Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Danske Bank sigtet for kursmanipulation.

+6
Pluto
Cirb
Smedegade
Gorrion
klogeaage 35
Thomas
10 deltagere

Side 1 af 4 1, 2, 3, 4  Næste

Go down

Danske Bank sigtet for kursmanipulation. Empty Danske Bank sigtet for kursmanipulation.

Indlæg af Thomas Fre Feb 07, 2014 6:02 pm

Det kan jo ikke overraske nogen her på kanalen.

Boligdebatten har slettet alle mine indlæg før 25 Juli 2010. Men jeg var banned før det tidspunkt ved en lejlighed.

Det er morsomt fordi min sidste banning var 25 Juli 2011 - den dato kan jeg altid huske, fordi den faldt sammen med Breivik gik bananas.

Banken har i forbindelse med en intern undersøgelse konstateret, at fire ansatte fra Danske Bank samt bankens realkreditselskab Realkredit Danmark har forbrudt sig mod interne regler i forbindelse med obligationshandler mellem de to forretningsenheder i 2009.


Det har jo intet med en intern undersøgelse at gøre! Det er da fordi, det slipper man ikke udenom. Der er tale om at Danske Bank er blevet kørt op i en krog. Jeg gjorde allerede længe før 2010 opmærksom på utilbørlige forhold. De var så tydelige, at enhver kunne se det - det krævede ikke så meget.

Det kan så godt være, at Danske Bank virkelig gjorde alvor af truslen om at melde mig til politiet - dumt. Meget dumt. Men sådan er de jo.

Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34056
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Danske Bank sigtet for kursmanipulation. Empty Sv: Danske Bank sigtet for kursmanipulation.

Indlæg af klogeaage 35 Fre Feb 07, 2014 6:07 pm

Thomas skrev:Det kan jo ikke overraske nogen her på kanalen.

Boligdebatten har slettet alle mine indlæg før 25 Juli 2010. Men jeg var banned før det tidspunkt ved en lejlighed.

Det er morsomt fordi min sidste banning var 25 Juli 2011 - den dato kan jeg altid huske, fordi den faldt sammen med Breivik gik bananas.

Banken har i forbindelse med en intern undersøgelse konstateret, at fire ansatte fra Danske Bank samt bankens realkreditselskab Realkredit Danmark har forbrudt sig mod interne regler i forbindelse med obligationshandler mellem de to forretningsenheder i 2009.


Det har jo intet med en intern undersøgelse at gøre! Det er da fordi, det slipper man ikke udenom. Der er tale om at Danske Bank er blevet kørt op i en krog. Jeg gjorde allerede længe før 2010 opmærksom på utilbørlige forhold. De var så tydelige, at enhver kunne se det - det krævede ikke så meget.

Det kan så godt være, at Danske Bank virkelig gjorde alvor af truslen om at melde mig til politiet - dumt. Meget dumt. Men sådan er de jo.



Gad vide om Maverich er blandt de bortviste Razz 
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Danske Bank sigtet for kursmanipulation. Empty Sv: Danske Bank sigtet for kursmanipulation.

Indlæg af Thomas Fre Feb 07, 2014 6:11 pm

klogeaage 35 skrev:


Gad vide om Maverich er blandt de bortviste Razz 

Tvivler: Klinkby er dukket under for længe siden.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34056
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Danske Bank sigtet for kursmanipulation. Empty Sv: Danske Bank sigtet for kursmanipulation.

Indlæg af Gorrion Fre Feb 07, 2014 6:26 pm

Jeg kan godt huske nogle af de indlæg du kom med den gang Thomas, og det er jo pudsigt hvor travlt nogle har med at forsøge sig at få andre til at holde kæft ved at true om at der bliver insinueret.
Jeg var også dengang en del af Boligdebatten, og var ligeledes også en af de første blandt jer her på økonomidebatten.
Tak for den i øvrigt!

Ja jeg kan ikke lade være med at smile lidt skævt lige nu, og især omkring udtrykket "intern undersøgelse" hehe
MOAAAR det var ikke mig......det var ham....ham..og..ham.......men altså ikke mig* rendeer
Intern undersøgelse my ass
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Danske Bank sigtet for kursmanipulation. Empty Sv: Danske Bank sigtet for kursmanipulation.

Indlæg af Thomas Fre Feb 07, 2014 6:40 pm

Gorrion skrev:Jeg kan godt huske nogle af de indlæg du kom med den gang Thomas, og det er jo pudsigt hvor travlt nogle har med at forsøge sig at få andre til at holde kæft ved at true om at der bliver insinueret.
Jeg var også dengang en del af Boligdebatten, og var ligeledes også en af de første blandt jer her på økonomidebatten.
Tak for den i øvrigt!

Ja jeg kan ikke lade være med at smile lidt skævt lige nu, og især omkring udtrykket "intern undersøgelse" hehe
MOAAAR det var ikke mig......det var ham....ham..og..ham.......men altså ikke mig* rendeer
Intern undersøgelse my ass

Datoen i dag er nok heller ikke helt tilfældig!

Var det i går, at flexredningen sejlede igennem Folketinget.

Jeg tror det vil være meget klogt, hvis Danske Bank ikke udlodder de to milliarder i udbytte - det skulle vel lige passe med den bøde, de selv indrømmer, de skal betale.

Men, hvad: Det er jo nok kun den første sag - af mange - det bliver morsomt at høre, hvad der kommer frem af artige ting, når man først kommer i gang med afhøringerne.

Intern undersøgelse? Nix. Det er jo først nu, det sjove begynder at komme frem: Når de afhøres med en sigtets rettigheder. Det kunne jo være, at de var lidt mere interesserede i at prøve at hjælpe retfærdigheden, når en længere tid i brummen - med rockere som værelseskammerater - bliver aktuelt.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34056
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Danske Bank sigtet for kursmanipulation. Empty Gad vide, hvor mange banksvin

Indlæg af Thomas Fre Feb 07, 2014 6:56 pm

der skal i sommerhuset her i weekenden. De skal nok hænge noget op.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34056
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Danske Bank sigtet for kursmanipulation. Empty Finansforbundet advarer.

Indlæg af Thomas Fre Feb 07, 2014 7:41 pm

Mod at afsige dom på forhånd.

Det er sådan set ikke så mærkeligt - det skal de jo sige.

Han noterer sig, at der er foretaget en politianmeldelse for at sikre sig, at man ikke falder for en forældelsesfrist.

Det kan der være noget om. Men:

1) Det vil sige, at der er flere sager under opsejling.
2) Det var nok dumt, at melde ud, at der vil være udbyttebetaling for 2013. Bestyrelse og generalforsamling bliver således nød til at forholde sig til om man finder, at der er afsat tilstrækkeligt med midler til verserende straffesager.

Sagen er nok den, at Danske Bank aldrig nogen sinde kommer til at udbetale udbytte igen. Det bliver så lidt problematisk med de aktier, Danske Bank har parkeret hos velrenommerede stråmænd, der skal betale renter af de penge, de har lånt i Danske Bank til at købe Danske Banks aktier.

Det foreliggende forklarer også, hvorfor det generelt er sådan at der rejses sigtelser for 2009 i Europa og USA. Jeg havde faktisk ventet nogen flere sigtelser mod danske banker eftersom det formelig regner med dem i Tyskland.

Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34056
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Danske Bank sigtet for kursmanipulation. Empty Sv: Danske Bank sigtet for kursmanipulation.

Indlæg af Gorrion Fre Feb 07, 2014 8:05 pm

Jeg vil i hvert fald håbe du har ret i at SIFI er indført for at kunne afvikle Danske Bank, og ikke redde den for endnu et astronomisk milliard beløb af skatteydernes penge.

Og jeg er også enig i at der må være mere lort i vente, hvis man ikke ligefrem vil prøve at lægge låg på fra myndighedernes side.
DET KAN GÅ HEN OG BLIVE VANVITTIGT DYRT!
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Danske Bank sigtet for kursmanipulation. Empty Nu forstår jeg også bedre, hvorfor

Indlæg af Thomas Fre Feb 07, 2014 8:08 pm

Danske Bank var Bondo behjælpelig med at lave al den ballade.

Bondo havde jo ikke noget, der mindede om bestyrelsens opbakning; men han kunne eventuelt forhale sagerne i Folketinget, så denne konkrete sigtelse faldt for tidsfristen.

Det bliver dyrt for Danske Bank. Specielt hvis Fondsbørsen ikke godkender det regnskab - hvis der f.eks. ikke er foretaget reservationer for verserende retssager i fuldt omfang.

Det er så Borgens første regnskab - og muligvis det sidste, fordi han har forsøgt at luske noget igennem og udsende regnskabet - foruddiskonterende, at kriminelle sigtelser ville falde for tidsfristen.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34056
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Danske Bank sigtet for kursmanipulation. Empty Sv: Danske Bank sigtet for kursmanipulation.

Indlæg af Thomas Fre Feb 07, 2014 8:17 pm

Gorrion skrev:Jeg vil i hvert fald håbe du har ret i at SIFI er indført for at kunne afvikle Danske Bank, og ikke redde den for endnu et astronomisk milliard beløb af skatteydernes penge.

Og jeg er også enig i at der må være mere lort i vente, hvis man ikke ligefrem vil prøve at lægge låg på fra myndighedernes side.
DET KAN GÅ HEN OG BLIVE VANVITTIGT DYRT!
Ser vi i Tyskland, så er det sådan, at sigtelserne bliver rejst - slag i slag. Det var sådan, at co-direktøren Jürgen Fitschen vrælede, at nu måtte det være nok.

Svaret var en selvtilfreds gnækken fra Schäuble. Ganske rigtigt - næste uge - endnu et millardkrav (i EUR vel at mærke) - mod Deutsche Bank. Hvornår holder sagsanlæggene mod Deutsche Bank op? Skal vi gætte på: Aldrig.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34056
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Danske Bank sigtet for kursmanipulation. Empty Financial Times.

Indlæg af Thomas Fre Feb 07, 2014 8:54 pm

Står det samme som i de danske aviser.

Men jeg kommer tilbage til Sydbank.

Finanstilsynet er væsentlig skarpere i sin kritik af Sydbank end sigtelsen mod Danske Bank. Man undrer sig over, at der ikke også er rejst sigtelse mod Sydbank. Vi skal jo være opmærksom på, at denne tilsynsrapport er jo til "pænt" brug.

Der er ganske enkelt noget, der ikke passer sammen.

Det er et problem for Danske Banks ledelse, at de ikke omgående ændrer indstilling om udbetaling af udbytte. I regnskabet skal der jo inddrages forhold efter regnskabsafslutningen, hvis disse forhold har betydning for vurderingen af regnskabet. Det vil være ansvarspådragende, da direktionen ikke kan have været uvidende om, at der foregik en politimæssig undersøgelse.

Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34056
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Danske Bank sigtet for kursmanipulation. Empty Sv: Danske Bank sigtet for kursmanipulation.

Indlæg af Smedegade Fre Feb 07, 2014 9:01 pm

Mit ældste indlæg på BD er fra 2. juli 2010 (oprettede mig i 2008) ... Og tror ikke jeg har skrevet noget som nogle gerne ville skjule. Thsv's indlæg går kun tilbage til 2012 (der ville ellers være en del som med fordel kunne slettes). Søger man på Maverick går det tilbage til 2008. Hmmm.

Smedegade

Antal indlæg : 84
Join date : 25/10/08

Tilbage til toppen Go down

Danske Bank sigtet for kursmanipulation. Empty Sv: Danske Bank sigtet for kursmanipulation.

Indlæg af Thomas Fre Feb 07, 2014 9:09 pm

Smedegade skrev:Mit ældste indlæg på BD er fra 2. juli 2010 (oprettede mig i 2008) ... Og tror ikke jeg har skrevet noget som nogle gerne ville skjule. Thsv's indlæg går kun tilbage til 2012 (der ville ellers være en del som med fordel kunne slettes). Søger man på Maverick går det tilbage til 2008. Hmmm.
Hmmm....

Der er mere i det, end man skulle formode. Det pudsige er, at man på et tidspunkt "mistede" en betydelig del af data.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34056
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Danske Bank sigtet for kursmanipulation. Empty Det bliver stadig mere mystisk.

Indlæg af Thomas Fre Feb 07, 2014 9:12 pm

Politi og Finanstilsyn.

"Hverken vi eller Finanstilsynet har været involveret i den her sag tidligere. Som jeg har forstået det, så har Finanstilsynet fået en henvendelse om sagen fra Danske Bank selv for ganske få dage siden. Og i går sendte tilsynet den så videre til os. Så det er en helt ny sag for os," siger Hans Fogtdal til FinansWatch.
Hvorfor har Danske Bank trukket denne sag i halen? Hvorfor har de først fremsendt den efter regnskabet er offentliggjort?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34056
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Danske Bank sigtet for kursmanipulation. Empty Igen, hvorfor dukker det først op nu?

Indlæg af Thomas Fre Feb 07, 2014 9:35 pm

Sommeren 2012???

Ifølge FinansWatch' oplysninger, at det er Finanstilsynets undersøgelse af Cibor-renten, der har ført til, at Danske Bank selv har kigget nærmere på sagen, efter overdragelse af en række data og informationer til Finanstilsynet.
Hvad er så direktionens motiv til, at det kommer frem nu - og ikke for et år siden?

Og - igen - hvad ligger der ellers og lurer?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34056
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Danske Bank sigtet for kursmanipulation. Empty Sv: Danske Bank sigtet for kursmanipulation.

Indlæg af Cirb Fre Feb 07, 2014 9:46 pm

Thomas skrev:Sommeren 2012???

Ifølge FinansWatch' oplysninger, at det er Finanstilsynets undersøgelse af Cibor-renten, der har ført til, at Danske Bank selv har kigget nærmere på sagen, efter overdragelse af en række data og informationer til Finanstilsynet.
Hvad er så direktionens motiv til, at det kommer frem nu - og ikke for et år siden?

Og - igen - hvad ligger der ellers og lurer?

Ny direktion. Luk de gamle sager inden man får medansvar. Borgen kom vist også fra en forholdvis perifer intern position ? Var det valuta handel ?

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Danske Bank sigtet for kursmanipulation. Empty Sv: Danske Bank sigtet for kursmanipulation.

Indlæg af Gorrion Fre Feb 07, 2014 9:46 pm

Jeg tror der ligger mere i dette.....og med Dansk Bank....så vil jeg godt ændre tror til VED vi der er mere end ved første øjekast.
Det her har været kendt i længere tid, derom er jeg ikke i tvivl.
Finanstilsynets udsagn virker også mærkelig, men man må da håbe det vitterligt forholder sig sådan at de rent faktisk ikke vidste noget....det ville overhovedet ikke komme bag på mig, da tilsynets uduelighed har været gennemlysende igennem laaaaang tid.
Dette er oven i købet i en tid hvor der tydeligt foregik ting der virkedes suspekt, for selv menige "tilskuere" og "debatøre".
Skulle der gemmes mere af vejen?
Var der noget i "skufferne" der var så ubehageligt, at selvom kursmanipulering i sig selv er slemt nok, så var der noget der var endnu værre....større?
Ja jeg ved godt man skal passe på med at se små grønne marsmænd alle vegne, men når det er Ganske Blank der er involveret, så vi jeg anbefale at man gennemgår ALT.....og jeg mener ALT hvad de har været involveret i fra okt. 2003.
Også selvom det går ud over evt. forældelsesfrister.
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Danske Bank sigtet for kursmanipulation. Empty Den med marsmænd er jeg nu ikke sikker på!

Indlæg af Thomas Fre Feb 07, 2014 10:09 pm

Gorrion skrev:Jeg tror der ligger mere i dette.....og med Dansk Bank....så vil jeg godt ændre tror til VED vi der er mere end ved første øjekast.
Det her har været kendt i længere tid, derom er jeg ikke i tvivl.
Finanstilsynets udsagn virker også mærkelig, men man må da håbe det vitterligt forholder sig sådan at de rent faktisk ikke vidste noget....det ville overhovedet ikke komme bag på mig, da tilsynets uduelighed har været gennemlysende igennem laaaaang tid.
Dette er oven i købet i en tid hvor der tydeligt foregik ting der virkedes suspekt, for selv menige "tilskuere" og "debatøre".
Skulle der gemmes mere af vejen?
Var der noget i "skufferne" der var så ubehageligt, at selvom kursmanipulering i sig selv er slemt nok, så var der noget der var endnu værre....større?
Ja jeg ved godt man skal passe på med at se små grønne marsmænd alle vegne, men når det er Ganske Blank der er involveret, så vi jeg anbefale at man gennemgår ALT.....og jeg mener ALT hvad de har været involveret i fra okt. 2003.

Også selvom det går ud over evt. forældelsesfrister.

Det kunne være, at vi ikke skulle længere end til Tyskland?

I korthed drejer det sig om at arbejdsretten har kendt imod en afskedigelse af fire handlere i Deutsche Bank; men Finanstilsynet i Tyskland forbyder dem videre ansættelse med deres oprindelige arbejdsområde.

Der er nogle sammenfald:

1) Her handler det også om en udløber af LIBOR/CIBOR.
2) Som jeg husker det, så var der overordentlig pæne bonusser - netop til Handelsafdelingen i Danske Bank i 2009!
Die Aussage eines Händlers beschäftigt die Bafin schon jetzt: Demnach soll der frühere Chef des Geld- und Devisenhandels, Alan Cloete, die internen Untersuchungen zur Zinsaffäre eingestellt haben, weil Jain vor seiner Berufung zum Ko-Vorstandsvorsitzenden stand.
3) Den "interne undersøgelse"? :-P Den skulle vel ikke have noget at gøre med at det tyske BaFin har udbedt sig nærmere oplysninger fra Finanstilsynet?

Det begynder lissom at trække tråde helt op til Straarup.......
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34056
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Danske Bank sigtet for kursmanipulation. Empty Sv: Danske Bank sigtet for kursmanipulation.

Indlæg af Pluto Fre Feb 07, 2014 10:25 pm

Så har de herrer vist igen fået forvrøvlet sig op i et hjørne, men I laver jo heller ikke andet.

1) Sagen drejer sig om kurs manipulation for få millioner kroner ved et par handler med nogle illikvide obligationer. At en obligation er illikvid betyder at man ikke lige kan slå den rigtige pris op på bloomberg osv. som man kan meget værdipapir med stor daglig omsætning.

2) De vrøvlerier Thomas har postet på boligdebatten i sin tid var beskyldninger om at Danske Bank manipulerede sin egen aktiekurs op. De vrøvlerier har ingen relation til den sag der er bragt op i dag, dvs heller ikke denne gang har vi fået bevis for nogle profetiske evner fra Thomas side.

3) Det er også forkert at Danske Bank ikke kommer til at betale udbytte igen. Der kommer netop udbytte betalinger på baggrund af resultatet for 2013.

Pluto

Antal indlæg : 398
Join date : 07/02/14

Tilbage til toppen Go down

Danske Bank sigtet for kursmanipulation. Empty Sv: Danske Bank sigtet for kursmanipulation.

Indlæg af hobbylandmanden Fre Feb 07, 2014 11:32 pm

Pluto skrev:Så har de herrer vist igen fået forvrøvlet sig op i et hjørne, men I laver jo heller ikke andet.

1) Sagen drejer sig om kurs manipulation for få millioner kroner ved et par handler med nogle illikvide obligationer. At en obligation er illikvid betyder at man ikke lige kan slå den rigtige pris op på bloomberg osv. som man kan meget værdipapir med stor daglig omsætning.

2) De vrøvlerier Thomas har postet på boligdebatten i sin tid var beskyldninger om at Danske Bank manipulerede sin egen aktiekurs op. De vrøvlerier har ingen relation til den sag der er bragt op i dag, dvs heller ikke denne gang har vi fået bevis for nogle profetiske evner fra Thomas side.

3) Det er også forkert at Danske Bank ikke kommer til at betale udbytte igen. Der kommer netop udbytte betalinger på baggrund af resultatet for 2013.

DER ER SGU EN ROTTE I FÆLDEN Smile 
hobbylandmanden
hobbylandmanden

Antal indlæg : 126
Join date : 06/08/11

Tilbage til toppen Go down

Danske Bank sigtet for kursmanipulation. Empty Sv: Danske Bank sigtet for kursmanipulation.

Indlæg af Thomas Lør Feb 08, 2014 2:19 am

Pluto skrev:Så har de herrer vist igen fået forvrøvlet sig op i et hjørne, men I laver jo heller ikke andet.

1) Sagen drejer sig om kurs manipulation for få millioner kroner ved et par handler med nogle illikvide obligationer. At en obligation er illikvid betyder at man ikke lige kan slå den rigtige pris op på bloomberg osv. som man kan meget værdipapir med stor daglig omsætning.

2) De vrøvlerier Thomas har postet på boligdebatten i sin tid var beskyldninger om at Danske Bank manipulerede sin egen aktiekurs op. De vrøvlerier har ingen relation til den sag der er bragt op i dag, dvs heller ikke denne gang har vi fået bevis for nogle profetiske evner fra Thomas side.

3) Det er også forkert at Danske Bank ikke kommer til at betale udbytte igen. Der kommer netop udbytte betalinger på baggrund af resultatet for 2013.

Det er nu nok noget helt andet. Det er BaFin, der har adgang til nogle data og noget overvågning, der vil komme sag på sag på sag.

Du tror da ikke at banksvindlerne i Finanstilsynet gør noget ved sådan noget? Slet ikke politiet! Politiet laver intet af egen drift! Den overvågning er sgu da amerikanerne. Det er bankerne, de primært har overvåget, med henblik på terrorhvidvaskning. Det andet her er collateral damage.

Det er da derfor Snowden er sluppet løs. Det er slet ikke USA ubelejligt, at man finder ud af, hvor meget USA egentlig véd. De Europæiske banker kommer da ikke til at slippe.
Se den, der har flest penge i klemme er jo Putin. Og han vil da også yde sin skærv. Alle de skattesvegne penge, som befinder sig i vestlige banker. Tror Du ikke han går efter dem? Tror Du virkelig, at han synes, at det var sjovt at miste penge på Cypern?

Nej, Snowden er en velovervejet læk.

Jeg tror sgu der kommer mere og mere. I USA er der den ene milliard efter den anden, der betales i bøder.

Ved Du hvad, Banksvin? Jeg tror Du skal i sommerhuset og hænge Dig ude på lokummet, som sådanne kryb nu plejer - Du ved? I denne globaliserede verden?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34056
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Danske Bank sigtet for kursmanipulation. Empty Sv: Danske Bank sigtet for kursmanipulation.

Indlæg af Thomas Lør Feb 08, 2014 2:20 am

hobbylandmanden skrev:
Pluto skrev:Så har de herrer vist igen fået forvrøvlet sig op i et hjørne, men I laver jo heller ikke andet.

1) Sagen drejer sig om kurs manipulation for få millioner kroner ved et par handler med nogle illikvide obligationer. At en obligation er illikvid betyder at man ikke lige kan slå den rigtige pris op på bloomberg osv. som man kan meget værdipapir med stor daglig omsætning.

2) De vrøvlerier Thomas har postet på boligdebatten i sin tid var beskyldninger om at Danske Bank manipulerede sin egen aktiekurs op. De vrøvlerier har ingen relation til den sag der er bragt op i dag, dvs heller ikke denne gang har vi fået bevis for nogle profetiske evner fra Thomas side.

3) Det er også forkert at Danske Bank ikke kommer til at betale udbytte igen. Der kommer netop udbytte betalinger på baggrund af resultatet for 2013.

DER ER SGU EN ROTTE I FÆLDEN Smile 

Det var da forventeligt!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34056
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Danske Bank sigtet for kursmanipulation. Empty Naaaj, hvor er Danske Bank ked af det!

Indlæg af Thomas Lør Feb 08, 2014 3:43 am

Berlingske I

Ingen tegn på ordrer fra ledelsen af Danske Bank: Nej, det tro pokker, man mener at have slettet sporene. Meeeen har man nu også det?

Berlingske II

Det gør dog ikke ærgrelsen mindre hos Thomas Borgen. Hvad tror du, at denne sag kommer til at betyde for kundernes tillid til Danske Bank og Realkredit Danmark?

»Det her er naturligvis noget, vi er meget kede af, og derfor tager vi det meget alvorligt. Vi kan kun håndtere det her på den måde, som vi nu har gjort,« siger den administrerende direktør.

Det er da derfor, at den narrehat er blevet direktør for Danske Bank.

Men lad så det underholdende aspekt, nemlig at der er mulighed for at banksvin kommer i fængsel, ligge.

Læg mærke til, at der ikke er tale om aktiemanipulation: Det er svindel med realkreditobligationer.

Øhh.... hvor er det nu, man har hørt om den slags papirer? Åhh... jo, man vil have flexlort anerkendt som penge - hvad tyskerne ikke er meget for. Det kunne jo være, at en flæbende Vestager kan se frem til adskillige spidse bemærkninger - næste gang hun disker op med en løgnehistorie.

Det er også derfor, jeg tror, der kommer mere! De oplysninger kommer da ikke fra Danske Banks "interne undersøgelser" - Danske Bank har aldrig gjort andet end at slette spor efter deres svindel. Nej, det her er en udløber af de tyske sager. Dér er masser af beviser samlet - jeg har en formodning om, at det sidste bælte ikke er lagt i det maskingevær.

Det bliver vanskeligt for Finanstilsynet og Politiet at feje den her ind under gulvtæppet. Vi har set det i Tyskland: Ikke så snart, der er lagt låg på en sag, så dukker der belastende materiale op igen og igen.
Der er givetvis nok at tage af - der kunne jo være en grund til, at Merkel er mellemfornøjet med USA's overvågning. Vil USA da overvåge tyske - og europæiske banker for den sags skyld?

Gæt!

Hvor var det lige de vidunderlige unge mennesker, der fløj to flyvemaskiner ind i World Trade Center kom fra....  Åh jo, Hamborg. Er det tænkeligt, at man fra USA's side lige vil undersøge om der er flere, hvor de kom fra?

Gæt!

Når NSA har Merkels indkøbsliste, mon ikke de så også har banksvindlerne?

Berlingske III

»Dette er en sag, som vi tager meget alvorligt. Det gode ved sagen er, at det er vores egne interne undersøgelser, der har afdækket, at fire medarbejdere tilbage i 2009 har overtrådt interne regler og måske udført kursmanipulation. Derfor har vi valgt at informere Finanstilsynet, som har overdraget sagen til politiet,« siger Thomas Borgen, adm. direktør i Danske Bank.


Så siger man, at nordmænd ikke har humoristisk sans!

Valgt ????
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34056
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Danske Bank sigtet for kursmanipulation. Empty Sv: Danske Bank sigtet for kursmanipulation.

Indlæg af Thomas Lør Feb 08, 2014 4:34 am

hobbylandmanden skrev:
Pluto skrev:......

3) Det er også forkert at Danske Bank ikke kommer til at betale udbytte igen. Der kommer netop udbytte betalinger på baggrund af resultatet for 2013.

DER ER SGU EN ROTTE I FÆLDEN Smile 

Det morsomme er jo, at det spørgsmål har jeg forholdt mig eksplicit til! Pluto er jo et modbydeligt lille banksvin.

Sagen er: Vil bestyrelsen turde fastholde udbetaling af udbytte i lyset af disse hændelser. Der burde vel være afsat penge til de retssager, der kommer - for ikke at tal om bøder.

Det bliver ganske sjovt om bestyrelsen tør fastholde, at der udbetales udbytte!

Der kunne være en sammenhæng mellem, at den beslutning blev lagt frem - og der så ganske pludseligt dukkede en "ny sag" (som ejendomsmæglerne siger) op! Men det er jo konspiration .... eller .... ?

I hvert fald vil det være ansvarspådragende for bestyrelsen, at fastholde udbyttebetaling i lyset af ikke alene de oplysninger, de måtte have internt - det gør jo abernes underskrift ikke så lidt pestbefængt. Men nok så meget, at de oplysninger har nået den almene befolkning - for slet ikke at tale om børsen - INDEN generalforsamlingen.

Hvorom alting er: Regnskabet kan næppe siges at være retvisende.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34056
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Danske Bank sigtet for kursmanipulation. Empty Lad os se, hvad har vi så langt på denne grinemorsomme sag?

Indlæg af Thomas Lør Feb 08, 2014 5:14 am

1. At der er tale om en intern undersøgelse kan vi vist god afvise som bevidst vildledende fra Borgens side. Man bliver ikke opmærksom på sådan noget - efter at regnskabet er trykt - med det første udbytte i årevis.

2. Disse sager ville være faldet for 5 års forældelsesfristen lige inden generalforsamlingen. I hvert fald den ene.

3. Sagerne er nye for både Finanstilsynet, som nok ikke kan påstås at have udfoldet den store iver i udførelsen af tjenesten, så havde de nok fundet det for længe siden. Vi taler jo næsten 5 år.

4. Vi taler ret så håndfaste beviser - herunder båndoptagelser. Det er i en kursmanipulationssag for nogle mindre provinssvindlere blevet fastslået, at det faktisk er ganske udmærket bevismateriale. Prima papirer.....

Nu kommer spørgsmålene så væltende:

A) Hvem har interesse i at smadre Danske Bank én mellem øjnene. Jeg kan komme i tanker om ca. 5 mio. så det bringer os ikke så forfærdelig meget længer.

B) Hvem er det der ikke kan døje Danske Bank? Ja, igen taler vi en overordentlig stor personkreds.

C) Hvem har adgang til de oplysninger og hvem har indhentet dem? Ja, det er så straks meget færre.
Det er i hvert fald ikke Finanstilsynet eller Politiet - for de havde bare ladet som ingenting.
Det må være nogen, der har adgang til overvågningsdata af særlig følsom karakter.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34056
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Danske Bank sigtet for kursmanipulation. Empty Sv: Danske Bank sigtet for kursmanipulation.

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 1 af 4 1, 2, 3, 4  Næste

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum