Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Det bliver dyrere at gå i banken?

Go down

Det bliver dyrere at gå i banken? Empty Det bliver dyrere at gå i banken?

Indlæg af Thomas Fre Sep 27, 2013 6:51 pm

Næppe

Det er til at knibe en tåre i øjenkrogen, når banker udtaler sig om virksomhedsdrift, som de så rigeligt har vist, at de ikke fatter en bønne af. Bedre bliver det ikke, når de så spørger en revisor, der som bekendt ikke kan andet en at lægge forkerte tal sammen.

Altså den billigste funding er og bliver små indskydere. Går man til Nationalbanken og låner penge, så mister man indtjeningen.

Det er her problemet egentlig ligger: Man kan ikke tjene penge på tabte fordringer.

De små indskydere koster ingen penge! De har en dankort konto, og den passer stort set sig selv - der er ikke brug for alle de bankansatte: De laver intet nyttigt.
Det sjove ved det er, at almindelige mennesker - og dem er der som bekendt flest af - har slet ikke brug for banken. Virksomhederne heller ikke.

Vi ser det i Danske Bank, hvor indtjeningen falder og falder - før nedskrivninger. Det forsøger man så at kompensere for med billigere råvarer: Sænke indlånsrenten; men når indlånsrenten er 0, så er det nok ikke vejen at gå - selvom man prøver med "abonnementer" og hvad ved jeg.

Jeg mindes her forlængst afdøde statsminister Vilhelm Buhl, der sagde: "Én gang Kommernist - altid Kommernist!"
Jeg vil så mht. til bankfolk sige: "Én gang idiot, altid idiot! Jo større bankmand, jo større idiot!"

Sandheden er, at man ikke har foretaget disse stærkt overhængende rationaliseringer, fordi de største flextumper er bankfolk, og de må ikke gå på tvang, derfor bliver de også overbetalt. Det er at betale for at udskyde sine tab ved at lave endnu større tab.

Finansiering af tabte fordringer er ikke noget, man kan rationalisere sig ud af.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum