Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Venstres 2020 plan.

2 deltagere

Go down

Venstres 2020 plan. Empty Venstres 2020 plan.

Indlæg af Thomas Søn Mar 18, 2012 2:26 pm

Det går stærkt den gale vej.

Når hullet udvider sig til 60 mia., så .....
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34078
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Venstres 2020 plan. Empty Sv: Venstres 2020 plan.

Indlæg af Uffe Søn Mar 18, 2012 5:25 pm

Der er ikke meget der tyder på at vi kan undgå at nedtrappe antallet af offentlige ansatte gevaldigt de kommende år.

Jeg vil umiddelbart tro at det bedste bud på besparelser skal være på ældreområdet da folk går på pension med store kapital/rate pensioner. Så er det nødvendigt at slå på tromme for alle de fradrag de fik da de indbetalte, og dermed rimeligheden af at de selv skal betale for nogle af serviceydelserne.

Jeg sad i veterantoget på vej til Vrads station i dag og faldt i snak med en dame i 50erne der mente at det var min generations skyld at hun ikke kunne få efterløn, fordi vi fik for få børn.

Der måtte jeg så pointere at børnetallet endnu ikke er faldet til så lavt et niveau som min egen generation, fra 81-86 var barnetallet endnu lavere end i dag.

Hvis min generation sætter rigtig mange børn i verden, så bliver der slet ikke engang råd til pension til generationen født midt-slut i 50erne.

Men det forklarer igen det syn de har på at det er uretfærdigt at de ikke får alt betalt, efterlønnen har hun stort set ikke betalt ind til, hun får rigtig meget ud af at have deltaget i ordningen.
Uffe
Uffe

Antal indlæg : 765
Join date : 27/01/12
Geografisk sted : Den tyske hede

Tilbage til toppen Go down

Venstres 2020 plan. Empty Sv: Venstres 2020 plan.

Indlæg af Thomas Søn Mar 18, 2012 5:38 pm

Uffe skrev:Der er ikke meget der tyder på at vi kan undgå at nedtrappe antallet af offentlige ansatte gevaldigt de kommende år.

Jeg vil umiddelbart tro at det bedste bud på besparelser skal være på ældreområdet da folk går på pension med store kapital/rate pensioner. Så er det nødvendigt at slå på tromme for alle de fradrag de fik da de indbetalte, og dermed rimeligheden af at de selv skal betale for nogle af serviceydelserne.

Jeg sad i veterantoget på vej til Vrads station i dag og faldt i snak med en dame i 50erne der mente at det var min generations skyld at hun ikke kunne få efterløn, fordi vi fik for få børn.

Der måtte jeg så pointere at børnetallet endnu ikke er faldet til så lavt et niveau som min egen generation, fra 81-86 var barnetallet endnu lavere end i dag.

Hvis min generation sætter rigtig mange børn i verden, så bliver der slet ikke engang råd til pension til generationen født midt-slut i 50erne.

Men det forklarer igen det syn de har på at det er uretfærdigt at de ikke får alt betalt, efterlønnen har hun stort set ikke betalt ind til, hun får rigtig meget ud af at have deltaget i ordningen.

Jamen det er da helt klart på ældreområdet pengene skal hentes. Eller rettere i beskatning af pensionsopsparingerne.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34078
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Venstres 2020 plan. Empty Sv: Venstres 2020 plan.

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum