Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Nu forstår jeg hvorfor Nordea Danmark havde et godt 2012

Go down

Nu forstår jeg hvorfor Nordea Danmark havde et godt 2012  Empty Nu forstår jeg hvorfor Nordea Danmark havde et godt 2012

Indlæg af Thomas Tors Feb 28, 2013 11:08 pm

Nordea har været klar over - det er jo aftalt - at SEK skal stå i 88,4 DKK/100 SEK.

Den kurs vil falde efter nu da flexlortet er købt til 113 SEK/100 DKK

Man skal også have "handlet lån", hvor Nordea Danmark sælger til Danske Bank - mod at købe Danske Bank Sverrig lån af samme tilsvarende elendige kvalitet. Så relativt er Danske Banks lån for dyre.

Altså SEK vil falde til formentlig til 84 DKK/ 100 SEK - eller 120 SEK/ 100 DKK. På et eller andet tidspunkt. Det vil give Nordea en kursgevinst på 6%.

Men sådan spiller klaveret heller ikke.

Den danske rente vil nemlig gå op: Man er nemlig ikke interesseret i et tilbagesalg af Nordea flexlort for at stryge en kursgevinst. En sænkning af SEK vil skulle modsvares af en renteforhøjelse i Danmark. Denne renteforhøjelse vil give et kursfald på flexlort,

Nu er flexlortet kørt så højt op i kurs (renten er rekordlav), at det IKKE kompenserer de 1,25% som Riksbanken skal have i rente for lånet. Nordea skal altså have 115 SEK / 100 DKK (87 DKK/ 100 SEK) for at kompensere for renteforskellen.

Det var derfor renten steg i januar. SEK skulle op fra 87 til 88.

Derfor vil renten ikke blive forhøjet igen før EFTER "overskuddet" er udbetalt til Sverrig. Der skal nemlig ikke være nogen gevinst på overskuddet - hvilket ellers var tilrettelagt. Når det er sket, vil renten i DK stige med 0,1% (så vi går i nul).

Se selskabsskatten falder så i Sverrig for ikke at Danmark skal have fordelen af få skatten af det overskud, der spekulativt er lagt i Nordea Danmark mhp. at score en kursgevinst ved et fald i den svenske krone. Derfor gøres nedsættelsen af selskabsskatten i Danmark tilbagevirkende til 1/1.

Er dette nu ikke paranoide svensk hadende spekulationer fra min side?

Gud fader er det ej!


Hvad tror I, at gutterne i de forskellige arbitrage afdelinger laver hele dagen lang - og har lavet hver eneste dag de sidste 30 år?

Der er måske en grund til, at det HEDDER en arbitrage afdeling????

Løkke er med på, at det er sådan nogenlunde det, der sker. hvis jeg tolker hans udtalelser om nedsættelsen af selskabsskatten korrekt.

Det er derfor Jelved skal ud af Nationalbankens repræsentantskab - Vestager véd, at hun ikke kan regne - og i de her sager er der IKKE tid til at hun smider Tulle-skoene for at tage tæerne til hjælp. Jelved har været økonomiminister? Ja, hvordan djævlen tror I, at jeg ved, at Jelved ikke kan regne?

Er Helle T med på den? Næppe helt - når man ikke kan Pythagoras....
Men Helle er klar over, når nogen vil tage hende i røven - stol trygt på det!

Svenskere forsøger ALTID at snyde på vægten - ikke hver gang; men hver ENESTE gang. Det var derfor en fusion mellem SAS og SwissAir i sin tid løb ud i sandet - schweizere har også bankfolk, der kan regne.

Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34099
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum