Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Tror squ vi skal til valg inden jul .....

2 deltagere

Go down

Tror squ vi skal til valg inden jul ..... Empty Tror squ vi skal til valg inden jul .....

Indlæg af Cirb Tors Nov 21, 2013 9:22 am

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2013/11/20/205858.htm

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Tror squ vi skal til valg inden jul ..... Empty Sv: Tror squ vi skal til valg inden jul .....

Indlæg af Thomas Tors Nov 21, 2013 10:55 am

Cirb skrev:http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2013/11/20/205858.htm

Mvh
Cirb
Det kan godt være, Du får ret; men .... Jeg har svært ved at se regeringens interesse. OK, man kan få udraderet de konservative og SF; men.... de stemmer ikke på Socialdemokratiet alligevel.

Det andet er, at der er nogle ret store reformer, som skal gennemføres. Så tiden begynder så afgjort at blive knap, hvis det skal nås inden jul. Bl.a. er der "auktionen", der vel først reelt er overstået efter nytår.....
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tror squ vi skal til valg inden jul ..... Empty Sv: Tror squ vi skal til valg inden jul .....

Indlæg af Cirb Tors Nov 21, 2013 11:19 am

Thomas skrev:
Cirb skrev:http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2013/11/20/205858.htm

Mvh
Cirb
Det kan godt være, Du får ret; men .... Jeg har svært ved at se regeringens interesse. OK, man kan få udraderet de konservative og SF; men.... de stemmer ikke på Socialdemokratiet alligevel.

Det andet er, at der er nogle ret store reformer, som skal gennemføres. Så tiden begynder så afgjort at blive knap, hvis det skal nås inden jul. Bl.a. er der "auktionen", der vel først reelt er overstået efter nytår.....
Hvis vi nu antager at muligheden for "4 more years" ikke skulle være motiv nok i sig selv (det tror jeg det er), så ligger der potentielt nogle meget upopulære, men helt uundgåelige, tiltag og venter. 

Dem kunne det være attraktivt at få overstået i begyndelsen af en valgperiode istedet for i midten/slutningen, og hvis Løkke/Thuesen skulle ende med nøglerne til statsministeriet, kunne S ske at se ansvaret for de indgreb en passende velkomstgave.

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Tror squ vi skal til valg inden jul ..... Empty Sv: Tror squ vi skal til valg inden jul .....

Indlæg af Thomas Tors Nov 21, 2013 12:22 pm

Cirb skrev:
Thomas skrev:
Cirb skrev:http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2013/11/20/205858.htm

Mvh
Cirb
Det kan godt være, Du får ret; men .... Jeg har svært ved at se regeringens interesse. OK, man kan få udraderet de konservative og SF; men.... de stemmer ikke på Socialdemokratiet alligevel.

Det andet er, at der er nogle ret store reformer, som skal gennemføres. Så tiden begynder så afgjort at blive knap, hvis det skal nås inden jul. Bl.a. er der "auktionen", der vel først reelt er overstået efter nytår.....
Hvis vi nu antager at muligheden for "4 more years" ikke skulle være motiv nok i sig selv (det tror jeg det er), så ligger der potentielt nogle meget upopulære, men helt uundgåelige, tiltag og venter. 

Dem kunne det være attraktivt at få overstået i begyndelsen af en valgperiode istedet for i midten/slutningen, og hvis Løkke/Thuesen skulle ende med nøglerne til statsministeriet, kunne S ske at se ansvaret for de indgreb en passende velkomstgave.

Mvh
Cirb
Tullemanden kommer ingen steder! Han er end ikke en trussel.

Men der er mange muligheder, der taler både til Lykkes fordel - og ulempe.

Ser vi på hvor Friis Bach har været henne, så er der tale om Israel. Søvndal har jo længe været en belastning - af sin fortid også - han har nu meldt sig "syg". Det er ikke troværdigt, at han og konen samtidig får den samme ikke-smitsomme sygdom. Det kan udmærket være at Friis Bach som "udviklingsminister" har fungeret som udenrigsminister mhp. Mellemøsten, hvor der er nok af betændelse.
Venstrefløjens anti-semitisme er jo fulminant.

Taler man om GGGI, så er det måske nok nærmere Korea - hvis vi taler bestikkelse. Men det kan være et dække.

At Løkke er rodet ind i det kan skyldes, at regeringen i disse sager ikke har kunnet stole på deres egne. Elbæk den klamme karl f.eks. Det Radikale Venstre er jo langt fra immunt overfor infiltration fra de mest besynderlige særinteresser.

Jeg siger ikke, at det er sådan; men pilen peger langt fra entydigt til ulempe for Lars Løkke - på indeværende tidspunkt.

Man skal altid med regeringen være klar over at socialdemokraterne slås på mindst to fronter: Dels mod kommunisterne, dels mod bankerne. De borgerlige? Vorherre bevar's!

Aflytning? Jeg synes vores statsmedister render rundt med lange lodne øren.......
Igen aflytning mm. vil ramme de to områder, som man slås mod: Kommunistisk terror med håndklæde på hovedet og bankerne med skattesvig.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tror squ vi skal til valg inden jul ..... Empty Valg? Mon dog?

Indlæg af Thomas Fre Nov 22, 2013 2:56 am

Megafon
Politiken.

S+V = 51,5% S+V+R = 59,1%

Det væsentlige er at begge fløje går tilbage. Det med rød og blå blok - det er en primitiv vrangforestilling i spindoktorernes lobotomiserede hoved.

Politisk ordfører Ellen Trane Nørby (V) glæder sig over fremgangen.

»Men der er lang tid til næste valg, og der er et langt arbejde forude«, siger Ellen Trane Nørby.

Der har været masser af rod omkring GGGI, som du selv har sagt nogle gange. Tror du, vælgerne har glemt det, eller hvad kan springet fremad skyldes?

»Jeg er glad for opbakningen til Venstre, og jeg tror, der ligger et stort arbejde forude. Men det er vigtigt at holde fast i, at Danmarks udfordringer i dag er de samme, som de var for halvanden måned siden«.
Det har hun i øvrigt sagt hele tiden.
»Men vi venter stadigvæk på at få noget politik fra Venstre. Vi venter på at få at vide, hvordan deres nulvækst skal fungere i virkeligheden. Den har vi ikke fået endnu. Den efterlyser jeg selvfølgelig. Jeg vil ikke kommentere Lars Løkke Rasmussens rejsebilag«, siger Magnus Heunicke.
Det var så den bytter.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tror squ vi skal til valg inden jul ..... Empty Sv: Tror squ vi skal til valg inden jul .....

Indlæg af Cirb Fre Nov 22, 2013 9:47 am

Ja, den med valg var væk i samme øjeblik Christian Friis Bach åbnede munden.

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Tror squ vi skal til valg inden jul ..... Empty Sv: Tror squ vi skal til valg inden jul .....

Indlæg af Thomas Fre Nov 22, 2013 10:17 am

Cirb skrev:Ja, den med valg var væk i samme øjeblik Christian Friis Bach åbnede munden.

Mvh
Cirb
Han skal nok komme igen.

Men, hvad der er mere vigtigt: Hvad skulle et valg ændre? SF og Enh. bytter lidt pladser. LA, DF og Konservative slås om at komme under spærregrænsen. DF skal nok blive der, det tager sin tid inden protestbevægelser aflives - sådan var det også i 1930'erne. De tilhører den 1/3 af befolkningen, der har sat sig uden for indflydelse permanent.
DKP var også ganske stor i årene efter krigen. Dvs. indtil overfaldet på Ungarn.
Vi har set det hele før.

1/6 af befolkningen er tumper, der har tabt for mange år siden.
1/6 af befolkningen er tumper, der har tabt for mange, mange år siden.

Den 1/3 består af nødder, der kun har indbyrdes had til fælles.

Resten er dér, hvor diskussionen reelt føres. Det betyder ikke, at de ikke har lidt tab, for det har de; men de ser det på et eller andet plan i øjnene.

Læg mærke til, at de Konservative står faktisk kun stærkt dér, hvor man er mest fallit. De har muret sig inde i Nordsjælland - begivenhedernes "dead center". Meget dead.
Som Valdemar Atterdag vil deres vilde ridt om natten i al evighed gungre i Gurre. Det var jo også dengang et sommerhuskvarter.

Men det spændende er, at Lars Løkke tilsyneladende er revet ud af bankernes kløer. Du kan også se, at klakørerne (mage til skizofreni med alle de nicks) kommer tilbage med deres ondskabsfulde trusler - vi har set det før. Danske Bank troede, at de kunne få hævn over Lars Løkke for SIFI - det var jo den propaganda de kørte frem med (så vidt mit perifere indtryk). Det eneste, venstrefløjen og bankerne har opnået er at gøre resten virkelig vrede. Dansk Folkeparti har gjort sig til grin - det har de gjort så tit: Jeg vil endog sige, at DF endog ved sjældne lejligheder har opdaget, at de er latterlige.

Der var for år tilbage en tilsvarende sag med Hans Engell, der måtte gå, fordi et par danske var blevet taget i at spionere i DDR. Engell kom skam fint tilbage. Bernt Johan Collet , et nul, blev midlertidig forsvarsminister.

I juli 2012 anmeldte Kulturstyrelsen Bernt Johan Collet for at jævne en gravhøj med jorden. Ifølge styrelsen er det en klar overtrædelse af museumsloven, der beskytter landets fortidsminder. Collet er anmeldt for at have tilplantet gravhøjen med juletræer. Gravhøjen var en særlig type langhøj fra bondestenalderen, der lå i Vallebo Skov ved Vordingborg. Han blev tiltalt i oktober 2013.
primus motor ved etableringen af tænketanken CEPOS i 2004 samt indtil 6. juni 2012 bestyrelsesformand for denne.
Så mon ikke snart vi slipper for CEPOS og deres usmagelige leflen for bankerne?

Det noget anstrengte forhold til - af alt - juletræer er tilsyneladende noget, der er et arveligt degenerationstegn.
havearkitekt Else f. Collet. Han blev den 31. december 1968 gift med fil. cand. Catharina Marie f. Löwegren, der var født i Stockholm 19. juni 1945, datter af bankdirektør pol. mag. Gunnar Löwegren og hustru Karin.
oven i købet svensk indavl.

At han er et svenskerelskende banksvin kan man ikke knalde ham på; men tilplantning med juletræer!!! Og så på en gravhøj!! ...... fra bondestenalderen.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tror squ vi skal til valg inden jul ..... Empty Sv: Tror squ vi skal til valg inden jul .....

Indlæg af Thomas Fre Nov 22, 2013 3:06 pm

Cirb skrev:Ja, den med valg var væk i samme øjeblik Christian Friis Bach åbnede munden.

Mvh
Cirb
Bare rolig venner:
Det skal nok komme til at gøre ondt - bare ikke politisk.
Hakkedrønet skal nok føre kniven mod Villys venner.

Det hele er nok så meget et opgør - som i Hellepigens tilfælde - med en udrensning i ministerierne, som skulle have været foretaget for længe siden.

Det spændende bliver om der kommer tjenestemandssager ud af det - eller Mali fremover vil have en meget stor ambassade? Måske begge dele?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tror squ vi skal til valg inden jul ..... Empty Nu skal der jagtes kommunistsvin

Indlæg af Thomas Fre Nov 22, 2013 9:04 pm

Det var det, der var meningen med udviklingsministeriet.

Det er jo reelt kun en sektion i udenrigsministeriet. Man skal have ryddet alle de "grønne" kommunister i godhedsindustrien ud.

Det var den, der lå bagved: Dansk statsstøtte til fundamentalistisk terror skal holde op.
Samtidig overvejer Højesteret om der må føres hemmelige vidner i PKK sagen.

Som det udvikler sig, så går det i en helt anden retning end den hævnaktion fra bankernes side. Det var bare noget en afskediget bankklakør greb i flugten.

Det var det bankerne havde lagt op til i deres trusler: Totalt kaos i november og december måned - helst et katastrofevalg for både Venstre og Socialdemokratiet. Her griber man jo naturligvis lejligheden til at hælde benzin på bålet.

Det blev så forhindret af en kropstakling fra Nationalbanken. Der er jo ikke nogen tvivl om, at den "flexredning" er en lov som man har haft i skuffen i Nationalbanken - i samme skuffe som valutareserven. Den skuffe er der jo kun én, der har nøglen til - Bernstein brugte den i sin tid; man fandt hverken valutareserve eller gode idéer.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tror squ vi skal til valg inden jul ..... Empty Embedsmænd VILLE ikke forholde sig til rejsereglerne.

Indlæg af Thomas Lør Nov 23, 2013 10:12 am

Se nu taler vi noget helt andet!

Indtil nu har man måske kunnet skubbe det ind under pligtforsømmelse - f.eks. grov pligtforsømmelse.

Det her nagler de pågældende til forræderi: Dvs. man bevidst forsøger at manipulere et valg! Ikke nok med det: Man insisterer på IKKE at følge en lovlig given tjenstlig ordre efter at være blevet gjort opmærksom på det umedholdelige i fremfærden.

Der er faktisk ikke tale om egen berigelse på et eller andet plan; men tale om man direkte forsøger at omstøde grundloven. Det må man ikke.

I Venstre ser man frem til svar på, om de kontroversielle oplysninger bevidst blev tilbageholdt til efter kommunalvalget.

»Det er klart, at med timingen så bliver man også bekymret for, at der skulle være et politisk motiv,« siger udenrigsordfører Søren Pind (V) og tilføjer:

»Alene det, at man kan rejse sådan en mistanke, er en alvorlig sag. Vi taler om Danmark. Ikke Sicilien, vel?«

Christian Friis Bach kalder det en »skærpende omstændighed«, at oplysningen om hans vildledning af Folketinget først kom frem dagen efter, at danskerne stemte.

»Jeg kan ikke forstå, og jeg kan ikke forklare, hvorfor jeg får det at vide dagen efter valget,« siger han.

Spiller det nogen rolle for dig, at den mistanke vil klæbe til sagen, at ministeriet har vidst det i 14 dage, da du beslutter at træde tilbage?

»Ja, bestemt. Bestemt. Fordi jeg synes da, det er meget forkert, at den information fremkommer dagen efter et valg. Hvis man har kendt til den før, mener jeg, at det er en skærpende omstændighed for mig.«
Det, der så interesserer mig, er hvilken sammenhæng der er for/med de personer, der har begået forræderiet. Kald det bare konspirationsteorier; men vi bevæger os faktisk derhen, at det er det, vi taler. Det bliver nok nødvendigt at afdække om der er tale om en konspiration eller ej.

Her er man så ude for en minister, der har lidt mere omløb i hovedet end de fleste, hvorfor man måske har forregnet sig.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tror squ vi skal til valg inden jul ..... Empty Noget helt, helt andet.

Indlæg af Thomas Lør Nov 23, 2013 11:24 am

Thomas skrev:Se nu taler vi noget helt andet!

Indtil nu har man måske kunnet skubbe det ind under pligtforsømmelse - f.eks. grov pligtforsømmelse.

Det her nagler de pågældende til forræderi: Dvs. man bevidst forsøger at manipulere et valg! Ikke nok med det: Man insisterer på IKKE at følge en lovlig given tjenstlig ordre efter at være blevet gjort opmærksom på det umedholdelige i fremfærden.

Der er faktisk ikke tale om egen berigelse på et eller andet plan; men tale om man direkte forsøger at omstøde grundloven. Det må man ikke.

I Venstre ser man frem til svar på, om de kontroversielle oplysninger bevidst blev tilbageholdt til efter kommunalvalget.

»Det er klart, at med timingen så bliver man også bekymret for, at der skulle være et politisk motiv,« siger udenrigsordfører Søren Pind (V) og tilføjer:

»Alene det, at man kan rejse sådan en mistanke, er en alvorlig sag. Vi taler om Danmark. Ikke Sicilien, vel?«

Christian Friis Bach kalder det en »skærpende omstændighed«, at oplysningen om hans vildledning af Folketinget først kom frem dagen efter, at danskerne stemte.

»Jeg kan ikke forstå, og jeg kan ikke forklare, hvorfor jeg får det at vide dagen efter valget,« siger han.

Spiller det nogen rolle for dig, at den mistanke vil klæbe til sagen, at ministeriet har vidst det i 14 dage, da du beslutter at træde tilbage?

»Ja, bestemt. Bestemt. Fordi jeg synes da, det er meget forkert, at den information fremkommer dagen efter et valg. Hvis man har kendt til den før, mener jeg, at det er en skærpende omstændighed for mig.«
Det, der så interesserer mig, er hvilken sammenhæng der er for/med de personer, der har begået forræderiet. Kald det bare konspirationsteorier; men vi bevæger os faktisk derhen, at det er det, vi taler. Det bliver nok nødvendigt at afdække om der er tale om en konspiration eller ej.

Her er man så ude for en minister, der har lidt mere omløb i hovedet end de fleste, hvorfor man måske har forregnet sig.
Ambassadøren i Seoul

Rosenkrantz-Theil er endnu mere direkte. »Dette er ikke en lille nuancefejl. Notatet, der ligger til grund for vores viden, er stik det modsatte af virkeligheden. Og det er ikke specielt betryggende«.
Her er jeg tildels enig: Jeg vil dog kalde det decideret foruroligende, at man ikke kan stole på en ambassadør.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tror squ vi skal til valg inden jul ..... Empty Sv: Tror squ vi skal til valg inden jul .....

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum