Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Sommerhuse

5 deltagere

Go down

Sommerhuse Empty Sommerhuse

Indlæg af Thomas Fre Apr 05, 2013 8:39 pm

Snotmolekylet Kristensen vræler på sin blog i JyllandsPosten for sommerhusejerne i Whisky-bæltet og på Østsjælland!

Skynd jer at læs - inden det relevante bliver slettet!

Jeg forudser en banning fra Klinkby.



Hvorfor FANDEN må gode solide kontanthjælpsmodtagere og kriminelle indvandrere nu ikke købe sommerhus i Dronning Mølle ????
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34090
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Sommerhuse Empty Sv: Sommerhuse

Indlæg af Jomsviking Fre Apr 05, 2013 10:44 pm

Thomas skrev:Snotmolekylet Kristensen vræler på sin blog i JyllandsPosten for sommerhusejerne i Whisky-bæltet og på Østsjælland!

Skynd jer at læs - inden det relevante bliver slettet!

Jeg forudser en banning fra Klinkby.



Hvorfor FANDEN må gode solide kontanthjælpsmodtagere og kriminelle indvandrere nu ikke købe sommerhus i Dronning Mølle ????

fantastiske indlæg, min herre de har en evne til "flaming"!

_________________
Førhen havde kirken det største hus i byen, nu har banken det største hus i byen.
Jomsviking
Jomsviking

Antal indlæg : 1771
Join date : 27/12/11

Tilbage til toppen Go down

Sommerhuse Empty Sv: Sommerhuse

Indlæg af Thomas Fre Apr 05, 2013 11:07 pm

Jomsviking skrev:
Thomas skrev:Snotmolekylet Kristensen vræler på sin blog i JyllandsPosten for sommerhusejerne i Whisky-bæltet og på Østsjælland!

Skynd jer at læs - inden det relevante bliver slettet!

Jeg forudser en banning fra Klinkby.



Hvorfor FANDEN må gode solide kontanthjælpsmodtagere og kriminelle indvandrere nu ikke købe sommerhus i Dronning Mølle ????

fantastiske indlæg, min herre de har en evne til "flaming"!

Med smiger kommer Du heller ikke nogen vegne.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34090
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Sommerhuse Empty Sv: Sommerhuse

Indlæg af Jomsviking Fre Apr 05, 2013 11:32 pm

Sad

_________________
Førhen havde kirken det største hus i byen, nu har banken det største hus i byen.
Jomsviking
Jomsviking

Antal indlæg : 1771
Join date : 27/12/11

Tilbage til toppen Go down

Sommerhuse Empty Sv: Sommerhuse

Indlæg af Thomas Fre Apr 05, 2013 11:44 pm

Jomsviking skrev: Sad
Jeg er blød om hjertet; men ikke i bolden! Rolling Eyes
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34090
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Sommerhuse Empty Der er en lille sjov detalje i det her!

Indlæg af Thomas Lør Apr 06, 2013 12:00 am

Antag nu, at en flextumpe med ejerlejlighed OGSÅ har sommerhus, så kan det afdragsfrie IKKE fornys på sommerhuset.

Dvs. selvom man klarer ejerlejligheden, så væltes læsset alligevel, fordi der skal afdrages på sommerhuset!

Som flextumpe KAN man ikke vinde.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34090
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Sommerhuse Empty Sv: Sommerhuse

Indlæg af Jomsviking Lør Apr 06, 2013 12:05 am

Thomas skrev:Antag nu, at en flextumpe med ejerlejlighed OGSÅ har sommerhus, så kan det afdragsfrie IKKE fornys på sommerhuset.

Dvs. selvom man klarer ejerlejligheden, så væltes læsset alligevel, fordi der skal afdrages på sommerhuset!

Som flextumpe KAN man ikke vinde.

Der bliver vel også lidt på administrationsbidraget, når den gennemsntlige belåningsprocent træder igennem de 80% og der skal stilles supplerende sikkerhed?

_________________
Førhen havde kirken det største hus i byen, nu har banken det største hus i byen.
Jomsviking
Jomsviking

Antal indlæg : 1771
Join date : 27/12/11

Tilbage til toppen Go down

Sommerhuse Empty Sv: Sommerhuse

Indlæg af Thomas Lør Apr 06, 2013 12:28 am

Jomsviking skrev:
Thomas skrev:Antag nu, at en flextumpe med ejerlejlighed OGSÅ har sommerhus, så kan det afdragsfrie IKKE fornys på sommerhuset.

Dvs. selvom man klarer ejerlejligheden, så væltes læsset alligevel, fordi der skal afdrages på sommerhuset!

Som flextumpe KAN man ikke vinde.

Der bliver vel også lidt på administrationsbidraget, når den gennemsntlige belåningsprocent træder igennem de 80% og der skal stilles supplerende sikkerhed?

Her ved jeg ikke, hvordan reglerne er; men jeg har ikke set noget om en bidragssats, hvor lånet ligger over de 80%.

Men jeg skal ærligt indrømme, at det er først nu, at jeg ser, at det bliver sommerhusene, der kommer til at vælte hele læsset. Jeg havde troet, det blev banker i Finansiel Stabilitet!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34090
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Sommerhuse Empty Sv: Sommerhuse

Indlæg af tommyjo Man Apr 29, 2013 5:08 am

http://www.jyllands-posten.dk/protected/premium/erhverv/ECE5385094/nykredit-forudser-stigende-prispres-pa-sommerhuse/
er der nogen med lidt adgang study

tommyjo

Antal indlæg : 377
Join date : 25/07/11

Tilbage til toppen Go down

Sommerhuse Empty Sv: Sommerhuse

Indlæg af futte Tirs Apr 30, 2013 5:37 pm






Nykredit forudser stigende prispres på sommerhuse







Ifølge en ny boligmarkedsanalyse fra Nykredit Markets kan sommerhusejere forvente flere år med nedgang. Mens det øvrige boligmarked har stabiliseret sig, så kan sommerhusejerne forvente et prisdyk på 6,3 procent i indeværende år og yderligere 1,1 procent i 2014.
”Vi har over de seneste år set et ordentligt indhug i friværdierne i parcelhuse og lejligheder, og det har sat lysten til at investere i fritidshuse markant tilbage. Desuden er udbuddet af fritidshuse steget meget. Det er mere end dobbelt så højt som i 2006, og det fortsætter med at stige. Det presser priserne ned,” siger boligøkonom i Nykredit Markets, Joachim Borg Kristensen.

29.04.2013 Jyllands-Posten, Erhverv, side 4, Jannik Brinch
futte
futte

Antal indlæg : 4
Join date : 26/10/08
Geografisk sted : Kbh K

Tilbage til toppen Go down

Sommerhuse Empty Sv: Sommerhuse

Indlæg af Thomas Tirs Apr 30, 2013 7:13 pm

futte skrev:




Nykredit forudser stigende prispres på sommerhuse







Ifølge en ny boligmarkedsanalyse fra Nykredit Markets kan sommerhusejere forvente flere år med nedgang. Mens det øvrige boligmarked har stabiliseret sig, så kan sommerhusejerne forvente et prisdyk på 6,3 procent i indeværende år og yderligere 1,1 procent i 2014.
”Vi har over de seneste år set et ordentligt indhug i friværdierne i parcelhuse og lejligheder, og det har sat lysten til at investere i fritidshuse markant tilbage. Desuden er udbuddet af fritidshuse steget meget. Det er mere end dobbelt så højt som i 2006, og det fortsætter med at stige. Det presser priserne ned,” siger boligøkonom i Nykredit Markets, Joachim Borg Kristensen.

29.04.2013 Jyllands-Posten, Erhverv, side 4, Jannik Brinch
Ja, det bliver det, der får knækket flextumperne.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34090
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Sommerhuse Empty Jeg bliver altid nervøs

Indlæg af Thomas Man Maj 06, 2013 8:22 pm

når mæglerne giver mig ret!

Jo, det kan knække realkreditobligationerne
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34090
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Sommerhuse Empty Sv: Sommerhuse

Indlæg af SortKaffe Man Maj 06, 2013 10:21 pm

Man burde vedtage en "sommerhus/jobordning" hvor sommerhusejere kunne skaffes nogle tusinde timers arbejde a 30 kroner pr. time til at afdrage deres gæld.
SortKaffe
SortKaffe

Antal indlæg : 1105
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : København

Tilbage til toppen Go down

Sommerhuse Empty Sv: Sommerhuse

Indlæg af Thomas Man Maj 06, 2013 11:08 pm

SortKaffe skrev:Man burde vedtage en "sommerhus/jobordning" hvor sommerhusejere kunne skaffes nogle tusinde timers arbejde a 30 kroner pr. time til at afdrage deres gæld.

Ja, der er noget af et problem, fordi timefortjenesten er såmænd nogenlunde stabil; men overarbejde bliver der ikke meget af. Det værste er, at Nordsjælland har nok de højeste sommerhuspriser sammenholdt med den øvrige gæld, som heller ikke er dækket af af ejendomsværdier: Hvor mange forældrekøbslejligheder er reelt finansieret af låntagning i sommerhuse?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34090
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Sommerhuse Empty Sv: Sommerhuse

Indlæg af SortKaffe Man Maj 06, 2013 11:28 pm

McDonalds er svaret, både på de håbefulde studerendes sultproblemer, og forældrenes gælds problemer vedr. sønnikes lejlighed
SortKaffe
SortKaffe

Antal indlæg : 1105
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : København

Tilbage til toppen Go down

Sommerhuse Empty Sv: Sommerhuse

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum