Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Røvere ville klippe fingrene af dreng

4 deltagere

Go down

Røvere ville klippe fingrene af dreng Empty Røvere ville klippe fingrene af dreng

Indlæg af Gorrion Ons Nov 21, 2012 12:45 am

http://jyllands-posten.dk/indland/krimi/article4915930.ece

Når de får fat i disse sataner, så skal de ikke for en dommer!...
De skal bare parteres på stedet, gerne med en halvsløv og lettere rusten kniv, og evt banke et par 7" søm ind i knæet på dem inden de får skåret halsen over.
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Røvere ville klippe fingrene af dreng Empty Sv: Røvere ville klippe fingrene af dreng

Indlæg af Thomas Ons Nov 21, 2012 1:08 am

Gorrion skrev:http://jyllands-posten.dk/indland/krimi/article4915930.ece

Når de får fat i disse sataner, så skal de ikke for en dommer!...
De skal bare parteres på stedet, gerne med en halvsløv og lettere rusten kniv, og evt banke et par 7" søm ind i knæet på dem inden de får skåret halsen over.

Gud har bankerne haft kassebetjening uden for normal åbningstid! Groft.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34056
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Røvere ville klippe fingrene af dreng Empty Sv: Røvere ville klippe fingrene af dreng

Indlæg af doctor Ons Nov 21, 2012 2:46 am

to gode film
"la vita e bella" og "straw dogs"

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Røvere ville klippe fingrene af dreng Empty Sv: Røvere ville klippe fingrene af dreng

Indlæg af doctor Man Nov 26, 2012 8:19 am

Her er så en anden film: Forbrydelsen

http://www.b.dk/kultur/droenspaendende-afsked-med-sarah-lund

Historiens omdrejningspunkt:
Den lille mand/kvinde, som hungrer efter retfærdighed går solo, og udøver deres egen form for retfærdighed, da de erkender at samfundet har opgivet at straffe forbrydelser med det formål at beskytte storkapital og politikere. Retssystemet er ophørt med at fungere.
Faderen til den dræbte pige bliver kriminel kidnapper og bliver skudt.
Hans motivation er, at PET har dækket over mordet for at beskytte storkapitalen og politikere,
Politiets opklarer Sara Lund bliver morder, da hun opdager at man fra højeste sted opgiver at opklare sagen.

Nu er jeg jo en af de store fortalere for, at samfundet ALDRIG må komme så langt ud, at man for at få retfærdighed, ser et stigende antal borgere ty til selvtægt. Så alt i alt et ekstremt spændende tema.
Nu venter vi bare på, om samme problematik vil udspille sig i virkeligheden.

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Røvere ville klippe fingrene af dreng Empty Sv: Røvere ville klippe fingrene af dreng

Indlæg af Thomas Man Nov 26, 2012 8:38 am

doctor skrev:Her er så en anden film: Forbrydelsen

http://www.b.dk/kultur/droenspaendende-afsked-med-sarah-lund

Historiens omdrejningspunkt:
Den lille mand/kvinde, som hungrer efter retfærdighed går solo, og udøver deres egen form for retfærdighed, da de erkender at samfundet har opgivet at straffe forbrydelser med det formål at beskytte storkapital og politikere. Retssystemet er ophørt med at fungere.
Faderen til den dræbte pige bliver kriminel kidnapper og bliver skudt.
Hans motivation er, at PET har dækket over mordet for at beskytte storkapitalen og politikere,
Politiets opklarer Sara Lund bliver morder, da hun opdager at man fra højeste sted opgiver at opklare sagen.

Nu er jeg jo en af de store fortalere for, at samfundet ALDRIG må komme så langt ud, at man for at få retfærdighed, ser et stigende antal borgere ty til selvtægt. Så alt i alt et ekstremt spændende tema.
Nu venter vi bare på, om samme problematik vil udspille sig i virkeligheden.

Ork jo, jeg går skam massivt ind for selvtægt - det skal bare laves lidt elegant. Det der med at gå rundt og skyde hovedet af gamle damer, det er der ikke noget perspektiv i.

Nej, man skal udnytte at f.eks. banker altid er fordækte og uhæderlige - dernæst er der ingen, der hader banker - som andre banker. Man skal blot komme med lidt opmuntrende tilråb, når forbryderne stikker kniven i hinandens indvolde. Lige i øjeblikket er det Nordea, der vånder sig kraftigt - det gør at man skal heppe lidt på Danske Bank - de får jo alligevel aldrig samlet tarmene op fra gulvet.
Derfor tror jeg, at reaktionerne mod Danske Banks seneste annoncekampagne er lidt spildt - netop som de er ved at fatte Nordea i nyrerne - gennem navlen.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34056
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Røvere ville klippe fingrene af dreng Empty Sv: Røvere ville klippe fingrene af dreng

Indlæg af doctor Man Nov 26, 2012 8:38 am

Politiken har et langt mere indviklet og nuanceret??? syn på seriens tema.

http://politiken.dk/kultur/tvogradio/ECE1823757/lund-lukker-og-slukker-med-mageloest-flot-dramatik/

Men OK jeg fuldførte heller ikke mine studier på Århus Universitet, så der er sikkert en hel del filosofiske intriger og temaer jeg har overset. Shocked


doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Røvere ville klippe fingrene af dreng Empty Sv: Røvere ville klippe fingrene af dreng

Indlæg af Thomas Man Nov 26, 2012 8:42 am

doctor skrev:Politiken har et langt mere indviklet og nuanceret??? syn på seriens tema.

http://politiken.dk/kultur/tvogradio/ECE1823757/lund-lukker-og-slukker-med-mageloest-flot-dramatik/

Men OK jeg fuldførte heller ikke mine studier på Århus Universitet, så der er sikkert en hel del filosofiske intriger og temaer jeg har overset. Shocked


Det kan da godt være at Valentino fra Roskilde Bank aldrig tilbringer en dag fængslet; men resten af hans liv vil han ikke kunne stikke snuden uden for hoveddøren - hvor han så må ende.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34056
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Røvere ville klippe fingrene af dreng Empty Sv: Røvere ville klippe fingrene af dreng

Indlæg af mkof Man Nov 26, 2012 12:42 pm

Gorrion som justitsminister! Slå i hovedet

mkof

Antal indlæg : 119
Join date : 06/08/11

Tilbage til toppen Go down

Røvere ville klippe fingrene af dreng Empty Sv: Røvere ville klippe fingrene af dreng

Indlæg af doctor Man Nov 26, 2012 12:52 pm

Stemmer for.
Problemet er så, at vi slet ikke har nok retssale i landet.
Så byggeriet får en opblomstring, men lad os da bare tage den sidegevinst med. Wink

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Røvere ville klippe fingrene af dreng Empty Sv: Røvere ville klippe fingrene af dreng

Indlæg af Thomas Man Nov 26, 2012 2:38 pm

doctor skrev:Stemmer for.
Problemet er så, at vi slet ikke har nok retssale i landet.
Så byggeriet får en opblomstring, men lad os da bare tage den sidegevinst med. Wink

Jeg tror nu der bliver mere boble i at opføre galger og rettersteder på de fineste pladser i byerne:

Beliggenhed, beliggenhed og - så igen - beliggenhed.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34056
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Røvere ville klippe fingrene af dreng Empty Sv: Røvere ville klippe fingrene af dreng

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum