Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Margrethe Vestager spår 5½% fald i huspriserne i år.

3 deltagere

Go down

Margrethe Vestager spår 5½% fald i huspriserne i år. Empty Margrethe Vestager spår 5½% fald i huspriserne i år.

Indlæg af Thomas Fre Maj 25, 2012 7:42 pm

Det manglede sgu bare! Jeg har kikket efter DST tallene skulle have været her for længst for marts.

plop

Jeg siger ikke at man har holdt tallene tilbage; men man har dæleme checket dem ekstra grundigt med ministeren inden man går ud med dem. Fint nok.

Jo, jeg havde godt lagt mærke til Vestagers manglende profil de sidste 14 dage.
Jeg har også lagt mærke til den fantasifulde reduktion af skattefradraget og samtidige skatteloftsforhøjelse - og snak om skattenedsættelse: Der er nogen, der med al mulig grund render rundt med dyngvåde underpermissioner.

Lave boligpriser er nemlig gift for privatforbruget, der sammen med eksporten helst skal drive dansk økonomi fremad, da det offentlige forbrug kun må stige beskedent.

Den forstår jeg så ikke et suk af: Flextumperne kan jo alligevel ikke sælge - og det er disse "ansvarlige" familier, der sidder insolvente og ruinerede med 2 børn i en 2 værelses fugtig ejerlejlighed.
Sælgerne af boliger - de forbruger sgu ikke noget: De er nemlig døde.

Her er regeringen virkelig på den. Det havde enhver anden regering så også været; men det er jo derfor Helle T intet har kun sige om, hvad hun agtede at foretage sig - den aller bedste grund: Hun aner det simpelt hen ikke.

Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34110
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Margrethe Vestager spår 5½% fald i huspriserne i år. Empty Sv: Margrethe Vestager spår 5½% fald i huspriserne i år.

Indlæg af Coinoffer Man Maj 28, 2012 6:47 pm

Jeg har kikket efter DST tallene skulle have været her for længst for marts.
Jeg siger ikke at man har holdt tallene tilbage; men man har dæleme checket dem ekstra grundigt med ministeren inden man går ud med dem. Fint nok.

DST-tallene for marts kommer helt planmæssigt 31. maj. Præcis som de forudgående kom 30. april, 28. marts, 29. februar og 31. januar. Som det vist hedder i varedeklarationen: ”to måneder efter referencemåneden”.

Coinoffer

Antal indlæg : 4
Join date : 09/10/11

Tilbage til toppen Go down

Margrethe Vestager spår 5½% fald i huspriserne i år. Empty Sv: Margrethe Vestager spår 5½% fald i huspriserne i år.

Indlæg af donkstar Man Maj 28, 2012 7:14 pm

Vi er derhenne hvor vi skal have banket boligpriserne HELT i bund.

Så må de uansvarlige bankaktionærer, husejerne der spekulerede i stigende priser, bankfolk og realkreditfolk mødes og få tabene realiseret.

Vi andre kan få et hus i rette prisleje, og vores store rådighedsbeløb, vil så kunne sparke gang i forbruget.

Dette bliver scenariet uanset hvad, men spørgsmålet er om det kommer til at tage 3 eller 13 år

donkstar

Antal indlæg : 74
Join date : 08/12/11

Tilbage til toppen Go down

Margrethe Vestager spår 5½% fald i huspriserne i år. Empty Sv: Margrethe Vestager spår 5½% fald i huspriserne i år.

Indlæg af Thomas Man Maj 28, 2012 7:39 pm

Coinoffer skrev:
Jeg har kikket efter DST tallene skulle have været her for længst for marts.
Jeg siger ikke at man har holdt tallene tilbage; men man har dæleme checket dem ekstra grundigt med ministeren inden man går ud med dem. Fint nok.

DST-tallene for marts kommer helt planmæssigt 31. maj. Præcis som de forudgående kom 30. april, 28. marts, 29. februar og 31. januar. Som det vist hedder i varedeklarationen: ”to måneder efter referencemåneden”.
Tjo; men RKR kunne melde hurtigt ud i gamle dag - var det den 18. måneden efter kvartalet?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34110
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Margrethe Vestager spår 5½% fald i huspriserne i år. Empty Sv: Margrethe Vestager spår 5½% fald i huspriserne i år.

Indlæg af Thomas Man Maj 28, 2012 7:41 pm

donkstar skrev:Vi er derhenne hvor vi skal have banket boligpriserne HELT i bund.

Så må de uansvarlige bankaktionærer, husejerne der spekulerede i stigende priser, bankfolk og realkreditfolk mødes og få tabene realiseret.

Vi andre kan få et hus i rette prisleje, og vores store rådighedsbeløb, vil så kunne sparke gang i forbruget.

Dette bliver scenariet uanset hvad, men spørgsmålet er om det kommer til at tage 3 eller 13 år
Når vi ser hvordan Spanien rasler ned - bankerne er knækket - så kan det komme til at gå rigtigt hurtigt - også for hurtigt: Man vil ikke kunne få finansieret.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34110
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Margrethe Vestager spår 5½% fald i huspriserne i år. Empty Sv: Margrethe Vestager spår 5½% fald i huspriserne i år.

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum