Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Svag bevægelse væk fra afdragsfrie F1

Go down

Svag bevægelse væk fra afdragsfrie F1 Empty Svag bevægelse væk fra afdragsfrie F1

Indlæg af Thomas Man Feb 25, 2013 5:03 pm

Realkreditudlånet

Bevægelsen er ikke overraskende.

Det, der kan undre mig mere er, at den ikke er større. Men lad os nu se når det støttede byggeri og udlejningsbyggerierne har haft generalforsamling. Det var det jeg ville gøre, hvis jeg skulle have noget skub i sagerne - tage fat i de boligforeninger og få snakket med dem - og få justeret administrationsbidraget ved samme lejlighed.

Men der er en bevægelse væk fra det afdragsfrie.

Det kan så også skyldes, at noget støttet byggeri er blevet finansieret - helt tydeligt - ved årsskiftet og de har meget flex med afdrag. Meget af den skyldes af fast med afdrag rent faktisk betaler afdrag.
Men de samlede bevægelser er mikroskopiske i forhold til en udlånsmasse på 2400 mia. højst en milliard.

Et bevis på at Berlingskes leder er skrevet - og jeg mener skrevet - af Danske Bank:
Flexlån på retræte. Det er så et Ritzau telegram; men det er kommet INDEN Rune i Nationalbanken er blevet færdig med at offentliggøre tallene. Han er vist ikke helt færdig endnu - bare rolig, Onkel Lars, han skal nok blive færdig inden han går i dag - med den fart han har på.
Rune tager (som jeg før har observeret) først og deler op i med og uden afdrag. Derefter specificerer han renterne ud efter variabilitet - til sidst tager han det gamle sludder med renteloftslån og pis og papir.

Der er afgjort mikroskopiske rettelser til dec 12; men det er nede i millionerne.

Det er ikke bare mig, der er opmærksom på Berlingskes forvirring mellem leder og annoncer:
Tovborg - ingeniør

Det er denne kronik, der refereres til NB "kronikøren" kan ikke tælle til 4 - umiskendeligt klakører fra Danske Bank.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34067
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Svag bevægelse væk fra afdragsfrie F1 Empty Onkel Lars skriver:

Indlæg af Thomas Man Feb 25, 2013 8:15 pm

Det har han så ret i!

Det egentlige positive er, at F1 er gået ned i andel fra 34,0% af det samlede udlån i apr 12 - til 31,2% i januar.

Ikke en decideret vending; men det var heller ikke at forvente glædelige revolutioner. Men selv en teske mindre krudt i 500 kg bombe er da i den rigtige retning. Det betyder så ikke, at der er givet tilladelse til bålfest i ammunitionsdepotet.

Dvs. Nordea's er købt af Nordea Sverrig. Lad os om vi ikke får en renteforhøjelse og en anelse svagere SEK.

Den høje SEK gør altså ondt på Sverrig. DKK har en lille afstand ned til hvor den skal være i fht. EUR.

Nu får vi se.

Men jo en anelse stabilisering af de hysteriske flextumper.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34067
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum