Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Så har vi valgets hovedtema: Knus Tulletåben!

Side 1 af 2 1, 2  Næste

Go down

Så har vi valgets hovedtema: Knus Tulletåben! Empty Så har vi valgets hovedtema: Knus Tulletåben!

Indlæg af Thomas Tors Maj 28, 2015 4:40 am

Dansk Folkeparti må da samle alle de stemmer, de vil;

Men man gider ikke høre på dem.

Kristian Jensen (V) skrev:»Jeg udelukker jo ikke nogen. Nu skal vi først og fremmest vinde valget, inden man begynder at fordele ministerposter og den slags ting. Men jeg siger også, at det bliver ud fra en betragtning om, at jeg ikke kan forestille mig, at en regering kan have to holdninger i spørgsmålet om, hvorvidt vi skal erstatte retsforbeholdet med en tilvalgsordning«.

Tulletåben (DF) skrev:Og modsat Kristian Jensen mener Thulesen Dahl godt, at to vidt forskellige holdninger til en folkeafstemning kan trives i en regering.

»Nej, isoleret set er jeg ikke enig. Når der er en folkeafstemning, hvor der ligger en køreplan, og hvor det er velkendt, hvad partierne mener, så er det ikke noget stort problem. Det kan man gøre til et problem, hvis man vil. Det er et politisk valg«, siger Kristian Thulesen Dahl.

Dagpengene:

Hellepigen skrev:Dermed blev der igen rippet op i såret, der har plaget Thornings regering fra første dag. Statsministeren forsøgte dog ihærdigt, at bringe krigen over i fjendens lejr:

- Der er meget, der tyder på, at den dagpengereform, der blev lavet med Kristian Thulesen Dahl i spidsen, den virker ikke. Vi har brugt rigtig mange penge på at afbøde konsekvenserne af reformen, lød det fra Helle Thorning-Schmidt.

Tulletåben skrev:Det førte til en hård meningsudveksling med Kristian Thulesen Dahl, der under partilederrunde stod lige til venstre for statsministeren.

- Vi har sagt, at vi er parate til forhandlinger her og nu, hvis du var det. Så i stedet for at lave al den snak i valgkampen, på 1. maj, og jeg ved ikke hvor, så kunne vi have sat os ned og fundet en løsning, siger Kristian Thulesen Dahl.

Han understreger, at DF er parat til at bruge flere penge på dagpengesystemet.

Radikale skrev:Det vil i givet fald blive uden det andet regeringsparti, De Radikale, hvor partileder Morten Østergaard er overraskende direkte i sin afvisning af at bruge flere penge på dagpenge:
- Det løber mig koldt ned ad ryggen, når jeg hører, at man nu, hvor det går godt, er klar til at rulle reformerne tilbage, siger Morten Østergaard, der dog er klar til en bred aftale.

Det er det, jeg har sagt hele tiden: En "blå" regering er en umulighed - med mindre Dansk Folkeparti her og nu fundamentalt skifter holdning til EU - det sker ikke!
Der er heller ikke nogen mulighed med Socialdemokratiet, fordi dagpengene står i vejen - og de flytter sig ikke.

Det vil så udelukke, at nogen gider høre på Dansk Folkeparti. Går Dansk Folkeparti ikke helhjertet (hjerne har de jo ikke - hverken helt eller halvt) ind for alt, hvad der kommer fra EU, så kan de glemme alt om at blive inviteret til forhandlinger.

Det betyder, at Socialdemokratiet, Radikale og Venstre må strikke noget sammen.

Socialdemokratiet vil naturligvis kræve, for at "gå med til" ophævelse af forbeholdne på retsområdet, at Bankunionen får Ventres "loyale og tårevædede tilslutning" - hvilket Venstre med en fiffig gnækken vil betale, så Danske Bank bliver smadret.

Omvendt for at få banksvinene lavet til medisterpølse, vil Venstre naturligvis "ønske" retsforbeholdet ophævet (tilvalgsordning); men det kræver naturligvis den "pris", at Bankunionen også bliver gennemført.

SF og Enhedslisten bliver så nødt til at gå med til - for ingen gider høre på, hvad de siger - at deres terroristiske, narkohandlende morderbander bliver aflivet - smertefuldt.

Det er ikke sådan at Tulletåben på nogen måde kan få medhold, fordi hvis Venstre ikke vil være i stue med Tulletåben, så er det ligegyldigt om Tulletåben vil. Så bliver der højst en Venstre mindretalsregering, som vi har haft før - med meget lidt succes.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så har vi valgets hovedtema: Knus Tulletåben! Empty Selvfølgelig kan kvajpanderne ikke gå i Regering

Indlæg af Thomas Lør Jul 11, 2015 5:01 pm

Det havde jo medført, at Tulletåben skulle have gået ind for alt, hvad EU sagde.

Det havde DF=Landsforeningen af hjernedøde ikke kunnet holde til. Så de ville ikke have haft nogen indflydelse i regering - nu er de udenfor regering - og har heller ikke nogen indflydelse.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så har vi valgets hovedtema: Knus Tulletåben! Empty Venstreregeringen SVAG???

Indlæg af Thomas Søn Jul 12, 2015 12:59 pm

Løkke dårlig statsminister? Nej, da - den regering kan snildt komme til at sidde tiden ud.

Venstres politiske ordfører Jakob Ellemann-Jensen (V) skrev:»Jeg har ikke fantasi til at forestille mig, at han skulle kunne blive dårligere end Helle Thorning-Schmidt. Det er ikke sagt i ringeagt for Helle Thorning-Schmidt, som jeg har stor respekt for. Men netop det at sidde i en smal mindretalsregering vil udstille Lars’ rigtigt store kvaliteter: Hans evne til at få mingeleret aftaler på plads og udøve det politiske håndværk, som han er en uovertruffen mester i. Det kommer folk til at opleve, og vi har jo set eksempler på det allerede i den første uge.«

Løkke er bestemt ikke uden evner! Det egentlige svendestykke vil komme, når/hvis Tulletåben bliver krøllet sammen og smidt i skraldespanden.

Det mest interessante er egentlig propagandaen fra Danske Bank i Berlingske. Der må være noget, der gør rigtigt ondt på banksvinene. At de Konservative snotaber som Brian Mikkelsen kan rende og hønse: Danske Bank skal dø - det ved alle - men det skal også ske smertefuldt, det får Harry Potter at føle.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så har vi valgets hovedtema: Knus Tulletåben! Empty Børnechecken

Indlæg af Thomas Tors Jul 16, 2015 1:23 am

Ok til EU-borgere......

Mjaahh.... det bliver ligesom lidt svært at få flygtningestramninger igennem, hvis ikke, at EU borgere behandles efter reglerne..... Tulletåben er atter fanget mellem to lastbiler, der støder frontalt sammen.

Spørgsmålet er: Hvornår hænger tåben sig?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så har vi valgets hovedtema: Knus Tulletåben! Empty Grækenlandsredning.

Indlæg af Thomas Tors Jul 16, 2015 8:28 pm

Også den bliver Tulletåben nødt til at æde.

Specielt, da Trolex er ved at hive Nordeas banklicens - og Tulletåben jo er et banksvin fra Nordea.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så har vi valgets hovedtema: Knus Tulletåben! Empty Hans Engell har ikke ret

Indlæg af Thomas Man Aug 03, 2015 5:02 pm

mener jeg.

Det er nu, at DF kan knække. Man skal altså meget snart til at skifte mening om bankunionen, for bankerne holder ikke til at stå udenfor - de holder heller ikke til at gå ind. Tulletåben er så fanget, fordi han ved at DF's politik er rent nonsens.
Problemet er ikke hvordan bankerne får tværet tabene af på udlandet; men at undgå, at de tværes af i os.

Det er nok begrænset, hvor meget ormen kan blive ved med at lukke ørerne i timen.

At NOK og SEK står lavt - det betyder ikke noget, for de skal købes for USD - og de er godt nok dyre.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så har vi valgets hovedtema: Knus Tulletåben! Empty Marie Krarup

Indlæg af Thomas Tors Aug 06, 2015 9:20 am

Selvfølgelig kommer der ikke nogen ældrepakke......

Der skal jo besparelser andre steder......

Og ingen af de jobs kommer jo i flextumpeland........
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så har vi valgets hovedtema: Knus Tulletåben! Empty Hvad bilder den undermåler sig ind?

Indlæg af Thomas Ons Aug 12, 2015 9:23 pm

Tulletåben vil fortælle Venstre, hvad de skal mene.

Sagen er den: Det er Tulletåben (og det er kærligt ment - var jeg ikke så hjertensgodt et menneske, så var det underbegavede orm af et banksvin!), der bare skal lukke kæften og gøre som der bliver sagt.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så har vi valgets hovedtema: Knus Tulletåben! Empty Tulletåben stiller flere krav.

Indlæg af Thomas Lør Nov 05, 2016 5:47 pm

Jeg tror han forregner sig - igen.


Nu har man putnikkerne Marie Krarup og Søren Espersen ude af ligningen.

Man har Pia Kjærsgaard ude på grund af hun fuldstændig har overvurderet sin egen betydning.

Man har Morten Messerschmidt på vej i fængsel (måske? Forhåbentlig.) - det småsvindel med EU-midler er jo det mindste - det kan man klare sig ud af; men det er nok den klassiske polititaktik: Når man ikke samarbejder, så får man tæsk for, hvad man kan bevise, så han skal nok falde til patten.

Det, jeg ser i øjeblikket er, at man ribber Tulletåben for støtter, så han står alene tilbage - så får han nakkeskuddet. Det kan snildt tage et års tid mere.
Men jeg ser ikke rigtigt nogen vej tilbage for Dansk Folkeparti: Nu har man fat i et par af køterne - og de skal nok stikke andre DF'ere i ryggen, sådan plejer sådan noget jo at gå.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så har vi valgets hovedtema: Knus Tulletåben! Empty Forudseeligt

Indlæg af Thomas Tors Nov 17, 2016 6:54 pm

Tulletåben er ikke alene!

Revisionsrapporten er udarbejdet for EU-Parlamentets Præsidium, der ifølge Sky mandag får forelagt oplysningerne. Som i sagen, der involverer Dansk Folkeparti, skal Præsidiet tage stilling til krav om tilbagebetaling. Ifølge de britiske oplysninger kan UKIP blive afkrævet omkring 1,3 millioner kroner og blive forhindret i at modtage forventet EU-refusion for et endnu højere beløb.

Den sag holder ikke op.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så har vi valgets hovedtema: Knus Tulletåben! Empty Den sved!

Indlæg af Thomas Man Jan 09, 2017 12:45 pm

At jeg påpegede,

at han er en korrupt agent for den af Nordea ejede stat: Sverrig!

»Jeg har sammen med DF været med til at sørge for, at kritik af uhæmmet indvandring i dag er almindeligt og accepteret. Da Dansk Folkeparti blev stiftet for over 20 år siden, var kritik af indvandring meget lidt accepteret i den brede offentlighed. I dag kan vi i højere grad drøfte sådanne emner frit, og det tror jeg, er meget vigtigt. Se blot på Sverige, hvordan et land kan udvikle sig i en meget uheldig retning, hvis man undertrykker befolkningens holdninger og ytringer.«

Det er lidt svært at forklare, hvordan man kan være medlem af bestyrelsen af Nationalbanken og samtidig udsætte den totalt overflødige danske krone for spekulation fra Nordeas side (Danske Bank er såmænd også med på den galaj).

Det er netop definitionen på svært landsforræderi, som Newton fik den defineret - for at kunne få platuglerne dømt til den mest ubehagelige død.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så har vi valgets hovedtema: Knus Tulletåben! Empty Rebet strammer om Tulletåben.

Indlæg af Thomas Fre Jan 20, 2017 5:15 am

Hvis vi skrålæser de forskellige nyheder, så er der flere og flere ting der jager Dansk Folkeparti op i det hjørne, de ikke kan komme fra.


  1. Først var der Morten Messerschmidt & Co., der blev afsløret med både krogede kløer og platfødderne i andre folks penge - direkte besvigelse.
  2. Nu er det Marie Krarup, der bliver udstillet som landsforræder. Det spørgsmål hun stillede til Udenrigsministeren (fuldt vidende, at han ikke kunne andet end læse højt) afslørede hende! Udenrigsministeren gad jo end ikke lægge skjul på at den "tilsigtede debattør" var Putins lydige redskab - hvormed man også fik sagt: "Vi har skam kikket Dig ud, Din lille nazi-luder!" Man kunne så ikke fra ministerens side anvende så direkte et udtryk.
    Folketingets "formand" ville have skredet ind - men Pia Kjærsgaard måtte pænt høre på, at hun og hendes parti er landsforrædere.
  3. Søren Espersen fik man også fortalt, at man udmærket er klar over, at han er russisk spion - i forsvarsudvalget tilmed.
  4. Den første man så ikke har fået med er: ½% 2027 statslån.
  5. Den anden Skærpede krav til primære dealere.
    Her er nyheden skrev:I de nye aftaler strammes kravene, så hver primary dealer i højere grad måles i forhold til de bedste prisstillere. Samtidig belønnes de bedste prisstillere, så der er større incitament til at stille så skarpe priser som muligt. Primary dealerne modtager betaling på baggrund af deres omsætning med kunder, for at belønne dem, der er i stand til at tiltrække investorer.
  6. Måske skal politiskolen ikke ligge i Herning; men den skal ikke ligge, hvor det korrupte svin fra Dansk Folkeparti vil have den til at købe en banks overvurderede udlæg.
  7. Danske jordstyrker mod IS. Sådan en procedure anvendes, som et klart signal om, at man er udmærket klar over, at der er landsforrædere i Forsvarsudvalget - at SF og Enhedslisten er det, har vi længe vidst (og knap nok gidet skjule); men også Dansk Folkeparti er vi klar over - det var en til Søren Espersen.
    Det forklarer så også fremrykningen af udsendelsen af F-16 til Estland, som Helle Thorning foretog: Hun var klar over, at der er landsforrædere i Forsvarsudvalget. Der var ikke nogen grund til at russerne skulle have det at vide - før højst nødvendigt.
    Det her er da en lokumsaftale, der springer i sidste øjeblik.
  8. Corfitz Uldfeldt lykkedes med at stikke af; men man havde da folk ude for at slå ham ihjel - det til erindring om, at landsforrædere skal vi nok få fat i - om det er kommunister i SF/Enhedslisten (hvad skulle indavlskonsulent Pernille Skipper i Tyrkiet her for nylig?) eller Dansk Folkeparti. Marie Krarup kan godt opgive at lave en Assange! Soen skal nok få hakket roen af!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så har vi valgets hovedtema: Knus Tulletåben! Empty Selvfølgelig er det korrupte svin ikke tilfreds.

Indlæg af Thomas Fre Jan 20, 2017 6:49 am

Nordeas metastase: Retsordfører Peter Kofod Poulsen (DF).
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så har vi valgets hovedtema: Knus Tulletåben! Empty Rotterne

Indlæg af Thomas Man Jan 23, 2017 7:19 pm

forlader fartøjerne.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så har vi valgets hovedtema: Knus Tulletåben! Empty Den skide skolelærer

Indlæg af Thomas Tirs Jan 24, 2017 1:48 pm

skal nok få tværet det dumme grin af fjæset.

Det sker ikke i dag; men det skal nok komme.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så har vi valgets hovedtema: Knus Tulletåben! Empty Putins skødekøter.

Indlæg af Thomas Man Feb 06, 2017 11:28 pm

Tulletåben.

Det er ved at være på tide, at få henrettet det udyr, der bringer danske liv i fare og truer os med atomvåben.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så har vi valgets hovedtema: Knus Tulletåben! Empty Den er sådan set smart nok!

Indlæg af Thomas Man Mar 06, 2017 12:58 pm

Der er INGEN copyright i politik!

Forslaget er sådan set fornuftigt nok. Det Kgl. Teaters ensemble er for lille. Man kan ikke få den kvalitet af musikere, der skal til - hvorfor man beholder dem til de er blevet for gamle. Det har al min tid været et problem.

Nu ved jeg ikke hvilke opera-produktioner det Kgl. har tænkt sig at sætte op; men man gentager næppe den uheldige opsætning af Wagners "Ringen" - med den skrækkelige Kasper Holten.

Der er ikke så mange, der f.eks. er kvalificeret til at være 1. oboist. For nu at tage nogen. Der bliver for mange cylindre, der ikke tænder.
Dernæst kan man ikke udvide repertoiret, fordi det kræver indstudering. Slet ikke, hvis man skal følge mine anbefalinger om flere klarinetter. Opera repertoiret retter sig efter hvilke sangere man har - ikke omvendt. Man kan indforskrive stjerner fra udlandet - mod uhyrlig betaling; men så vidt jeg ved har man ikke kunnet lave en Maskerade i mange år.
For mange år siden overværede jeg en Lohengrin med Eva Johanson. Lohengrin var en irer. I sovekammerscenen kunne Johanson ikke synge igennem p.gr.a. mgl. forberedelse fra hans side. Det nytter ikke at tage nogen med på afbud.
Johanson var naturligvis pissesur - specielt fordi han faktisk kunne gralsfortællingen - efter hun faktisk var færdig. Det var virkelig "I'm fernen Land".

Men pointen i politisk sammenhæng er: Dansk Folkeparti skal ikke have noget. Støtteparti er DF jo kun fordi de ved at alternativet er meget værre. Venstre skal nok få sin politik igennem. Desuden er der jo lagt i kakkelovnen til DF med den helt store ydmygelse. Morten Messerschmidt er gået sin vej; men det er jo langt fra nok med Tulletåben, Nazi-Marie og Kommunist-Sørens landsforræderi.

Man kan godt gå ud fra, at der kommer mere. Det er den måde, man piller populister ned. Tager tåberne nedefra. Mit gæt er Martin Henriksen kommer næste gang. Kulturordfører Alex Ahrendtsen er idiot! Hvordan kan han have noget imod, at regeringen fremsætter hans lovforslag? Det kan han jo ikke stemme imod. Nu er han bare en forkælet tøsedreng.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så har vi valgets hovedtema: Knus Tulletåben! Empty Nu sidder banksvinet i saksen.

Indlæg af Thomas Fre Mar 17, 2017 2:59 pm

Flynn er russisk agent? Ja, ligesom Marie er det i Danmark.

Men man skal holde op her. Der er altid flere. Standard procedure. Den har de ikke ændret siden Klaus Fuchs blev hængt. Mit gæt er, at den, der fandt Klaus Fuchs var Richard Faynman.
Faynman åbnede pengeskabene hos alle i Los Alamo.

At Holger og Lykketoft er agenter - det ved vi jo godt. Det er så åbenlyst, at de er værdiløse som agenter.
Vi ved også, at Bondo i DLF er en af agenterne - det ved Du, fordi han forsøgte at sætte sig på indflydelsen i DONG. At vi véd det fremgår af, at nu skal skolelærere og sygeplejersker til at betale mere for deres forsikringer.
Man er i gang med at ombytte 1 3/4% 2025 obligationerne med ½% 2027 TIL KURS 90!
Bondo har, som den underbegavede svindler han er, bogført kursværdien på sine obligationer i regnskaberne. Det mås man ikke - det er papirer, der holdes til udløb, hvis man er seriøs investor - og det er Bondo IKKE.

Det er en oldgammel måde, at overføre bestikkelse på: Først købe et værdipapir til kursværdi og derefter sælge det tilbage til nominel værdi. Kursværdien er noget man sådan beslutter sig for - og kurstab/gevinst kører så dejlig anonymt under reguleringer af årsindtægten.

Læg også mærke til, at Rohde har advaret Danske Bank mod at ekspandere i Norge og Sverrig. Det efter, at Nordea lige er blevet klasket for hvidvask og har lukket 111 konti til et beløb på snoldede 100 mio. kr.

½% 2027 er en statsobligation, der med garanti aldrig kommer i kurs pari - aldrig. Ikke før udløb om 10 år.

Årsagen til at den overhovedet har kupon er formentlig, at så ved man, hvem ejeren er og man kan følge betalingsstrømmene. Det med ihændehaverpapirer er en saga blot.
Nu er man efterhånden ude over al det fis med pengesedler - en milliard fylder altså en del, når den skal foreligge i de berømte "små sedler". Prøv bare, at se de problemer Venezuela er i! Man tæller ikke penge mere: Man vejer dem.
Der er jo en grund til, at Sverrig traditionelt har haft 10.000 kr. sedler - bestikkelse skal jo ske så det er håndterligt. Sverrig er jo et bankejet land. Rygter vil vide, at man overvejede at omdøbe Sergelstorvet i Stockholm til Brottsplatsen.
Jeg siger ikke at alle svenskere er kriminelle - men er der undtagelser?
Guld dur heller ikke: En milliard vejer 4 tons!

Selvfølgelig har Putin forsøgt at omgå bankrestriktionerne ved at bruge danske statsobligationer - det skal han være så velkommen til. Det bliver MEGET dyrt for ham. Med 1,7% i inflation vil der på en ½% 2027 være 90% tilbage (fratrukket kupon).
Faktum er, at Putin kan ikke bruge de obligationer til noget de næste 10 år - ikke uden at miste kollossalt med penge.
Nu ved vi hvor de obligationer dukker op - formentlig ved den årlige udbetaling af kupon - så vi har navn og adresse på de korrupte.

Nu ved Stoltenberg også godt, hvor han har landsforræderne - helt fint - så kan de bruges som postkasse. Der har jo været nogle problemer med at få fortalt Lavrov, hvad man mener han skal vide og inddrage i sine overvejelser.
Forrædere kan være ganske nyttige, når man véd, hvem de er.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så har vi valgets hovedtema: Knus Tulletåben! Empty Nu er endnu en DF'er i fedtefadet!

Indlæg af Thomas Søn Maj 21, 2017 1:34 am

Hvor meget, det er planlagt?

Ved det ikke; men det er karakteristisk, at det er forholdsvis små sager, som bringer dem ned. De væsentlige går man ikke til biddet ved - det ville nok bare gøre dem til martyrer.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så har vi valgets hovedtema: Knus Tulletåben! Empty Nu har jeg ikke fulgt med i fiskerisagen;

Indlæg af Thomas Lør Jul 08, 2017 7:21 pm

Men dem, der frådende skriger op er næppe dem, der tegner Dansk Folkeparti.

Tulletåben skal nok holde sin kæft, man har for meget på ham - og han ved det!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så har vi valgets hovedtema: Knus Tulletåben! Empty Så er det sommerferie og der er frit slag for idioter.

Indlæg af Thomas Lør Jul 08, 2017 8:38 pm

Nasar er en af dem.

Det gjorde han, i anledning af at Dansk Folkeparti, Socialdemokratiet og De Konservative krævede, at der øjeblikkeligt sættes ind med systematisk og skærpet grænsekontrol af danskere og andre EU-borgere for at opfange eventuelle hjemvendte syrienkrigere ved den danske grænse.

Det er svært at være uenig med Flemming Vinther her:

»Det lyder som en panikløsning. Det er ikke sådan, at der står 2.000 militærfolk og triller tommelfingre og bare venter på en ekstra opgave,« siger fagforbundsformanden i Hærens Konstabel- og Korporalforening, Flemming Vinther.

Man skal gøre sig klart, hvad der er politiopgaver og hvad der er militære opgaver.
Fidusen er, at man får fat i passet og så umiddelbart kan se om man "kender" skiderikken. Når de vender tilbage, så ved man jo, at de har været her - og kriminelle plejer at have efterladt fodspor i leverpostejen.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så har vi valgets hovedtema: Knus Tulletåben! Empty Tulletåben er Nordea's agent - og Putins?

Indlæg af Thomas Tors Jul 27, 2017 9:45 am

Nu får Rachel Maddows stå inde for sin egen reportage; men

Der er klare parallelle tilfælde helt lokalt!

Den gamle sygeplejeskole i Vejle ville være en udmærket pengevaskemaskine. Ejendommen er ejet af et Danske Bank og Nordea ejendomsselskab.
Det kræver ikke ret megen fantasi, at forestille sig at ejendomsselskabet sælger ejendommen til et Putin-ejet selskab, som så sælger den videre til staten - til indretning af en ny politiskole!

  1. Hvad har Putin ud af det?
    Han har fået vasket og strøget et milliardbeløb - skide være med, at man mister nogle hundrede millioner (sagsomkostninger).
    Sagen er jo bare den, at det er lige så dyrt at bygge om, som at bygge helt nyt!
    Det lyder mærkeligt, men det er det faktisk.
  2. Nordea slipper ud af en overvurderet ejendom, der skal finansieres. Hertil kommer så et ikke ubetydeligt honorar og mulighed for at klemme staten for nogle fede entrepriser, som Nordea kan bruge til at få betalt entreprenørens gamle gæld med - om ikke andet, så er entreprenøren så meget på røven, at han skylder nogen penge - og de fordringer kan formentlig købes billigt af det lokale narrehoved.
    Pragtfuld forretning for Nordea.
  3. Hvem var det nu, der talte så rørende for den gamle Sygeplejeskole i Vejle: Peter Kofoed Poulsen!
    Medlem af Beskæftigelsesudvalget, Europaudvalget, Retsudvalget, Transport- og Bygningsudvalget, Udenrigsudvalget og Udlændinge-, Integrations- og Boligudvalget.
    Hvordan er han yderligere ulækker:
    Uddannelse og erhverv
    Folkeskolelærer, UC Syddanmark, Haderslev, fra 2011 til 2015.
    Nu er man naturligvis omhyggelig med et pattebarn med så mange tillidsposter; men hvem er valgt i Vejle?
    Tulletåben.
    Medlem af kommunalbestyrelsen i Vejle Kommune 2006-2010
    Han har så pillet ned, at han er banksvin fra Nordea - sig ikke, at mine ætsende bemærkninger i debatten ikke har resultat.
    At han er medlem af Nationalbankens Bestyrelse, det ved vi så udmærket.
    Men:
    Folketinget skrev:Medlem af
    Finansudvalget
    Grønlandsudvalget
    Kulturudvalget
    Det Udenrigspolitiske Nævn
    Han selv skrev:Medlem af Det Udenrigspolitiske Nævn, Finansudvalget, Grønlandsudvalget, Kulturudvalget og Udvalget angående Efterretningstjenesterne.
    Selvfølgelig er han landsforræder og placeret af FSB.
    Det gør nu ikke så meget, for det ved man godt - og man ved også, hvad man kan snakke højt om i hans selskab. I hvert fald er det påfaldende så stille, der har været om Grønland.
    Mere end det, hans forældre er/var Folkeskolelærere oven i købet overlærere! De uheldige personlighedstræk er leveret videre til næste degeneration.
    Det forklarer så unægtelig hans afstumpede stupiditet.
  4. Nazi-Marie har en fortid som tolk ved ambassaden i Moskva - ved vi godt - det var antagelig dér Putin fik hende ind i folden.
    De ved antagelig ikke, at de har samme arbejdsgiver - det vil være særdeles usædvanligt og fagligt uforsvarligt om de kendte til hinandens forræderi.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så har vi valgets hovedtema: Knus Tulletåben! Empty Selvfølgelig vil Tulletåben støtte Løkke.

Indlæg af Thomas Søn Aug 06, 2017 1:59 pm

Løkke er da udmærket klar over, at Nordea har brugt Nationalbanken som vaskemaskine.

Det har kostet Nordea og russerne et betydeligt beløb. Det kan Putin ikke lide, så han vil slå Tulletåben ihjel, som han har slået så mange andre ihjel.

Jeg kan ikke se, at Tulletåben har noget alternativ til at støtte Løkke. Kommer der en SR regering, så kan man godt regne med, at alle indvandrerstramningerne bliver rullet tilbage. Det tør Tulletåben ikke risikere.

Det kan da godt være, at Tulletåben føler sig snydt; men jeg skal love for, at alternativet bliver værre.

Det der lægges op til er, at man fra Dansk Folkepartis side revurderer sin EU politik. Man har jo allerede set, hvordan Nazi-Marie har måttet hale i land med sit slikken Putins røv. Så mon ikke vi kommer med i euroen, bankunionen og politiunionen?

Det kan Tulletåben ikke holde til i Folkedanserne: Nemlig! Det er sandelig heller ikke meningen! Folk skal nemlig holde op med at stemme på Folkedanserne - hvilket tager meget lang tid for de fatsvage at indse.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så har vi valgets hovedtema: Knus Tulletåben! Empty Tulletåben vil i regering.

Indlæg af Thomas Tors Sep 14, 2017 3:44 pm

Nu tager Thomas Larsen som regel - ikke altid - fejl.

Efter slagsmålet her, hvor det nu bliver et institut under Nationalbanken, der tager de almennyttige boligselskabers finansiering, så kan Tulle godt have fået idéen om, at han skal være minister; men jeg tvivler.

Det mest fremtrædende i reportagerne har været Danske Banks hvidvask fra 2012-2014. Det har i sig selv været bemærkelsesværdigt, fordi der er stadig ikke kommet noget frem om de mærkelige handler med statsobligationer i det første halvår af 2017.

Indtil videre - og det kan i lyset af nye oplysninger - muligvis revideres: Det forkommer som om, at Nordea har brugt vask af russiske sorte penge til at få reduceret sin garantibetalingsforpligtigelse. Det har i så tilfælde været en pengevask, hvor beløbet er skrumpet til det halve; men investorerne giver ikke frivilligt slip på 7% obligationer, der mangler 6-7 år inden de indfries. At det er 50%? Tallet minder meget om det f.eks. Trumps bygninger er overvurderet med.
Det er noget vi ser hele tiden: Ejendomsværdien retter sig efter belåningen - ikke omvendt.

Det kan godt være, at Danske Bank har fået et velfortjent gok; men det er tilsyneladende et røgslør for at dække over, hvad der sker med Nordea. At Brian Mikkelsen jubler over muligheden for, at Nordea flytter til Danmark skal man ikke lægge for meget i. Det er formentlig blot støj, der skal aflede opmærksomheden fra Danske Banks hvidvask: "Se Nordea, der gør det samme kommer nu til Danmark." Vel vidende, at det kommer ikke til at ske.
Det, der sker i den forbindelse er (med flytningen til Finland), så kommer Nordea udenom Sverrig, der bestemt ikke er stor nok til at garantere for Nordea, over i Bankunionens regi - hvilket Nordea har prøvet at undgå af al magt. Nordea vil komme ud af deres shipping-lån i Norge og Danmark, fordi rederne (de betydende, altså) vil blive finansieret alternativt. Det er en måde at slanke balancen hos Nordea på.
Det spændende er om noget tilsvarende kommer til at ske for landbrugslånene i Danmark.

APM har jo solgt fra så det vasker sig, hvorved man har fået penge til at indfri Nordea. Jeg har hele tiden undret mig over, at man for et par år siden solgte gastankerne fra. Det gør såmænd ikke så meget, for sådan nogle kan genanskaffes finansieret af værftslandets regering.

Det, der undrer mig er: Hverken Nordea eller Danske Bank er blevet sanktionsbelagt af USA.

Men det er løse spekulationer, som kun har værdi i det omfang de kan be- eller afkræftes af udviklingen.

Det kan godt få Tulletåben til at tro, at nu er banen fri for, at han kan komme i regering. Pointen er her nok: Hvis han bliver minister, så er han ude af den ukomfortable position i Nationalbankens Bestyrelse. Om Løkke er parat til at betale den pris? Svært at sige; umiddelbart kan jeg ikke se nogen grund til det.
Jeg tror ikke, at man kan få DF til at gå helhjertet ind for Bankunionen. Jeg tvivler!

Tilsvarende tror jeg ikke, det er nok, at DF tilsyneladende har skubbet Martin Henriksen ud over klippekanten. Løkkes initiativer om parallelsamfund er nok mere den indsats mod SF/Enhedslisten, som Socialdemokratiet ikke kunne få sig selv til at foretage. At Martin Henriksen ryger, det er der kun Martin Henriksen, der er ked af.
Martin Henriksen er valgt i Københavns Storkreds, så det er et tegn på, at DF bliver smidt yderligere ud af København.


Vi får se, der er meget, der ikke er fundet egnet til offentlig beskuelse.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så har vi valgets hovedtema: Knus Tulletåben! Empty Hmmm....

Indlæg af Thomas Fre Dec 08, 2017 5:35 pm

JP kalder det en "analyse"! En svagt begavet gås, der rabler og rabler. Vorherre bevar's!

Nej, der er simpelt hen sket det, at Nordea er blevet fanget og lagt i benlås. Det er: at det ikke længere vil være muligt for en bank, at holde pensionsordninger, banklån, realkreditlån separate fra hinanden. Det har netop været karakteristisk for Nordea og deres markedsstrategi. Det betyder, at man kan skaffe en engagementsoversigt på hver enkelt Nordea kunde.

Det er de såkaldte (af Nationalbanken og Finanstilsynet) nedskrivningsegnede aktiver.

Det trækker naturligvis tæppet væk under Nordea's fidus. Det må Nordea's villige og lydige instrument (= Tulletåben) reagere imod. Problemet er bare, at han som bestyrelsesmedlem af Nationalbanken ikke kan gå imod Nationalbanken og Finanstilsynet.

Årsagen til at skattereform og finanslov ikke kan gennemføres samtidig - set ud fra Tulletåbens kriminelle synspunkt er: Ophævelse af pensionsordningerne i bankerne - fortrinsvis Nordea; men også de andre - er, at ophævelsen af pensionsordningerne vil frigive midlerne til beskatning.

Vi taler ganske betydelige midler. Frigjorte midler, som uden skattelettelse vil resultere i pervers høj beskatning.
Det betyder samtidig, at Nordea ikke længere har sikkerhed for sine flextumpe udlån i pensionsordningerne, fordi de skal ophæves.

Bliver de ordninger ikke ophævet, så må Nordea naturligvis stille med mere egenkapital til at tage tab. Det kan Nordea naturligvis IKKE.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Så har vi valgets hovedtema: Knus Tulletåben! Empty Sv: Så har vi valgets hovedtema: Knus Tulletåben!

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 1 af 2 1, 2  Næste

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum