Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Finanskrisen er langtfra slut

2 deltagere

Go down

Finanskrisen er langtfra slut Empty Finanskrisen er langtfra slut

Indlæg af klogeaage 35 Man Mar 17, 2014 12:50 am

Skriver Jens Christian til sin nyvundet overraskelse og betoner på Økonomidebat maner :Laaaaaaaaaaaangt fra slut

Vi vil herindefra lykønske hans opdagelse  cheers 
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Finanskrisen er langtfra slut Empty Sv: Finanskrisen er langtfra slut

Indlæg af Thomas Man Mar 17, 2014 5:22 am

klogeaage 35 skrev:Skriver Jens Christian til sin nyvundet overraskelse og betoner på Økonomidebat maner :Laaaaaaaaaaaangt fra slut

Vi vil herindefra lykønske hans opdagelse  cheers 
Jens Chr. Hansen er en nar af en flextumpe, som end ikke Danske Bank gider holde hånden over længere.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34075
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Finanskrisen er langtfra slut Empty Tabsdestillation

Indlæg af Thomas Fre Mar 21, 2014 7:09 am

Gode kunder finder alternativer - dårlige uden disse - de bliver.

»Vi kan se, at en række banker omgås erhvervskunder, som er mere risikable end gennemsnittet. Bankerne er samtidig kendetegnet ved, at erhvervskundernes risiko er steget i perioden 2009 til 2012, fordi gearingsfaktoren er steget. I samme periode har de fleste banker ellers arbejdet på at nedbringe risikoen,« siger Lars Krull, seniorrådgiver ved Aalborg Universitet, som står bag undersøgelsen, til avisen.

Det er jo det farlige - man kan ikke nedbringe risikoen på tab ved at ignorere dem.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34075
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Finanskrisen er langtfra slut Empty Sv: Finanskrisen er langtfra slut

Indlæg af Gæst Fre Mar 21, 2014 9:11 am

klogeaage 35 skrev:Skriver Jens Christian til sin nyvundet overraskelse og betoner på Økonomidebat maner :Laaaaaaaaaaaangt fra slut

Vi vil herindefra lykønske hans opdagelse  cheers 

Kender intet til de andre områder, men Sparekassen Sjælland (med centrum i Holbæk) ligger jo lige netop inde med de problemer, som jeg har nævnt adskillige gange:

- "Kjøvenhavnerne" blæste prisniveauet helt ude af proportioner fra 1994 til 2007. De lokale har ikke de penge.

- "Kjøvenhavnerne" prøver nu at trække sig ud af området igen. Der er så mange attraktive fraflyttere hvert år, at kommunerne opgør dem år for år, for at tydeliggøre, hvor det går hen  ---> nedad.

- Der er kæmpe sommerhusområder, som simpelthen ikke er de penge værd, som de er værdisat til. Den bombe er slet ikke eksploderet endnu.

- Håndværk, industri og service lukker ned i een lind strøm.

- Veluddannede nyansatte gider ikke bo i området men pendler typisk ind. Det er faktisk systematiseret med firmadrevne busser fra Nordsjælland til f.eks. Novo i Kalundborg. Med netværk i bussen, så de kostbare akademikere ikke skal spilde deres kostbare tid på landevejene.

Jeg forstår godt, at den bank er på røven. Problemkunderne er blevet opkoncentreret siden 2007. Jeg mener omvendt ikke, at banken er dårligt drevet på kortere sigt. De sidder blot på en langsomt synkende platform.

/BF
-

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Finanskrisen er langtfra slut Empty Sv: Finanskrisen er langtfra slut

Indlæg af Thomas Fre Mar 21, 2014 9:51 am

BamsesFar skrev:
klogeaage 35 skrev:Skriver Jens Christian til sin nyvundet overraskelse og betoner på Økonomidebat maner :Laaaaaaaaaaaangt fra slut

Vi vil herindefra lykønske hans opdagelse  cheers 

Kender intet til de andre områder, men Sparekassen Sjælland (med centrum i Holbæk) ligger jo lige netop inde med de problemer, som jeg har nævnt adskillige gange:

- "Kjøvenhavnerne" blæste prisniveauet helt ude af proportioner fra 1994 til 2007. De lokale har ikke de penge.

- "Kjøvenhavnerne" prøver nu at trække sig ud af området igen. Der er så mange attraktive fraflyttere hvert år, at kommunerne opgør dem år for år, for at tydeliggøre, hvor det går hen  ---> nedad.

- Der er kæmpe sommerhusområder, som simpelthen ikke er de penge værd, som de er værdisat til. Den bombe er slet ikke eksploderet endnu.

- Håndværk, industri og service lukker ned i een lind strøm.

- Veluddannede nyansatte gider ikke bo i området men pendler typisk ind. Det er faktisk systematiseret med firmadrevne busser fra Nordsjælland til f.eks. Novo i Kalundborg. Med netværk i bussen, så de kostbare akademikere ikke skal spilde deres kostbare tid på landevejene.

Jeg forstår godt, at den bank er på røven. Problemkunderne er blevet opkoncentreret siden 2007. Jeg mener omvendt ikke, at banken er dårligt drevet på kortere sigt. De sidder blot på en langsomt synkende platform.

/BF
-
Disse akademikere i busserne, de KAN ikke flytte: De er nemlig insolvente!

Men Dit øjebliksbillede er nok typisk.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34075
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Finanskrisen er langtfra slut Empty Sv: Finanskrisen er langtfra slut

Indlæg af Gæst Fre Mar 21, 2014 7:11 pm

Thomas skrev:
BamsesFar skrev:
klogeaage 35 skrev:Skriver Jens Christian til sin nyvundet overraskelse og betoner på Økonomidebat maner :Laaaaaaaaaaaangt fra slut

Vi vil herindefra lykønske hans opdagelse  cheers 

Kender intet til de andre områder, men Sparekassen Sjælland (med centrum i Holbæk) ligger jo lige netop inde med de problemer, som jeg har nævnt adskillige gange:

- "Kjøvenhavnerne" blæste prisniveauet helt ude af proportioner fra 1994 til 2007. De lokale har ikke de penge.

- "Kjøvenhavnerne" prøver nu at trække sig ud af området igen. Der er så mange attraktive fraflyttere hvert år, at kommunerne opgør dem år for år, for at tydeliggøre, hvor det går hen  ---> nedad.

- Der er kæmpe sommerhusområder, som simpelthen ikke er de penge værd, som de er værdisat til. Den bombe er slet ikke eksploderet endnu.

- Håndværk, industri og service lukker ned i een lind strøm.

- Veluddannede nyansatte gider ikke bo i området men pendler typisk ind. Det er faktisk systematiseret med firmadrevne busser fra Nordsjælland til f.eks. Novo i Kalundborg. Med netværk i bussen, så de kostbare akademikere ikke skal spilde deres kostbare tid på landevejene.

Jeg forstår godt, at den bank er på røven. Problemkunderne er blevet opkoncentreret siden 2007. Jeg mener omvendt ikke, at banken er dårligt drevet på kortere sigt. De sidder blot på en langsomt synkende platform.

/BF
-
Disse akademikere i busserne, de KAN ikke flytte: De er nemlig insolvente!

Men Dit øjebliksbillede er nok typisk.

Den bustrafik har en meget længere historie end de stavnsbundne flekstumper i de små fugtige kjøvenhavnerlejligheder.

Veludd. folk gider simpelthen ikke bo i Vestsjælland. Hvad skal de også lave, når eller hvis deres nuværende job er væk? Nærmeste potentielle arbejdsplads er 100 km. væk på Sjælland - eller i Jylland.

/BF

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Finanskrisen er langtfra slut Empty Sv: Finanskrisen er langtfra slut

Indlæg af Thomas Fre Mar 21, 2014 8:25 pm

BamsesFar skrev:

Den bustrafik har en meget længere historie end de stavnsbundne flekstumper i de små fugtige kjøvenhavnerlejligheder.

Veludd. folk gider simpelthen ikke bo i Vestsjælland. Hvad skal de også lave, når eller hvis deres nuværende job er væk? Nærmeste potentielle arbejdsplads er 100 km. væk på Sjælland - eller i Jylland.

/BF
Det er da også derfor, jeg mener, at der, hvor seriøs vækst kommer først bliver i Sønderjylland.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34075
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Finanskrisen er langtfra slut Empty Sv: Finanskrisen er langtfra slut

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum