Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

På flere opfordringer..

+4
Thomas
peter777
klogeaage 35
Crumar
8 deltagere

Go down

På flere opfordringer.. Empty På flere opfordringer..

Indlæg af Crumar Ons Aug 10, 2011 12:35 pm

.. har jeg også fået oprettet mig herinde.

Jeg vil lige skynde mig at finde en passende avatar, når nu muligheden foreligger.
Crumar
Crumar

Antal indlæg : 41
Join date : 10/08/11

Tilbage til toppen Go down

På flere opfordringer.. Empty Velkommen til

Indlæg af klogeaage 35 Ons Aug 10, 2011 12:37 pm

Avatar: Helst ikke noget der hopper geek
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

På flere opfordringer.. Empty Sv: På flere opfordringer..

Indlæg af peter777 Ons Aug 10, 2011 12:39 pm

Er det da et problem at det hopper Åge ? Men det må godt synke ? Ja, det må have noget at gøre med det lokale fynske egnspræg det der ....

Velkommen til Crumar, og tak fordi du kommer. Jeg vil godt indrømme, at jeg er en af dem som gerne ser dig komme forbi her indimellem. Smile
peter777
peter777

Antal indlæg : 822
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Østerbro

Tilbage til toppen Go down

På flere opfordringer.. Empty Sv: På flere opfordringer..

Indlæg af Crumar Ons Aug 10, 2011 12:46 pm

Således - hverken hoppende eller synkende Wink

Og naturligvis - mange tak for de positive velkomsttilkendegivelser Smile
Crumar
Crumar

Antal indlæg : 41
Join date : 10/08/11

Tilbage til toppen Go down

På flere opfordringer.. Empty Sv: På flere opfordringer..

Indlæg af Thomas Ons Aug 10, 2011 12:48 pm

Det er jo fint nok at føre en seriøs debat; men det hjælper, hvis der kommer facts på bordet.

Det sidste har lange udsigter - den første måned skal vi ikke vente noget.

Crumar er nok den, der har det bedste overblik p.t. qua sit overblik i den almennyttige boligsektor.

Jeg mener boligtallene er der ikke - og Børsen giver ikke et forfærdelig entydigt billede i denne sommer.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34110
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

På flere opfordringer.. Empty No problems

Indlæg af klogeaage 35 Ons Aug 10, 2011 12:54 pm

Er det da et problem Åge ? Men det må godt være noget som synker ?
peter777



Ser da kun et synkefrit af slagsen ,på samme vis som den nye økonomi. Very Happy

Ps:
Jeg har disse hoppende røde som ynglings:


http://politiken.dk/debat/kroniker/ECE1293871/hvad-goer-manchester-united-til-en-helt-saerlig-fodboldklub/
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

På flere opfordringer.. Empty Apropos billede

Indlæg af klogeaage 35 Ons Aug 10, 2011 1:03 pm

Det er jo fint nok at føre en seriøs debat; men det hjælper, hvis der kommer facts på bordet.

Det sidste har lange udsigter - den første måned skal vi ikke vente noget.

Crumar er nok den, der har det bedste overblik p.t. qua sit overblik i den almennyttige boligsektor.

Jeg mener boligtallene er der ikke - og Børsen giver ikke et forfærdelig entydigt billede i denne sommer.
Thomas

Hvis Jeg ikke vidste bedre,havde mit spørgsmål været
Hvorfor Peter Straarup ?? Embarassed Very Happy

klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

På flere opfordringer.. Empty Sv: På flere opfordringer..

Indlæg af Shintai Ons Aug 10, 2011 1:43 pm

Velkommen til Crumar! cheers
Shintai
Shintai

Antal indlæg : 1808
Join date : 30/07/11
Geografisk sted : Islands Brygge

Tilbage til toppen Go down

På flere opfordringer.. Empty Sv: På flere opfordringer..

Indlæg af Skyblue Ons Aug 10, 2011 2:00 pm

Jeg synes også at Crumar er en god debattør fordi han bidrager med gode råd og hjælp. Men jeg tror ikke at de folk som generelt har brug for hans hjælp kommer herover. Det er jo mere folk som vader forbi boligdebatten.dk fordi de kom forbi boliga. Jeg vil tro at der kommer meget færre nye ind her. Det kommer i givet fald kun til at ske hvis .. mmm rygtet spreder sig om man vil. Der havde boligdebatten den store fordel af at boliga trak læsset med at hive nye interesserede ind.

Skyblue

Antal indlæg : 155
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

På flere opfordringer.. Empty Sv: På flere opfordringer..

Indlæg af Crumar Ons Aug 10, 2011 2:25 pm


Tak for de mange pæne ord ovenfor - de varmer allesammen Smile

- Skyblue; umiddelbart tror jeg også, jeg i første omgang vil være at finde på begge fora og så måske holde de mere overordnede økonomi- og boligindlæg herovre eller hvad jeg nu finder på.
Crumar
Crumar

Antal indlæg : 41
Join date : 10/08/11

Tilbage til toppen Go down

På flere opfordringer.. Empty Sv: På flere opfordringer..

Indlæg af Thomas Ons Aug 10, 2011 2:31 pm

Hvordan ser den almennyttige udlejningssituation ud p.t.?

Er der dig bekendt nogen planer - hvis priserne kommer ned i et fornuftigt leje - om at gøre nogle af de nødlidende ejendomme til almennyttige boliger?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34110
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

På flere opfordringer.. Empty Sv: På flere opfordringer..

Indlæg af Crumar Ons Aug 10, 2011 2:38 pm

Som I kunne se ud af de nyeste tal, så står vi jo med det største antal ledige almene boliger i over 10 år, så helt godt ser det ikke ud. Mange af dem ligger naturligvis i udkantsdanmark, men fx heroppe i Farum har vi for nuværende 67 ledige lejligheder og i København har vi - så vidt jeg kan aflæse tallene - omkring 85-86 ledige almene familieboliger pr. 1/7 2011.

Udover overtagelsen af et nødlidende kollegie i Trekroner, har jeg endnu til gode at høre om den omdannelse til almene boliger, som særligt AAB i en københavnsk kontekst havde for vane i slut80erne og start90erne.

Der er sket en omdannelse i Aalborg, men det har ikke været på baggrund af nødlidende erhvervsejendomme, men snarere en planlagt omdannelse efter et ganske alm. salg af tidligere uddannelsesinstitutioner. På Vestsjælland har man i et enkelt tværtimod haft en afdeling, der er gået så eftertrykkeligt konkurs, at en privat udlejer opkøbte ejendommen billigt og nu kan udleje boligerne billigere end før, hvor man jo måtte basere lejen på opførelses- og vedligeholdelsesprisen.
Crumar
Crumar

Antal indlæg : 41
Join date : 10/08/11

Tilbage til toppen Go down

På flere opfordringer.. Empty Sv: På flere opfordringer..

Indlæg af Thomas Ons Aug 10, 2011 3:04 pm

Tak for en interessant opdatering.

Men det tyder på, at der kommer en vekselvirkning mellem det private udlejningsmarked og det almennyttige boligbyggeri. Den kan jo faktisk kun gå én vej: Billigere huslejer.

Simpelthen fordi enhver passage vil betyde, at der bliver taget tab, hvorved ejkendomsværdien, der skal finansieres, forrentes og afskrives bliver det mindre.

Alene det, at det sætter en naturlig grænse for "parkeringsaftalerne" - på et tidspunkt bliver huslejetabet hos platuglen så stort, at afkastet bliver negativt.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34110
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

På flere opfordringer.. Empty Sv: På flere opfordringer..

Indlæg af Crumar Ons Aug 10, 2011 3:08 pm

I selve København kan jeg ikke HELT gennemskue årsagen (ledighedstallet er så også stærkt påvirket af én boligorganisation) udover prisen for de nyeste byggerier (her bedres situationen dog tydeligvis lige så stille) og så for dyre renoveringer hist og her samt ukendskab og for dyre huslejer kontra beliggenhed og "nabokvalitet".

I efterhånden halvmange afdelinger rundtom i Danmark udenfor de største byer er udfordringen i de fleste tilfælde nok en uheldig cocktail af billige ejerboliger (og fortsatte prisfald), manglende efterspørgsel, indimellem halvsløj lokal beliggenhed samt svingdørs-beboere og en deraf følgende stigende husleje, som slet ikke kan bæres af det lokale marked - og så har man jo cirklen..
Crumar
Crumar

Antal indlæg : 41
Join date : 10/08/11

Tilbage til toppen Go down

På flere opfordringer.. Empty Crumar

Indlæg af klogeaage 35 Ons Aug 10, 2011 3:25 pm

I efterhånden halvmange afdelinger rundtom i Danmark udenfor de største byer er udfordringen i de fleste tilfælde nok en uheldig cocktail af billige ejerboliger (og fortsatte prisfald), manglende efterspørgsel, indimellem halvsløj lokal beliggenhed samt svingdørs-beboere og en deraf følgende stigende husleje, som slet ikke kan bæres af det lokale marked - og så har man jo cirklen..

Vi her i "forstaden" til større by på Fyn Idea ,må døjes med store blafrende reklame bannere for nybyggede(08-09) tomme udlejningsboliger på god location.


klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

På flere opfordringer.. Empty Sv: På flere opfordringer..

Indlæg af Cirb Ons Aug 10, 2011 9:56 pm

Velkommen til

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

På flere opfordringer.. Empty Sv: På flere opfordringer..

Indlæg af Regina Tors Aug 11, 2011 11:22 am

Lorte vejr, når man skal på Skanderborgfestival
Regina
Regina

Antal indlæg : 74
Join date : 25/10/08
Geografisk sted : Fyn, over bæltet

Tilbage til toppen Go down

På flere opfordringer.. Empty Sv: På flere opfordringer..

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum