Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Hvordan går det med "tilbagerulningen" af huspriserne i f.eks. Vest- og Sydsjælland?

Go down

Hvordan går det med "tilbagerulningen" af huspriserne i f.eks. Vest- og Sydsjælland? Empty Hvordan går det med "tilbagerulningen" af huspriserne i f.eks. Vest- og Sydsjælland?

Indlæg af Gæst Ons Mar 19, 2014 7:54 pm

Jeg kan godt lide simple sammenligninger, som er til at forstå uden at skulle referere til supplerende statistikker, data etc.

En af de bedste i mine øjne er "tilbagerulningen" af de gennemsnitlige lokale handelspriser. Den korrigerer helt automatisk for f.eks. udflytningen / fraflytningen af "Kjøvenhavnerne" til det nuværende Udkantdanmark Øst.. F.eks. de her:

http://www.boliga.dk/boligpriser/BoligpriserSearch.aspx?AreaSelection=80006&PropertyTypeSelection=0&DatatypeSelection=0

For bare et par år siden var vi "kun" nået til ca. 2005. Nu er vi her på kv. 1, 2002.


Det er overhovedet ikke svært at finde mindre byer i området (med skole, brugs og regelmæssig off. transport) som er rullet tilbage til 1999.

Som man også bemærkede i de sidste to versioner af "I hus til Halsen" i netop dette område, så er handelsprisniveau 2005 ikke længere referencen.


Alt andet lige så må det betyde, at mængden af insolvente stiger i området. Selv hvis de nedbetalte - alt hvad de kunne (og det har de nok opgivet) - så kan de ikke følge med ned...


Man kunne evt. lukke øjnene og forestille sig en fleksrente på bare 2 til 4%...

Ja, ja. Der vil komme job til den tid. Bare ikke her. Bare ikke til de typiske lokale kvalifikationer.


/BF

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Hvordan går det med "tilbagerulningen" af huspriserne i f.eks. Vest- og Sydsjælland? Empty Sv: Hvordan går det med "tilbagerulningen" af huspriserne i f.eks. Vest- og Sydsjælland?

Indlæg af moniulven Ons Mar 19, 2014 8:07 pm

tjah nu vælger du lige ekstremen men så kan jeg da tage mit område

http://www.boliga.dk/boligpriser/BoligpriserSearch.aspx?AreaSelection=77756&PropertyTypeSelection=0&DatatypeSelection=0


tilbage til årsskiftet 2006-2007 så hvad er pointen med dit indlæg... at Lolland Falster og Sydsjælland er på røven eller hvad

moniulven

Antal indlæg : 126
Join date : 18/08/11

Tilbage til toppen Go down

Hvordan går det med "tilbagerulningen" af huspriserne i f.eks. Vest- og Sydsjælland? Empty Sv: Hvordan går det med "tilbagerulningen" af huspriserne i f.eks. Vest- og Sydsjælland?

Indlæg af Gæst Ons Mar 19, 2014 8:22 pm

moniulven skrev:tjah nu vælger du lige ekstremen men så kan jeg da tage mit område

http://www.boliga.dk/boligpriser/BoligpriserSearch.aspx?AreaSelection=77756&PropertyTypeSelection=0&DatatypeSelection=0


tilbage til årsskiftet 2006-2007  så hvad er pointen med dit indlæg... at Lolland Falster og Sydsjælland er på røven eller hvad


Pointen er, at man ret nemt kan se, hvor man er ift., hvor man har været. Og om rejsen mon er slut?

Lige som du også gjorde.


Jeg valgte udelukkende dette område, da jeg kender det og dermed mekanismerne. Jeg kender også en del, som stadig benægter dem (herunder de lokale mæglere, bankfolk, realkredit etc.). Du er velkommen til at filosofere over "dit" område.


/BF



Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Hvordan går det med "tilbagerulningen" af huspriserne i f.eks. Vest- og Sydsjælland? Empty Sv: Hvordan går det med "tilbagerulningen" af huspriserne i f.eks. Vest- og Sydsjælland?

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum