Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Sommerhuse kommer til at knække bankerne.

+8
erikkp
Lars_HH
runefrandsen
Plyds
SortKaffe
HenningK
klogeaage 35
Thomas
12 deltagere

Side 3 af 3 Forrige  1, 2, 3

Go down

Sommerhuse kommer til at knække bankerne. - Page 3 Empty Sv: Sommerhuse kommer til at knække bankerne.

Indlæg af Thomas Tors Jul 18, 2013 1:27 pm

Jomsviking skrev:Men for at vende tilbage til skænderiet, som jeg synes kræver et ekstra ord med på vejen:

erikkp er åbenlyst ikke bankklakør, og det han siger er rigtigt og/eller er ikke blevet gendrevet. Det er barnagtigt, umodent og udtryk for rigtig dårlig debatdisciplin at han får smidt diverse skældsord og fornærmelser i hovedet - helt ufortjent.

Og hvis der er nogen her som har kugler, kunne de starte med en undskyldning til manden.
Jeg er ikke overbevist; men det kan da godt være, at jeg har gjort ham uret.
Problemet er, at netop fra Nordsjælland har der været mere end dubiøse eksemplarer, hvor der helt klar har været tale om "lånte" identiteter og IP numre.

Det med dårlig "debatkultur" kan jeg ikke bruge til noget. Høflighed og imødekommenhed er generelt en decideret dårlig, som jeg kun har slette erfaringer med. Om andre tager mig seriøst eller ej - det er deres problem.
Jeg skriver ikke for at blive elsket. Hvis man handler ud fra den opfattelse - så er man selv uden om det, når man kommer til skade. Jeg har ikke det mindste ondt af, at Brian Mikkelsen bliver ruineret. Jeg har ikke det mindste ondt af flextumperne - de burde have vidst bedre
Det er ikke deres skyld, at de er blevet svindlet af banker og kridter; men en smule omtanke kunne have gjort deres situation noget mindre ubehagelig.
Det er jo så heller ikke den mindst privilegerede del af befolkningen, der er i de værste problemer.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34088
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Sommerhuse kommer til at knække bankerne. - Page 3 Empty Sv: Sommerhuse kommer til at knække bankerne.

Indlæg af erikkp Tors Jul 18, 2013 9:19 pm

Lad mig se om jeg kan komme ned på denne debats niveau.

Jomsviking: Thomas har ingen kugler. Han er i virkeligheden en sur gammel kone. En økonom fra den tid hvor de ikke skulle lære matematik. At påstå at man kan bruge overslagsregning til at bevise at et udsagn er forkert. Hvor dum har man lov til at være. Åbenbart temmelig dum.

HenningK: Jeg forstår ikke dine undersøgelser. Du kan vel kun se pantets størrelse, ikke gældens størrelse. Jeg har et lån på en million, men samtidigt ret til at sætte penge ind til samme rente op til en million. Det er i en vis forstand en kassekredit med en rente på under 2 %, sidst jeg kiggede var det 1.7. Jeg har intet incitament til at fjerne det lån da det giver mig muligheden for at bruge penge når jeg har lyst.

Thomasine: Jeg tror ikke du behøver at bekymre dig om Brian Mikkelsen. Som HenningK kan bevidne er der ingen pant i hans hus, så han kan sælge det for 2 kroner uden at gå fallit

Det der var min pointe var at når prisen kommer ned på 8-900 tusinde, så kommer der tilsyneladende gang i salget. Der er helt tydeligt store problemer for huse der forsøges solgt for mere end 6.

En debat der ikke er sandhedssøgende har ingen værdi, så jeg ved ikke helt hvorfor jeg spilder min tid på denne debat.

erikkp

Antal indlæg : 29
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Sommerhuse kommer til at knække bankerne. - Page 3 Empty Sv: Sommerhuse kommer til at knække bankerne.

Indlæg af wh Tors Jul 18, 2013 11:37 pm

erikkp skrev:En debat der ikke er sandhedssøgende har ingen værdi, så jeg ved ikke helt hvorfor jeg spilder min tid på denne debat.

Dette forum har aldrig været hverken en debat eller sandhedssøgende. Der er ingen debat her, men kun "sandheden" som Profeten Thomas serverer for os og så har vi bare at tro på det ellers er vi møglere, bankklakører osv osv. Der er ligeså meget brydning af holdninger her som der er i Nordkorea. Formentlig en anelse mere i Nordkorea.

Tag nu ejerlejlighedssalget i Kbh. Det er tydeligvis for stigende både hvad angår priser og handler, men eftersom det faktum strider mod "sandheden" så må faktum jo være et falsum. Alle handlede lejligheder er derfor jf. "sandheden" platugler der handler med hinanden og andet nonsens fra de varme lande.

Ovenstående er præcis årsagen til at dette forum altid vil være Boligdebattens ligegyldige uægte barn. Et forum hvor Thomas igen og igen præsenterer os verden "som den ser ud" (fnis) og så skal vi alle bukke og neje. Drister man sig til at sætte spørgsmålstegn ved "sandheden" kommer "kloge"åge lynhurtigt ind og smider en masse fornærmelser, hånlige bemærkninger og hatebaits og sidder og trykker "refresh" i browseren hvert 10. minut døgnet rundt desperat ventende på svar mens han angiveligt "arbejder for sine kunder" (fnis igen).

Debat?? Næ, det forudsætter at man respekterer andres holdninger uanset man er enig eller ej. Thomas fatter jo ikke dette grundlæggende princip hvilket jo nok er årsagen til at han ikke har et arbejde. For et sådan kræver samarbejde og samarbejde fordrer respekt for andre mennesker og deres holdninger. Thomas har intet arbejde, intet perspektiv og dybest set intet liv. Hans forskruede idéer og grundløse tro på at hele bankbranchen personligt forfølger ham på et site ingen læser er jo.... ja, dybest set tumpet og idiotisk, men det giver ham jo et falsk billede af at hans eksistens er vigtig.

wh

Antal indlæg : 414
Join date : 29/08/12

Tilbage til toppen Go down

Sommerhuse kommer til at knække bankerne. - Page 3 Empty Sv: Sommerhuse kommer til at knække bankerne.

Indlæg af SortKaffe Fre Jul 19, 2013 1:33 am

Arh, spis nu lige brød til.

Thomas debatstil er nu som den er. Like it or not.

Den er nok også blevet støbt og slebet til under de mange personangreb han har måttet tåle gennem årene.

Prøv at gå over på det gamle forum og læs tråden: http://www.boligdebatten.dk/okonomi/3081-kernesunde-danske-banker.html

Tonen var hård, ja. Men her 5 år senere er der jo ingen tvivl om hvem der havde ret.

Der er blevet manipuleret, løjet, bedraget og alt muligt andet i banksektoren. Det ved vi alle nu.

Thomas var også den første der systematisk påviste, at ikonet i den danske banksektor, selveste "BANKEN", var i vanskeligheder.

Her, ca 10 bankpakker senere, ved vi han havde ret.

Så ja, jeg synes stadig det er interessant at lytte til Thomas og hans analyser.

Men, det er jo når meninger brydes, og argumenter vejes på deres kvalitet, at vi alle sammen bliver klogere. Så personligt kunne jeg nu godt tænke mig er alle debattører på dette forum var lidt mere imødekommende overfor folk der har en anden mening end den på forummet oftest forekommende. Det ville gavne debatten.

Ironisk nok har Erikkp jo i sine indlæg bekræftet en af Thomas gamle hypoteser; at det re dødsboerne der kommer til at sætte kursen for boligmarkedet i de kommende mange år.

Så ja, prøv nu at komme videre, og lad os også hører fra dem der mener "de gode gamle dage" kommer tilbage lige om et øjeblik.

Venlig hilsen

SortKaffe
SortKaffe
SortKaffe

Antal indlæg : 1105
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : København

Tilbage til toppen Go down

Sommerhuse kommer til at knække bankerne. - Page 3 Empty Sv: Sommerhuse kommer til at knække bankerne.

Indlæg af Thomas Fre Jul 19, 2013 3:20 am

SortKaffe skrev:Arh, spis nu lige brød til.

Thomas debatstil er nu som den er. Like it or not.

Den er nok også blevet støbt og slebet til under de mange personangreb han har måttet tåle gennem årene.

Prøv at gå over på det gamle forum og læs tråden: http://www.boligdebatten.dk/okonomi/3081-kernesunde-danske-banker.html

Tonen var hård, ja. Men her 5 år senere er der jo ingen tvivl om hvem der havde ret.

Der er blevet manipuleret, løjet, bedraget og alt muligt andet i banksektoren. Det ved vi alle nu.

Thomas var også den første der systematisk påviste, at ikonet i den danske banksektor, selveste "BANKEN", var i vanskeligheder.

Her, ca 10 bankpakker senere, ved vi han havde ret.

Så ja, jeg synes stadig det er interessant at lytte til Thomas og hans analyser.

Men, det er jo når meninger brydes, og argumenter vejes på deres kvalitet, at vi alle sammen bliver klogere. Så personligt kunne jeg nu godt tænke mig er alle debattører på dette forum var lidt mere imødekommende overfor folk der har en anden mening end den på forummet oftest forekommende. Det ville gavne debatten.

Ironisk nok har Erikkp jo i sine indlæg bekræftet en af Thomas gamle hypoteser; at det re dødsboerne der kommer til at sætte kursen for boligmarkedet i de kommende mange år.

Så ja, prøv nu at komme videre, og lad os også hører fra dem der mener "de gode gamle dage" kommer tilbage lige om et øjeblik.

Venlig hilsen

SortKaffe
Nu har jeg så ikke læst, hvad de to nødder har skrevet. Vi taler den 17-18-19 juli, hvor Danske Bank "af hensyn til aflæggelsen af halvårsregnskabet" ikke udtaler sig. I den periode stiger frekvensen af klakører erfaringsmæssigt. Det bidrag d'herrer kan komme med er, at de - desværre - trækker vejret.

Der er så alle indikationer på, at sommerhuse er gået hen og blevet til et problem - hvilket jeg egentlig ikke havde troet. At det IKKE er et problem er beviselig urigtigt. Danmarks Statistik er holdt op med de månedlige prisindexberegninger og samlede salgstal. Referencen over til, at Nationalbanken ikke vil lægge navn til CIBOR renten er mere end nærliggende. Postulatet var i CIBOR's, at handlen - specielt mellem ikke-nærstående parter - ikke havde noget volumen. Tilsvarende påstår DST nu, at handlen med sommerhuse ikke har volumen nok til at komme med en månedlig statistik. Indtil nu har man dog givet kvartalstal - med endnu tyndere strata:
5 regioner i 3 måneder er altså en opdeling af årtallene på 20 rubrikker mens landstal pr. måned kun er 12 - så den begrundelse holder - heller ikke - vand.

Erikkp's anciennitet giver jeg intet for, han har ikke deltaget for praktiske formål indtil nu. Det er så fint nok - det er folks valg. Nu begynder han så - med et decideret perifert emne (der godt nok har påkaldt sig uheldig opmærksomhed - ikke at sommerhuse ikke har været berørt før.). Det hænger - heller - ikke sammen.
At jeg så tror, at en Danske Bank klakør så har fået fat i password eller hacket det, det er så uheldigt for den oprindelige Erikkp. Men det er så uinteressant. wh véd vi ikke kan være den ejendomsmæglerassistent fra Helsinge, som han udgiver sig for at være - det har andre indlæg godtgjort.

At jeg så ikke forstår, at Danske Bank tør - det er så noget andet; men tankevirksomhed har aldrig været Danske Banks stærke side. Alene det, at Danske Banks risikomodeller til de grader er blevet kørt over af Nationalbanken, som jeg også har gjort opmærksom på. Ikke at det undrer mig, for Rohde er selv en ganske rimelig matematiker. Nu efter han har fået budgetter og data fra 250 år, så bliver det unægtelig morsomt - specielt da hele argumentationen hviler på det kritikpunkt, jeg har fremdraget, at risiciene IKKE er normal fordelt.

Det betyder så også, at bankerne i Europa generelt kan se frem til at få underkendt deres risikovurdering. Det er da noget til mappen til Baselgruppen (det hedder IKKE basisgruppe i de kredse!) af centralbankchefer, som så kan sætte deres folk i gang med at af eller bekræfte - det er noget andet.

Lad så være at bankerne nu ryger i lokummet på dette hul i diget - hvilket skyldes at alle fingre og tæer er stoppet i andre huller som den gamle Anders And film med bien og gummibåden. Vi vidste vel godt, at det måtte ske på et tidspunkt.

Det er sådan set heller ikke alvorligt, at Harry Potter - grundet interessen - nok står til en personlig konkurs, hvis han ikke er artig overfor Danske Bank.

Nej det alvorlige er, at den danske realkreditobligation står til at forsvinde aldeles som investeringspapir. Det er én af de få ting, som Rohde klart har sagt IKKE må ske. Konsekvenserne af at værdipapirer på 1 1/3 gange BNP må konstateres at være lokumspapir er uoverskuelige. Jörg Asmussen er i hvert fald IKKE imponeret.
Sagt på en anden måde: Danmark kan næppe komme i bankunionen med Danske Bank som selvstændig organisation.

Om dette forum bliver overvåget? Det vil jeg anse for givet! Når man overvåger Flemløse Sparekasse, så vil noget så inferiørt som dette forum formentlig være med i bunken. Man bør også tage højde for, at "uformelle" telefonsamtaler i "kode" er blevet anerkendt som bevismateriale i retten.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34088
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Sommerhuse kommer til at knække bankerne. - Page 3 Empty Sv: Sommerhuse kommer til at knække bankerne.

Indlæg af Gæst Fre Jul 19, 2013 1:13 pm

SortKaffe skrev:
Prøv at gå over på det gamle forum og læs tråden: http://www.boligdebatten.dk/okonomi/3081-kernesunde-danske-banker.html

Ja, argumenterne vinder altid over de tynde arme, som forgæves prøver at holde virkeligheden væk.

Man bliver helt nostalgisk over den der gamle tråd. Tænker på salig Maverick etc...

/BF

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Sommerhuse kommer til at knække bankerne. - Page 3 Empty Sv: Sommerhuse kommer til at knække bankerne.

Indlæg af HenningK Fre Jul 19, 2013 1:56 pm

erikkp skrev:HenningK: Jeg forstår ikke dine undersøgelser. Du kan vel kun se pantets størrelse, ikke gældens størrelse. Jeg har et lån på en million, men samtidigt ret til at sætte penge ind til samme rente op til en million. Det er i en vis forstand en kassekredit med en rente på under 2 %, sidst jeg kiggede var det 1.7. Jeg har intet incitament til at fjerne det lån da det giver mig muligheden for at bruge penge når jeg har lyst.

Jeg har selv en tilsvarende konstruktion. Problemet er så at du jo sagtens kan finde statistikker og artikler, der omtaler danerne som det mest forgældede folkeslag. Så hvis det ikke er dig og mig, der trækker statistikken op... Så ser det jo sandsynligvis forholdsvis grummere ud for en betydelig procentdel, hvor bankernes risiko-vurdering har svigtet spektakulært.

Hvis jeg sådan skimmer de første 10 af de mest over-pantede hytter som er til salg i 3250, så er lånene i snit fra 2006. Så sådan helt overordnet, så snakker vi jo om nyere lån, som det er usandsynligt at det er betalt pokkers meget af på...

I øvrigt skriver du jo at der kommer gang i salget når prisen runder 8-900.000 nedadgående - i 2012/13 er der solgt 180 boliger i Gilleleje-postnummeret i alm. salg, "kun" de 79 af dem er solgt til 1 mill. eller derunder. Så det er jo altså ikke umuligt at finde købere til sommerhuse til over 8-900.000. Så er der så liggedagene, som i gennemsnit er 324 for sommerhuse over 1 mill og 256 for sommerhuse under 1 mill. - så det er jo ikke sådan at sommerhusene under en million flyver ned fra ejendomsmæglernes hylder.

HenningK

Antal indlæg : 328
Join date : 23/07/11

Tilbage til toppen Go down

Sommerhuse kommer til at knække bankerne. - Page 3 Empty Sv: Sommerhuse kommer til at knække bankerne.

Indlæg af erikkp Lør Jul 20, 2013 12:11 pm

Det jeg troede jeg kunne bidrage med var at jeg pludselig så en fem seks solgt skilte. De er jo ikke dukket op der hvor du kan se det endnu. Det er da også vel muligt at det er rent tilfældigt. I den anden ende er der 15 til salg til over 6 millioner og der er kun solgt et pr år i den prisklasse de sidste tre år, så der er da helt bestemt nogen der har problemer

erikkp

Antal indlæg : 29
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Sommerhuse kommer til at knække bankerne. - Page 3 Empty Når jeg siger sommerhuse kommer til at knække bankerne,

Indlæg af Thomas Søn Sep 15, 2013 12:07 pm

så knækker de bankerne!

Der er ALT for mange af dem, der ikke er belånt og når folk så dør, skal de sælges.

Der er da en grund til, at man ikke vil fortælle EU, at alene udlånet til sommerhusejerne vil ruinere banker og kridter.

Til gengæld er det meget nemt at svare på, hvornår det marked mon retter sig: ALDRIG. Man kan jo bare klaske et nyt op til ingen penge.

Var der nogen, der gav vores banksvin en med boltpistolen?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34088
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Sommerhuse kommer til at knække bankerne. - Page 3 Empty Sv: Sommerhuse kommer til at knække bankerne.

Indlæg af Thomas Søn Sep 15, 2013 12:11 pm

Thomas skrev:
SortKaffe skrev:Arh, spis nu lige brød til.

Thomas debatstil er nu som den er. Like it or not.

Den er nok også blevet støbt og slebet til under de mange personangreb han har måttet tåle gennem årene.

Prøv at gå over på det gamle forum og læs tråden: http://www.boligdebatten.dk/okonomi/3081-kernesunde-danske-banker.html

Tonen var hård, ja. Men her 5 år senere er der jo ingen tvivl om hvem der havde ret.

Der er blevet manipuleret, løjet, bedraget og alt muligt andet i banksektoren. Det ved vi alle nu.

Thomas var også den første der systematisk påviste, at ikonet i den danske banksektor, selveste "BANKEN", var i vanskeligheder.

Her, ca 10 bankpakker senere, ved vi han havde ret.

Så ja, jeg synes stadig det er interessant at lytte til Thomas og hans analyser.

Men, det er jo når meninger brydes, og argumenter vejes på deres kvalitet, at vi alle sammen bliver klogere. Så personligt kunne jeg nu godt tænke mig er alle debattører på dette forum var lidt mere imødekommende overfor folk der har en anden mening end den på forummet oftest forekommende. Det ville gavne debatten.

Ironisk nok har Erikkp jo i sine indlæg bekræftet en af Thomas gamle hypoteser; at det re dødsboerne der kommer til at sætte kursen for boligmarkedet i de kommende mange år.

Så ja, prøv nu at komme videre, og lad os også hører fra dem der mener  "de gode gamle dage" kommer tilbage lige om et øjeblik.

Venlig hilsen

SortKaffe
Nu har jeg så ikke læst, hvad de to nødder har skrevet. Vi taler den 17-18-19 juli, hvor Danske Bank "af hensyn til aflæggelsen af halvårsregnskabet" ikke udtaler sig. I den periode stiger frekvensen af klakører erfaringsmæssigt. Det bidrag d'herrer kan komme med er, at de - desværre - trækker vejret.

Der er så alle indikationer på, at sommerhuse er gået hen og blevet til et problem - hvilket jeg egentlig ikke havde troet. At det IKKE er et problem er beviselig urigtigt. Danmarks Statistik er holdt op med de månedlige prisindexberegninger og samlede salgstal. Referencen over til, at Nationalbanken ikke vil lægge navn til CIBOR renten er mere end nærliggende. Postulatet var i CIBOR's, at handlen - specielt mellem ikke-nærstående parter - ikke havde noget volumen. Tilsvarende påstår DST nu, at handlen med sommerhuse ikke har volumen nok til at komme med en månedlig statistik. Indtil nu har man dog givet kvartalstal - med endnu tyndere strata:
5 regioner i 3 måneder er altså en opdeling af årtallene på 20 rubrikker mens landstal pr. måned kun er 12 - så den begrundelse holder - heller ikke - vand.

Erikkp's anciennitet giver jeg intet for, han har ikke deltaget for praktiske formål indtil nu. Det er så fint nok - det er folks valg. Nu begynder han så - med et decideret perifert emne (der godt nok har påkaldt sig uheldig opmærksomhed - ikke at sommerhuse ikke har været berørt før.). Det hænger - heller - ikke sammen.
At jeg så tror, at en Danske Bank klakør så har fået fat i password eller hacket det, det er så uheldigt for den oprindelige Erikkp. Men det er så uinteressant. wh véd vi ikke kan være den ejendomsmæglerassistent fra Helsinge, som han udgiver sig for at være - det har andre indlæg godtgjort.

At jeg så ikke forstår, at Danske Bank tør - det er så noget andet; men tankevirksomhed har aldrig været Danske Banks stærke side. Alene det, at Danske Banks risikomodeller til de grader er blevet kørt over af Nationalbanken, som jeg også har gjort opmærksom på. Ikke at det undrer mig, for Rohde er selv en ganske rimelig matematiker. Nu efter han har fået budgetter og data fra 250 år, så bliver det unægtelig morsomt - specielt da hele argumentationen hviler på det kritikpunkt, jeg har fremdraget, at risiciene IKKE er normal fordelt.

Det betyder så også,  at bankerne i Europa generelt kan se frem til at få underkendt deres risikovurdering. Det er da noget til mappen til Baselgruppen (det hedder IKKE basisgruppe i de kredse!) af centralbankchefer, som så kan sætte deres folk i gang med at af eller bekræfte - det er noget andet.

Lad så være at bankerne nu ryger i lokummet på dette hul i diget - hvilket skyldes at alle fingre og tæer er stoppet i andre huller som den gamle Anders And film med bien og gummibåden. Vi vidste vel godt, at det måtte ske på et tidspunkt.

Det er sådan set heller ikke alvorligt, at Harry Potter - grundet interessen - nok står til en personlig konkurs, hvis han ikke er artig overfor Danske Bank.

Nej det alvorlige er, at den danske realkreditobligation står til at forsvinde aldeles som investeringspapir. Det er én af de få ting, som Rohde klart har sagt IKKE må ske. Konsekvenserne af at værdipapirer på 1 1/3 gange BNP må konstateres at være lokumspapir er uoverskuelige. Jörg Asmussen er i hvert fald IKKE imponeret.
Sagt på en anden måde: Danmark kan næppe komme i bankunionen med Danske Bank som selvstændig organisation.

Om dette forum bliver overvåget? Det vil jeg anse for givet! Når man overvåger Flemløse Sparekasse, så vil noget så inferiørt som dette forum formentlig være med i bunken. Man bør også tage højde for, at "uformelle" telefonsamtaler i "kode" er blevet anerkendt som bevismateriale i retten.
Ja nu er der hen over sommeren røget 3 respektable Venstrequinder i bankernes skraldespand: Lykke Friis, Ellen Trane Nørby og Gitte Lillelund Bech.
Det ender med at Venstre HELLER ikke har nogen med ministererfaring.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34088
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Sommerhuse kommer til at knække bankerne. - Page 3 Empty Som sagt.

Indlæg af Thomas Tirs Okt 08, 2013 2:03 am

Der er masser af billige sommerhuse til solide økonomier i lejeboliger.

Lise Nytoft Bergmann skrev:"Vi ved fra flere undersøgelser, at folk med sommerhuse har større indtægter. De er velpolstrede og har råd til at ligge inde med det."
Det er jo bare løgn: De har ikke råd til at tabe pengene! Sommerhuset er jo også vildt overbelånt.
Men lad os se om ikke de bliver knækket, når det afdragsfrie flex skal fornys.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34088
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Sommerhuse kommer til at knække bankerne. - Page 3 Empty Sv: Sommerhuse kommer til at knække bankerne.

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 3 af 3 Forrige  1, 2, 3

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum