Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Venstres jobreform.

Go down

Venstres jobreform. Empty Venstres jobreform.

Indlæg af Thomas Lør Okt 05, 2013 7:48 pm

Elegant udspil.

"Hver en krone, vi sparer på et nyt, moderne kontanthjælpsloft, skal bruges til at sænke skatten for de laveste indkomster. Og hvis vi kan finde flere, skal vi gøre mere," sagde Løkke.
"Myten om at et udgiftsstop automatisk fører til dårligere offentlig service er netop en myte. Den skal vi ikke ligge under for. Den skal vi bekæmpe," erklærede Lars Løkke Rasmussen og opfordrede sine partifæller til at tage den kamp i valgkampen op til kommunalvalget i næste måned.
Der skulle ikke være noget, der får det til at vende sig i en socialdemokrat.

Claus Jensen, Dansk Metal

Men hovedbudskabet var en opsang til politikerne på Christiansborg.

- Der er ting, der er så vigtige, at alle skal være klar til at mødes på midten og gå på kompromis, siger Claus Jensen.
Dette er en sviende lussing til venstrefløjen i Socialdemokratiet og alt der ud efter.

Jeg ved godt, at vi ikke er enige om alting. Men jeg synes ikke længere, at vi har råd til at stå på hver sin side. Vi må samarbejde på tværs af traditionelle skel.

- For der findes ikke ideologiske løsninger. Der findes kun praktiske løsninger, der kan få arbejdspladserne tilbage til Danmark, siger Metal-formanden.
Som jeg siger: S+V = 91 (eller er det 92?).

Derudover kritiserede Claus Jensen de høje energiafgifter og erklærede dermed et "interessefællesskab" med Danmarks største oppositionsparti.

- Det går ikke, at vi går og lægger de danske virksomheder alle mulige hindringer i vejen.

Det duer for eksempel ikke, at vi presser dem ud af landet med tårnhøje energiafgifter, siger han.
Der faldt smedehammeren over miljøtumperne, økologiterroristerne og andre former for kommunisme:
Claus Jensen understregede behovet for, at flere unge søger ind på erhvervsuddannelserne, så Danmark kan få mere kvalificeret faglært arbejdskraft.
Interessefællesskab? Mon ikke! Venstre kan heller ikke fordrage miljøtosser, der ødelægger landbrugsjorden, frokosten og humøret.

Så vidt jeg ved, har der aldrig tidligere været en formand fra en rigtig fagforening på talerstolen på Venstres landsmøde.

- Så jeg synes, at det er ret modigt af jeres formand (Lars Løkke Rasmussen, red.) at invitere mig med her.
Af for Satan, der fik pædagogerne dén!
Modigt? Jeg ville kalde det overordentlig klogt.
Venstre og fagbevægelsen har begge en dyb interesse i at kommunisterne bliver pandet ned igen og igen. Her! Hellepige! Her er Dit flertal! Er der noget, der virkelig er fagbevægelse, så er det smedene. Og Hellepigen snakker ikke for godt med smede! Så må vi jo oversætte!

Pragtfuldt billede af Løkke:
Nå? Den havde I ikke set komme? Nej vel? Det havde Hellepigen heller ikke!

Lars Løkke er en mester i at styre fra bagsædet: Det har han gjort altid.

Bankklakørerne er ikke glade!
Det var sandelig heller ikke meningen!

Danske Bank vil have skattelettelser til de rige, fordi jo større indkomst, jo mere forgældede flextumper! Disse forgældede flextumper skal betale bankerne - ikke bruge pengene. De skal ikke betale gæld - næ, fy da føj, de skal betale renter og administrationsgebyr. CEPOS vil have mere bestikkelse til deres støtter: Bankerne!

Løkke har givet bankerne et imødekommende svar - og en total afvisning!

Løkke er særdeles snu: Jeg kan ikke blive statsminister, fordi jeg og mine folk er på spanden! Fint nok!
Men nu får han fagforeningsmanden til - Gud hjælpe mig - på Venstres landsmøde, at sige til forsamlingen, at de skal stemme på Socialdemokratiet. Ikke nok med det; men det er lige op til kommunalvalget. Så får vi se om det hjælper lidt bedre på opbakningen til Hellepigen end 1. maj demonstrationen, som ikke gik særlig godt!
Mod kommunisterne har Hellepigen brug for al den hjælp hun kan få. - Og så ser hun så sjovt mopset ud.
Jeg håber sandelig, at de lyttede efter, for metalformanden kom med en stærk tale om fællesskabet. Og så gav han nogle af de Venstrefolk, som har angrebet de danske lønninger, svar på tiltale, siger politisk ordfører Magnus Heunicke til Ritzau.
Han er godt nok sur! "Glæde": Jo, Heunicke er skam glad for at få vredet armen rundt på ryggen - meget komfortabelt, når man vænner lidt til det - av, av, av.
Metal-formanden, som også selv er socialdemokrat, meddeler, at han på forhånd har orienteret statsminister Helle Thorning-Schmidt (S) om, at han ville møde op på Venstres landsmøde. Han har dog ikke modtaget noget svar fra statsministeren.
Som jeg sagde: Hun er mopset!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Venstres jobreform. Empty Helt klart bestikkelsen til

Indlæg af Thomas Lør Okt 05, 2013 8:58 pm

SF og Enhedslisten, der er i kikkerten.

Så det skal produktudvikles, siger Lars Løkke Rasmussen
Socialdemokrater ved jo nok bedst, hvordan man rammer kommunister mest smertefuldt. Meget åben for raffinering af ideerne - bare det går ud over kommunisterne.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Venstres jobreform. Empty Politiken aner heller ikke, hvad de skal mene

Indlæg af Thomas Lør Okt 05, 2013 9:35 pm

Eller om de har hørt rigtigt?
Metalformanden fortalte, hvordan han på det seneste har lært Lars Løkke at kende og har fået afkræftet nogle fordomme.

»Jeg fandt ud af, at Lars’ pejlemærker også har rod i hverdagen«, lød det.
Det er sgu lige før, de fletter fingre.

Ingen tvivl om, at fagbevægelsen føler sig svinsk behandlet af socialdemokratiet siden Nyrup! Nyrup købte sig fred med kommunisterne - ikke populært hos ægte socialdemokrater.

Lettelser i bunden af indkomstskalaen er det vigtigste på skatteområdet lige nu, sagde venstreformanden. Pengene skal findes ved at spare på kontanthjælpsydelser.
Av for Satan til indavlskonsulent Pernille Skippers kriminelle støtter.

»Lad os sige det ligeud. Er der ingen gevinst ved at tage et arbejde – også til mindsteløn – så er der da nogle, der vil lade være. Enten fordi motivationen smuldrer, eller simpelthen fordi de ikke har råd«, sagde Lars Løkke Rasmussen.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Venstres jobreform. Empty Sv: Venstres jobreform.

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum