Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Så fik banksvinene dén mellem øjnene

2 deltagere

Go down

Så fik banksvinene dén mellem øjnene Empty Så fik banksvinene dén mellem øjnene

Indlæg af Thomas Man Jul 22, 2013 2:37 pm

Det lyder som om Nationalbanken havde bestilt den rating!

Hvis der ikke bliver grebet tilstrækkelig brutalt ind overfor svinene, så kommer øksen.

Jeg kan ikke lade være med at grine af Harry Potters blinde førerhunde.

Helt åbenlyst siges, at Danske Bank er smækfuld af - løgn, pengene har de jo smidt væk for længe siden.

Det kommer til at betyde, at flexlortet ikke overlever.

Danske Bank er lige så kernesund som de cypriotiske banker.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34106
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så fik banksvinene dén mellem øjnene Empty Sv: Så fik banksvinene dén mellem øjnene

Indlæg af Gæst Man Jul 22, 2013 6:12 pm

Thomas skrev:Det lyder som om Nationalbanken havde bestilt den rating!

Hvis der ikke bliver grebet tilstrækkelig brutalt ind overfor svinene, så kommer øksen.

Jeg kan ikke lade være med at grine af Harry Potters blinde førerhunde.

Helt åbenlyst siges, at Danske Bank er smækfuld af - løgn, pengene har de jo smidt væk for længe siden.

Det kommer til at betyde, at flexlortet ikke overlever.

Danske Bank er lige så kernesund som de cypriotiske banker.

Citat:

"S&P bryder sig ikke om, at man funder lange udlån med korte indlån."

Journalisten virker til at have egne hjerneceller. Mon ikke det er samme Mathias Grønært, som vi i fordums tider plejede at rose? Bare med nyt efternavn?

/BF

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Så fik banksvinene dén mellem øjnene Empty Sv: Så fik banksvinene dén mellem øjnene

Indlæg af Thomas Man Jul 22, 2013 9:09 pm

BamsesFar skrev:
Thomas skrev:Det lyder som om Nationalbanken havde bestilt den rating!

Hvis der ikke bliver grebet tilstrækkelig brutalt ind overfor svinene, så kommer øksen.

Jeg kan ikke lade være med at grine af Harry Potters blinde førerhunde.

Helt åbenlyst siges, at Danske Bank er smækfuld af - løgn, pengene har de jo smidt væk for længe siden.

Det kommer til at betyde, at flexlortet ikke overlever.

Danske Bank er lige så kernesund som de cypriotiske banker.

Citat:

"S&P bryder sig ikke om, at man funder lange udlån med korte indlån."

Journalisten virker til at have egne hjerneceller. Mon ikke det er samme Mathias Grønært, som vi i fordums tider plejede at rose? Bare med nyt efternavn?

/BF

Tvivler - det er fra FinansWatch oprindelig.

Den egentlige pointe:

Det handler som så mange gange før om de korte F1-lån, som skal refinansieres hvert år. Bankerne kommer ikke frivilligt til at tage et opgør med systemet, vurderer S&P, som tror og håber, at de danske myndigheder derfor vil gribe ind.
Dvs. hvis Danske Bank skal overleve, kræver det en nationalisering - dvs. Danske Bank over lever ikke! Det har længe været min vurdering.
Nu siger andre det også - de kan ikke downgrade, da det forudsætter tal, som de ikke officielt er oplyst om.

Alle ratings er dog indtil viderere bekræftet. Men det negativ outlook hos BRF og Nykredit betyder, at S&P overvejer at sænke ratingen med ét nøk, hvis der ikke kommer et substantielt opgør med fundingprofilen. S&P bryder sig ikke om, at man funder lange udlån med korte indlån.
Det vil sige: Det haster mere end særdeles meget med et indgreb! Ellers var bemærkningen om det korte indlån nok ikke kommet.

Danske Bank og DLR vil dog formentlig klare sig igennem scenariet downgrades, skriver S&P. Der er andre faktorer, som trækker op, skriver bureauet.
Men det vil NYK og BRF altså ikke!

Op for DLR er væsentligt forbedrede driftsresultater i landbruget.
For Danske Bank er det vel, at der ikke er gode udlån at funde.

Jyske Bank har ikke fået ændret sit outlook. Bankens funding-profil er nemlig alle øvrige danske banker overlegen, skriver S&P.
De har nemlig ikke nogen realkredit!

Hele humlen i den rating og udtalelse er, at det er rimelig klare ord for, at man ikke tror en hujende fis på Danske Bank og Realkreditrådet.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34106
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så fik banksvinene dén mellem øjnene Empty Sv: Så fik banksvinene dén mellem øjnene

Indlæg af SimpleMind Man Jul 22, 2013 9:34 pm

Så fik banksvinene den mellem øjnene

Vi kan vist roligt fastslå, her adskillige år efter finanskrisens start, at der ikke sker en hujende fis mht. oprydning.

Men vi kigger på det fremadrettet siger regeringen - Tja man ved ikke rigtig om man skal grine eller græde - Absurdistan, Danbabwe, bananstat... Take a pick.


SimpleMind

Antal indlæg : 276
Join date : 15/01/12

Tilbage til toppen Go down

Så fik banksvinene dén mellem øjnene Empty Sv: Så fik banksvinene dén mellem øjnene

Indlæg af Thomas Man Jul 22, 2013 9:47 pm

SimpleMind skrev:Så fik banksvinene den mellem øjnene

Vi kan vist roligt fastslå, her adskillige år efter finanskrisens start, at der ikke sker en hujende fis mht. oprydning.

Men vi kigger på det fremadrettet siger regeringen - Tja man ved ikke rigtig om man skal grine eller græde - Absurdistan, Danbabwe, bananstat... Take a pick.

Hvad er det for noget pjat?

Hvorfor tror Du, at man bliver ved med at køre banker ud på møddingen?

Hvorfor tror Du, at man piller udlån fra Danske Bank?

Hvorfor tror Du, at Danske Bank trækker sig styrtblødende og vrælende ud af Irland?

Tag dog for pokker og følg med - bare lidt.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34106
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så fik banksvinene dén mellem øjnene Empty Sv: Så fik banksvinene dén mellem øjnene

Indlæg af SimpleMind Man Jul 22, 2013 9:54 pm

Åh jeg synes nu nok jeg følger med.

Det er jo ikke Danske Bank som begreb eller institution jeg har noget imod(Okay også det) - men det er naturligvis svindelsvinene i toppen af finansverdenen jeg vil have ned med nakken.

Ingen konsekvens cementerer blot at forbrydelse betaler sig.

SimpleMind

Antal indlæg : 276
Join date : 15/01/12

Tilbage til toppen Go down

Så fik banksvinene dén mellem øjnene Empty Sv: Så fik banksvinene dén mellem øjnene

Indlæg af Thomas Man Jul 22, 2013 10:03 pm

SimpleMind skrev:Åh jeg synes nu nok jeg følger med.

Det er jo ikke Danske Bank som begreb eller institution jeg har noget imod(Okay også det) - men det er naturligvis svindelsvinene i toppen af finansverdenen jeg vil have ned med nakken.

Ingen konsekvens cementerer blot at forbrydelse betaler sig.
Nå; men det synes jeg ikke.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34106
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så fik banksvinene dén mellem øjnene Empty Sv: Så fik banksvinene dén mellem øjnene

Indlæg af Gæst Tirs Jul 23, 2013 8:45 am

Nykredit på kogepladen.

Nålen på løgnedetektoren ville uden tvivl slå helt ud. Den mand lugter langt væk af dårlig samvittighed.

Han kunne selvfølgeligt også have et par polske håndværkere gående rundt derhjemme? Eller have druknet naboens kat?

http://www.business.dk/finans/nykredit-afviser-bekymring-over-f1-laan

/BF

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Så fik banksvinene dén mellem øjnene Empty Sv: Så fik banksvinene dén mellem øjnene

Indlæg af Thomas Tirs Jul 23, 2013 10:57 am

BamsesFar skrev:Nykredit på kogepladen.

Nålen på løgnedetektoren ville uden tvivl slå helt ud. Den mand lugter langt væk af dårlig samvittighed.

Han kunne selvfølgeligt også have et par polske håndværkere gående rundt derhjemme? Eller have druknet naboens kat?

http://www.business.dk/finans/nykredit-afviser-bekymring-over-f1-laan

/BF

Nej problemet er ikke S&P, det er at man ikke kan medregne flexlort som likvide. NYK anbringer formentlig sit flexlort hos snotabebankerne på heden.

[url=http://www.finanstilsynet.dk/da/Tal-og-fakta/Vurderinger-af-finansielle-virksomheder/2013/VU-Salling-Bank.aspx]Finanstilsynet og Salling bank.[url]
Endvidere har banken kapitalelementer, der på grund af snarlig nedvægtning ikke vil kunne indregnes i solvensen i samme grad længere.
Det er heller ikke nogen taknemmelig opgave at udtale sig efter, at Engberg Jensen røg ud p.gr.a. svindel - ellers forsvinder man ikke på den måde. Engberg Jensen har efterladt Nykredit i en aldeles håbløs situation. Søren Holm véd at Nykredit IKKE kan reddes - hans opgave er udelukkende at se om enkelte elementer kan reddes.

Man kan jo her forstå, at alt Ane Arnth Jensens pladder om det "Danske Realkreditsystem" har på ingen måde gjort indtryk: Ligeledes har heller ikke diverse salgstourneer for at platte investorer flexlort på haft anden effekt end flade lussinger.
ECB og bankunionen har udskudt problemet til 2015 - hvilket er det samme par år.
Det er såmænd ikke S&P; men ECB (og Danmarks muligheder for at komme med i Bankunionen) som er bekymringen.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34106
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så fik banksvinene dén mellem øjnene Empty Sv: Så fik banksvinene dén mellem øjnene

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum