Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Fest for Amalie

+2
Storebror
SortKaffe
6 deltagere

Go down

Fest for Amalie Empty Fest for Amalie

Indlæg af SortKaffe Tirs Jan 29, 2013 10:08 am

Først bommede de sig

Så festede de

Så regnede de med andre skulle betale for deres dyre drinks og andre eskapader

Så satsede de på ligefrem at tjene på festen

Det var dumt. Amalie ville det anderledes. http://borsen.dk/nyheder/avisen/artikel/11/39811/artikel.html

Så nu hyler de
SortKaffe
SortKaffe

Antal indlæg : 1105
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : København

Tilbage til toppen Go down

Fest for Amalie Empty Sv: Fest for Amalie

Indlæg af Storebror Tirs Jan 29, 2013 1:08 pm

Når man investerer så er der gynger og karruseller.

Her fokuseres på en enkelt investering der ikke gik som håbet. Men generelt så vil jeg tro at FSP ligesom de andre pensionsselskaber har nydt godt af statsstøtten og omfordelingen af værdierne i samfundet gennem pengetrykkeriet.

Så inden de bankansatte tuder for meget så burde vi have hele billedet.


Storebror

Antal indlæg : 493
Join date : 25/10/08

http://siksak.dk

Tilbage til toppen Go down

Fest for Amalie Empty Sv: Fest for Amalie

Indlæg af doctor Tirs Jan 29, 2013 1:33 pm

Sådan er det jo

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Fest for Amalie Empty Sv: Fest for Amalie

Indlæg af Thomas Tirs Jan 29, 2013 2:47 pm

SortKaffe skrev:Først bommede de sig

Så festede de

Så regnede de med andre skulle betale for deres dyre drinks og andre eskapader

Så satsede de på ligefrem at tjene på festen

Det var dumt. Amalie ville det anderledes. http://borsen.dk/nyheder/avisen/artikel/11/39811/artikel.html

Så nu hyler de
Det er så typisk bankfunktionær: De lytter endog til deres egne elendige råd!

De har investeret for andre - og det er naturligvis gået frygtelig galt! Derefter investerer de egne midler, fordi det er gået galt for alle andre.

Efter utallige eksempler på det modsatte fremturer de i tvangstanken, at de er bedre end alle andre - baseret på den løgn forventer de et afkast.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34087
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Fest for Amalie Empty Sv: Fest for Amalie

Indlæg af Thomas Tirs Jan 29, 2013 2:51 pm

doctor skrev:Sådan er det jo

Der er ikke nogen grænse .........
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34087
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Fest for Amalie Empty Sv: Fest for Amalie

Indlæg af Plyds Tirs Jan 29, 2013 7:14 pm

Hold da op, hvor er det herre morsomt - for os andre altså - men den pensionskasse har da taget risiko så det klodser.

Nej hvor sjovt, at de ansatte har finansieret bankernes sorte huller af underskud og nedskrivninger, med deres egen pension.... LOL!
Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Join date : 13/12/11
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Tilbage til toppen Go down

Fest for Amalie Empty Sv: Fest for Amalie

Indlæg af Thomas Tirs Jan 29, 2013 8:20 pm

Plyds skrev:Hold da op, hvor er det herre morsomt - for os andre altså - men den pensionskasse har da taget risiko så det klodser.

Nej hvor sjovt, at de ansatte har finansieret bankernes sorte huller af underskud og nedskrivninger, med deres egen pension.... LOL!
Jeg må tilstå - jeg trak også på smilebåndet.

At det ikke blev til mere skyldes, at halvdelen af det tab er penge, der skulle have været betalt i skat!

Men jo - en gang imellem bekræfter man sin uduelighed og selvhævdelse ved ovenpå at forårsage en lang række ulykker så at sørge for en personlig katastrofe - det er nok til at bevise at man er en værdiløs og inkompetent parasit. Normalt er en parasit så klog, at den ikke slår værten ihjel.

De er som de gyselige duller i kosmetikforretninger, der siger: Jeg bruger det selv! Et hurtigt blik på hendes fede og ubarberede fjæs burde være gendrivelse nok.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34087
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Fest for Amalie Empty Sv: Fest for Amalie

Indlæg af sur gammel mand Ons Jan 30, 2013 2:31 am

Der var egentlig kun en ting i artiklen, der skurrede mig på hårene og det var

"via selskabet Amalie 1 Limited."

Uden at have gidet mig tid til at undersøge sagen, må jeg jo spørge: et limited selskab...hmmmm gad vide om de har haft lidt skattetænkning inde over, da de oprettede Amalie....i så fald har de sgis'me fået hvad de har fortjent.

Som enhver ved er et af de første investeringsråd, at man ikke skal investere mere end man kan tåle at tabe.

Men okay det er jo bankansatte, så man skal selvfølgelig ikke forvente alt for meget.

sur gammel mand

Antal indlæg : 65
Join date : 13/08/11
Age : 105

Tilbage til toppen Go down

Fest for Amalie Empty Sv: Fest for Amalie

Indlæg af Thomas Ons Jan 30, 2013 3:04 am

sur gammel mand skrev:Der var egentlig kun en ting i artiklen, der skurrede mig på hårene og det var

"via selskabet Amalie 1 Limited."

Uden at have gidet mig tid til at undersøge sagen, må jeg jo spørge: et limited selskab...hmmmm gad vide om de har haft lidt skattetænkning inde over, da de oprettede Amalie....i så fald har de sgis'me fået hvad de har fortjent.

Som enhver ved er et af de første investeringsråd, at man ikke skal investere mere end man kan tåle at tabe.

Men okay det er jo bankansatte, så man skal selvfølgelig ikke forvente alt for meget.
Jeg ved heller ikke hvorfor De har valgt den specielle måde at tage sig af dage på.

Mit spørgsmål er nærmere - hvad så med Amalie 2-3-4-.........
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34087
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Fest for Amalie Empty Sv: Fest for Amalie

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum