Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Fødekæden er totalt brændt sammen

+4
clb
Thomas
Cirb
klogeaage 35
8 deltagere

Side 2 af 2 Forrige  1, 2

Go down

Fødekæden er totalt brændt sammen - Page 2 Empty Unges gæld er eksploderet

Indlæg af klogeaage 35 Tors Aug 21, 2014 6:01 pm

Plaprer plaprer plaprer plaprer, udtaler forbrugerøkonom i Nordea, Ann Lehmann Erichsen og tænker (måske):

Kommende boligejere i et suicidalt økonomisk modus  Selvmord
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Fødekæden er totalt brændt sammen - Page 2 Empty Sv: Fødekæden er totalt brændt sammen

Indlæg af Thomas Tors Aug 21, 2014 6:15 pm

klogeaage 35 skrev:Plaprer plaprer plaprer plaprer, udtaler forbrugerøkonom i Nordea, Ann Lehmann Erichsen og tænker (måske):

Kommende boligejere i et suicidalt økonomisk modus  Selvmord

Nu er der ikke noget mærkeligt i at unge mennesker stifter gæld - det rimelige er, at der ikke er tale om boliggæld. Vi kan jo ikke se, at forbruget er vokset. Det opmuntrende er, at de ikke stifter boliggæld.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34092
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Fødekæden er totalt brændt sammen - Page 2 Empty Sv: Fødekæden er totalt brændt sammen

Indlæg af klogeaage 35 Fre Aug 22, 2014 3:36 am

Thomas skrev:
klogeaage 35 skrev:Plaprer plaprer plaprer plaprer, udtaler forbrugerøkonom i Nordea, Ann Lehmann Erichsen og tænker (måske):

Kommende boligejere i et suicidalt økonomisk modus  Selvmord

Nu er der ikke noget mærkeligt i at unge mennesker stifter gæld - det rimelige er, at der ikke er tale om boliggæld. Vi kan jo ikke se, at forbruget er vokset. Det opmuntrende er, at de ikke stifter boliggæld.


Her er en af flere årsager til unges stigende gæld:

http://m.business.dk/?redirect=www.business.dk/finans/bankerne-rammer-private-haardest-paa-udlaansrenter&
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Fødekæden er totalt brændt sammen - Page 2 Empty Sv: Fødekæden er totalt brændt sammen

Indlæg af Thomas Fre Aug 22, 2014 4:14 am

klogeaage 35 skrev:
Thomas skrev:
klogeaage 35 skrev:Plaprer plaprer plaprer plaprer, udtaler forbrugerøkonom i Nordea, Ann Lehmann Erichsen og tænker (måske):

Kommende boligejere i et suicidalt økonomisk modus  Selvmord

Nu er der ikke noget mærkeligt i at unge mennesker stifter gæld - det rimelige er, at der ikke er tale om boliggæld. Vi kan jo ikke se, at forbruget er vokset. Det opmuntrende er, at de ikke stifter boliggæld.


Her er en af flere årsager til unges stigende gæld:

http://m.business.dk/?redirect=www.business.dk/finans/bankerne-rammer-private-haardest-paa-udlaansrenter&

Nu har unge mennesker altid optaget gæld.

Næ, pointen er en anden!
Nemlig, når banklånet bliver for dyrt, så køber man på afbetaling eller anden finansiering (forældre er nok udelukket, de har været fallit i årevis). Eller endnu bedre: Man lader sgu være!
Det sidste er helt tydeligt, det, der sker.

Dem med det store forbrug er børnefamilierne, dem bliver der færre af, for folk har sgu ikke råd!
Man har ikke råd til parcelhuset nær arbejdet, man har ikke råd til de dyre institutioner, hvor de kan blive torteret af kommunister - børnene altså.

Tag det roligt, der kommer en udflytning fra København - ikke i øjeblikket, fordi børnefamilierne sidder fast i de klamme 1 værelses ejerlejligheder.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34092
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Fødekæden er totalt brændt sammen - Page 2 Empty En af mange forældre helikopterunger, der ikke fik chance for at komme ud af puberteten.

Indlæg af klogeaage 35 Søn Aug 24, 2014 12:18 pm

Da min far var 29 år, havde han to børn, hus og havde været gift med min mor i fire år. Han havde fast arbejde, pensionsopsparing, familie og – ja – Volvo. Min far havde levet op til de forpligtelser, en voksen mand af hans generation skulle leve op til.
 Så er der mig ,curlingungen med mine narcissistiske træk.
Jeg deler en lejlighed med en bofælle i Københavns Nordvestkvarter, og tanken om huskøb og pensionsopsparing eller i det hele taget ,tage vare på mit eget liv, er groft sagt lige så fjern for mig, som den var for 10 år siden.

På mange måder opfører jeg mig som en voksen. Jeg tager ansvar for min egen økonomi, stemmer, når der er valg, og giver en skærv til et godt formål.

Jeg går op i mit arbejde og arkiverer sågar vigtige breve og dokumenter i emneinddelte ringbind  affraid  Ifølge eksperterne  Razz  er vi da også på en lang række områder en disciplineret generation, som lever op til kravene om at uddanne og udvikle os. (selvfølgelig betalt af fællesskabet ,som jeg IKKE er en del af )

Men på andre områder lever jeg og andre i min generation tilsyneladende i en tidslomme, hvor vi hellere vil bruge vores penge på sjove ting i dag end at lægge dem til side til fremtiden. Twisted Evil  Hvor der opstår begreber som TMIT og TWIT (Teenage Men/Women in their Thirties), og hvor vi omgiver os med kultur, som egentlig hører en yngre generation til.



------------------------------

Velkendt på  arbejdspladserne , føler sig liberale (Venstres kernevælgere i KBH området !), står uden for personale/fag foreninger,dyrker sig selv med ,fitness center ,billeder af deres perfekte liv på fæcesbog,hoppende fra skød til skød ,veltalende til og om sig selv,deres liv er en evig desperat kamp om bekræftelse og tilbagemelding fra omgivelserne.
Helvedes flot udefra,sølle og tomt indeni.
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Fødekæden er totalt brændt sammen - Page 2 Empty Sv: Fødekæden er totalt brændt sammen

Indlæg af Cirb Søn Aug 24, 2014 2:09 pm

klogeaage 35 skrev: Da min far var 29 år, havde han to børn, hus og havde været gift med min mor i fire år. Han havde fast arbejde, pensionsopsparing, familie og – ja – Volvo. Min far havde levet op til de forpligtelser, en voksen mand af hans generation skulle leve op til.
 Så er der mig ,curlingungen med mine narcissistiske træk.
Jeg deler en lejlighed med en bofælle i Københavns Nordvestkvarter, og tanken om huskøb og pensionsopsparing eller i det hele taget ,tage vare på mit eget liv, er groft sagt lige så fjern for mig, som den var for 10 år siden.

På mange måder opfører jeg mig som en voksen. Jeg tager ansvar for min egen økonomi, stemmer, når der er valg, og giver en skærv til et godt formål.

Jeg går op i mit arbejde og arkiverer sågar vigtige breve og dokumenter i emneinddelte ringbind  affraid  Ifølge eksperterne  Razz  er vi da også på en lang række områder en disciplineret generation, som lever op til kravene om at uddanne og udvikle os. (selvfølgelig betalt af fællesskabet ,som jeg IKKE er en del af )

Men på andre områder lever jeg og andre i min generation tilsyneladende  i en tidslomme, hvor vi hellere vil bruge vores penge på sjove ting i dag end at lægge dem til side til fremtiden. Twisted Evil  Hvor der opstår begreber som TMIT og TWIT (Teenage Men/Women in their Thirties), og hvor vi omgiver os med kultur, som egentlig hører en yngre generation til.



------------------------------

Velkendt på  arbejdspladserne , føler sig liberale (Venstres kernevælgere i KBH området !), står uden for personale/fag foreninger,dyrker sig selv med ,fitness center ,billeder af deres perfekte liv på fæcesbog,hoppende fra skød til skød ,veltalende til og om sig selv,deres liv er en evig desperat kamp om bekræftelse og tilbagemelding fra omgivelserne.
Helvedes flot udefra,sølle og tomt indeni.

De overser pointen - finansfascisternes kapring af boligmarkedet har gjort det umuligt for en hel generation at "etablere" sig. Jobbene befinder sig primært i områder, hvor en familiebolig er fuldstændig uopnåelig for almindelige indkomster.
Prøv du at finde en 29-årig skolelærer/politibetjent/AC-medarbejder/Ingeniør/Læge/etc. i københavn eller Aarhus idag med råd til to børn, hus og en volvo ? Nej, vel.....

En stor del af de 30-40 årige har så yderligere den møllesten om halsen at de allerede har brændt nallerne på ejendomsmarkedet en gang.

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Fødekæden er totalt brændt sammen - Page 2 Empty Sv: Fødekæden er totalt brændt sammen

Indlæg af Thomas Søn Aug 24, 2014 2:32 pm

Cirb skrev:
klogeaage 35 skrev: Da min far var 29 år, havde han to børn, hus og havde været gift med min mor i fire år. Han havde fast arbejde, pensionsopsparing, familie og – ja – Volvo. Min far havde levet op til de forpligtelser, en voksen mand af hans generation skulle leve op til.
 Så er der mig ,curlingungen med mine narcissistiske træk.
Jeg deler en lejlighed med en bofælle i Københavns Nordvestkvarter, og tanken om huskøb og pensionsopsparing eller i det hele taget ,tage vare på mit eget liv, er groft sagt lige så fjern for mig, som den var for 10 år siden.

På mange måder opfører jeg mig som en voksen. Jeg tager ansvar for min egen økonomi, stemmer, når der er valg, og giver en skærv til et godt formål.

Jeg går op i mit arbejde og arkiverer sågar vigtige breve og dokumenter i emneinddelte ringbind  affraid  Ifølge eksperterne  Razz  er vi da også på en lang række områder en disciplineret generation, som lever op til kravene om at uddanne og udvikle os. (selvfølgelig betalt af fællesskabet ,som jeg IKKE er en del af )

Men på andre områder lever jeg og andre i min generation tilsyneladende  i en tidslomme, hvor vi hellere vil bruge vores penge på sjove ting i dag end at lægge dem til side til fremtiden. Twisted Evil  Hvor der opstår begreber som TMIT og TWIT (Teenage Men/Women in their Thirties), og hvor vi omgiver os med kultur, som egentlig hører en yngre generation til.



------------------------------

Velkendt på  arbejdspladserne , føler sig liberale (Venstres kernevælgere i KBH området !), står uden for personale/fag foreninger,dyrker sig selv med ,fitness center ,billeder af deres perfekte liv på fæcesbog,hoppende fra skød til skød ,veltalende til og om sig selv,deres liv er en evig desperat kamp om bekræftelse og tilbagemelding fra omgivelserne.
Helvedes flot udefra,sølle og tomt indeni.

De overser pointen - finansfascisternes kapring af boligmarkedet har gjort det umuligt for en hel generation at "etablere" sig. Jobbene befinder sig primært i områder, hvor en familiebolig er fuldstændig uopnåelig for almindelige indkomster.
Prøv du at finde en 29-årig skolelærer/politibetjent/AC-medarbejder/Ingeniør/Læge/etc. i københavn eller Aarhus idag med råd til to børn, hus og en volvo ? Nej, vel.....

En stor del af de 30-40 årige har så yderligere den møllesten om halsen at de allerede har brændt nallerne på ejendomsmarkedet en gang.

Mvh
Cirb
Lige præcis.
Den eneste mulighed ligger udenfor København og Århus. Der er det afgjort muligt. Så må de muligvis bo til leje; men hvad er der galt i det?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34092
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Fødekæden er totalt brændt sammen - Page 2 Empty Snebolden bliver bare større og større

Indlæg af klogeaage 35 Søn Nov 29, 2015 3:53 pm

Forbrugerrådet Tænks formand, Anja Philip, siger til Politiken, at det nærmere er mellem 112.000 og 140.000 unge, der har problemer med at betale deres regninger.

Banken HAR smækket låget i for flere, end disse gældsslaver :
Det er særligt de lettilgængelige kviklån, der får de unge til at gældsætte sig hårdere, end de kan overskue, og det får erhvervs- og vækstminister Troels Lund Poulsen til at overveje et lovindgreb
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Fødekæden er totalt brændt sammen - Page 2 Empty Sv: Fødekæden er totalt brændt sammen

Indlæg af Thomas Søn Nov 29, 2015 4:26 pm

klogeaage 35 skrev:Forbrugerrådet Tænks formand, Anja Philip, siger til Politiken, at det nærmere er mellem 112.000 og 140.000 unge, der har problemer med at betale deres regninger.

Banken HAR smækket låget i for flere, end disse gældsslaver :
Det er særligt de lettilgængelige kviklån, der får de unge til at gældsætte sig hårdere, end de kan overskue, og det får erhvervs- og vækstminister Troels Lund Poulsen til at overveje et lovindgreb

Ja selvfølgelig er det gået galt.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34092
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Fødekæden er totalt brændt sammen - Page 2 Empty Sv: Fødekæden er totalt brændt sammen

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 2 af 2 Forrige  1, 2

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum