Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Der er noget smask under opsejling.

4 deltagere

Go down

Der er noget smask under opsejling. Empty Der er noget smask under opsejling.

Indlæg af Thomas Tirs Jun 10, 2014 12:50 pm

Et eller andet sker der!


  1. JyllandsPosten skrev:Der er i øjeblikket fejl i aktiekurser og anden data fra fondsbørsen. Vi arbejder på sagen.
    De er ikke nået et hak længere! Jeg ved ikke, om man kan kalde det arbejde!
  2. Nationalbanken I fredags røg der lige 50 mia. ind på nettostillingen. Samtidig er reserven blevet reduceret med godt 50 mia. siden nytår - så meget har man ikke interveneret med.
    Mit gæt - og det er et gæt - er, at ECB har opsagt lånet til Danske Bank på 51 mia. DKK - idet men ikke kan anerkende det flexlort som er lagt som reserve for andet end et glansbillede - derfor har man så afkrævet Nationalbanken den stillede garanti. Den har man så udbetalt og fået flexlortet, som man nu vil have penge for i Danske Bank.
    Jeg véd ikke om det er det, der er sket; men beløbene passer nogenlunde.
  3. Hellepigen: Danmark skal ind i kernen af EU
    Nemlig, vi skal have det arbejde med infrastruktur, som Merkel ikke kan få knaldet sig færdig til at lave selv.
    Helle klarer det da udmærket - selvom der er plads til forbedringer.
    Han understreger, at Venstre er klar på endnu flere reformer, og at partiet har levet op til sin målsætning om at være »konsekvente og konstruktive« i rollen som oppositionsparti.

    »Danmark har det bedre i dag end i går. Vi har gjort en del. Men meget udestår. Venstre er klar. Både nu, i næste folketingsår og efter et valg,« lyder det fra Lars Løkke Rasmussen.
    Ikke ét ord om at vælte regeringen - hvorfor være statsminister, når Hellepigen gør som hun skal?


Her, Skattepige, er Din dosmerseddel!


  1. "I dag er over 800.000 voksne danskere offentligt forsørget. Jeg tror på, at mange af dem gerne vil - og også kan - tage mere helhjertet del i det fællesskab, som et aktivt arbejdsliv er," sagde Løkke.
    Kommunistsvinene i SF og Enhedslisten kan glemme alt om mere bestikkelse til landsforrædere.
  2. "Det kræver, at vi systematisk driver byrder, skatter og afgifter ned. Og det kræver, at vi genfinder vores sunde fornuft, så vi ikke lægger barrierer i vejen for Danmarks vækstmuligheder i form af overimplementering, konkurrenceforvridende danske særregler og så videre," sagde Løkke.
    Ham, Platfoden, kan glemme alt om, at skattelettelser skal bruges til at redde parasitterne i Danske Bank - Danske Bank vil ikke få lov til at rive landet med sig i afgrunden.
  3. "Jeg vil udvikle velfærden. Ikke afvikle den. Og jeg er overbevist om, at det er muligt, uanset om man til næste år kan bruge 100 kroner eller 100,60 kroner i offentligt forbrug," sagde Løkke.
    De slaskede socialdemokratiske skinker i det offentlige skal se at få blævrefedtet i omdrejninger
  4. "Balancen i vores udlændingepolitik skal ændres, så der åbnes langt mere op for arbejdskraft- og studieindvandring fra lande med godt integrationspotentiale. Til gengæld skal familiesammenførings strammes op, og kriminelle udlændinge skal ud. Et åbent Danmark for dem, der kan og vil - et hermetisk lukket Danmark for dem, der ikke vil," sagde Løkke.
    Tulletåben kan glemme alt om grænsebomme og forfølgelse af muslimer - og indavlskonsulent Pernille Skipper skal aldeles ikke sætte næsen op efter degenration!
  5. "Danmark hører hjemme i Europa. Ikke i "Socialstat Europa", men i et slankt og stærkt Europa, der samarbejder dybere om det, der betyder noget - forskning, samhandel, energi, infrastruktur, grænseoverskridende kriminalitet - og dropper det, der irriterer. Nidkær detailregulering, kvindekvoter, skolemælksordninger," sagde Lars Løkke.
    EU er ikke et socialpædagogisk projekt for fagforeninger!

  6. Han opfordrede i samme omgang regeringen til at tage en folkeafstemning om det danske retsforbehold.Nu fik Tulletåben sin folkeafstemning, lad os nu gå i gang med at pløkke rigtige kriminelle banksvin.


Så, Skattepige, Du har nok at rive i!
Det kan godt være, at Du er statsminister; men det er mig og Venstre der bestemmer - og det har Du i øvrigt ikke noget imod!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34077
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Der er noget smask under opsejling. Empty Sv: Der er noget smask under opsejling.

Indlæg af Pluto Tirs Jun 10, 2014 10:16 pm


Så, Skattepige, Du har nok at rive i!
Det kan godt være, at Du er statsminister; men det er mig og Venstre der bestemmer - og det har Du i øvrigt ikke noget imod!

Hvad er det lige du bestemmer?

Pluto

Antal indlæg : 398
Join date : 07/02/14

Tilbage til toppen Go down

Der er noget smask under opsejling. Empty Sv: Der er noget smask under opsejling.

Indlæg af Thomas Tirs Jun 10, 2014 10:32 pm

Pas på Pluto - de skal nok komme til Dig.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34077
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Der er noget smask under opsejling. Empty Sv: Der er noget smask under opsejling.

Indlæg af Pluto Ons Jun 11, 2014 9:21 am

Thomas skrev:Pas på Pluto - de skal nok komme til Dig.

Hvem er de? Dine venner fra alkoholiker bænken?

Pluto

Antal indlæg : 398
Join date : 07/02/14

Tilbage til toppen Go down

Der er noget smask under opsejling. Empty Sv: Der er noget smask under opsejling.

Indlæg af Thomas Ons Jun 11, 2014 8:27 pm

Thomas skrev:Pas på Pluto - de skal nok komme til Dig.

Ny lejelov - det gjorde de så. Men der kommer mere.

De korte pengepolitiske udlån tyder på, at man roder med en rekonstruktion af landbrugsbankerne. Nu er spekulantejendommene til en side, så bankerne kan få lov til at tage de tæsk.

Så vidt jeg kan se, så vil det mindre krav til fraflytning betyde, at bankerne ikke vedblivende kan holde illusionen om, at udlejede lejligheder blot er ejerlejligheder, der afventer salg.
Hvis folk bare kan flytte, så vil man ikke kunne holde huslejerne oppe. Den kommer til at gøre nas på bankbalancerne rundt omkring.

Det vil formentlig betyde, at ejendomsværdierne på ejendomme i midlertidig besiddelse skal nedskrives til, hvad ejendommen kan indbringe ved salg til en professionel investor, der har tænkt at bruge ejendommen til udlejning. Av, Av, Av!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34077
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Der er noget smask under opsejling. Empty Sv: Der er noget smask under opsejling.

Indlæg af pibetobak Tors Jun 12, 2014 7:52 am

Kære Thomas.

Her er en fin artikel i Ekstra Bladet, der ligesom skærer tingene ud i pap:

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article2303356.ece

Det der er under "opsejling" og har været det et stykke tid er at hovedstanden sejler hastigt fra resten af landet. Det er her de gode jobs er, og det er her pengene tjenes på fast ejendom. Og iøvrigt så stiger lejen på Københavns lejelejligheder mindst lige så hurtigt som ejerboligpriserne.

Det jeg vil give dig er du stædigt holder fast i din historie, mens der for længst er sket noget andet ude i virkeligheden.

Kræver det en masse alkohol? Eller er det bare kommet med alderen?

pibetobak

Antal indlæg : 69
Join date : 26/07/13

Tilbage til toppen Go down

Der er noget smask under opsejling. Empty Sv: Der er noget smask under opsejling.

Indlæg af SimonJ Tors Jun 12, 2014 10:55 am

Den artikel er da noget af det mest useriøse(selv for EBs standard) jeg længe har set. Først finder man nogle udvalgte postnumre, hvor enkelte boliger er pumpet op på 2006-niveau, derefter stikker man boligejerne blår i øjnene ved at give dem udsigt til en gevinst ved at eje en bolig og som trumf lufter halvhjernerne Ekelund og Bocian deres bekymringer over en ny potentiel boligboble. Tillykke, den observation kommer kun ca. 7 år for sent!
 
Pibetobak; nu hvor du tilsyneladende mener at boligmarkedet går så godt, kan du så forklare hvorfor EJEN13 "Ejendomssalg efter ejendomskategori og nøgletal" i statistikbanken er forsinket med 2½ - 3 måneder og hvorfor de angive tal for "Antallet af tinglyste salg" ofte nedjusteres ganske signifikant bagud i tid? EJEN13 tog tilbage i 2010 "kun" 4 til 5 uger at beregne; nu tager det næsten 3 gange så lang tid og samtidig forbeholder man sig retten til at rette tallene så langt som 4 måneder tilbage; kunne det skyldes at de tal Statistikbanken skal pløje sig igennem både er fordækte og ganske lyssky?

SimonJ

Antal indlæg : 57
Join date : 09/01/13

Tilbage til toppen Go down

Der er noget smask under opsejling. Empty Sv: Der er noget smask under opsejling.

Indlæg af pibetobak Tors Jun 12, 2014 12:42 pm

Jeg ved ikke hvorfor tallene til tider er forsinkede.

Men at de skulle være manipulerede? Så ville udbudspriserne og lejepriserne jo ikke følge med op.

Sandheden er jo at hvad der sker i København også sker i flere andre hovedstader. Stockholm, Oslo, London ...

Det virker på mig som at I strækker efter halmstrå i stedet for at prøve at forstå hvad der rent faktisk foregår.

pibetobak

Antal indlæg : 69
Join date : 26/07/13

Tilbage til toppen Go down

Der er noget smask under opsejling. Empty Sv: Der er noget smask under opsejling.

Indlæg af Thomas Tors Jun 12, 2014 3:31 pm

SimonJ skrev:Den artikel er da noget af det mest useriøse(selv for EBs standard) jeg længe har set. Først finder man nogle udvalgte postnumre, hvor enkelte boliger er pumpet op på 2006-niveau, derefter stikker man boligejerne blår i øjnene ved at give dem udsigt til en gevinst ved at eje en bolig og som trumf lufter halvhjernerne Ekelund og Bocian deres bekymringer over en ny potentiel boligboble. Tillykke, den observation kommer kun ca. 7 år for sent!
 
Pibetobak; nu hvor du tilsyneladende mener at boligmarkedet går så godt, kan du så forklare hvorfor EJEN13 "Ejendomssalg efter ejendomskategori og nøgletal" i statistikbanken er forsinket med 2½ - 3 måneder og hvorfor de angive tal for "Antallet af tinglyste salg" ofte nedjusteres ganske signifikant bagud i tid? EJEN13 tog tilbage i 2010 "kun" 4 til 5 uger at beregne; nu tager det næsten 3 gange så lang tid og samtidig forbeholder man sig retten til at rette tallene så langt som 4 måneder tilbage; kunne det skyldes at de tal Statistikbanken skal pløje sig igennem både er fordækte og ganske lyssky?

Tja... og i 2007 tog det 3 uger at beregne - langt flere handler.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34077
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Der er noget smask under opsejling. Empty Sv: Der er noget smask under opsejling.

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum