Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Danske Bank og Nordea.

Go down

Danske Bank og Nordea. Empty Danske Bank og Nordea.

Indlæg af Thomas Tors Jul 18, 2019 6:20 pm

Klarer sig dårligere end de andre svenske banker.

Handelsbanken, SEB og Swedbank

Det er fordi Danske Bank og Nordea er under afvikling: De har jo pisset på Lars Rohde - og det er dumt! Torskedumt!

Problemet er, at Sverrig ikke har råd til at afvikle de 3 andre. Derfor koncentrerer man sig om Nordea og Danske Bank.

Slå banksvinene ihjel helt personligt. Det kommer nu nok af sig selv - når Putin opdager, hvor meget skadedyrene har stjålet fra hans formue, som han uærligt og uhæderligt har stjålet.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Danske Bank og Nordea. Empty Det er ikke overraskende

Indlæg af Thomas Tors Sep 05, 2019 9:59 am

Danske Bank: Efter de konservative gled ud, så.....
Tja, efter Kristian Jensen gled ud, så skulle der jo ske noget.

Det er mere spændende hvad der sker, når Tulletåben forsvinder fra Nationalbankens bestyrelse.

Jeg tipper på, at det bliver der Lars Løkke skal hen.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Danske Bank og Nordea. Empty Naturligvis svindler Nordea.

Indlæg af Thomas Ons Sep 25, 2019 7:23 am

Det véd vi da godt.

Spørgsmålet er om henvisningen af Tulletåben til kloakken og Kristian Jensen til Ringkøbing er nok til at straffen kan ramme banksvinene hårdt nok:

Vi bliver nødt til at genindføre offentlig henrettelse af banksvin under tortur!

Den danske befolkning mangler noget at grine af! Intet kunne være mere morsomt, folkeligt og fornøjeligt end at se og høre banksvin systematisk få knust alle knoglerne når de radbrækkes ind i et hjul!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Danske Bank og Nordea. Empty Det var blot ét af engagementerne

Indlæg af Thomas Man Jan 13, 2020 8:24 pm

som Danske Bank og Nordea kom ud af - nogenlunde helskindede.


Boris Rotenberg har fået besked på at dække sagsomkostningerne på 530.000 euro. Det er uklart, hvordan skal han kan komme til at overføre de penge, han skylder, skriver Bloomberg.
<

Hvad med at købe nogle af de rigelige statsobligationer, som Danske Bank og Nordea har prakket ham på?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Danske Bank og Nordea. Empty Danske Bank upopulær

Indlæg af Thomas Ons Apr 22, 2020 1:55 pm

Blandt bankerne.

At Danske Bank (dvs. Realkredit Danmark) hæver egenfinansieringen for boligkøb. Det siger da sig selv. Det er Danske Bank da tvunget til!

Det vil naturligvis betyde faldende priser på fast ejendom. Man skal have tvunget flextumperne til at opsige deres pensionsordninger og betale af på bankgælden. Flextumperne kommer aldrig ud af gælden alligevel.

Hvad er det man siger om Lars Rohde:

.....
Und der Haifisch, der Zähne
Und er trägt sie, in's Gesicht.
.....

Det kommer så også til at ramme Nordea!

Bon appetit!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Danske Bank og Nordea. Empty Borgerlige "profiler"?

Indlæg af Thomas Tors Apr 23, 2020 7:46 am

Så længe det er Trolex, så sker der IKKE noget.

På den ene side, så er det fornuftigt at skærpe kravene og sørge for at bankgælden i boligerne reduceres og tvinger flextumperne til at opsige deres pensioner og betale deres gæld. Det kan gøre at nogle ejendomme kan komme ned i pris.

På den anden side..... så læser det ikke realkreditproblemet, hvor gælden i boligerne er så stor, at den er ude over enhver rimelig vurdering af boligernes værdi.

Problemet er, at Danske Bank skal afvikles. Det må være det primære mål.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Danske Bank og Nordea. Empty Hmmm....

Indlæg af Thomas Tors Apr 23, 2020 2:57 pm

Nu ved jeg ikke, hvor megen effekt min lille kampagne mod banksvinet Tulletåben og det afskyelige bøssedyr til skolelæreren Søren Pape Poulsen (formentlig er han også barneskænder) har. Men man kan se, at Danske Bank har skruet op for kogepladen under flextumperne.

Nu skal man være forsigtig med at forveksle årsag og virkning (hvis der i det hele taget er en virkning); men jeg har fundet, at man skal generelt vente til at banksvinet er i vanskeligheder - inden man sparker til skadedyret.

Jeg har aldrig ment, at jeg havde nogen afgørende indflydelse på politik; men det er heller ikke nødvendigt! Danske valg er så tætte og mandaterne hænger så yderligt. Venstre og Socialdemokratiet har i øjeblikket 90 mandater til sammen, hvilket med nød og næppe er flertal; men et flertal er et flertal.

Trods mange års skolegang er Mette Frederiksen nok i stand til at lægge to tal sammen - ned ad bakke, i medvind og solskin. Det hun nok har problemer med er, at stole på, at Venstre har opbakning bag sine egne mandater - banksvinet Kristian Jensen er jo et klart eksempel på manglende loyalitet. Som socialdemokrat kender Mette Frederiksen ALT til knive i ryggen. Hun er da godt klar over, at hun løber en risiko ved ikke at holde kortene tæt til kroppen. Hun har ikke glemt Trolex.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Danske Bank og Nordea. Empty Sikkerhedsstillelsen for udlån af valuta. (I praksis vel kun Danske Bank og Nordea)

Indlæg af Thomas Tors Apr 30, 2020 10:21 pm

Jeg tillader mig at citere mig selv, fordi jeg tror jeg rammer temmelig præcist (og det kan kun forblive en mistanke - indtil videre):

Kortidsudlånet i EUR/USD er rimelig uændret på 20-22 mia. i fremmed mønt. Samtidig er indestående på 150-160 mia. på folio og indskudsbeviser.
Problemet for banksvinene er, at de nu skal skaffe 20-22 mia. i fremmed mønt for at betale korttids likviditeten ud.

Der er et problem i pengevasken, som nu bliver åbenbart, fordi Thomas Borgen og Danske Bank bliver sagsøgt for 8 mia. kr. Tilsyneladende forsøger Danske Bank at spekulere mod Kronen ved at gå på røven i både USD og EUR.

Samtidig skal Danske Bank stille pant med danske statsobligationer. Nominelt på 20-22 mia. , hvilket nok i praksis vil sige 22-24 mia. i kursværdi, hvis der er tale om 2029. Jeg har imidlertid en mistanke om, at den pant skal stilles i 4½% 2039, som ligger i kurs 200. Dvs. pantet er formentlig nærmere 40-50 mia. nominelt? Det er selvfølgelig spekulation fra min side.
Men den spekulation vil naturligvis kunne forklare åbningen af 1/4% 2052, hvor der kun er 10 mia. i omløb (hvilket så er meget så kort efter åbningen).

Da kursen på 4½% 2039 er 200 og på 2052 er 100, så er der et pres på Danske Bank og Nordea til at ombytte 2039 med 2052. Problemet i den sammenhæng er bare at 1 mia. 2052 koster 1,1 mia. 2039 og man som sådan fra Danske Bank/Nordeas side skal tage et tab på værdien i investeringsbeholdningen (målt på kursværdi) på ca. 1,2 mia pr. milliard - et rigtigt grimt tab - meget, meget grimt.

Jeg tror ikke, at man fra Nationalbanken accepterer pant stillet ud af handelsbeholdningen. Men det er naturligvis gætværk fra min side.

Den politik ville imidlertid være i overensstemmelse med Nationalbankens politik om, at Danske Bank og Nordea skal opsige deres pensionsordninger og bruge de penge til betaling for flextumper af deres gæld og skat.
Pensionskasserne slipper da ikke deres 4½% 2039 mod betaling i halvdelen! Det gør de IKKE!

Reelt er Danske Bank og Nordea tvunget til at reducere deres pensionsopsparingsportefølge og deres bankboligudlån. Det er de, fordi en sådan ombytning vil fjerne sikkerheden bagved deres bankboligudlån!

Vi taler om de 8 milliarder som Danske Bank er sagsøgt for. Det er mindre end den halve sandhed.

På trods af banksvinenes hændervridende forsikringer, så har dette ikke en hujende fis med Corona at gøre!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Danske Bank og Nordea. Empty Banksvinene tudbrøler!

Indlæg af Thomas Tors Apr 30, 2020 10:48 pm

Da jeg skrev nedenstående, havde jeg ikke læst artiklen i "Finans":
Thomas skrev:Jeg tillader mig at citere mig selv, fordi jeg tror jeg rammer temmelig præcist (og det kan kun forblive en mistanke - indtil videre):

Kortidsudlånet i EUR/USD er rimelig uændret på 20-22 mia. i fremmed mønt. Samtidig er indestående på 150-160 mia. på folio og indskudsbeviser.
Problemet for banksvinene er, at de nu skal skaffe 20-22 mia. i fremmed mønt for at betale korttids likviditeten ud.

Der er et problem i pengevasken, som nu bliver åbenbart, fordi Thomas Borgen og Danske Bank bliver sagsøgt for 8 mia. kr. Tilsyneladende forsøger Danske Bank at spekulere mod Kronen ved at gå på røven i både USD og EUR.

Samtidig skal Danske Bank stille pant med danske statsobligationer. Nominelt på 20-22 mia. , hvilket nok i praksis vil sige 22-24 mia. i kursværdi, hvis der er tale om 2029. Jeg har imidlertid en mistanke om, at den pant skal stilles i 4½% 2039, som ligger i kurs 200. Dvs. pantet er formentlig nærmere 40-50 mia. nominelt? Det er selvfølgelig spekulation fra min side.
Men den spekulation vil naturligvis kunne forklare åbningen af 1/4% 2052, hvor der kun er 10 mia. i omløb (hvilket så er meget så kort efter åbningen).

Da kursen på 4½% 2039 er 200 og på 2052 er 100, så er der et pres på Danske Bank og Nordea til at ombytte 2039 med 2052. Problemet i den sammenhæng er bare at 1 mia. 2052 koster 1,1 mia. 2039 og man som sådan fra Danske Bank/Nordeas side skal tage et tab på værdien i investeringsbeholdningen (målt på kursværdi) på ca. 1,2 mia pr. milliard - et rigtigt grimt tab - meget, meget grimt.

Jeg tror ikke, at man fra Nationalbanken accepterer pant stillet ud af handelsbeholdningen. Men det er naturligvis gætværk fra min side.

Den politik ville imidlertid være i overensstemmelse med Nationalbankens politik om, at Danske Bank og Nordea skal opsige deres pensionsordninger og bruge de penge til betaling for flextumper af deres gæld og skat.
Pensionskasserne slipper da ikke deres 4½% 2039 mod betaling i halvdelen! Det gør de IKKE!

Reelt er Danske Bank og Nordea tvunget til at reducere deres pensionsopsparingsportefølge og deres bankboligudlån. Det er de, fordi en sådan ombytning vil fjerne sikkerheden bagved deres bankboligudlån!

Vi taler om de 8 milliarder som Danske Bank er sagsøgt for. Det er mindre end den halve sandhed.

På trods af banksvinenes hændervridende forsikringer, så har dette ikke en hujende fis med Corona at gøre!

Men artiklen bekræfter nok nogenlunde i hovedtrækkene mine formodninger her!

Nationalbanken og Finanstilsynet bekræfter, at de har været i dialog med bankerne, men afviser, at de har lagt et politisk motiveret pres. Også Erhvervsministeriet afviser, at der skulle have været et sådan pres.​

»Det har ganske enkelt ikke fundet sted. Finanstilsynet og Nationalbanken er uafhængige myndigheder, og ministeriet er ikke bekendt med, hvordan de har kommunikeret med institutionerne,« lyder det i en skriftlig kommentar fra ministeriet.

Det forklarer så også, hvorfor Brian Mikkelsen skulle fjernes som Erhvervsminister.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Danske Bank og Nordea. Empty Ole Birk Olsen

Indlæg af Thomas Tors Apr 30, 2020 11:01 pm

Nykredits ejendom og tæppetissende skødehund bruger ukvemsord.

Det tro da pokker! Når flextumpernes pensionsopsparing bliver udbetalt til Danske Bank og Nordeas bankboligudlån, så er ejendommene STADIG overbelånt i realkreditten. Samtidig bliver flextumpernes mulighed for at betale afdrag det mindre, fordi de har INGEN pensionsopsparing, når sandheden kommer frem!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Danske Bank og Nordea. Empty Lars Rohde

Indlæg af Thomas Fre Maj 01, 2020 9:11 am

Går i flæsket på banksvinene!

Banksvin skal ikke presses: De skal slås IHJEL!

Men det har unægteligt ødelagt det gode humør hos skadedyrene, der har modtaget et stærkt ubehageligt personligt opkald fra Nationalbankdirektøren.

Det plejer gerne at være første skridt i et forløb, der ikke kan have nogen positiv udgang for banksvin. Lad os se frem til nogle morsomme selvmord i bankledelserne. Personligt griner jeg endnu over direktøren i Amagerbanken, der fik et "hjertetilfælde" efter et opkald fra Finanstilsynet.

Efter en række korrupte og uduelige konservative erhvervsministre, har Nationalbanken sat sig solidt på banksvinene. Tro mig: Lars Rohde har ingen varme følelser over for banksvin.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Danske Bank og Nordea. Empty Rasmus Jarlov sygemeldt

Indlæg af Thomas Fre Maj 08, 2020 11:20 pm

Tidligere erhvervsminister.

Men her fik vi endnu en forklaring på, hvad der sker, når man begynder at ransage Finanstilsynet!

Det er nok så væsentligt som alt Corona-fiset. Konservative erhvervsministre og banksvinene? Det holder de ikke til. Ministrene altså.
Det er påfaldende så stor en udskiftning af konservative, der har været på den post.
Helt typisk Lars Løkke!
"Nå, Du vil være minister og have indflydelse? Vel bekomme! Du jager Dig en staver i livet!"

Det her er typisk resultatet af, at der skal ryddes op i Finanstilsynet. Det ender med at komme ind under Nationalbanken - fordi der ikke er nogen, der tør have det politiske ansvar. Læg mærke til Lene Espersen, Brian Mikkelsen og de andre.

De tør jo ikke andet end at gøre, hvad Danske Bank siger til dem - og det er: Ingenting. Problemet er, at Finanstilsynet og Politiet faktisk har til opgave at opklare forbrydelser. Nogle gange kan man ikke blive ved med at lukke øjnene.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Danske Bank og Nordea. Empty Danske Bank nr. 1 i asset management - Nordea nr. 5

Indlæg af Thomas Tirs Jul 07, 2020 9:56 pm

Det forklarer en del af Tulletåbens desparation.

Ingen vil røre ved Tulletåben eller Nordea. Så hænger Nordea på landbrugslån - og shippinglån: Det kan kun gå galt - for Nordea!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Danske Bank og Nordea. Empty Sv: Danske Bank og Nordea.

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum