Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Krisen har gjort 33 mio. arbejdsløse

2 deltagere

Go down

Krisen har gjort 33 mio. arbejdsløse Empty Krisen har gjort 33 mio. arbejdsløse

Indlæg af Gorrion Fre Okt 12, 2012 11:07 am

http://epn.dk/okonomi2/global/article4871095.ece

Ingen tvivl om at vi befinder os midt i en af de værste økonomiske kriser i nyere tid, og at den muligvis går over i historiebøgerne som måske den værste og længste af dem alle.
Især når man tager dens udbredelse med i beregningen.....men man må heller aldrig glemme grunden til krisen....nemlig dybt kriminelle og spekulative finansielle produkter der bragte ophave til verdenshistoriens største makroøkonomiske ponzi sceme.
At der er opstået enorme gældsproblemer i visse lande var dog nok kommet uaset, for det var tydeligt allerede i 2007 at flere lande stod overfor statsbankerotter, eller ville stå og danse på kanten af bankerot.

Der er 33 millioner flere arbejdsløse i verden i dag, end før den globale finanskrise brød ud i 2008
.

Altså det kan godt være at den almene offentlighed mener at finanskrisen stratede i 2008, og man giver Lehman Brothers kollaps en stor del af skylden.....men det er HELT FORKERT!.
Lehman Brothers kollaps var en effekt af den allerede igangværende krise (både finansielle og økonomiske), som efter min overbevisning for alvor startede den 10 Aug 2007.

Som en sidebemærkning kan jeg tilføje at jeg tror Danmark meget snart kommer til at stå i en krise skabt af vores egne finans-julelege.
En dansk ala Subprime Krise.
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Krisen har gjort 33 mio. arbejdsløse Empty Sv: Krisen har gjort 33 mio. arbejdsløse

Indlæg af Thomas Fre Okt 12, 2012 11:30 am

Gorrion skrev:http://epn.dk/okonomi2/global/article4871095.ece

Ingen tvivl om at vi befinder os midt i en af de værste økonomiske kriser i nyere tid, og at den muligvis går over i historiebøgerne som måske den værste og længste af dem alle.
Især når man tager dens udbredelse med i beregningen.....men man må heller aldrig glemme grunden til krisen....nemlig dybt kriminelle og spekulative finansielle produkter der bragte ophave til verdenshistoriens største makroøkonomiske ponzi sceme.
At der er opstået enorme gældsproblemer i visse lande var dog nok kommet uaset, for det var tydeligt allerede i 2007 at flere lande stod overfor statsbankerotter, eller ville stå og danse på kanten af bankerot.

Der er 33 millioner flere arbejdsløse i verden i dag, end før den globale finanskrise brød ud i 2008
.

Altså det kan godt være at den almene offentlighed mener at finanskrisen stratede i 2008, og man giver Lehman Brothers kollaps en stor del af skylden.....men det er HELT FORKERT!.
Lehman Brothers kollaps var en effekt af den allerede igangværende krise (både finansielle og økonomiske), som efter min overbevisning for alvor startede den 10 Aug 2007.

Som en sidebemærkning kan jeg tilføje at jeg tror Danmark meget snart kommer til at stå i en krise skabt af vores egne finans-julelege.
En dansk ala Subprime Krise.

Der er to ting i det:

1) Der er en økonomisk krise forårsaget af mange års overforbrug og stigende lønninger, som har gjort Europa meget lidt konkurrencedygtig - det skyldes i ikke ringe grad at Kineserne har valutadumpet deres varer til Vesten.
Hvad gør man når man får tilbudt varerne billigt - jo man KØBER sgu!

2) Der er en finansiel krise som vi har ævlet en del om.

Kunststykket består i at de to ikke ramler alt for brutalt sammen.

Jeg læste i Frankfurter Allgemeine Zeitung at Merkel skulle have sagt til Obama: "Jeg vil IKKE have at Grækenland udløser en krise som Lehman Brothers!"

Det kan man kalde en sviende lussing - lige midt i valgkampen!

Med andre ord: "Jeg vil IKKE lave den samme dumhed, som USA gjorde!"
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34110
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum