Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

En herresnak om Danmarks fremtid

+2
doctor
JakobC
6 deltagere

Go down

En herresnak om Danmarks fremtid Empty En herresnak om Danmarks fremtid

Indlæg af JakobC Fre Mar 22, 2013 5:26 pm

Den meget omtalte “krise” er efterhånden blevet en permanent tilstand. Danmark sidder godt og grundigt fast i hængedyndet, og politikerne kan ikke få os op. De graver bare hullet dybere.

Ja, ja. Det har du forlængst gennemskuet. Og du har sikkert også allerede drevet din udkårne halvt til vanvid med dit klarsyn. Så kom da og del dine indsigter med ligesindede mænd!

[Se program]

Mød op på MANDDAG i maj og få en snak med os andre om Danmarks fremtid og nyd en herrefrokost i godt selskab. Øl, snaps og smørrebrød inklusive.

Vi har sørget for korte oplæg til debat, men hovedsageligt diskuteres der frit i salen. MANDDAG er noget for dig, hvis du kan kloge dig på et eller flere af emnerne:

Frihed
I takt med at velfærdsstaten tilbyder flere serviceydelser, bliver der også indført mere overvågning og kontrol.

Sundhed
Stress, depression og livsstilssygdomme rammer flere og flere. Også børn medicineres i et hidtil uhørt omfang.

Familieliv
Skilsmisse er reglen fremfor undtagelsen, og familierne bruger mindre tid sammen. Flere og flere lever alene.

Demografi
Der fødes færre og færre børn i Danmark, men populationen forsøges opretholdt via indvandring.

Arbejdsmarked
Ledigheden stiger og beskæftigelsen falder – private industrijobs flytter til udlandet.

Iværksætteri
Der bliver ikke skabt nok nye virksomheder, og mange mener, at iværksættere har for trænge kår.

Boligmarked
Boligmarkedet har det stadig hårdt, fremtiden byder på højere renter og flere dødsboer i udbud.

Skat
Skattetrykket er det højeste i verden og afspejler, at vi har verdens største offentlige sektor.

International pengepolitik
Centralbankerne har de sidste årtier sænket renten og trykt masser af pengesedler for at afbøde kriser.

Lovjunglen
Lovgivningen bliver stadig mere omfangsrig, uoverskuelig og begrænsende.

Første MANDDAG afholdes 11. Maj, 2013 i Lejre kl. 11-16.


Sidst rettet af JakobC Ons Maj 01, 2013 4:52 pm, rettet 1 gang

JakobC

Antal indlæg : 35
Join date : 13/08/11

Tilbage til toppen Go down

En herresnak om Danmarks fremtid Empty Sv: En herresnak om Danmarks fremtid

Indlæg af doctor Lør Mar 23, 2013 11:12 am

Sku det ringe lidt for ørerne efter frokosten, så er det fordi jeg har sendt nogle repræsentanter.

https://www.youtube.com/watch?v=Mwvqe4bmEHU


doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

En herresnak om Danmarks fremtid Empty Sv: En herresnak om Danmarks fremtid

Indlæg af Thomas Lør Mar 23, 2013 11:18 am

doctor skrev:Sku det ringe lidt for ørerne efter frokosten, så er det fordi jeg har sendt nogle repræsentanter.

https://www.youtube.com/watch?v=Mwvqe4bmEHU

Det kunne eller være en god idé at have en læge til stede!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34111
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

En herresnak om Danmarks fremtid Empty Sv: En herresnak om Danmarks fremtid

Indlæg af JakobC Man Mar 25, 2013 11:01 am

Jeg håber nu ikke, at det bliver nødvendigt med en læge. Jeg er dog sikker på, at Doctor er særdeles kompetent i øvrigt.
Det er ikke en drukfest eller slåskamp for hooligans, men blot en herrefrokost for mænd, som forholder sig kritisk til samfundets tilstand og udvikling. Det er altså heller ikke et selvhjælpskursus for selvhadende feminiserede mænd.
Jeg havde håbet på, at der var nogen fra denne debat, kunne være interesseret i at deltage.

JakobC

Antal indlæg : 35
Join date : 13/08/11

Tilbage til toppen Go down

En herresnak om Danmarks fremtid Empty Sv: En herresnak om Danmarks fremtid

Indlæg af peter777 Man Mar 25, 2013 11:53 am

Det er ikke umuligt. Jeg skal lige høre vennerne, om det er noget. Hvordan ligger det med mulighederne for at have børn med? Vi har vist børn alle 3 den dag.
peter777
peter777

Antal indlæg : 822
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Østerbro

Tilbage til toppen Go down

En herresnak om Danmarks fremtid Empty Sv: En herresnak om Danmarks fremtid

Indlæg af JakobC Man Mar 25, 2013 12:30 pm

Peter,
Børn er, ligesom kvinder, søde og dejlige, men lige denne dag vil vi ikke se dem, desværre.

Der vil uden tvivl blive holdt flere arrangementer med tiden, og så kan det være, at det passer dig bedre til den tid. Jeg noterer mig, at du har ungerne i de ulige weekender. Very Happy

JakobC

Antal indlæg : 35
Join date : 13/08/11

Tilbage til toppen Go down

En herresnak om Danmarks fremtid Empty Sv: En herresnak om Danmarks fremtid

Indlæg af JakobC Man Mar 25, 2013 1:04 pm

Jeg vil da gerne lige nævne, at prisen afspejler leje af lokaler og udgifter til mad og drikke. Ingen tjener økonomisk på arrangementet.
Vi kan være MAX 70 deltagere, og sidst jeg så var vi næsten halvvejs.

JakobC

Antal indlæg : 35
Join date : 13/08/11

Tilbage til toppen Go down

En herresnak om Danmarks fremtid Empty Sv: En herresnak om Danmarks fremtid

Indlæg af Jomsviking Man Mar 25, 2013 1:43 pm

selvhjælpskursus for selvhadende feminiserede mænd.

Nu er der jo ikke som sådan noget galt i selvhjælp:
F.eks. Når jeg bliver ramt af det feminine tvangssamfund, tænker jeg på hvad Putin ville have gjort - og så får jeg det meget bedre.

_________________
Førhen havde kirken det største hus i byen, nu har banken det største hus i byen.
Jomsviking
Jomsviking

Antal indlæg : 1771
Join date : 27/12/11

Tilbage til toppen Go down

En herresnak om Danmarks fremtid Empty Sv: En herresnak om Danmarks fremtid

Indlæg af JakobC Man Mar 25, 2013 2:13 pm

Putin kommer vist nok, men jeg er ikke helt sikker - og Chuck Norris har ikke endeligt bekræftet Very Happy

Spøg til side, der er jo blot tale om en debatfrokost, hvor man har mulighed for at møde hinanden ansigt til ansigt og udveksle holdninger.

JakobC

Antal indlæg : 35
Join date : 13/08/11

Tilbage til toppen Go down

En herresnak om Danmarks fremtid Empty Sv: En herresnak om Danmarks fremtid

Indlæg af Jomsviking Man Mar 25, 2013 2:36 pm

Very Happy

_________________
Førhen havde kirken det største hus i byen, nu har banken det største hus i byen.
Jomsviking
Jomsviking

Antal indlæg : 1771
Join date : 27/12/11

Tilbage til toppen Go down

En herresnak om Danmarks fremtid Empty Sv: En herresnak om Danmarks fremtid

Indlæg af JakobC Man Mar 25, 2013 3:24 pm

Jeg håber på at vi med tiden kan afholde MANDDAG på Fyn og i Jylland, men vi må se.

Hvis der skulle være nogen af jer, som kunne tænke sig at holde et debat oplæg ved næste MANDDAG, så må I meget gerne kontakte mig, http://manddag.dk/?page_id=98


Sidst rettet af JakobC Ons Maj 01, 2013 4:54 pm, rettet 1 gang

JakobC

Antal indlæg : 35
Join date : 13/08/11

Tilbage til toppen Go down

En herresnak om Danmarks fremtid Empty Sv: En herresnak om Danmarks fremtid

Indlæg af JakobC Tors Apr 11, 2013 8:38 pm

Kom så, Gutter!

JakobC

Antal indlæg : 35
Join date : 13/08/11

Tilbage til toppen Go down

En herresnak om Danmarks fremtid Empty Sv: En herresnak om Danmarks fremtid

Indlæg af JakobC Fre Apr 19, 2013 1:22 pm

Venner,

Som i kan se på MANDDAGs facebook side, så gør vi noget ved det!
https://www.facebook.com/MANDDAG

Sven-Ole Thorsen har netop meddelt, at han måske kommer.


Sidst rettet af JakobC Ons Maj 01, 2013 4:54 pm, rettet i alt 2 gange

JakobC

Antal indlæg : 35
Join date : 13/08/11

Tilbage til toppen Go down

En herresnak om Danmarks fremtid Empty Sv: En herresnak om Danmarks fremtid

Indlæg af JakobC Fre Apr 19, 2013 1:23 pm

Venner,
Hvad er det, det drejer sig om? Det drejer sig om, at vi skal have virkelysten tilbage i danskerne, både kvinder og mænd. Vi skal have lysten tilbage til, at gøre en indsats, være en aktiv del af samfundet og gå på arbejde. Grunden til, at vi gør en indsats er, at vi får en lille belønning, et klap på hovedet, om du vil. Desværre er dette klap med tiden blevet mindre og mindre, da en større og større del af udbyttet for ens indsats bliver indkrævet i skat. Skattemidlerne omfordeles til andre, som beskæftiger med noget andet, nogle med bureaukrati, som måske endda står i vejen for mange af de drømme man har, for sit eget virke.

Det er demoraliserende - det ved jeg, idet jeg tidligere har været selvstændig, min kæreste har tidligere været selvstændig. Vi har prøvet, at frivilligt danne samfund, lave virksomheder og underholdning. Men gnisten slukkes langsomt.

De virksomheder, som danner indtægtsgrundlaget for det danske samfund, beskæftiger oftest mænd, er ledet af mænd og er startet af mænd, jeg sagde oftest;-) Derfor er det naturligt, at starte med at mændene tager en snak om Danmarks fremtidige indtægtsgrundlag. Det er jo også mændene, som i første omgang måtte tage tæskene i form af arbejdsløshed.

Hvordan får vi arbejdspladserne tilbage til Danmark?
Hvordan får vi mulighed og lyst til at starte nye virksomheder, opfinde nye produkter og rejse ud i verden og forsøge, at sælge dem.
Hvordan får vi indrettet samfundet, så vores sønner ikke skal fyldes med ADHD medicin for, at bedøvet følge undervisningen?
Hvordan tilpasser vi samfundet menneskets natur frem for omvendt?

Der er massere af ting, at snakke om, som det giver god mening, at vi mænd indledningsvis snakker om alene.

For at gøre denne del af politik lidt mere spændene, end en flok Macho mænd, som sidder og slår sig på brystet, eller modsat en gang tudende klynkerøve, så har jeg arrangeret en Herrefrokost for helt almindelige mænd.

Herrefrokosten er ment, som et seriøst arrangement, hvor vi over en god smørrebrødsfrokost, med lidt øl, snaps, kaffe, the og vand, frit diskuterer, det vi mener påvirker samfundet mest i disse tider.

Jeg har kaldt første arrangementet MANDDAG, men MANDDAG vil senere holde flere arrangementer.

Første arrangement afholdes lørdag d. 11. maj kl. 11-16 i Lejre tæt på togstationen. Man kan købe billet på www.manddag.dk, under deltag. Det er et Non-Profit arrangement, så prisen afspejler udgifterne.

Vi har allerede 30 tilmeldinger, hvilket var min målsætning for opstartsarrangementet, men jeg har fået mulighed for, at udbyde helt op til 50 billetter i alt.

Så tag chancen og deltag, så kan det være vi kan få gnisten tilbage i samfundet.

Vi vil snakke frit i salen, men jeg har arrangeret 5 debatoplæg, som omhandler kønsdebatten, iværksætteri, skattetrykket, centralbanker og lidt forskelligt, det skal nok blive interessant.

JakobC

Antal indlæg : 35
Join date : 13/08/11

Tilbage til toppen Go down

En herresnak om Danmarks fremtid Empty Sv: En herresnak om Danmarks fremtid

Indlæg af JakobC Tirs Sep 17, 2013 5:36 pm

Så holder vi endnu en MANDDAG, deltag gerne.
Deltagelse koster 150 kr. og afspejler omkostningerne.
Tilmeld dig her: http://manddag.dk/?p=314

JakobC

Antal indlæg : 35
Join date : 13/08/11

Tilbage til toppen Go down

En herresnak om Danmarks fremtid Empty Sv: En herresnak om Danmarks fremtid

Indlæg af JakobC Tirs Sep 17, 2013 5:38 pm

Til Peter777, det er i en lige uge.

JakobC

Antal indlæg : 35
Join date : 13/08/11

Tilbage til toppen Go down

En herresnak om Danmarks fremtid Empty Sv: En herresnak om Danmarks fremtid

Indlæg af Gæst Tirs Sep 17, 2013 6:21 pm

JakobC skrev:Så holder vi endnu en MANDDAG, deltag gerne.
Deltagelse koster 150 kr. og afspejler omkostningerne.
Tilmeld dig her: http://manddag.dk/?p=314
Hvad med et par ord på hjemmesiden om den enkelte oplægsholder?

Nogle af emnerne kunne jo hurtigt trække rabiate oplægsholdere til. Fra yderligtgående partier, kantede religiøse grupperinger og til navlepillende mandegrupper? Det ville være pinligt at blive set sådant et sted.... Og spild af tid.

/BF

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

En herresnak om Danmarks fremtid Empty Sv: En herresnak om Danmarks fremtid

Indlæg af JakobC Tirs Sep 17, 2013 8:50 pm

BamsesFar,

Jeg forstår godt din kommentar, og har selv haft tænkt det sammen, men det er egentlig tanken, at det er deltagerne som udgør indholdet, ikke oplægholderne. Dem, som holder et oplæg, skal egentlig bare sikre, at vi ikke løber tør for noget at snakke om.
Sidst var der ingen rabiate galninge blandt deltagerne, det er der nok heller ikke denne gang, de har andre steder at forsamles.
Dette skal sammenlignes med en almindelig herremiddag, dog orienteret om de udfordringer vi ser samfundet står over for. Jeg har tilbudt forskellige at holde et lille oplæg og de har takket ja, har du noget på hjertet, så kontakt mig endelig på jakob@manddag.dk.

I øvrigt har jeg en deltagerliste, så jeg ved, at folk ikke bare kan komme og "ødelægge" det gode selskab.

JakobC

Antal indlæg : 35
Join date : 13/08/11

Tilbage til toppen Go down

En herresnak om Danmarks fremtid Empty Sv: En herresnak om Danmarks fremtid

Indlæg af JakobC Tirs Sep 17, 2013 9:22 pm

Jeg vil da gerne lige sige, at årsagen til, at jeg har lagt "invitationen" ind her, er jo, at jeg gerne så jer deltage. Jeg læser tit med og er meget begejstret for jeres indsigt og kritiske sans vedrørende vores banker.

JakobC

Antal indlæg : 35
Join date : 13/08/11

Tilbage til toppen Go down

En herresnak om Danmarks fremtid Empty Sv: En herresnak om Danmarks fremtid

Indlæg af Gæst Ons Sep 18, 2013 7:03 am

JakobC skrev:Dette skal sammenlignes med en almindelig herremiddag
Jeg forventede selvfølgeligt dit svar. Jeg tror dig også.

Problemet er måske sprogbrugen: "Herremiddag" er for mig noget med slipsede, cigarrygende mandeforsamlinger i loger, blandt frimurere, i frikirker / moskeer, eller blandt jægere (dog uden slips)?

Interessant initiativ. I må have et godt møde. Skriv gerne om det her.

/BF

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

En herresnak om Danmarks fremtid Empty Sv: En herresnak om Danmarks fremtid

Indlæg af JakobC Ons Sep 18, 2013 9:33 am

BamsesFar skrev:
JakobC skrev:Dette skal sammenlignes med en almindelig herremiddag
Jeg forventede selvfølgeligt dit svar. Jeg tror dig også.

Problemet er måske sprogbrugen: "Herremiddag" er for mig noget med slipsede, cigarrygende mandeforsamlinger i loger, blandt frimurere, i frikirker / moskeer, eller blandt jægere (dog uden slips)?

Interessant initiativ. I må have et godt møde. Skriv gerne om det her.

/BF
Tak,
Tja, nogle kommer i jakkesæt og andre i dagligdagstøj - nogle ryger cigarer, andre hjemmerullede cigaretter, selvfølgelig er der også plads til ikke-rygere, da rygningen er udendørs ;-)
Der bliver drukket sodavand, øl, kaffe, the og vand.
Det er et åbent arrangement, så det kan bedre sammenlignes med pølsevognen end med frimurerordnen.
MANDDAG er blot en middag for mænd, som forholder sig kritisk til samfundets tilstand og udvikling. Sidst var det en herrefrokost med håndmadder og flaskeøl, samt kaffe og kage.
Tanken var, at mænd skulle kunne mødes og debattere frit og det skal man have god tid til, derfor må man undervejs have lidt at spise og drikke. Det er altså heller ikke en drukfest.

Du kan få en lille forsmag her, hvor jeg i bedste fagforeningsformandsstil laver en introduktion til "MANDDAG" og efterfølgende laver et lille oplæg om en mærkningsordning for skatter og afgifter på varer solgt i Danmark.
https://www.youtube.com/watch?v=71FACeFOL7A&feature=youtu.be
2 minutter inde kan man se den lille forsamling.

JakobC

Antal indlæg : 35
Join date : 13/08/11

Tilbage til toppen Go down

En herresnak om Danmarks fremtid Empty Sv: En herresnak om Danmarks fremtid

Indlæg af JakobC Ons Sep 18, 2013 9:39 am

Oplæggene er ca. 15 min lange, og der holdes højst 1 i timen, så det ikke bliver så trættende, og de skal jo blot sikre at snakken ikke går i stå. Selve arrangementet er 6 timer langt.

JakobC

Antal indlæg : 35
Join date : 13/08/11

Tilbage til toppen Go down

En herresnak om Danmarks fremtid Empty Sv: En herresnak om Danmarks fremtid

Indlæg af Plyds Ons Sep 18, 2013 6:05 pm

Sæt et arrangement op i Jylland. Vi har en mere "praktisk" tilgang til de det med skatter og afgifter Smile
Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Join date : 13/12/11
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Tilbage til toppen Go down

En herresnak om Danmarks fremtid Empty Sv: En herresnak om Danmarks fremtid

Indlæg af Gæst Ons Sep 18, 2013 8:33 pm

Plyds skrev:Sæt et arrangement op i Jylland. Vi har en mere "praktisk" tilgang til de det med skatter og afgifter Smile
Ja, selv grisene sendes nu på "indkøbstur" sydpå.

/BF

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

En herresnak om Danmarks fremtid Empty Sv: En herresnak om Danmarks fremtid

Indlæg af JakobC Tors Sep 19, 2013 9:21 am

Plyds skrev:Sæt et arrangement op i Jylland. Vi har en mere "praktisk" tilgang til de det med skatter og afgifter Smile
Jo, mit lille oplæg var om skatter og afgifter, men der var også andre oplæg:
- gæld, banker og centralbanker
- biologiens indflydelse på kønnenes adfærd
- iværksætteri vs. lønmodtagermentalitet
- lidt om bevægelsen MGTOW

Jeg prøver, at finde folk til at afvikle i Jylland.

JakobC

Antal indlæg : 35
Join date : 13/08/11

Tilbage til toppen Go down

En herresnak om Danmarks fremtid Empty Sv: En herresnak om Danmarks fremtid

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum