Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Og så siger de franske bobler altid kun er til fest og glæde

3 deltagere

Go down

Og så siger de franske bobler altid kun er til fest og glæde Empty Og så siger de franske bobler altid kun er til fest og glæde

Indlæg af SortKaffe Ons Apr 25, 2012 10:52 pm

Og så siger de franske bobler altid kun er til fest og glæde:

http://borsen.dk/nyheder/investor/artikel/1/231176/investor_1600_fransk_boligboble_kan_udloese_ny_finanskrise.html

Hmmm
SortKaffe
SortKaffe

Antal indlæg : 1105
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : København

Tilbage til toppen Go down

Og så siger de franske bobler altid kun er til fest og glæde Empty Sv: Og så siger de franske bobler altid kun er til fest og glæde

Indlæg af Thomas Tors Apr 26, 2012 6:02 am

SortKaffe skrev:Og så siger de franske bobler altid kun er til fest og glæde:

http://borsen.dk/nyheder/investor/artikel/1/231176/investor_1600_fransk_boligboble_kan_udloese_ny_finanskrise.html

Hmmm

Hvis vi kikker på mit Postdeluviale index, der måler faldene fra toppen:

Frankrig

Helt tydeligt har Frankrig en finanssektor i endnu større vanskeligheder med ejendomspriserne (der er tale om "brugte" huse).
Indices des prix des logements anciens - France métropolitaine - Maisons

Den lyseblå kurve er jo - som den svenske - masseret op af eftergivende og blinde myndigheder.

Vi står overfor et klask i Sverrig og Frankrig, der er en hel del værre end okt 2008
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34085
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Og så siger de franske bobler altid kun er til fest og glæde Empty Sv: Og så siger de franske bobler altid kun er til fest og glæde

Indlæg af Uffe Fre Apr 27, 2012 8:28 am

Hvordan er det med fransk realkredit? Kan man låne til et hus i Frankrig, noget lig modellen i DK hvor en vis procentdel er realkredit og en vis procentdel er banklån?
Uffe
Uffe

Antal indlæg : 765
Join date : 27/01/12
Geografisk sted : Den tyske hede

Tilbage til toppen Go down

Og så siger de franske bobler altid kun er til fest og glæde Empty Sv: Og så siger de franske bobler altid kun er til fest og glæde

Indlæg af Thomas Fre Apr 27, 2012 1:06 pm

Uffe skrev:Hvordan er det med fransk realkredit? Kan man låne til et hus i Frankrig, noget lig modellen i DK hvor en vis procentdel er realkredit og en vis procentdel er banklån?

jeg ved det ikke.

Spørgsmålet er interessant for så vidt, at lånegrænser kunne meget vel tænkes at udgøre de midlertidige opbremsninger i faldene. De første fald lader til at ligge på 20-30% - hvordan det videre fald bliver - og hvad der skal bremse næste gang, det er ikke til at se.

Problemet er nok nærmere disse "falske" stigninger. Der er ikke tvivl om at her spiller bankernes fiflerier en rolle.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34085
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Og så siger de franske bobler altid kun er til fest og glæde Empty Sv: Og så siger de franske bobler altid kun er til fest og glæde

Indlæg af Uffe Fre Apr 27, 2012 5:33 pm

Jeg er lidt interesseret i at vide det, for min mor ejer et hus i Frankrig og fortæller at man ikke kan låne til et hus, så man bygger lidt ad gangen når lønnen går ind.

En sådan konstruktion virker mig fuldstændigt middelalderlig, men ikke desto mindre lyder det meget fransk. Dumt og ineffektivt? Tjek.
Uffe
Uffe

Antal indlæg : 765
Join date : 27/01/12
Geografisk sted : Den tyske hede

Tilbage til toppen Go down

Og så siger de franske bobler altid kun er til fest og glæde Empty Sv: Og så siger de franske bobler altid kun er til fest og glæde

Indlæg af Thomas Fre Apr 27, 2012 10:05 pm

Uffe skrev:Jeg er lidt interesseret i at vide det, for min mor ejer et hus i Frankrig og fortæller at man ikke kan låne til et hus, så man bygger lidt ad gangen når lønnen går ind.

En sådan konstruktion virker mig fuldstændigt middelalderlig, men ikke desto mindre lyder det meget fransk. Dumt og ineffektivt? Tjek.

Det er meget almindelig i Middelhavsregionen. I Tyrkiet bliver huse aldrig bygget færdige - for når det sker skal der betales en ganske anden ejendomsskat.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34085
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Og så siger de franske bobler altid kun er til fest og glæde Empty Sv: Og så siger de franske bobler altid kun er til fest og glæde

Indlæg af Uffe Man Apr 30, 2012 8:50 am

Hehehe - sandt Thomas...ganske sandt...

I Provence står husene ofte NÆSTEN helt færdige i årevis for at slippe for at betale ejendomsskat.
Uffe
Uffe

Antal indlæg : 765
Join date : 27/01/12
Geografisk sted : Den tyske hede

Tilbage til toppen Go down

Og så siger de franske bobler altid kun er til fest og glæde Empty Sv: Og så siger de franske bobler altid kun er til fest og glæde

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum