Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Handler og priser 2 kvartal 2011

+3
Shintai
Newfido
Thomas
7 deltagere

Side 2 af 2 Forrige  1, 2

Go down

Handler og priser 2 kvartal 2011 - Page 2 Empty Sv: Handler og priser 2 kvartal 2011

Indlæg af tommyjo Lør Sep 24, 2011 7:36 pm

Thomas skrev:

Nej gu' gør de ej - ikke mere end sædvanligt.

obligationesejerne

Prøv at se, de institutionelle investorer går i statsobligationer!

Problemet er, at vi i øjeblikket ikke aner hvad kreditforeningerne og bankernes egenbeholdninger er:
1) Det er ikke før udgangen af september, at Nationalbanken vil frigive tal - uden forbehold. For egenbeholdningerne i banker/kreditforeninger - så står der nuller i tabellerne fra Nationalbanken/Danmarks Statistik.
Jeg tror faktisk ikke de aner det! De rapporter de får fra bankerne indeholde forkerte tal.
2) Vi kan se at det er forkerte tal, fordi der er betydelige korrektioner på maj og juni tallene. Med betydelige mener jeg ikke +/- 100 mio. - jeg mener flere milliarder. Det er så det, de har kunnet pille ud af roderiet på indeværende tidspunkt.
Alene beløbsstørrelserne (og det er NETTO tal) gør jo, at det udelukker småbankerne.
3) På indeværende tidspunkt foreligger værdipapirstatistikken ikke for august: Lad være med at sige, at det er EDB-problemer - den undskyldning har været brugt så mange gange.
4) Når vi taler korrektioner i milliardklassen, så kan vi være temmelig sikre på at bankernes halvårsregnskaber er forkerte - vi taler her HOVEDBANKERNE.

Jamen jeg er da udmærket klar over at de går mest i stats. obl. men der er jo også en grænse for hvor mange der kan ligge i dem ;-)
Så jeg mente såmænd bare at real. obl måske er sådan lidt bedre end end f.eks græsk(overkill;-) ) stats obl. f. eks for en udenlandsk kapital der ikke har så mange heller tilbage selv guld fald 12% på kort tid så pengene kan hurtigt får ben at løbe på i dette deflationsscenarie
Samlet er vi enige om at der burde være et hul i SubFlexi, da megen indenlandsk kapital er flygtet forlængst over til Onkel Niels, men tror nu det er udenlandsk kapital der understøtter pt samt eller kun bankerne selv opkøber dem som jeg går udfra at det er det du mener, så jeg tror bare ikke at det kun er Palpatine

tommyjo

Antal indlæg : 377
Join date : 25/07/11

Tilbage til toppen Go down

Handler og priser 2 kvartal 2011 - Page 2 Empty Sv: Handler og priser 2 kvartal 2011

Indlæg af tommyjo Lør Sep 24, 2011 7:42 pm

Thomas skrev:

Der er ikke flere lystsælgere tilbage.

hehe din ukuelige optimist alien
Tja, såfremt dette er korrekt har du omkring 87000 gratis reklamerende insolvente boligsælgere på Boliga affraid

tommyjo

Antal indlæg : 377
Join date : 25/07/11

Tilbage til toppen Go down

Handler og priser 2 kvartal 2011 - Page 2 Empty Sv: Handler og priser 2 kvartal 2011

Indlæg af Thomas Lør Sep 24, 2011 8:48 pm

tommyjo skrev:
Jamen jeg er da udmærket klar over at de går mest i stats. obl. men der er jo også en grænse for hvor mange der kan ligge i dem ;-)
Så jeg mente såmænd bare at real. obl måske er sådan lidt bedre end end f.eks græsk(overkill;-) ) stats obl. f. eks for en udenlandsk kapital der ikke har så mange heller tilbage selv guld fald 12% på kort tid så pengene kan hurtigt får ben at løbe på i dette deflationsscenarie
Samlet er vi enige om at der burde være et hul i SubFlexi, da megen indenlandsk kapital er flygtet forlængst over til Onkel Niels, men tror nu det er udenlandsk kapital der understøtter pt samt eller kun bankerne selv opkøber dem som jeg går udfra at det er det du mener, så jeg tror bare ikke at det kun er Palpatine

Der kan godt være noget flugt i realkreditten p.t., hvilket presset på kronen kunne tyde på.
Men kredit klemmen, der viser sig på den usikrede 3mdr. tyder den anden vej.

Problemet er, at vi står og roder i bælgragende mørke!
Dagsobservationerne på renten er f.eks. 3-4 dage gamle.
I regeringsforhandlingerne sker der tilsyneladende - ingenting. Tomgangssnak: "Arbejdsmarkedets parter" - min bare.... De er jo gået hjemmefra i fladtrådt julestemning.

Det er årsagen til, at jeg kikker på, hvad der sker i mellemværender med Nationalbanken - for at se om der sker noget der. Det gør der ikke.

Valutareserven går skråt opad +20 mia. i august.
Nationalbanken sænker indskudsrenten - igen effekt.

Jeg aner ikke, hvad der sker i øjeblikket!

Valutareserven

Det hænger ikke en skid sammen:
Valutareserven drøner op, hvorfor man sænker renten - det er ok; men at der stadig ikke
a) Er nogen, der vil låne de danske banker penge.
b) Den usikrede 3 mdr. kredit er OVER den 5 årige statsobligation.
c) Den sikrede 3 mdr. kredit er OVER den 2 årige statsobligation, hvilket også er tilfældet med tomorro/next.
Seriøs invers rentestruktur - lige gyldigt hvordan man vender og drejer det!

renterne
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34079
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Handler og priser 2 kvartal 2011 - Page 2 Empty Sv: Handler og priser 2 kvartal 2011

Indlæg af Cirb Søn Sep 25, 2011 5:44 pm

Cirb skrev:

Huse Salg Juli-August

2008

7414 handler

2009

6939 handler

2010

7729 handler

2011

875 (otte-syv-fem) handler.

Ejerlejligheder Salg Juli-August

2008

1621 handler

2009

1939 handler

2010

2194 handler

2011

316 (tre-en-seks) handler.

Ovenstående skal tages med gran salt. Admin på boliga var så venlig at poste en graf over den gennemsnitlige tid fra en handel var gennemført til de modtog data på den

Handler og priser 2 kvartal 2011 - Page 2 2773d1312806561-nye-salgsprisdata-modtaget-sc_90

Som det fremgår vil forventeligt omkring 2/3 af august handlerne mangle, mens juli for praktiske formål er komplet - IMHO ikke noget der kan ryste det samlede billede.

Boligmarkedet er ikke længere kollapset - det er ophørt med at eksistere....

Mvh
Cirb

PS. Boligas data fortjener iøvrigt opmærksomhed fra en noget mere systematisk og ihærdig sjæl end undertegnede. Mine søgninger kan ændres til et andet tidsinterval ved at rette datoen i adresse linien. Hvis du er interesseret i andre områder eller boligtyper har thsv, det kære væsen, meget omhyggeligt forklaret hvordan man gør her http://www.boligdebatten.dk/generelt/15120-nye-salgsprisdata-modtaget.html#post235751

Jeg begynder at blive lidt mistænksom - tallene rør sig overhovedet ikke. Heller ikke hvis jeg udvider grænsen frem til idag (og som det fremgår af grafen burde nogle september handler allerede begynde at løbe på....). Et eller andet er galt...
Enten
1) Der er et problem med data (mest sandsynlig)
2) Samtlige danske købere er gået i strejke (de burde, men mon - husk det her starter før nogen så meget som havde nævnt boligpakker eller en sikker valgdato)
Eller
3) Sølvhatversionen. Der er en bremse på handler længere oppe i systemet (ie belåningen), og tallene skal ses i sammenhæng med det tydelige hastværk med at få løbet bankpakke 4 igennem inden valget, og de efterfølgende langvarige regeringsforhandlinger som embedsværket allerede er indraget i. SDRO status akut truet ?

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Handler og priser 2 kvartal 2011 - Page 2 Empty Sv: Handler og priser 2 kvartal 2011

Indlæg af tommyjo Man Sep 26, 2011 1:35 am

Thomas skrev:

Der kan godt være noget flugt i realkreditten p.t., hvilket presset på kronen kunne tyde på.
Men kredit klemmen, der viser sig på den usikrede 3mdr. tyder den anden vej.

Problemet er, at vi står og roder i bælgragende mørke!
Dagsobservationerne på renten er f.eks. 3-4 dage gamle.
I regeringsforhandlingerne sker der tilsyneladende - ingenting. Tomgangssnak: "Arbejdsmarkedets parter" - min bare.... De er jo gået hjemmefra i fladtrådt julestemning.

Det er årsagen til, at jeg kikker på, hvad der sker i mellemværender med Nationalbanken - for at se om der sker noget der. Det gør der ikke.

Valutareserven går skråt opad +20 mia. i august.
Nationalbanken sænker indskudsrenten - igen effekt.

Jeg aner ikke, hvad der sker i øjeblikket!

Valutareserven

Det hænger ikke en skid sammen:
Valutareserven drøner op, hvorfor man sænker renten - det er ok; men at der stadig ikke
a) Er nogen, der vil låne de danske banker penge.
b) Den usikrede 3 mdr. kredit er OVER den 5 årige statsobligation.
c) Den sikrede 3 mdr. kredit er OVER den 2 årige statsobligation, hvilket også er tilfældet med tomorro/next.
Seriøs invers rentestruktur - lige gyldigt hvordan man vender og drejer det!

renterne

Seriøs invers rentestruktur - lige gyldigt hvordan man vender og drejer det!

Jeps og i den grad.
Pt understøttes på en måde generelt alle korte obl af FED, de opkøber vist ca 70% af deres egne korte obl selv why ?? jo ingen andre vil have kurssmækket når og hvis renten stiger for hurtigt og alle løber mod døren samtidigt, FED kan jo være ligeglade med kurstab printeren kører bare en omgang mere, nu sidder alle på stikkeren de ved jo at der vil komme en game changer vedr. korte obl og første lille hint var at nu køber FED lange obl. hvor de så finanserer det officielt med salg affraid af korte obl , så hvis jeg har fattet det rigtigt begyndte markedet for 3-4 mdr siden at indregne det lille stunt hvilket måske var grunden til PIMCO smuttede i kontant og kontantlignende beholdninger som jeg skrev og mon ikke Rohde har garderet en del også, så mit bud er at selv om FED har sagt at de vil holde renten nede til 2013 er spørgsmålet vel om markedet og frygten er stærkere en FED i forhold til renten, er markedet det vil alle flygte fra korte obl. pga frygt for et kæmpe kurstab og over i lange på dem uanset om det er tyske, danske stats eller real, samtidig er der kurssikkerhed til dem der kommer først til fadet på de lange så længe FED bruger 2000 milliarder dollars på det(måske sidste skud i bøssen)

tommyjo

Antal indlæg : 377
Join date : 25/07/11

Tilbage til toppen Go down

Handler og priser 2 kvartal 2011 - Page 2 Empty Sv: Handler og priser 2 kvartal 2011

Indlæg af Thomas Man Sep 26, 2011 4:03 am

tommyjo skrev:
Seriøs invers rentestruktur - lige gyldigt hvordan man vender og drejer det!

Jeps og i den grad.
Pt understøttes på en måde generelt alle korte obl af FED, de opkøber vist ca 70% af deres egne korte obl selv why ?? jo ingen andre vil have kurssmækket når og hvis renten stiger for hurtigt og alle løber mod døren samtidigt, FED kan jo være ligeglade med kurstab printeren kører bare en omgang mere, nu sidder alle på stikkeren de ved jo at der vil komme en game changer vedr. korte obl og første lille hint var at nu køber FED lange obl. hvor de så finanserer det officielt med salg affraid af korte obl , så hvis jeg har fattet det rigtigt begyndte markedet for 3-4 mdr siden at indregne det lille stunt hvilket måske var grunden til PIMCO smuttede i kontant og kontantlignende beholdninger som jeg skrev og mon ikke Rohde har garderet en del også, så mit bud er at selv om FED har sagt at de vil holde renten nede til 2013 er spørgsmålet vel om markedet og frygten er stærkere en FED i forhold til renten, er markedet det vil alle flygte fra korte obl. pga frygt for et kæmpe kurstab og over i lange på dem uanset om det er tyske, danske stats eller real, samtidig er der kurssikkerhed til dem der kommer først til fadet på de lange så længe FED bruger 2000 milliarder dollars på det(måske sidste skud i bøssen)

Det passer meget godt med anden halvdel af juni.
Nogle har lavet den vurdering - så man har villet af med Danske Bank aktier - hvor jeg så det.

Der kommer så den lille hale på det - for danske statsobligationernes vedkommende: Ingen regner jo flexoblationer som penge mere - hvorfor (hvis man har indlånsoverskud) man går i statsobligationer. Indskudsbeviser ligger rimelig konstant på 100 mia. Foliekontiene er trukket op til 20 mia. - stort set hele tiden.

renter nationalbank.

Altså udover FED's små problemer, så har Danske Bank og Nykredit en katastrofe helt af egen tilvirkning.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34079
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Handler og priser 2 kvartal 2011 - Page 2 Empty Sv: Handler og priser 2 kvartal 2011

Indlæg af Thomas Man Sep 26, 2011 4:21 am

Cirb skrev:
Jeg begynder at blive lidt mistænksom - tallene rør sig overhovedet ikke. Heller ikke hvis jeg udvider grænsen frem til idag (og som det fremgår af grafen burde nogle september handler allerede begynde at løbe på....). Et eller andet er galt...
Enten
1) Der er et problem med data (mest sandsynlig)
2) Samtlige danske købere er gået i strejke (de burde, men mon - husk det her starter før nogen så meget som havde nævnt boligpakker eller en sikker valgdato)
Eller
3) Sølvhatversionen. Der er en bremse på handler længere oppe i systemet (ie belåningen), og tallene skal ses i sammenhæng med det tydelige hastværk med at få løbet bankpakke 4 igennem inden valget, og de efterfølgende langvarige regeringsforhandlinger som embedsværket allerede er indraget i. SDRO status akut truet ?

Mvh
Cirb
Nu har jeg altid anset sølvhatte for en kæk og bekvem hovedbeklædning.
Handlerne er såmænd nok blevet gennemført; men ikke registreret. Edb nedbrud er så lette at simulere - har selv gjort det ved lejlighed.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34079
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Handler og priser 2 kvartal 2011 - Page 2 Empty Sv: Handler og priser 2 kvartal 2011

Indlæg af Cirb Man Sep 26, 2011 8:35 am

Thomas skrev:
Nu har jeg altid anset sølvhatte for en kæk og bekvem hovedbeklædning.
Handlerne er såmænd nok blevet gennemført; men ikke registreret. Edb nedbrud er så lette at simulere - har selv gjort det ved lejlighed.

Ja, combi løsningen mellem 1 og 3 må naturligvis også overvejes.

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Handler og priser 2 kvartal 2011 - Page 2 Empty Sv: Handler og priser 2 kvartal 2011

Indlæg af Thomas Man Sep 26, 2011 10:18 am

Cirb skrev:

Ja, combi løsningen mellem 1 og 3 må naturligvis også overvejes.

Mvh
Cirb

Jeg har altid mine reservationer, når noget, der plejer at køre - så´rn lige pludselig ikke kører......
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34079
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Handler og priser 2 kvartal 2011 - Page 2 Empty Sv: Handler og priser 2 kvartal 2011

Indlæg af Cirb Man Sep 26, 2011 9:51 pm

Thomas skrev:

Jeg har altid mine reservationer, når noget, der plejer at køre - så´rn lige pludselig ikke kører......

Something`s amiss

Vi importerer data fra OIS hver uge. Det tal der står på forsiden af boliga nede til højre("Seneste salgspriser: 09. august 2011") opdaterer sig automatisk såfremt der er kommet nyere data i seneste opdatering. Det vælter ind med BBR opdateringer og andre data, men ingen salgspriser. Så svaret på spørgsmålet er nej, der er ikke kommet nye salgsdata. Hvorfor vides ikke. OIS har aldrig været særligt meddelsomme på dette område, så vi kan kun gisne om hvad det kan skyldes, måske der er problemer hos CSC igen.

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Handler og priser 2 kvartal 2011 - Page 2 Empty Sv: Handler og priser 2 kvartal 2011

Indlæg af Thomas Tirs Sep 27, 2011 1:27 am

Cirb skrev:
Something`s amiss

Mvh
Cirb
Ja alene det, at man end ikke gider komme med en løgnehistorie.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34079
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Handler og priser 2 kvartal 2011 - Page 2 Empty Sv: Handler og priser 2 kvartal 2011

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 2 af 2 Forrige  1, 2

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum