Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Sikke en fest - DR lige nu

+11
peter777
Uffe
Gorrion
doctor
Storebror
Thomas
Plyds
klogeaage 35
Regina
oledebat
Cirb
15 deltagere

Side 3 af 3 Forrige  1, 2, 3

Go down

Sikke en fest - DR lige nu - Page 3 Empty Sv: Sikke en fest - DR lige nu

Indlæg af Thomas Tirs Nov 27, 2012 1:32 pm

klogeaage 35 skrev:
Gorrion skrev:Nå...så sku lige denne fra igår.
http://www.bt.dk/politik/oekonomer-lene-espersen-var-et-overraskende-let-offer
Jeg sad og støvsugede nettet fordi jeg kunne huske (havde nogle gamle støvede notater i en bunke) noget med Lene Espersen og Rothschild tilbage fra bankpakke II.




Hun havde de to største bankbosser til at kigge dig dybt i øjnene og med spørgsmålet: Hvordan har Du det med en rente på 15% Flexlene cheers
Ja, det var derfor hun blev ferieminister.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34087
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Sikke en fest - DR lige nu - Page 3 Empty Sv: Sikke en fest - DR lige nu

Indlæg af peter777 Tirs Nov 27, 2012 1:59 pm

Noget helt andet som jeg slet ikke kan forholde mig til, er når Anders Fogh Rasmussen som tidligere statsminister afviser at forholde sig til, hvad der er sket i hans tid som statsminister. Jeg mener .... hvad blev der dog af begrebet "landsfader" ????

Anders Fogh Rasmussens rygte som statsminister må være stærkt på vej ned.
peter777
peter777

Antal indlæg : 822
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Østerbro

Tilbage til toppen Go down

Sikke en fest - DR lige nu - Page 3 Empty Sv: Sikke en fest - DR lige nu

Indlæg af Lars_HH Tirs Nov 27, 2012 2:44 pm

Jeg mener ikke det som sådan er den enkelte politikers skyld - selvom Lene E. og Bendt B. nok er de to mest elendige vi har haft.

Det er strukturelt og skyldes hele vores fractional reserve system og "kunstigt" lave inflation og alt for lave rente i alt for lang tid.

Det er sket overalt i Vesten uagtet om regeringen var socialdemokratisk, borgerlig, labour, kristendemokratisk osv.

Lars_HH

Antal indlæg : 954
Join date : 30/10/08

Tilbage til toppen Go down

Sikke en fest - DR lige nu - Page 3 Empty Sv: Sikke en fest - DR lige nu

Indlæg af BehnReady Tirs Nov 27, 2012 2:53 pm

Lars_HH skrev:Jeg mener ikke det som sådan er den enkelte politikers skyld - selvom Lene E. og Bendt B. nok er de to mest elendige vi har haft.
Man kan vel ikke sige at de har været elendige politikere, når de på fornem vis har fulgt deres partis politik om at pleje erhvervslivets interesser. Nok også derfor K har haft det meget svært siden finanskrisens start.

BehnReady

Antal indlæg : 27
Join date : 09/11/11

Tilbage til toppen Go down

Sikke en fest - DR lige nu - Page 3 Empty Sv: Sikke en fest - DR lige nu

Indlæg af Thomas Tirs Nov 27, 2012 2:58 pm

BehnReady skrev:
Lars_HH skrev:Jeg mener ikke det som sådan er den enkelte politikers skyld - selvom Lene E. og Bendt B. nok er de to mest elendige vi har haft.
Man kan vel ikke sige at de har været elendige politikere, når de på fornem vis har fulgt deres partis politik om at pleje erhvervslivets interesser. Nok også derfor K har haft det meget svært siden finanskrisens start.
Næææ

Der er svigt, der ikke kan tilgives.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34087
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Sikke en fest - DR lige nu - Page 3 Empty Sv: Sikke en fest - DR lige nu

Indlæg af peter777 Tirs Nov 27, 2012 3:01 pm

Lars_HH skrev:Det er strukturelt og skyldes hele vores fractional reserve system og "kunstigt" lave inflation og alt for lave rente i alt for lang tid.

Det er sket overalt i Vesten uagtet om regeringen var socialdemokratisk, borgerlig, labour, kristendemokratisk osv.

Ja, det er selvfølgelig en spændende tanke, som ikke er mig helt fremmed. Det helt vanvittige er jo, at kravene til, hvordan fraktionen skal beregnes hele tiden lempes og lempes. Tidligere ville jeg gætte på, at banken rent faktisk skulle fremvise en guldreserve eller lignende. I dag er det nok at tale om "gode udlån" så vidt jeg kan forstå.

Som en lille krølle på dette, har en ven fortalt mig at Nationalbanken skal have guld som svarer til 1/4 af de kontanter som er i omløb. De er godt nok på dispensation fra dette krav for tiden, og denne dispensation skal så årligt fornyes ved godkendelse fra Finansministeriet. Også her i nationens finansielle kerne er fraktionen skrumpende .....
peter777
peter777

Antal indlæg : 822
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Østerbro

Tilbage til toppen Go down

Sikke en fest - DR lige nu - Page 3 Empty Sv: Sikke en fest - DR lige nu

Indlæg af Thomas Tirs Nov 27, 2012 3:11 pm

peter777 skrev:
Lars_HH skrev:Det er strukturelt og skyldes hele vores fractional reserve system og "kunstigt" lave inflation og alt for lave rente i alt for lang tid.

Det er sket overalt i Vesten uagtet om regeringen var socialdemokratisk, borgerlig, labour, kristendemokratisk osv.

Ja, det er selvfølgelig en spændende tanke, som ikke er mig helt fremmed. Det helt vanvittige er jo, at kravene til, hvordan fraktionen skal beregnes hele tiden lempes og lempes. Tidligere ville jeg gætte på, at banken rent faktisk skulle fremvise en guldreserve eller lignende. I dag er det nok at tale om "gode udlån" så vidt jeg kan forstå.

Som en lille krølle på dette, har en ven fortalt mig at Nationalbanken skal have guld som svarer til 1/4 af de kontanter som er i omløb. De er godt nok på dispensation fra dette krav for tiden, og denne dispensation skal så årligt fornyes ved godkendelse fra Finansministeriet. Også her i nationens finansielle kerne er fraktionen skrumpende .....
Der er IKKE noget, der hedder faste værdier.

Alle værdier - penge inklusive er relative.

Det andet problem er spørgsmålet om tab. Jeg mener stadig at Serbien begræder/jubler over slaget på Solsortesletten.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34087
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Sikke en fest - DR lige nu - Page 3 Empty Sv: Sikke en fest - DR lige nu

Indlæg af Lars_HH Tirs Nov 27, 2012 3:19 pm

peter777 skrev:
Lars_HH skrev:Det er strukturelt og skyldes hele vores fractional reserve system og "kunstigt" lave inflation og alt for lave rente i alt for lang tid.

Det er sket overalt i Vesten uagtet om regeringen var socialdemokratisk, borgerlig, labour, kristendemokratisk osv.

Ja, det er selvfølgelig en spændende tanke, som ikke er mig helt fremmed. Det helt vanvittige er jo, at kravene til, hvordan fraktionen skal beregnes hele tiden lempes og lempes. Tidligere ville jeg gætte på, at banken rent faktisk skulle fremvise en guldreserve eller lignende. I dag er det nok at tale om "gode udlån" så vidt jeg kan forstå.

Som en lille krølle på dette, har en ven fortalt mig at Nationalbanken skal have guld som svarer til 1/4 af de kontanter som er i omløb. De er godt nok på dispensation fra dette krav for tiden, og denne dispensation skal så årligt fornyes ved godkendelse fra Finansministeriet. Også her i nationens finansielle kerne er fraktionen skrumpende .....

Præcis det er jo det som er det groteske Ole Sohn ville jo have lempet udlånet - altså endnu mere fractional reserve. Endnu flere gratis penge og endnu flere katastrofer. Men hold øje med Japan, der er ved at ske noget der.

Lars_HH

Antal indlæg : 954
Join date : 30/10/08

Tilbage til toppen Go down

Sikke en fest - DR lige nu - Page 3 Empty Sv: Sikke en fest - DR lige nu

Indlæg af Thomas Tirs Nov 27, 2012 3:56 pm

Lars_HH skrev:
peter777 skrev:
Lars_HH skrev:Det er strukturelt og skyldes hele vores fractional reserve system og "kunstigt" lave inflation og alt for lave rente i alt for lang tid.

Det er sket overalt i Vesten uagtet om regeringen var socialdemokratisk, borgerlig, labour, kristendemokratisk osv.

Ja, det er selvfølgelig en spændende tanke, som ikke er mig helt fremmed. Det helt vanvittige er jo, at kravene til, hvordan fraktionen skal beregnes hele tiden lempes og lempes. Tidligere ville jeg gætte på, at banken rent faktisk skulle fremvise en guldreserve eller lignende. I dag er det nok at tale om "gode udlån" så vidt jeg kan forstå.

Som en lille krølle på dette, har en ven fortalt mig at Nationalbanken skal have guld som svarer til 1/4 af de kontanter som er i omløb. De er godt nok på dispensation fra dette krav for tiden, og denne dispensation skal så årligt fornyes ved godkendelse fra Finansministeriet. Også her i nationens finansielle kerne er fraktionen skrumpende .....

Præcis det er jo det som er det groteske Ole Sohn ville jo have lempet udlånet - altså endnu mere fractional reserve. Endnu flere gratis penge og endnu flere katastrofer. Men hold øje med Japan, der er ved at ske noget der.
ja Japan er inde i en devaluering.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34087
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Sikke en fest - DR lige nu - Page 3 Empty Sv: Sikke en fest - DR lige nu

Indlæg af Lars_HH Tirs Nov 27, 2012 3:57 pm

Thomas skrev:ja Japan er inde i en devaluering.

Præcis Smile

Lars_HH

Antal indlæg : 954
Join date : 30/10/08

Tilbage til toppen Go down

Sikke en fest - DR lige nu - Page 3 Empty Sv: Sikke en fest - DR lige nu

Indlæg af Thomas Tirs Nov 27, 2012 4:15 pm

Lars_HH skrev:
Thomas skrev:ja Japan er inde i en devaluering.

Præcis Smile
Det går frygtelig galt:

1) Stigende importpriser.
2) Faldende eksportpriser.
3) En enorm statsgæld.

Samtidig.

Det er anden omgang af sammenbruddet for 25 år siden.

Man taler om at mure uerholdelig gæld inde i banker - så sker der ikke noget. Næ ikke før den gæld skal betales, så kommer spørgsmålet: Med hvad?

Japan er så inde i det værst tænkelige scenarie: Enten stiger fødevarepriserne og Kina bryder sammen - eller oliepriserne stiger og Kina fortsætter mod afgrunden. Sandsynligvis sker begge dele - igen - samtidig.

Japan er en boble, der aldrig blev afviklet.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34087
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Sikke en fest - DR lige nu - Page 3 Empty Sv: Sikke en fest - DR lige nu

Indlæg af donkstar Tirs Nov 27, 2012 6:28 pm

"Man kan vel ikke sige at de har været elendige politikere, når de på fornem vis har fulgt deres partis politik om at pleje erhvervslivets interesser. Nok også derfor K har haft det meget svært siden finanskrisens start."

Ja hvor mon egentligt bankernes bidrag, til demokratiets fremme, ender?



donkstar

Antal indlæg : 74
Join date : 08/12/11

Tilbage til toppen Go down

Sikke en fest - DR lige nu - Page 3 Empty Sv: Sikke en fest - DR lige nu

Indlæg af Gorrion Tirs Nov 27, 2012 6:42 pm

Lars Løkke: Kan ikke huske om jeg var til det møde
http://finans.borsen.dk/artikel/1/246795/lars_loekke_kan_ikke_huske_om_jeg_var_til_det_moede.html

NEJ NU STOPPER DE KRAFTEDEME

Ansvarsforflygtigelse af uhørt omfang i både de politiske rækker og i mafianansverdenen.
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Sikke en fest - DR lige nu - Page 3 Empty Sv: Sikke en fest - DR lige nu

Indlæg af Cirb Tirs Nov 27, 2012 6:50 pm

http://politiken.dk/politik/ECE1825461/loekke-om-bankpakke-2-jeg-har-sikkert-vaeret-med-til-det-moede/

Løkke medgiver nu over for TV 2 News, at han sikkert var til stede på det møde, som regeringen holdt med direktørerne for Danske Bank, Peter Straarup, og Nordea, Peter Schütze, dagen inden man ændrede bankpakke 2 markant.

Og TV2 oplyser, at de erfarer, at Lars Løkke Rasmussen var til stede på mødet.

»Jeg kan ikke huske, om jeg har været med til det møde. Om jeg har været med til det møde elller ej, spiller ingen rolle. Jeg har sikkert været med til det møde«, siger Lars Løkke Rasmussen til TV2News.

Efter mødet ændrede man angiveligt modellen.

Så Lars Løkke kan ikke huske om han var med til mødet hvor betingelserne for Danmarks historiens største låne fra staten til private blev forhandlet hjem.
Jamen dog....

Fornemmer man at han allerede nu prøver at opbygge et ry som en smule glemsom....
http://da.m.wikipedia.org/wiki/Viggo_Fischer

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Sikke en fest - DR lige nu - Page 3 Empty Sv: Sikke en fest - DR lige nu

Indlæg af Gæst Tirs Nov 27, 2012 8:10 pm

Cirb skrev:http://politiken.dk/politik/ECE1825461/loekke-om-bankpakke-2-jeg-har-sikkert-vaeret-med-til-det-moede/

Løkke medgiver nu over for TV 2 News, at han sikkert var til stede på det møde, som regeringen holdt med direktørerne for Danske Bank, Peter Straarup, og Nordea, Peter Schütze, dagen inden man ændrede bankpakke 2 markant.

Og TV2 oplyser, at de erfarer, at Lars Løkke Rasmussen var til stede på mødet.

»Jeg kan ikke huske, om jeg har været med til det møde. Om jeg har været med til det møde elller ej, spiller ingen rolle. Jeg har sikkert været med til det møde«, siger Lars Løkke Rasmussen til TV2News.

Efter mødet ændrede man angiveligt modellen.

Så Lars Løkke kan ikke huske om han var med til mødet hvor betingelserne for Danmarks historiens største låne fra staten til private blev forhandlet hjem.
Jamen dog....

Fornemmer man at han allerede nu prøver at opbygge et ry som en smule glemsom....
http://da.m.wikipedia.org/wiki/Viggo_Fischer

Mvh
Cirb

Om han var der den sidste dag eller ej er ligegyldigt.

Hvorfor siger fjolset ikke bare: "Jeg kan ikke huske, om jeg personligt var til stede under det omtalte møde. Jeg havde og har dog det fulde ansvar for den valgte løsning".

Så nemt er det.

Alt andet lugter af uduelighed.

/BF

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

Sikke en fest - DR lige nu - Page 3 Empty Sv: Sikke en fest - DR lige nu

Indlæg af Uffe Tirs Nov 27, 2012 11:07 pm

peter777 skrev:
Anders Fogh Rasmussens rygte som statsminister må være stærkt på vej ned.

For mit vedkommende kan det ikke lade sig gøre at ryge længere ned. Mage til gigantisk kæmpefjols skal man lede rigtig længe efter.

En mild fængselsdom på 160år og al økonomi frataget ham var passende til den triumferende jubelspade. Egentlig også til Bendt Dement Betjent og Lene "jeg beskytter nogen der dolker mig" Espersen.
Uffe
Uffe

Antal indlæg : 765
Join date : 27/01/12
Geografisk sted : Den tyske hede

Tilbage til toppen Go down

Sikke en fest - DR lige nu - Page 3 Empty Sv: Sikke en fest - DR lige nu

Indlæg af donkstar Ons Nov 28, 2012 1:03 pm

Om 10-15 år vil Regeringen Anders Fogh Rasmussen være kendt, som den regering der forarmede dansken mere end, Regeringen Anker Jørgensen.

Forskellen var at Anker Jørgensen havde modvind fra konjunkturerne...

donkstar

Antal indlæg : 74
Join date : 08/12/11

Tilbage til toppen Go down

Sikke en fest - DR lige nu - Page 3 Empty Sv: Sikke en fest - DR lige nu

Indlæg af Thomas Ons Nov 28, 2012 1:44 pm

donkstar skrev:Om 10-15 år vil Regeringen Anders Fogh Rasmussen være kendt, som den regering der forarmede dansken mere end, Regeringen Anker Jørgensen.

Forskellen var at Anker Jørgensen havde modvind fra konjunkturerne...
Nej forskellen ligger i samtidighedsfaktoren.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34087
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Sikke en fest - DR lige nu - Page 3 Empty Sv: Sikke en fest - DR lige nu

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 3 af 3 Forrige  1, 2, 3

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum