Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Billigt kursus i VBA og evt. SQL?

5 deltagere

Go down

Billigt kursus i VBA og evt. SQL? Empty Billigt kursus i VBA og evt. SQL?

Indlæg af JoachimJ Tors Jan 31, 2013 12:26 am

Hej.

Er der nogen der ved hvor man kan få billigt kursus i VBA programmering og evt. SQL.

Jeg læser HA Almen Erhvervsøkonomi på 2. år og leder derfor efter et kursus i VBA og evt. SQL relateret til erhvervsøkonomiske/finansielle opgaveløsninger.

Jeg kan se at en del af de fremtidige jobs jeg kigger på, gerne ser at ansøgerne har kendskab til VBA og nogen gange SQL.

Jeg er som sagt studerende og leder efter den billigste løsning.

Det eneste alternativ til et decideret betalingskursus jeg har fundet, er valgfaget Datamatik på Københavns universitet hvor man kommer forbi det grundlæggende i VBA og lidt SQL.

Et andet alternativ er at købe bogen "VBA PROGRAMMING IN BUSINESS ECONOMICS" og selvstudere. (http://www.djoef-forlag.dk/da/boeger/v/vba-programming-in-business-economics)

Jeg ser dog helst gerne at tage et decideret kursus grundet det også giver lidt på CV'et/formentligt er mere troværdigt at man har lært det af "professionelle", og ikke bare er selvlært.

vh Joachim

JoachimJ

Antal indlæg : 4
Join date : 29/01/13

Tilbage til toppen Go down

Billigt kursus i VBA og evt. SQL? Empty Sv: Billigt kursus i VBA og evt. SQL?

Indlæg af Storebror Tirs Feb 05, 2013 1:16 pm

VBA (simpel programering) og SQL (database) - det kunne tyde på automatiske udtræk/rapporter gennem f.eks. Excel.

Jeg kan godt se fordelen i at kunne skrive i en ansøgning/CV at du har haft et sådant kursus.

Men for dig personligt ville det måske være mere ideelt med et egentligt kursus i programering hvis du ikke kan finde et dedikeret kursus. Kan man først et sprog og forstår ideerne bag programering så er udfordringerne du kommer ud for i VBA og SQL til at overse.




Storebror