Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

USA's Valg

Go down

USA's Valg Empty USA's Valg

Indlæg af Thomas Tirs Nov 01, 2016 5:29 pm

Der er kommet et brev frem, at FBI undersøger nogle emails fra Hillary's hackede server - igen.

Det Clinton undrer sig over er tidspunktet for den undersøgelse. Det er ellers - om ikke lov - så en forståelse, at i de sidste 60 dage inden et valg gør regeringen ikke noget sådant.
Det har til dels en sammenhæng med det amerikanske valgsystem, hvor man har en udstrakt mulighed for at stemme pr. brev. Det er så forskelligt fra stat til stat - South Carolina har færre muligheder, fordi man ikke vil have niggerne til at stemme - andre stater ser anderledes på det: Indtil videre (en uge før valget) er der vel afgivet 10-20% af stemmerne.

Det giver bl.a. den besynderlighed, at man kan ikke trække sit kandidatur umiddelbart før et valg. Uanset hvad, så er stemmen afgivet og kandidaten er tvunget til at acceptere valget.
Det giver den absurditet, at man rent faktisk kan stemme på en død! I visse lokale valg mener jeg, at det HAR medført, at en afdød er blevet valgt.

Jeg mener ikke man har et udvalg svarende til Folketingets Udvalg til Valgs Prøvelse - man har et Ways and Means udvalg; men det er efter min forståelse ikke helt det samme.

Nu er Clinton lige speget, som andre er røgede, så - for mig - smager dette af en afblokering. Først kommer der en helvedes ballade omkring genåbningen af en sag, der blev lukket uden, at der blev rejst tiltale. Den genåbning kan næppe have noget resultat for Clinton - ud fra betragtningen om "double jeopardy" - altså: En frikendelse er en frikendelse, som så ikke kan omstødes. Nu har sagen ikke været optaget til dom, så det er måske mindre relevant.

Det jeg formoder er, at der er tale om en afblokering fra Clintons side - og der kan herefter rejses tiltale mod Trump for noget af det han har lavet - og der skulle være masser at komme efter: Skyldnersvig f.eks. At han er en ulækker karl er måske usympatisk; men ikke nødvendigvis kriminelt. Læg mærke til, at de "gramsesager", der er fremkommet er ikke nogen, der har kunnet føre til dom.
Så jeg tror vi skal være meget opmærksomme de sidste par dage inden valget. Jeg tror Hillary har ladet kanonen mod Trump - der sprang efter chancen til at mistænkeliggøre Clinton - Trump risikerer at få en granat mellem øjnene her lige inden valget.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

USA's Valg Empty I denne sammenhæng

Indlæg af Thomas Tirs Nov 01, 2016 6:19 pm

skal vi tage i betragtning, at Deutsche Bank er den eneste, der vil låne Trump penge.

Der er så nok noget, der tyder på, at den kæmpebøde, som Deutsche Bank er blevet idømt, har noget at gøre med finansieringen af Donald Trump.

Det kan så også være en af grundene til, at Merkel ikke kunne gøre noget ved USA's aflytninger - de har med garanti vidst, at Deutsche Bank ejede Trump. Det er muligt, at det er den tue, der skal vælte Trump her til sidst.

Som sådan er det en alvorlig sag for Tyskland. Det betyder også, at Tyskland kommer til at betale en hel del mere til Nato end hidtil.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34073
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum