Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Valg på Grønland

3 deltagere

Go down

Valg på Grønland Empty Valg på Grønland

Indlæg af Thomas Tors Jan 31, 2013 8:18 pm

Hvaffor en af kagedåserne har man smækket i på Kuupik kleptomanpølser?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34107
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Valg på Grønland Empty Gud var den ikke mere avanceret?

Indlæg af Thomas Fre Feb 01, 2013 1:30 am

Skuffer mig Kuupik!

Den er et nummer for plat. Du kunne da i det mindste være en ordentlig landsforræder - spion eller lign.!

Jeg havde også undret mig over Per Stig Møllers kronik.

At Lars-Emil er stangkorrupt - det er der ikke noget nyt i.

Det undrer mig bare, at det ikke er Uffemanden, der fører kniven her.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34107
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Valg på Grønland Empty Sv: Valg på Grønland

Indlæg af Jomsviking Fre Feb 01, 2013 10:53 pm

Det er tydeligt at "rigsfællesskabet" er i opløsning.

_________________
Førhen havde kirken det største hus i byen, nu har banken det største hus i byen.
Jomsviking
Jomsviking

Antal indlæg : 1771
Join date : 27/12/11

Tilbage til toppen Go down

Valg på Grønland Empty Sv: Valg på Grønland

Indlæg af Thomas Fre Feb 01, 2013 11:40 pm

Jomsviking skrev:Det er tydeligt at "rigsfællesskabet" er i opløsning.
Njaaahhhh. Det er Per Stig Møllers opfattelse.

Problemet er sådan set ikke Kuupik; men at hele toppen af den Grønlandske administration ryger. Jeg har svært ved at se Hjemmestyret overleve det. Det er slemt nok i forvejen. Det var elendigt for 25 år siden; men der var der en Emil Abelsen som trak i trådene. Problemet er bare, at han fik Alzheimers - så røg den eneste, der havde på hjerne og integritet.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34107
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Valg på Grønland Empty Sv: Valg på Grønland

Indlæg af Jomsviking Lør Feb 02, 2013 5:57 pm

Problemet er at man(folket) lader sig lede af national-romantiske forestillinger og ureflekteret had mod "den danske kolonimagt", mens spidserne beriger sig selv.

Man har indgået en historisk dårlig selvstyreaftale, man lader sig trække rundt rundt i manegen af diverse internationale selskaber, som man ser som en ny "sugar daddy" til erstatning for de danske skatteydere, der har været så hårde og ydmygende mod "det stolte grønlandske folk". I mens går tingene støt og roligt tilbage for den almindelige befolkning, samtidigt med at de mere og mere rabiate krav fra et verdensfjernt hjemmestyre, umuliggøre et fortsat rigsfællesskab.

Tag Isua mineprojektet som eksempel. London Mining mener at hjemmestyret vil tjene 30milliarder i skatteindtægter over de næste 15år, dog ikke de første "år" da diverse investeringer liiige skal afskrives. Vi ved allerede nu at anlægsfasen kun bliver med importerede kinesere (den såkaldte storskala lov), i drift fasen kan kommunen forhandle med LM om hvor mange lokale der kan ansættes (uden at løbe for meget i vejen).

Jeg vil vædde på at den mine aldrig kommer til at give et overskud der kan beskattes.

Og hvorfor? Fordi, koste hvad det vil, Kuupik vil have danskerne ud.


_________________
Førhen havde kirken det største hus i byen, nu har banken det største hus i byen.
Jomsviking
Jomsviking

Antal indlæg : 1771
Join date : 27/12/11

Tilbage til toppen Go down

Valg på Grønland Empty Sv: Valg på Grønland

Indlæg af Thomas Lør Feb 02, 2013 6:13 pm

Jomsviking skrev:

Og hvorfor? Fordi, koste hvad det vil, Kuupik vil have danskerne ud.

Det tror jeg, du har ret i.
Men her roder han med kræfter, han ikke kan overskue - ligesom Lars Emil gjorde, da han ville lave samme nummer med russerne.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34107
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Valg på Grønland Empty Sv: Valg på Grønland

Indlæg af dkguy66 Lør Feb 02, 2013 6:34 pm

Jomsviking skrev:Problemet er at man(folket) lader sig lede af national-romantiske forestillinger og ureflekteret had mod "den danske kolonimagt", mens spidserne beriger sig selv.

Man har indgået en historisk dårlig selvstyreaftale, man lader sig trække rundt rundt i manegen af diverse internationale selskaber, som man ser som en ny "sugar daddy" til erstatning for de danske skatteydere, der har været så hårde og ydmygende mod "det stolte grønlandske folk". I mens går tingene støt og roligt tilbage for den almindelige befolkning, samtidigt med at de mere og mere rabiate krav fra et verdensfjernt hjemmestyre, umuliggøre et fortsat rigsfællesskab.

Tag Isua mineprojektet som eksempel. London Mining mener at hjemmestyret vil tjene 30milliarder i skatteindtægter over de næste 15år, dog ikke de første "år" da diverse investeringer liiige skal afskrives. Vi ved allerede nu at anlægsfasen kun bliver med importerede kinesere (den såkaldte storskala lov), i drift fasen kan kommunen forhandle med LM om hvor mange lokale der kan ansættes (uden at løbe for meget i vejen).

Jeg vil vædde på at den mine aldrig kommer til at give et overskud der kan beskattes.

Og hvorfor? Fordi, koste hvad det vil, Kuupik vil have danskerne ud.


Det grønlandske selvstyre har et stort problem, meget lignende de problemer man har set i de tidligere afrikanske kolonilande, hvor overgangen til selvstyre og selvstændighed, medførte en massiv korruption, og berigelse af de ledende politikere. Der har været rigelig med historier om de grønlandske toppolitikeres berigelse og nepotisme, på bekostning af folket. Og så længe man ikke en gang for alle gør op med det problem, så vil et rent selvstyre ende i kaos, og anarki. Specielt landets størrelse taget i betragtning.

Jeg har selv flere gange besøgt Grønland i officiel ærinde, og mødt og samarbejdet med mange både dygtige, og reelle grønlændere. Og mange af disse, er slet ikke interesseret i et selvstændigt Grønland. Alene af den grund, at de netop kan se at afstanden til Nuuk kan være lang, og politikernes syn fra Nuuk ofte ikke rækker længere ud end til den toldfrie butik i Kangerlussuaq.

Og der er ingen tvivl om, at man kunne profitere ekstremt meget, ved at tage initiativ til et dansk-grønlandsk mining selskab, med eks. det formål at uddanne en stor del af de ledige på Grønland, til at varetage disse kommende jobs.

Den største frygt jeg har for grønlands fremtid er at man entrerer med kineserne, og om føje år vågner op til en fortsat fattigdom for de fleste, og en massiv rigdom hos de få ledende politikere, pga egenberigelse, korruption og total inkompetance, der efterlader den grønlandske befolkning tomhændet, og bestjålet for de mia af kr. der ligger i deres undergrund.

Resultatet er at man så vil fortsætte med at kræve penge fra Danmark, og fortsat uden modkrav fra den danske stat. Og at den mulighed man havde for at sikre, ikke kun sin befolkning, men også hele samfundet, en længe tiltrængt udvikling, ender ud i ingenting.

At man fra Grønlands side af er parat til at entrerer med kineserne og tillade dem at send 100vis ja måske 1000 vis af kinesiske arbejdere, til Grønland for at hente råstofferne, er et eklatant selvmål for den grønlandske regering.

Og det bedste man kan gøre at at lægge en plan for uddannelse af en del af sin befolkning til selv at klare denne opgave. Og tager det et par år ekstra inden man så ser resultatet fra de første miner, ja det går jo nok. Nu har man jo klaret sig hidtil, så et par år fra eller til, går vel så også, særligt når der ligger en klart defineret plan for samfundet og ikke mindst befolkningen.

dkguy66

Antal indlæg : 1854
Join date : 16/08/11
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

Valg på Grønland Empty Sv: Valg på Grønland

Indlæg af Jomsviking Lør Feb 02, 2013 10:51 pm

dkguy66 skrev:
Jomsviking skrev:Problemet er at man(folket) lader sig lede af national-romantiske forestillinger og ureflekteret had mod "den danske kolonimagt", mens spidserne beriger sig selv.

Man har indgået en historisk dårlig selvstyreaftale, man lader sig trække rundt rundt i manegen af diverse internationale selskaber, som man ser som en ny "sugar daddy" til erstatning for de danske skatteydere, der har været så hårde og ydmygende mod "det stolte grønlandske folk". I mens går tingene støt og roligt tilbage for den almindelige befolkning, samtidigt med at de mere og mere rabiate krav fra et verdensfjernt hjemmestyre, umuliggøre et fortsat rigsfællesskab.

Tag Isua mineprojektet som eksempel. London Mining mener at hjemmestyret vil tjene 30milliarder i skatteindtægter over de næste 15år, dog ikke de første "år" da diverse investeringer liiige skal afskrives. Vi ved allerede nu at anlægsfasen kun bliver med importerede kinesere (den såkaldte storskala lov), i drift fasen kan kommunen forhandle med LM om hvor mange lokale der kan ansættes (uden at løbe for meget i vejen).

Jeg vil vædde på at den mine aldrig kommer til at give et overskud der kan beskattes.

Og hvorfor? Fordi, koste hvad det vil, Kuupik vil have danskerne ud.


Det grønlandske selvstyre har et stort problem, meget lignende de problemer man har set i de tidligere afrikanske kolonilande, hvor overgangen til selvstyre og selvstændighed, medførte en massiv korruption, og berigelse af de ledende politikere. Der har været rigelig med historier om de grønlandske toppolitikeres berigelse og nepotisme, på bekostning af folket. Og så længe man ikke en gang for alle gør op med det problem, så vil et rent selvstyre ende i kaos, og anarki. Specielt landets størrelse taget i betragtning.

Jeg har selv flere gange besøgt Grønland i officiel ærinde, og mødt og samarbejdet med mange både dygtige, og reelle grønlændere. Og mange af disse, er slet ikke interesseret i et selvstændigt Grønland. Alene af den grund, at de netop kan se at afstanden til Nuuk kan være lang, og politikernes syn fra Nuuk ofte ikke rækker længere ud end til den toldfrie butik i Kangerlussuaq.

Og der er ingen tvivl om, at man kunne profitere ekstremt meget, ved at tage initiativ til et dansk-grønlandsk mining selskab, med eks. det formål at uddanne en stor del af de ledige på Grønland, til at varetage disse kommende jobs.

Den største frygt jeg har for grønlands fremtid er at man entrerer med kineserne, og om føje år vågner op til en fortsat fattigdom for de fleste, og en massiv rigdom hos de få ledende politikere, pga egenberigelse, korruption og total inkompetance, der efterlader den grønlandske befolkning tomhændet, og bestjålet for de mia af kr. der ligger i deres undergrund.

Resultatet er at man så vil fortsætte med at kræve penge fra Danmark, og fortsat uden modkrav fra den danske stat. Og at den mulighed man havde for at sikre, ikke kun sin befolkning, men også hele samfundet, en længe tiltrængt udvikling, ender ud i ingenting.

At man fra Grønlands side af er parat til at entrerer med kineserne og tillade dem at send 100vis ja måske 1000 vis af kinesiske arbejdere, til Grønland for at hente råstofferne, er et eklatant selvmål for den grønlandske regering.

Og det bedste man kan gøre at at lægge en plan for uddannelse af en del af sin befolkning til selv at klare denne opgave. Og tager det et par år ekstra inden man så ser resultatet fra de første miner, ja det går jo nok. Nu har man jo klaret sig hidtil, så et par år fra eller til, går vel så også, særligt når der ligger en klart defineret plan for samfundet og ikke mindst befolkningen.

Det er jeg meget enig i.

Man kan sige at problemet grønland er større end det var i Afrika, da englænderne og franskmændende faktisk havde uddannet eliten, det har man forsømt fra dansk side i Grønland.

Den største frygt jeg har for grønlands fremtid er at man entrerer med kineserne, og om føje år vågner op til en fortsat fattigdom for de fleste, og en massiv rigdom hos de få ledende politikere, pga egenberigelse, korruption og total inkompetance, der efterlader den grønlandske befolkning tomhændet, og bestjålet for de mia af kr. der ligger i deres undergrund.

Det er jo det der sker, læser man høringerne, så fremgår det at Grønlands "take" kun er beskatning af london minings operation - HA! HA!
Der er sgu nok en grund til at Isua forekomsten der har været kendt siden 60'erne først nu tiltrækker sig opmærksomhed: "Vi forærer det væk".

Og min korte holdning til grønlandske politikere en mass er at de er nepotistiske, korrupte og meler deres egen kage. Bemærk seneste morsomme historie. Kuupik og Bertelsen (hhv. selvst. formand og ansvarlig for råstoffer) har gud hjælpe mig oprettet deres eget mineral eftersøgnings firma - da der rejser sig kritik, trækker man sig fra ledelsen, og indsætter sine koner!!! så er der jo ikke nogen problemer, vel?

_________________
Førhen havde kirken det største hus i byen, nu har banken det største hus i byen.
Jomsviking
Jomsviking

Antal indlæg : 1771
Join date : 27/12/11

Tilbage til toppen Go down

Valg på Grønland Empty Sv: Valg på Grønland

Indlæg af dkguy66 Lør Feb 02, 2013 11:53 pm

Jomsviking skrev:
dkguy66 skrev:
Jomsviking skrev:Problemet er at man(folket) lader sig lede af national-romantiske forestillinger og ureflekteret had mod "den danske kolonimagt", mens spidserne beriger sig selv.

Man har indgået en historisk dårlig selvstyreaftale, man lader sig trække rundt rundt i manegen af diverse internationale selskaber, som man ser som en ny "sugar daddy" til erstatning for de danske skatteydere, der har været så hårde og ydmygende mod "det stolte grønlandske folk". I mens går tingene støt og roligt tilbage for den almindelige befolkning, samtidigt med at de mere og mere rabiate krav fra et verdensfjernt hjemmestyre, umuliggøre et fortsat rigsfællesskab.

Tag Isua mineprojektet som eksempel. London Mining mener at hjemmestyret vil tjene 30milliarder i skatteindtægter over de næste 15år, dog ikke de første "år" da diverse investeringer liiige skal afskrives. Vi ved allerede nu at anlægsfasen kun bliver med importerede kinesere (den såkaldte storskala lov), i drift fasen kan kommunen forhandle med LM om hvor mange lokale der kan ansættes (uden at løbe for meget i vejen).

Jeg vil vædde på at den mine aldrig kommer til at give et overskud der kan beskattes.

Og hvorfor? Fordi, koste hvad det vil, Kuupik vil have danskerne ud.


Det grønlandske selvstyre har et stort problem, meget lignende de problemer man har set i de tidligere afrikanske kolonilande, hvor overgangen til selvstyre og selvstændighed, medførte en massiv korruption, og berigelse af de ledende politikere. Der har været rigelig med historier om de grønlandske toppolitikeres berigelse og nepotisme, på bekostning af folket. Og så længe man ikke en gang for alle gør op med det problem, så vil et rent selvstyre ende i kaos, og anarki. Specielt landets størrelse taget i betragtning.

Jeg har selv flere gange besøgt Grønland i officiel ærinde, og mødt og samarbejdet med mange både dygtige, og reelle grønlændere. Og mange af disse, er slet ikke interesseret i et selvstændigt Grønland. Alene af den grund, at de netop kan se at afstanden til Nuuk kan være lang, og politikernes syn fra Nuuk ofte ikke rækker længere ud end til den toldfrie butik i Kangerlussuaq.

Og der er ingen tvivl om, at man kunne profitere ekstremt meget, ved at tage initiativ til et dansk-grønlandsk mining selskab, med eks. det formål at uddanne en stor del af de ledige på Grønland, til at varetage disse kommende jobs.

Den største frygt jeg har for grønlands fremtid er at man entrerer med kineserne, og om føje år vågner op til en fortsat fattigdom for de fleste, og en massiv rigdom hos de få ledende politikere, pga egenberigelse, korruption og total inkompetance, der efterlader den grønlandske befolkning tomhændet, og bestjålet for de mia af kr. der ligger i deres undergrund.

Resultatet er at man så vil fortsætte med at kræve penge fra Danmark, og fortsat uden modkrav fra den danske stat. Og at den mulighed man havde for at sikre, ikke kun sin befolkning, men også hele samfundet, en længe tiltrængt udvikling, ender ud i ingenting.

At man fra Grønlands side af er parat til at entrerer med kineserne og tillade dem at send 100vis ja måske 1000 vis af kinesiske arbejdere, til Grønland for at hente råstofferne, er et eklatant selvmål for den grønlandske regering.

Og det bedste man kan gøre at at lægge en plan for uddannelse af en del af sin befolkning til selv at klare denne opgave. Og tager det et par år ekstra inden man så ser resultatet fra de første miner, ja det går jo nok. Nu har man jo klaret sig hidtil, så et par år fra eller til, går vel så også, særligt når der ligger en klart defineret plan for samfundet og ikke mindst befolkningen.

Det er jeg meget enig i.

Man kan sige at problemet grønland er større end det var i Afrika, da englænderne og franskmændende faktisk havde uddannet eliten, det har man forsømt fra dansk side i Grønland.

Den største frygt jeg har for grønlands fremtid er at man entrerer med kineserne, og om føje år vågner op til en fortsat fattigdom for de fleste, og en massiv rigdom hos de få ledende politikere, pga egenberigelse, korruption og total inkompetance, der efterlader den grønlandske befolkning tomhændet, og bestjålet for de mia af kr. der ligger i deres undergrund.

Det er jo det der sker, læser man høringerne, så fremgår det at Grønlands "take" kun er beskatning af london minings operation - HA! HA!
Der er sgu nok en grund til at Isua forekomsten der har været kendt siden 60'erne først nu tiltrækker sig opmærksomhed: "Vi forærer det væk".

Og min korte holdning til grønlandske politikere en mass er at de er nepotistiske, korrupte og meler deres egen kage. Bemærk seneste morsomme historie. Kuupik og Bertelsen (hhv. selvst. formand og ansvarlig for råstoffer) har gud hjælpe mig oprettet deres eget mineral eftersøgnings firma - da der rejser sig kritik, trækker man sig fra ledelsen, og indsætter sine koner!!! så er der jo ikke nogen problemer, vel?

haha nej ingen problemer der så. ;-)

Det samme var jo også tilfældet med sagerne om byggetilladelser som ikke var muligt at få for den gemene grønlænder, men hurtigt og uden ophold blev givet til de ledende politikere og embedsfolk, så de kunne bygge deres store fine huse med pragtudsigten.

Og man kan bllive ved med at hive det ene eksempel efter det andet op.

Jeg er dog så ikke helt enig i, at DK forsømte at uddanne eliten. for hvad var lige eliten tidligere ?

Vi uddannede rent faktisk alle de der havde lysten og muligheden for at rejse til DK. Hvoraf mange dog var halv dansk-halv grønlandsk.

Men nepotisme og berigelse findes jo i stor stil blandt eliten, ikke at forglemme. Bare se på afrika. Det er netop eliten og de Oxford uddannede som kolonimagten overlod ledelsen til, der i dag har beriget sig til overmål.

dkguy66

Antal indlæg : 1854
Join date : 16/08/11
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

Valg på Grønland Empty Sv: Valg på Grønland

Indlæg af dkguy66 Søn Feb 03, 2013 12:24 am

Denne artikel viser meget tydeligt hvordan de grønlandske politikere udnytter sit mandat.

http://www.b.dk/politiko/groenlandske-toppolitikere-har-taette-forbindelser-til-mineindustrien


Gennemgangen viser blandt andet, at landsstyrestyreformand Kuupik Kleist (IA) og råstofminister Ove Karl Berthelsen (IA) er stiftere af mineralselskabet GreenGems, som de styrede indtil 2009, hvor de gav deres bestyrelsesposter videre til deres respektive hustruer, som de stadig har

Hvad der rent faktisk er ret så interessant er at det er 2 IA medlemmer der nu har kleptomanpølserne dybt nede i samfundskassen.

Mindes stadig et par møder jeg havde med kommunalbestyrelsesmedlemmer i sydgrønland. Og der var ikke en tvivl i nogens sind, at IA i høj grad var et reaktionært venstreorienteret parti. Som i høj grad profiterede mandatmæssigt af de korrupte og fordrukne politikere fra Siumut og Attasut.

Nu har disse åhh så venstreorienterede og reaktionære politikere set sit eget snit til at rage til sig, som de tidligere klandrede de andre for at gøre.

Og med disse ord :
Men råstofminister Ove Karl Berthelsen (IA) afviser, at det er et problem.

- Jeg mener, at vi har et fornuftigt system i forhold til den politiske verden og den erhvervsmæssige verden. Grønland er ikke anderledes end andre små samfund. Kapaciteten og kompetencen og muligheden for at investere ligger hos et begrænset antal mennesker, siger han til Politiken.
Viser han med al tydelighed at det i Grønland ikke kun er en ære at blive valgt til landsstyret, men i langt højere grad er den direkte vej til rigdom, via en korrupt og grådig tilgang til sit hverv.

At man betragter sig selv som en lille elitær enhed, fordi man vælges til landsstyret viser hvor svært det er for nogle at beholde begge ben på jorden, når de vælges.
Kapasiteten som han omtaler, skaber de jo selv via høje honorar, og korruption, og
Kompetancen påtager han sig pludselig, uden egentlig at have den, blot fordi han er folkevalgt.

Det viser meget tydeligt inkompetancen og problemet med de små samfund og selvstændighed.

dkguy66

Antal indlæg : 1854
Join date : 16/08/11
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

Valg på Grønland Empty Sv: Valg på Grønland

Indlæg af dkguy66 Søn Feb 03, 2013 12:38 am

Det illustreres ret godt her mht IA, og dobbeltmoralen.

http://www.ia.gl/

Bemærk iøvrigt at det var medlemmer fra hhv. Enhedslisten og SF der var gæstetalere og inviterede.

Og i dag er det så IA medlemmer der snildt udnytter den mulighed et landsstyrehonorar giver dem, i forhold til resten af befolkningen, mens man holder den ene skåltale efter den anden for folket på landsmødet.

dkguy66

Antal indlæg : 1854
Join date : 16/08/11
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

Valg på Grønland Empty Sv: Valg på Grønland

Indlæg af Jomsviking Søn Feb 03, 2013 12:34 pm

Ja, det er sørgeligt. Man kan også trække pusi-projektet og dambrugsprojekterne frem. Prøv at tjekke Lars Emils "status" han er nok den rigeste folkeskolelære i riget!

Landet er overhovedet ikke modent til det de har gang i, men det er det mindste problem. Hovedetproblemet er at man har fået skabt en diskurs på grønland, som er stærkt anti-dansk, og derved anti-statslig. Det medfører at man (politikere) har held til at føre en national-romantisk og national-centrisk politik, der helt overdriver landets betydning og helt fejlplacerer Grønland geopolitisk så vel som økonomisk, og som driver Grønland væk fra Danmark og den beskyttelse det giver.Dem der betaler er den almindelig borger "ude på kysten"

_________________
Førhen havde kirken det største hus i byen, nu har banken det største hus i byen.
Jomsviking
Jomsviking

Antal indlæg : 1771
Join date : 27/12/11

Tilbage til toppen Go down

Valg på Grønland Empty Sv: Valg på Grønland

Indlæg af Thomas Søn Feb 03, 2013 1:32 pm

Jomsviking skrev:Ja, det er sørgeligt. Man kan også trække pusi-projektet og dambrugsprojekterne frem. Prøv at tjekke Lars Emils "status" han er nok den rigeste folkeskolelære i riget!

Landet er overhovedet ikke modent til det de har gang i, men det er det mindste problem. Hovedetproblemet er at man har fået skabt en diskurs på grønland, som er stærkt anti-dansk, og derved anti-statslig. Det medfører at man (politikere) har held til at føre en national-romantisk og national-centrisk politik, der helt overdriver landets betydning og helt fejlplacerer Grønland geopolitisk så vel som økonomisk, og som driver Grønland væk fra Danmark og den beskyttelse det giver.Dem der betaler er den almindelig borger "ude på kysten"
Det er situationen efter min opfattelse.
Det er garanteret, at kineserne ikke får lov til at sætte sig på Grønland - det er simpelt hen for vitale sikkerhedsinteresser, der er på spil. Men det kan samtidig betyde at støtten fra Danmark forsvinder med ét slag. Hvis USA overtager - og det er alternativet, så er alt håb for Grønland ude - for man gider ikke bruge penge på de korrupte sutter.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34107
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Valg på Grønland Empty Sv: Valg på Grønland

Indlæg af dkguy66 Søn Feb 03, 2013 4:53 pm

en helt anden ting er jo også økonomien. Det danske bloktilskud lyder måske ikke af meget efter danske forhold men fordelt på en befolkning under 60.000 personer, er det ret så meget der gives. det glemmer man i eks IA . når man farer frem med sin propaganda, mens man rager til sig alt hvad remmer og tøj kan holde til.

dkguy66

Antal indlæg : 1854
Join date : 16/08/11
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

Valg på Grønland Empty Sv: Valg på Grønland

Indlæg af Thomas Søn Feb 03, 2013 5:49 pm

dkguy66 skrev:en helt anden ting er jo også økonomien. Det danske bloktilskud lyder måske ikke af meget efter danske forhold men fordelt på en befolkning under 60.000 personer, er det ret så meget der gives. det glemmer man i eks IA . når man farer frem med sin propaganda, mens man rager til sig alt hvad remmer og tøj kan holde til.

Det mest mærkelige er den knusende ro statsministeren tager det med.

Måske véd hun noget, vi andre ikke véd.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34107
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Valg på Grønland Empty Sv: Valg på Grønland

Indlæg af dkguy66 Man Feb 04, 2013 2:35 am

Thomas skrev:
dkguy66 skrev:en helt anden ting er jo også økonomien. Det danske bloktilskud lyder måske ikke af meget efter danske forhold men fordelt på en befolkning under 60.000 personer, er det ret så meget der gives. det glemmer man i eks IA . når man farer frem med sin propaganda, mens man rager til sig alt hvad remmer og tøj kan holde til.

Det mest mærkelige er den knusende ro statsministeren tager det med.

Måske véd hun noget, vi andre ikke véd.

HA ! Det tvivler jeg så på hun gør.

Sagen er vel at Grønland rager hende en papand.

dkguy66

Antal indlæg : 1854
Join date : 16/08/11
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

Valg på Grønland Empty Sv: Valg på Grønland

Indlæg af Thomas Man Feb 04, 2013 2:48 am

dkguy66 skrev:

HA ! Det tvivler jeg så på hun gør.

Sagen er vel at Grønland rager hende en papand.

Det kan jeg garantere Dig for det ikke gør.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34107
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Valg på Grønland Empty Sv: Valg på Grønland

Indlæg af dkguy66 Man Feb 04, 2013 3:10 am

Det der interesserer HTS er alt hvad der foregår syd for landets grænse, nærmere betegnet EU.

Grønland er blot et vedhæng i hendes job, i jagten på en fremtidig karriere andet steds. Hun er ikke andet end en AFR i kvindeklæder.

Hvilken garanti har du iøvrigt for dit udsagn ? når du ligefrem GARANTERE dette.

dkguy66

Antal indlæg : 1854
Join date : 16/08/11
Geografisk sted : Århus

Tilbage til toppen Go down

Valg på Grønland Empty Sv: Valg på Grønland

Indlæg af Thomas Man Feb 04, 2013 3:23 am

dkguy66 skrev:Det der interesserer HTS er alt hvad der foregår syd for landets grænse, nærmere betegnet EU.

Grønland er blot et vedhæng i hendes job, i jagten på en fremtidig karriere andet steds. Hun er ikke andet end en AFR i kvindeklæder.

Hvilken garanti har du iøvrigt for dit udsagn ? når du ligefrem GARANTERE dette.
Åhh, aftalerne med USA.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34107
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Valg på Grønland Empty Sv: Valg på Grønland

Indlæg af Jomsviking Man Feb 04, 2013 11:03 pm

Jeg gætter på at analysen er at det ikke hjælper at mane til besindighed fra dansk side - det er kun brænde på bålet for de national chauvinistiske kræfter, anført af kinapik kleist

Man skal gøre sig klart at mens der findes et segment at vel orienterede grønlændere, så er størstedelen af befolkningen ganske uoplyste og behersker kun dårligt dansk eller, for den sagsskyld, engelsk. Så man har en diskurs på dansk og så en introvert diskurs på grønlandsk, som kan forekomme helt absurd og virkelighedsfjern.


_________________
Førhen havde kirken det største hus i byen, nu har banken det største hus i byen.
Jomsviking
Jomsviking

Antal indlæg : 1771
Join date : 27/12/11

Tilbage til toppen Go down

Valg på Grønland Empty Sv: Valg på Grønland

Indlæg af Thomas Man Feb 04, 2013 11:35 pm

Jomsviking skrev:Jeg gætter på at analysen er at det ikke hjælper at mane til besindighed fra dansk side - det er kun brænde på bålet for de national chauvinistiske kræfter, anført af kinapik kleist

Man skal gøre sig klart at mens der findes et segment at vel orienterede grønlændere, så er størstedelen af befolkningen ganske uoplyste og behersker kun dårligt dansk eller, for den sagsskyld, engelsk. Så man har en diskurs på dansk og så en introvert diskurs på grønlandsk, som kan forekomme helt absurd og virkelighedsfjern.


Der kommer et lille problem omkring hans immunitet som Folketingsmedlem - hvilket man fandt en vej uden om i Lars Emil's sag. Sååååå.......
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34107
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Valg på Grønland Empty Så fandt vi ud af, hvorfor valget blev udskrevet i utide på Grønland.

Indlæg af Thomas Man Feb 11, 2013 1:05 am

Kuupik vil sætte regeringen under pres!

Det er nok ikke klogt.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34107
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Valg på Grønland Empty Sv: Valg på Grønland

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum