Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Skarp Pris Aarhus tråden.

5 deltagere

Side 1 af 2 1, 2  Næste

Go down

Skarp Pris Aarhus tråden. Empty Skarp Pris Aarhus tråden.

Indlæg af Cirb Søn Sep 04, 2011 8:53 am

Forsøgte mig engang på boligdebatten med denne tråd, men den afsporede...

Nu prøver vi igen. Trådens emne er simpelt.

Identificer boliger i et afgrænset område, der er prissat skarpt i forhold til det aktuelle marked. Området er Aarhus, som defineret af Boliga.
Hvis en bolig er nedtaget inden for 90 dage fra primær annoncering accepteres den som skarpt prissat.

Jeg lægger ud.

http://www.boliga.dk/map.aspx?id=676849

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Skarp Pris Aarhus tråden. Empty Ikke helt i trådens ånd...men

Indlæg af sur gammel mand Lør Sep 10, 2011 4:23 pm

Nu synes jeg generelt set at boligejere i Århus-området har en noget urealistisk fornemmelse af, hvad deres bolig er værd.

Det er derfor lidt svært for mig at finde indelysende eksempler at diske op med.

Jeg vil i stedet give et anti-eksempel, der måske en gang kan indgå i den tråd, jeg overvejer st starte: Har de tabt småkagerne?

http://www.boliga.dk/map.aspx?id=679492

Jeg vil tro den er taget af, alternativt nedsat inden 90 dage.

Hvis du synes mit indlæg er en afsporing af din tråd, er du naturligvis velkommen til at slette det.

sur gammel mand

Antal indlæg : 65
Join date : 13/08/11
Age : 105

Tilbage til toppen Go down

Skarp Pris Aarhus tråden. Empty Sv: Skarp Pris Aarhus tråden.

Indlæg af Thomas Lør Sep 10, 2011 5:27 pm

sur gammel mand skrev:Nu synes jeg generelt set at boligejere i Århus-området har en noget urealistisk fornemmelse af, hvad deres bolig er værd.

Det er derfor lidt svært for mig at finde indelysende eksempler at diske op med.

Jeg vil i stedet give et anti-eksempel, der måske en gang kan indgå i den tråd, jeg overvejer st starte: Har de tabt småkagerne?

http://www.boliga.dk/map.aspx?id=679492

Jeg vil tro den er taget af, alternativt nedsat inden 90 dage.

Hvis du synes mit indlæg er en afsporing af din tråd, er du naturligvis velkommen til at slette det.

Crumar har påpeget, at netop Århus lider af en dårligt fungerende almennyttigt boligmasse.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34056
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Skarp Pris Aarhus tråden. Empty Sv: Skarp Pris Aarhus tråden.

Indlæg af Cirb Lør Sep 10, 2011 6:08 pm

sur gammel mand skrev:

Hvis du synes mit indlæg er en afsporing af din tråd, er du naturligvis velkommen til at slette det.

Nu skete der ligesom ikke det store i tråden, så ethvert indspark er velkomment, og det kan da sikkert have sin charme at finde urealistisk prissatte boliger omkring Aarhus. Jeg brugte selv en del tid på det en overgang, men endte med at konkludere at det var lidt på linie med det gamle foreslag "om at give dem en bold hver og fjerne målmanden" - det kan man da godt, men hvor sjovt er det ?

Mvh
Cirb

PS, Hvis vi skulle prøve at lege legen lidt, hvad ville så være dit bud på en skarp pris for dit emne ?

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Skarp Pris Aarhus tråden. Empty Sv: Skarp Pris Aarhus tråden.

Indlæg af SortKaffe Lør Sep 10, 2011 8:37 pm

Huse deroppe har nu altid været dyre.

Ligger i et traditionelt godt skoledistrikt (Gammelgaardsskolen, var selv vikar/lærer der engang mens jeg læste).

Så ja,en skarp pris der, lad os sige 3.3 til 3.4 ?
SortKaffe
SortKaffe

Antal indlæg : 1105
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : København

Tilbage til toppen Go down

Skarp Pris Aarhus tråden. Empty Sv: Skarp Pris Aarhus tråden.

Indlæg af Cirb Lør Sep 10, 2011 9:14 pm

SortKaffe skrev:Huse deroppe har nu altid været dyre.

Ligger i et traditionelt godt skoledistrikt (Gammelgaardsskolen, var selv vikar/lærer der engang mens jeg læste).

Så ja,en skarp pris der, lad os sige 3.3 til 3.4 ?

Aaarh, hva -
http://www.boliga.dk/solgt/alle_boliger-Klokkerbakken-8210
Det er et fint hus, med en god beliggenhed, men i dagens marked tror jeg sælger skal være mere end lykkelig, hvis hun kan hente de 3.225.000 hun selv gav i 08 hjem - selvom det tilsyneladene er sat et nyt køkken i og malet lidt hist og pist. Den her ligger efter 142 dage stadig http://www.boliga.dk/map.aspx?id=606263 , ikke helt så lækkert hus, men væsentlig flere m2 .
Så nr 64... bum, bum, 2.6 til 2.7 ville mit bud være på en pris til salg inden for 90 dage.

Mvh
Cirb


Sidst rettet af Cirb Lør Sep 10, 2011 10:25 pm, rettet 1 gang

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Skarp Pris Aarhus tråden. Empty Sv: Skarp Pris Aarhus tråden.

Indlæg af SortKaffe Lør Sep 10, 2011 9:58 pm

Hej Cirb, jeg kan ikke rigtigt følge dine links, maskinen siger siderne ikke eksisterer længere.

Men udfra de realiserede salgs priser i området kan jeg godt se jeg nok er en 3 til 500 kkr for højt i min vurdering. Men omvendt, huset Du oprindeligt spurgte til synes at være i rigtig god stand, så det trækker vel lidt op ?
SortKaffe
SortKaffe

Antal indlæg : 1105
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : København

Tilbage til toppen Go down

Skarp Pris Aarhus tråden. Empty Sv: Skarp Pris Aarhus tråden.

Indlæg af Cirb Lør Sep 10, 2011 10:34 pm

SortKaffe skrev:Hej Cirb, jeg kan ikke rigtigt følge dine links, maskinen siger siderne ikke eksisterer længere.

Men udfra de realiserede salgs priser i området kan jeg godt se jeg nok er en 3 til 500 kkr for højt i min vurdering. Men omvendt, huset Du oprindeligt spurgte til synes at være i rigtig god stand, så det trækker vel lidt op ?

Har rettet linkene (et komma var for tæt på...) nu skulle de virke.

Ellers enig i at nr. 64 er lækkert, men det er også småt . Om prisen er 500 k eller 1 mill for høj i dagens marked er svært at sige, og vi finder næppe ud af det - huset er sat alt for dyrt til salg og kommer næppe ned i et leje, hvor det kan sælges. Illustrerer sådan set meget fint grunden til jeg synes det er sjovere, at prøve at finde de skarpt prissatte. Læringen og informationen i de andre er begrænset.

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Skarp Pris Aarhus tråden. Empty Sv: Skarp Pris Aarhus tråden.

Indlæg af sur gammel mand Søn Sep 11, 2011 12:46 am

Thomas skrev:
Crumar har påpeget, at netop Århus lider af en dårligt fungerende almennyttigt boligmasse.

Jeg er nu udemærket tilfreds med min boligforening, omend jeg synes jeg betaler alt rigeligt i husleje, især med det nuværende renteniveau i mente.

sur gammel mand

Antal indlæg : 65
Join date : 13/08/11
Age : 105

Tilbage til toppen Go down

Skarp Pris Aarhus tråden. Empty Sv: Skarp Pris Aarhus tråden.

Indlæg af sur gammel mand Søn Sep 11, 2011 12:59 am

Cirb skrev:

Nu skete der ligesom ikke det store i tråden, så ethvert indspark er velkomment, og det kan da sikkert have sin charme at finde urealistisk prissatte boliger omkring Aarhus. Jeg brugte selv en del tid på det en overgang, men endte med at konkludere at det var lidt på linie med det gamle foreslag "om at give dem en bold hver og fjerne målmanden" - det kan man da godt, men hvor sjovt er det ?

Mvh
Cirb

PS, Hvis vi skulle prøve at lege legen lidt, hvad ville så være dit bud på en skarp pris for dit emne ?

Nu er jeg jo født nærig, tjener ikke specielt meget og skeler en hel del til, hvad boligerne koster ude vestpå (og vi snakker ikke sommerhuspriser her...det er endnu en trådstarter som jeg overvejer), så jeg vil mene at 2,5 millioner kroner er mere end rigeligt.
Jeg mener, hvad hjælper det at det er beliggende i et godt skoledistrikt, hvis dine børn har glæde af berigelsen fra det nærliggende Bispehaven, når de går til og fra deres fritidsaktiviteter.

sur gammel mand

Antal indlæg : 65
Join date : 13/08/11
Age : 105

Tilbage til toppen Go down

Skarp Pris Aarhus tråden. Empty Sv: Skarp Pris Aarhus tråden.

Indlæg af Cirb Søn Sep 11, 2011 9:06 am

sur gammel mand skrev:

Nu er jeg jo født nærig, tjener ikke specielt meget og skeler en hel del til, hvad boligerne koster ude vestpå (og vi snakker ikke sommerhuspriser her...det er endnu en trådstarter som jeg overvejer), så jeg vil mene at 2,5 millioner kroner er mere end rigeligt.
Jeg mener, hvad hjælper det at det er beliggende i et godt skoledistrikt, hvis dine børn har glæde af berigelsen fra det nærliggende Bispehaven, når de går til og fra deres fritidsaktiviteter.

Formålet med tråden er ikke en fair pris (den findes kun i ejendomsmægler reklamer), men en skarp pris. Rimeligheds betragtninger er i den sammenhæng ret uinteressante. Derfor kan du nu godt at have ret i 2.5 alligevel, men som skrevet - vi finder næppe ud af det...

Hele Åbyhøj er klemt inde mellem Gellerup og Bispehaven (og efter det frie skolevalg kan det også ses på de lokale skoler...), men summa summarum er at store dele af det relativt købestærke publikum i Aarhus synes området er attraktivt.

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Skarp Pris Aarhus tråden. Empty Sv: Skarp Pris Aarhus tråden.

Indlæg af sur gammel mand Tirs Sep 13, 2011 2:29 am

Cirb skrev:
Formålet med tråden er ikke en fair pris (den findes kun i ejendomsmægler reklamer), men en skarp pris. Rimeligheds betragtninger er i den sammenhæng ret uinteressante. Derfor kan du nu godt at have ret i 2.5 alligevel, men som skrevet - vi finder næppe ud af det...

Hele Åbyhøj er klemt inde mellem Gellerup og Bispehaven (og efter det frie skolevalg kan det også ses på de lokale skoler...), men summa summarum er at store dele af det relativt købestærke publikum i Aarhus synes området er attraktivt.

Mvh
Cirb

Om 2,5 millioner kroner er en pris der kan betegnes som skarp eller som fair afhænger naturligvis af beskueren, men i min verden er det i hvert fald en uhyrlig mængde penge, der bør kunne betale den af mig nævnte bolig. Dette på trods af den fremstår i fin stand.

Med hensyn til Åbyhøj skelner jeg selv mellem de gamle villaer og det nyere...ikke så meget af hensyn til kulturoplevelsen for eventuelle børn men mere egoistisk hvad der giver mig selv en glæde at beskue.

sur gammel mand

Antal indlæg : 65
Join date : 13/08/11
Age : 105

Tilbage til toppen Go down

Skarp Pris Aarhus tråden. Empty Sv: Skarp Pris Aarhus tråden.

Indlæg af Cirb Tirs Sep 13, 2011 4:21 pm

sur gammel mand skrev:

Om 2,5 millioner kroner er en pris der kan betegnes som skarp eller som fair afhænger naturligvis af beskueren,.

Nej, det afhænger af de købere der i markedet - hvilket sådan set er min pointe.....
Jeg ville ikke ses død i en nyligt gråpudset 70er villa med nyanlagt sortglasseret tegltag, men det betyder ikke huset er værdiløst
sur gammel mand skrev:[men i min verden er det i hvert fald en uhyrlig mængde penge, der bør kunne betale den af mig nævnte bolig. Dette på trods af den fremstår i fin stand.

2.5 million surt sammentjente fuldgode danske kroner - for 137 m2 fra midten af forrige århundrede affraid
Det skulle være meget kold dag i helvede før de fik mig til at give over 2.....
Men der er markedet bare slet ikke endnu (men det skal nok komme) og formålet med denne tråd er finde ud af hvor markedet er, ikke hvor det ender.

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Skarp Pris Aarhus tråden. Empty Sv: Skarp Pris Aarhus tråden.

Indlæg af Cirb Lør Sep 24, 2011 11:23 am

http://www.boliga.dk/map.aspx?id=686165

Klassisk smukt hus på en god beliggenhed (for Viby), hele 210 m2 og pæn stand. 3.2 mill.
Jeg er faktisk fristet....

Hvis der overhovedet er et marked tilbage derude burde huset her gå som varmt brød.

Men er der et marked ?
Hushandler 2011 Juli/August
Det samlede danske marked for huse til mere end 3 millioner er tilsyneladene faldet til under 1000 enheder pr. år.....

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Skarp Pris Aarhus tråden. Empty Sv: Skarp Pris Aarhus tråden.

Indlæg af Cirb Lør Sep 24, 2011 11:35 am

Det her ville for bare 4 måneder siden heller ikke være dumt prissat
http://www.boliga.dk/map.aspx?id=685953
Men nu ?

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Skarp Pris Aarhus tråden. Empty Sv: Skarp Pris Aarhus tråden.

Indlæg af Cirb Fre Nov 04, 2011 11:42 pm

Cirb skrev:Forsøgte mig engang på boligdebatten med denne tråd, men den afsporede...

Nu prøver vi igen. Trådens emne er simpelt.

Identificer boliger i et afgrænset område, der er prissat skarpt i forhold til det aktuelle marked. Området er Aarhus, som defineret af Boliga.
Hvis en bolig er nedtaget inden for 90 dage fra primær annoncering accepteres den som skarpt prissat.

Jeg lægger ud.

http://www.boliga.dk/map.aspx?id=676849

Mvh
Cirb

Hey - jeg fik sgu et point What a Face

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Skarp Pris Aarhus tråden. Empty Sv: Skarp Pris Aarhus tråden.

Indlæg af Cirb Søn Dec 25, 2011 10:45 am

http://www.boliga.dk/map.aspx?id=721027

Hvis der er noget som helst, der minder om et marked derude, er her et point mere til mig Wink

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Skarp Pris Aarhus tråden. Empty Sv: Skarp Pris Aarhus tråden.

Indlæg af Cirb Lør Jan 14, 2012 9:49 am

Cirb skrev:http://www.boliga.dk/map.aspx?id=721027

Hvis der er noget som helst, der minder om et marked derude, er her et point mere til mig Wink

Mvh
Cirb

Fik et point mere. Er iøvrigt lidt i tvivl om lejligheden i Vestervang reelt er solgt -stadig ingen salgspris ?

Mvh
Cirb





_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Skarp Pris Aarhus tråden. Empty Sv: Skarp Pris Aarhus tråden.

Indlæg af Cirb Tors Mar 29, 2012 10:25 am

Cirb skrev:
Cirb skrev:http://www.boliga.dk/map.aspx?id=721027

Hvis der er noget som helst, der minder om et marked derude, er her et point mere til mig Wink

Mvh
Cirb

Fik et point mere. Er iøvrigt lidt i tvivl om lejligheden i Vestervang reelt er solgt -stadig ingen salgspris ?

Mvh
Cirb


4 mill købte 220 m2 uistandsat liebhaver med bedste beliggenhed på HGG. Stadig alt for dyrt Wink

Den her bliver interessant :
http://www.boliga.dk/map.aspx?id=748969
Nyt byhus på havnen. 129 m2 5 værelser , tagterrasse, brugbar kælder, direkte til havnekajen. Budrunde, startende ved 5 mill. Nogle af ejendomsmæglerne er ved at lære det, men stakkels alle de andre skiderikker...

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Skarp Pris Aarhus tråden. Empty Sv: Skarp Pris Aarhus tråden.

Indlæg af Lars_HH Tors Mar 29, 2012 11:25 am

Set fra et københavner synspunkt virker priserne i Århus grotesk høje, dette set i lyset af at vi taler om en provinsby med 250.000 indbyggere (kommunen 320.000). Du kan på 20 minutter på cykel komme ud på åben mark - byggejord. Det er den største boble i Danmark.

Lars_HH

Antal indlæg : 954
Join date : 30/10/08

Tilbage til toppen Go down

Skarp Pris Aarhus tråden. Empty Sv: Skarp Pris Aarhus tråden.

Indlæg af Thomas Tors Mar 29, 2012 12:28 pm

Lars_HH skrev:Set fra et københavner synspunkt virker priserne i Århus grotesk høje, dette set i lyset af at vi taler om en provinsby med 250.000 indbyggere (kommunen 320.000). Du kan på 20 minutter på cykel komme ud på åben mark - byggejord. Det er den største boble i Danmark.

JA.


Sidst rettet af Thomas Fre Mar 30, 2012 12:19 am, rettet 1 gang
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34056
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Skarp Pris Aarhus tråden. Empty Sv: Skarp Pris Aarhus tråden.

Indlæg af Cirb Tors Mar 29, 2012 12:41 pm

Lars_HH skrev:Set fra et københavner synspunkt virker priserne i Århus grotesk høje, dette set i lyset af at vi taler om en provinsby med 250.000 indbyggere (kommunen 320.000). Du kan på 20 minutter på cykel komme ud på åben mark - byggejord. Det er den største boble i Danmark.

Yep Wink

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Skarp Pris Aarhus tråden. Empty Sv: Skarp Pris Aarhus tråden.

Indlæg af Lars_HH Tors Mar 29, 2012 1:41 pm

Priserne er jo på niveau eller højere end Havneholmen i landets hovedstad med små 2 millioner indbyggere og hele statsadministrationen indenfor en radius af 800 meter plus diverse hovedkvarterer. Det giver næsten ikke mening, men sjovt at boblen i Århus aldrig er blevet punkteret i 1. runde. Det kan vi vist takke Ørestad og Islands Brygge for i København, nemlig udbudschokket i sommeren 2007.

Lars_HH

Antal indlæg : 954
Join date : 30/10/08

Tilbage til toppen Go down

Skarp Pris Aarhus tråden. Empty Pinligt, pinligt, pinligt.

Indlæg af sur gammel mand Tors Mar 29, 2012 10:48 pm

Jeg ser til min glæde tråden ikke er afgået ved døden endnu.

Derfor troede jeg lige jeg skulle til at hovere og score mit anti-point på denne her

http://www.boliga.dk/map.aspx?id=679492

sur gammel mand skrev:Nu synes jeg generelt set at boligejere i Århus-området har en noget urealistisk fornemmelse af, hvad deres bolig er værd.

Det er derfor lidt svært for mig at finde indelysende eksempler at diske op med.

Jeg vil i stedet give et anti-eksempel, der måske en gang kan indgå i den tråd, jeg overvejer st starte: Har de tabt småkagerne?

http://www.boliga.dk/map.aspx?id=679492

Jeg vil tro den er taget af, alternativt nedsat inden 90 dage.

Hvis du synes mit indlæg er en afsporing af din tråd, er du naturligvis velkommen til at slette det.

Stor var derfor min gru, da jeg lige ville checke den i dag og klaske den på bordet som et point, da jeg opdagede, at der rent faktisk var en der havde bidt på og tilnærmelsesvist givet den udbudte pris for den. (udbudt til 3,725 solgt for 3,6 med en liggetid på ca. 1 måned)

Til det er der kun at sige...de er skøre de danere.

Omvendt betyder det vel at jeg rent faktisk uforvarende scorede et point..... cheers

sur gammel mand

Antal indlæg : 65
Join date : 13/08/11
Age : 105

Tilbage til toppen Go down

Skarp Pris Aarhus tråden. Empty Sv: Skarp Pris Aarhus tråden.

Indlæg af Cirb Lør Mar 31, 2012 9:59 am

sur gammel mand skrev:
Til det er der kun at sige...de er skøre de danere.

Splittergale What a Face

sur gammel mand skrev:Omvendt betyder det vel at jeg rent faktisk uforvarende scorede et point..... cheers

Tillykke Very Happy

Den her er iøvrigt kommet på idag

180 ny istandsatte m2 lige ved sølyst skolen til 3.25......

Tror bestemt også den er skarpt sat.

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Skarp Pris Aarhus tråden. Empty Sv: Skarp Pris Aarhus tråden.

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 1 af 2 1, 2  Næste

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum