Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Flere havner i gældsfælden

+3
Thomas
SimpleMind
klogeaage 35
7 deltagere

Go down

Flere havner i gældsfælden Empty Flere havner i gældsfælden

Indlæg af klogeaage 35 Ons Aug 14, 2013 12:09 pm

study 


Intet nyt  fra tidligere år , og dog


Artikel er lagt på d 13.08.13 kl. 22:30 og gemt langt ned på siden uden billede og ikke nævnt i medierne




Faldende beskæftigelse og vakkelvorne huspriser,er det ikke noget Vi igen og igen har været igennem med hende thsv og co inde hos møglerne Twisted Evil


Et enkelt lyspunkt : Blandt de yngste mellem 18 og 20 år ser man både en faldende andel af registrerede personer, og et fald i den gennemsnitlige gæld = Fødekæden af nye boligkøbere er stoppet Twisted Evil
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

Flere havner i gældsfælden Empty Sv: Flere havner i gældsfælden

Indlæg af SimpleMind Ons Aug 14, 2013 3:44 pm

Begreberne gældsfælde og gældsramt er simpelthen de mest idiotiske konstruktioner der skabt af medierne - De er aldeles ikke gældsramte, de er usle gældsryttere, som har levet på 1. klasse på kridt.

En gældsramt er en fattig mor der har optaget lån for at skaffe medicin til et dødssygt barn. Det er dæleme ikke det, der er tale om her.

Fjolset Tore Stramer(chefanalytiker i Nykredit) mener så oven i, at man skal sørge for, at de, som sidder med en uoverskuelig gæld, ikke bliver stavnsbundet??? Øh hvem F.. skal så have gælden.

Næh, lad dem dog endelig sidde og sule i deres eget fedt. Vi er vist alle klar over, hvad det reelt er Nykredit mener - nemlig at staten skal overtage de misligholdte lån som tossen selv har udstedt ved at undlade at kreditvurdere ordentligt.




SimpleMind

Antal indlæg : 276
Join date : 15/01/12

Tilbage til toppen Go down

Flere havner i gældsfælden Empty Sv: Flere havner i gældsfælden

Indlæg af Thomas Ons Aug 14, 2013 6:35 pm

SimpleMind skrev:Begreberne gældsfælde og gældsramt er simpelthen de mest idiotiske konstruktioner der skabt af medierne - De er aldeles ikke gældsramte, de er usle gældsryttere, som har levet på 1. klasse på kridt.

En gældsramt er en fattig mor der har optaget lån for at skaffe medicin til et dødssygt barn. Det er dæleme ikke det, der er tale om her.

Fjolset Tore Stramer(chefanalytiker i Nykredit) mener så oven i, at man skal sørge for, at de, som sidder med en uoverskuelig gæld, ikke bliver stavnsbundet??? Øh hvem F.. skal så have gælden.

Næh, lad dem dog endelig sidde og sule i deres eget fedt. Vi er vist alle klar over, hvad det reelt er Nykredit mener - nemlig at staten skal overtage de misligholdte lån som tossen selv har udstedt ved at undlade at kreditvurdere ordentligt.



Det såmænd ikke dem i Ribers, jeg er bange for; men vi hører jo ikke noget om hvem kreditorerne er.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34108
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Flere havner i gældsfælden Empty Sv: Flere havner i gældsfælden

Indlæg af Gorrion Ons Aug 14, 2013 7:33 pm

Det er blot en lille smagsprøve på hvad venter....især de kommende 5 år.

Stater/regeringer har valgt at redde bankerne med direkte indsprøjtninger fra skattekroner eller stille garantier for skattekroner i multi-multi milliard klassen.
Det har man så ikke fået noget ud af, ud over landsskadelige banker, herunder DANSKE BANK stadig forpester samfundet.

Simpelmind har helt ret i når han siger
En gældsramt er en fattig mor der har optaget lån for at skaffe medicin til et dødssygt barn. Det er dæleme ikke det, der er tale om her.
Boligpriserne var pumpet op af KRIMINELLE finansielle produkter....og det bliver jeg nød til at banke på plads endnu engang.
Hele konstruktionen bag de lån der pumpede boligpriserne op fra 2003, er en konfrontation der skal ende med danmarkshistoriens største retssag i en ponzi/pyramide bedrags sag. Bankerne skal HELT ned med nakken, de bør afskaffes!.
Det er ikke staten og skatteyderne der skal sørge for at hunderede tusind+ boligejere ikke ryger på gaden.
Nej det kan bankerne/realkredit selv tage på deres skuldre.
Men problemet er at vores tåbelige politikere i 11 time jo godt har set hvor det hele er ved at ende, og har indført SIFI.
Men beløbet vil blive af en størrelse, at selv med 2000 milliarder liggende i nationalbanken bliver det sikkert ikke nok.
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Flere havner i gældsfælden Empty Sv: Flere havner i gældsfælden

Indlæg af SortKaffe Ons Aug 14, 2013 9:40 pm

Tror i al beskedenhed både Gorrion og SimpleMind har ret.

Der argiteres kraftigt for at hjælpe de stakkels "gældsramte", men langt de fleste har kun sig selv at takke for de er havnet i suppedasen.

Men långiverne har jo også et ansvar når de har klistret folk ind i lån til tårnhøje renter.

Så lad nu aftaleparterne enes om hvordan og hvor meget der skal tilbagebetales.

Deres problemer vedkommer ikke andre.
SortKaffe
SortKaffe

Antal indlæg : 1105
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : København

Tilbage til toppen Go down

Flere havner i gældsfælden Empty Sv: Flere havner i gældsfælden

Indlæg af Plyds Ons Aug 14, 2013 11:00 pm

Nemlig - men vi har jo allerede et system på plads til at håndtere det, og det virkede fint fra 80 til 95.
Tvang, og derefter kunne der søges om gældssanering. Der er ikke nogen grund til at lave om på noget. Lad tingene gå deres skæve gang, fjolserne på realisere hvad der kan realiseres og så se om de kan få gældssanering eller slæbe gælden af.
Går banker og realkreditinstututter ned i processen, ja så er det jo selvforskyldt, og så er vi vel nogle dårlige virksomheder færre, til alles fordel på langt sigt.
Der er IKKE behov for yderligere indgreb, måske bortset fra fremover at forbyde afdragsfri belåning af fast ejendom.
Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Join date : 13/12/11
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Tilbage til toppen Go down

Flere havner i gældsfælden Empty Sv: Flere havner i gældsfælden

Indlæg af Thomas Tors Aug 15, 2013 1:25 am

SortKaffe skrev:Tror i al beskedenhed både Gorrion og  SimpleMind har ret.

Der argiteres kraftigt for at hjælpe de stakkels "gældsramte", men langt de fleste har kun sig selv at takke for de er havnet i suppedasen.

Men långiverne har jo også et ansvar når de har klistret folk ind i lån til tårnhøje renter.

Så lad nu aftaleparterne enes om hvordan og hvor meget der skal tilbagebetales.

Deres problemer vedkommer ikke andre.
Det kan vi så være enige i; men der kan ikke tilbagebetales og banken kan ikke afskrive.

Det er den anden gæld, der bekymrer mig - den alle flextumperne har.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34108
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Flere havner i gældsfælden Empty Sv: Flere havner i gældsfælden

Indlæg af SimpleMind Tors Aug 15, 2013 6:13 pm

Jeg tror ikke Nykredit skelner mellem Flex eller anden gæld. De mener vist bare at staten fortsat skal garantere, at boligboblen lever videre, og gerne at den begynder at vokse igen.

Desværre er samtlige politikere helt enige.

SimpleMind

Antal indlæg : 276
Join date : 15/01/12

Tilbage til toppen Go down

Flere havner i gældsfælden Empty Sv: Flere havner i gældsfælden

Indlæg af Thomas Tors Aug 15, 2013 8:51 pm

SimpleMind skrev:Jeg tror ikke Nykredit skelner mellem Flex eller anden gæld. De mener vist bare at staten fortsat skal garantere, at boligboblen lever videre, og gerne at den begynder at vokse igen.

Desværre er samtlige politikere helt enige.
Det er jeg nu ikke så sikker på!

Hvis Du havde læst, hvad jeg skriver, så er formålet i øjeblikket ikke boligejerne; men dels at redde erhvervslivet, dels at redde den fast forrentede annuitet - og dermed undgå en mega rente på statsobligationer.

Hvad Nykredit mener er nok af sekundær betydning, for så vidt som, at Engberg Jensen røg ud på røv og albuer.

Det er Nykredits evne til fortsat at gøre skade, der er problemet.

Men jeg kan se, at mine bestræbelser på at informere, analysere og uddybe ikke har haft den store effekt på Dig.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34108
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Flere havner i gældsfælden Empty Sv: Flere havner i gældsfælden

Indlæg af doctor Fre Aug 16, 2013 1:13 pm

ØØØHHH Thomas. Jeg har været lidt fraværende på det sidste. Hvilket et af dine 11897 indlæg er det du refererer til? silent 

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Flere havner i gældsfælden Empty Sv: Flere havner i gældsfælden

Indlæg af Thomas Fre Aug 16, 2013 1:43 pm

doctor skrev:ØØØHHH Thomas. Jeg har været lidt fraværende på det sidste. Hvilket et af dine 11897 indlæg er det du refererer til?   
Nårrh jeg har såmænd sagt det så tit!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34108
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Flere havner i gældsfælden Empty Sv: Flere havner i gældsfælden

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum