Go down

BRF Kredit i nye krumspring Empty Sv: BRF Kredit i nye krumspring

Indlæg af Thomas Tirs Jul 22, 2014 7:01 pm

HenningK skrev:Tilsyneladende er det ret så magtpåliggende for BRF at sikre sig imod en fejlende auktion på deres Flex-lån... Hvorfor mon?

Her er BRF's fondsbørs-meddelelse
Som Du sikkert har formodet:

Det smarte i flexredningen er, at den udmærket godt ved, at flexlortet købes af kridte selv - evt. ved mellemkomst af deres egen bank.

I det øjeblik en obligation så ikke kan finansieres ved at dem, der finansierer fallitboet ikke vil låne dem penge, så bliver kridte nød til at beholde obligationen selv. I tilfælde af, at man så lader en auktion gå på gulvet, så forlænges obligationen automatisk - hvilket p.gr.a. den lave kupon (evt. 0-kupon) vil medføre et omgående kurstab til kridte, som så må æde tabet selv.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34109
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

BRF Kredit i nye krumspring Empty Sv: BRF Kredit i nye krumspring

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum