Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Arbejdsløse: Vi er ikke for dovne til lavtlønsjob

+2
Plyds
Gorrion
6 deltagere

Side 2 af 2 Forrige  1, 2

Go down

Arbejdsløse: Vi er ikke for dovne til lavtlønsjob - Page 2 Empty Sv: Arbejdsløse: Vi er ikke for dovne til lavtlønsjob

Indlæg af doctor Fre Feb 15, 2013 12:30 am

Ja undskyld dkguy66.

Jeg kan godt lide din grønne energi. Surprised

Hvis jeg kunne vælge mellem at blive nedslidt og gå 37 timer i kulde eller sidde hjemme ved computeren og hygge mig (til 4000 kr. mindre minus transportudgifter osv)., og hvis jeg ikke var opdraget til at man skal yde efter evne - ja så tror jeg faktisk jeg valgte kontanthjælp. (hvis altså huslejen var billig)

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Arbejdsløse: Vi er ikke for dovne til lavtlønsjob - Page 2 Empty Sv: Arbejdsløse: Vi er ikke for dovne til lavtlønsjob

Indlæg af dkguy66 Fre Feb 15, 2013 1:21 am

doctor skrev:Nu er der jo altså et tal vi bliver nødt til at forholde os til idag, ---selvom det kommer fra Ekstrabladet. 2,2 millioner

http://ekstrabladet.dk/kup/dinepenge/article1920647.ece

- Antallet af personer på overførselsindkomst udgør godt 2,1 millioner og vil runde 2,2 millioner i år. Antallet af personer i støttede job er knap 100.000, siger Mads Lundby Hansen.

I 1970 var der godt 800.000 personer på offentlig forsørgelse, fremgår det af Økonomi- og Indenrigsministeriets opgørelse.

Ud af de 2,2 millioner, der i år får en check fra staten, er de 772.000 i den arbejdsduelige alder.

Men så er der nogle her der arbejder rigtigt meget.
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1920492.ece#comments

Lægen omsætter for intet mindre end 4,62 mio. kroner, og da omkostningsniveauet for en typisk lægepraksis ligge på 53,6 procent af omsætningen, så betyder det, at lægen tjener næsten 2,2 millioner kroner om året. Penge, der betales af skatteyderne via Danske Regioner.

Tallene viser også, at tre praktiserende læger tjener mere end to millioner kroner om året.

Men da gennemsnittet for en praktiserende læge er:
Tjener mindre end overlægerne

14. februar 2013


I en artikel i Ekstrabladet i dag fremgår det, at de praktiserende læger scorer kassen med en indtægt på over 2 mio. kr.

Virkeligheden er, at de praktiserende læger i gennemsnit har en indtægt på 1,065 mio. kr. om året. Det er lidt mindre end en ledende overlæges løn på et offentligt sygehus. I de igangværende overenskomstforhandlinger med regionerne har de praktiserende læger ikke krævet stigninger i deres honorar. Det koster det offentlige 1.350 kr. om året pr. dansker for at have fri adgang til den praktiserende læge og vagtlægen - døgnet rundt, året rundt.

Ja så er der jo nogen der skal trække statistikken ned Twisted Evil
OG DET ER MIG - selvom jeg har det gennemsnitlige antal pt. Evil or Very Mad

Mit overskud var 750.000 kr. og herfra skal trækkes 150.000 kr som var private indtægter.

Der trænger sateme til at blive ryddet op i PLO. Det burde slet ikke være muligt at tjene så meget med mindre døgnet havde 48 timer.
Jeg er sur idag ,og pt har været frække og umulige efter at være mødt med den spiseseddel fra Ekstrabladet. Høtyv

Jeg troede da der var mere kontrol med brugernr. og deres indkomst, herunder fordelingen af de forskellige honorartyper. Det var da det indtryk jeg fik i min tid i århus Amt.

Men bortset fra det så er det iøvrigt et uhyrligt antal årlige gennemsnitlige besøg hver borger har hos lægen. Jeg har aldrig været tilnærmelsesvis i nærheden af gennemsnittet. Så der må være nogen der virkelig tæller i statistikken.

dkguy66

Antal indlæg : 1854
Join date : 16/08/11
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

Arbejdsløse: Vi er ikke for dovne til lavtlønsjob - Page 2 Empty Sv: Arbejdsløse: Vi er ikke for dovne til lavtlønsjob

Indlæg af dkguy66 Fre Feb 15, 2013 1:29 am

doctor skrev:Nu er der jo altså et tal vi bliver nødt til at forholde os til idag, ---selvom det kommer fra Ekstrabladet. 2,2 millioner

http://ekstrabladet.dk/kup/dinepenge/article1920647.ece

- Antallet af personer på overførselsindkomst udgør godt 2,1 millioner og vil runde 2,2 millioner i år. Antallet af personer i støttede job er knap 100.000, siger Mads Lundby Hansen.

I 1970 var der godt 800.000 personer på offentlig forsørgelse, fremgår det af Økonomi- og Indenrigsministeriets opgørelse.

Ud af de 2,2 millioner, der i år får en check fra staten, er de 772.000 i den arbejdsduelige alder.

Men så er der nogle her der arbejder rigtigt meget.
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1920492.ece#comments

Lægen omsætter for intet mindre end 4,62 mio. kroner, og da omkostningsniveauet for en typisk lægepraksis ligge på 53,6 procent af omsætningen, så betyder det, at lægen tjener næsten 2,2 millioner kroner om året. Penge, der betales af skatteyderne via Danske Regioner.

Tallene viser også, at tre praktiserende læger tjener mere end to millioner kroner om året.

Men da gennemsnittet for en praktiserende læge er:
Tjener mindre end overlægerne

14. februar 2013


I en artikel i Ekstrabladet i dag fremgår det, at de praktiserende læger scorer kassen med en indtægt på over 2 mio. kr.

Virkeligheden er, at de praktiserende læger i gennemsnit har en indtægt på 1,065 mio. kr. om året. Det er lidt mindre end en ledende overlæges løn på et offentligt sygehus. I de igangværende overenskomstforhandlinger med regionerne har de praktiserende læger ikke krævet stigninger i deres honorar. Det koster det offentlige 1.350 kr. om året pr. dansker for at have fri adgang til den praktiserende læge og vagtlægen - døgnet rundt, året rundt.

Ja så er der jo nogen der skal trække statistikken ned Twisted Evil
OG DET ER MIG - selvom jeg har det gennemsnitlige antal pt. Evil or Very Mad

Mit overskud var 750.000 kr. og herfra skal trækkes 150.000 kr som var private indtægter.

Der trænger sateme til at blive ryddet op i PLO. Det burde slet ikke være muligt at tjene så meget med mindre døgnet havde 48 timer.
Jeg er sur idag ,og pt har været frække og umulige efter at være mødt med den spiseseddel fra Ekstrabladet. Høtyv

Nu er det måske ikke politisk korrekt at nævne - men det skider jeg så lige på - , men det seneste tal for antal flygtninge og indvandrer og deres efterkommere i Danmark, var vist på 600.000 personer. Altså over 10 % af den samlede befolkning.
Hvor stor en del af overførselsudgifterne mon går til den gruppe ? og hvor stor en del af de 772.000 i den arbejdsduelige alder falder ind under den gruppe ?
Lidt tal fra 00'erne.
http://www.information.dk/111128 fra 2005.
Langt flere indvandrere end danskere modtager en eller anden form for overførselsindkomst.

Det drejer sig om 25 procent af danskerne, mens det for eksempelvis irakere og somaliere er over 70 procent, der forsørges af det offentlige. For indvandrere fra ikke-vestlige lande drejer det sig om 42 procent.

Siden da er andelen retfærdigvis faldet, men om det fortsat er tilfældet med krise og ledighed kan jeg ikke svare på.
Bare for at differentiere debatten lidt.


Sidst rettet af dkguy66 Fre Feb 15, 2013 2:09 am, rettet 1 gang

dkguy66

Antal indlæg : 1854
Join date : 16/08/11
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

Arbejdsløse: Vi er ikke for dovne til lavtlønsjob - Page 2 Empty Sv: Arbejdsløse: Vi er ikke for dovne til lavtlønsjob

Indlæg af dkguy66 Fre Feb 15, 2013 1:38 am

Nu var jeg tilfældigvis i retten i dag, og sad med en sag om vold begået 2 mdr. efter en tidligere dom der udløste en betinget dom. Udover 2 tiltalepunkter for vold, var der et forhold om kørsel i en stjålet bil i prøvetiden, og 2 tillægspunkter, der lige var lagt på, med salg af stoffer den ene dag, og så igen nuppet dagen efter for præcis det samme. Stadig indenfor prøvetiden fra den forrige dom.

Tiltalte var en ung indvandre knægt under 18 - men over den kriminelle lavalder - fra en familie på 9 !!!!! hvor begge forældre var på førtidspension. Og hvor de 3 af de 7 børn fortsat boede hjemme.

Gad vide hvor mange i den familie der er på overførselsindkomst ?

Nå men denne gang faldt hammeren. ind og bure den ubetinget.

dkguy66

Antal indlæg : 1854
Join date : 16/08/11
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

Arbejdsløse: Vi er ikke for dovne til lavtlønsjob - Page 2 Empty Sv: Arbejdsløse: Vi er ikke for dovne til lavtlønsjob

Indlæg af dkguy66 Fre Feb 15, 2013 7:56 am

dkguy66 skrev:
Plyds skrev:Katastrofen er snarere, at boligboblen og høje krav til levestandarden, har gjort det særdeles svært at leve "standsmæssigt" eller fornuftig på en timeløn til 130 kr.
Overprisede boliger og verdens højeste priser på daglivarer gør, at der skal kradses mange penge ind før end det hænger sammen.

Så boligboblen skal punkteres i en grad så boliger kan finansieres af alm mennesker på lav løn med fast forrentede annuiteter.

Dernæst skal der luges ud i frødevaregrossisternes enorme avancer.

Så kan lønningerne derefter reduceres, og ligeledes overførslerne.

Der mener jeg så man burde starte med at reducere alle de direkte OG INDDIREKTE overførsler som de velstillede modtager. Og som i høj grad er grunden til de kaster sig frådende over de dårligst stillede i samfundet. DE ER NEMLIG SÅ PISSE BANGE FOR AT DE SKAL MISTE ALLE DERES FORDELE.

- Fastfrysning af ejendomsværdiskatten
- Fradrag i topskatten for pensionsindbetaling
- rentefradragsretten ( som gælder både rente OG bidrag til realkredit)
- højere skat, frygten for at mellemskatten genindføres eller topskattegrænsen ikke forhøjes - alternativt sænkes.
- frygt for mere og større modregning i folkepensionen ved store pensionsudbetalinger.

Det er frygten for at miste alle disse fordel og økonomiske goder, man har modtaget de sidste 10 år, der gør at man i stor stil rykker sammen om at pege fingre af og kaste sig frådende over de allerdårligst stillede i samfundet.

Alene det faktum at kun ca 10 % af den samlede danske arbejdsstyrke har et arbejde med en timeløn under 130 kr, viser jo hvor tåbeligt hele debatten er.

For hvor er debatten om alle de lønninger der ligger over 400.000 kr. ? OG hvor er kravet om at de burde gå ned i løn ?

At Hans Engel nu også kaster sig over de aller fattigste er så eklatant en uartighed fra hans side af.
Jeg kan fortsat ikke se hvordan man kan mene at en kontanthjælpsmodtager, der modtager 10.335 kr brutto pr mdr, skal skæres i sin økonomiske hjælp.
Tværtimod kunne man så drøfte om det er dagpengesatsen der bør fastfryses et par år. Den er vitterlig på 17.000 kr. Og det vel at mærke uden fradrag af AM på 8 %
Og man skal jo stadig betale a-kassebidrag i 30 år, blot for at dække 1 års dagpenge. Hvilket må siges at være en ret god forretning, skulle uheldet være ude.

Nu viser det sig jo netop at det er dagpengereglerne der giver problemer. Nemlig den høje dagpengesats, og beregningen af dagpenge i forhold til et lavtlønsjob. Og jeg er enig med eksperten, at det er en systemfejl.

http://jyllands-posten.dk/indland/article5205779.ece

Arbejdsmarkedsforsker og professor Flemming Ibsen, Aalborg Universitet, kalder det for en systemfejl og mener i øvrigt, at hele dagpengesystemet trænger til en gennemgribende reform.

»Det her er en lavtlønsfælde, for det giver jo intet incitament til at tage et lavtlønsjob. Det viser bare, at vores dagpengesystem er forældet, og at vi har brug for en dagpengereform, der kan ændre på nogle af svaghederne,« siger Flemming Ibsen.

dkguy66

Antal indlæg : 1854
Join date : 16/08/11
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

Arbejdsløse: Vi er ikke for dovne til lavtlønsjob - Page 2 Empty Sv: Arbejdsløse: Vi er ikke for dovne til lavtlønsjob

Indlæg af doctor Fre Feb 15, 2013 10:24 pm

Det her må jo være en gummiparagraf:

http://www.laeger.dk/portal/page/portal/LAEGERDK/Laegerdk/P_L_O/Overenskomster/OE%2001-04-2011/Indhold%20-%20OE%2001-04-2011/PARAGRAF_93

Der er forskel på kan og skal.
Jeg vil nu ikke anklage dem uden at vide, om de pga lægemanglen er blevet pålagt ekstra pt, og evt. har måttet ekstra personale således at udgiftprocenten er langt højere end ekstrabladet "formoder".

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Arbejdsløse: Vi er ikke for dovne til lavtlønsjob - Page 2 Empty Sv: Arbejdsløse: Vi er ikke for dovne til lavtlønsjob

Indlæg af Jomsviking Lør Feb 16, 2013 1:40 am

doctor skrev:Nu er der jo altså et tal vi bliver nødt til at forholde os til idag, ---selvom det kommer fra Ekstrabladet. 2,2 millioner

http://ekstrabladet.dk/kup/dinepenge/article1920647.ece

- Antallet af personer på overførselsindkomst udgør godt 2,1 millioner og vil runde 2,2 millioner i år. Antallet af personer i støttede job er knap 100.000, siger Mads Lundby Hansen.

I 1970 var der godt 800.000 personer på offentlig forsørgelse, fremgår det af Økonomi- og Indenrigsministeriets opgørelse.

Ud af de 2,2 millioner, der i år får en check fra staten, er de 772.000 i den arbejdsduelige alder.

Men så er der nogle her der arbejder rigtigt meget.
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1920492.ece#comments

Lægen omsætter for intet mindre end 4,62 mio. kroner, og da omkostningsniveauet for en typisk lægepraksis ligge på 53,6 procent af omsætningen, så betyder det, at lægen tjener næsten 2,2 millioner kroner om året. Penge, der betales af skatteyderne via Danske Regioner.

Tallene viser også, at tre praktiserende læger tjener mere end to millioner kroner om året.

Men da gennemsnittet for en praktiserende læge er:
Tjener mindre end overlægerne

14. februar 2013


I en artikel i Ekstrabladet i dag fremgår det, at de praktiserende læger scorer kassen med en indtægt på over 2 mio. kr.

Virkeligheden er, at de praktiserende læger i gennemsnit har en indtægt på 1,065 mio. kr. om året. Det er lidt mindre end en ledende overlæges løn på et offentligt sygehus. I de igangværende overenskomstforhandlinger med regionerne har de praktiserende læger ikke krævet stigninger i deres honorar. Det koster det offentlige 1.350 kr. om året pr. dansker for at have fri adgang til den praktiserende læge og vagtlægen - døgnet rundt, året rundt.

Ja så er der jo nogen der skal trække statistikken ned Twisted Evil
OG DET ER MIG - selvom jeg har det gennemsnitlige antal pt. Evil or Very Mad

Mit overskud var 750.000 kr. og herfra skal trækkes 150.000 kr som var private indtægter.

Der trænger sateme til at blive ryddet op i PLO. Det burde slet ikke være muligt at tjene så meget med mindre døgnet havde 48 timer.
Jeg er sur idag ,og pt har været frække og umulige efter at være mødt med den spiseseddel fra Ekstrabladet. Høtyv

Ja det er jo nok et af de områder med himmelråbende lav produktivitet som vi må tage fat i.
'

_________________
Førhen havde kirken det største hus i byen, nu har banken det største hus i byen.
Jomsviking
Jomsviking

Antal indlæg : 1771
Join date : 27/12/11

Tilbage til toppen Go down

Arbejdsløse: Vi er ikke for dovne til lavtlønsjob - Page 2 Empty Sv: Arbejdsløse: Vi er ikke for dovne til lavtlønsjob

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 2 af 2 Forrige  1, 2

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum