Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

OECD: Kina overhaler USA om fire år

3 deltagere

Go down

OECD: Kina overhaler USA om fire år  Empty OECD: Kina overhaler USA om fire år

Indlæg af Gorrion Lør Nov 10, 2012 1:25 pm

http://epn.dk/okonomi2/global/article4903968.ece

"Det er et helt utroligt skift i den økonomiske styrkebalance, som vi kommer til at se i fremtiden," siger Asa Johansson, seniorøkonom hos OECD, til The Guardian.

Jeg er helt enig i den artikel, og defacto tror jeg allerede dette er sket! (jeg har tidligere beskrevet, og forklaret denne udvikling)
USA er umiddelbart "på papiret" stadig den største økonomi, men det skyldes i den grad et makroøkonomisk misbrug af at sidde på den monetære reservevaluta.
De senere år har USA pumpet gigant astronomiske mængder af nye dollars ud i verden for at dække egen ende....og ja vi er i astronomiske metafoer for kunne skabe sammenligning.
USA er nemlig bankerot.....næsten 2 gange.

Det er kun en altomfattende naturkatastrofe, eller måske en ny verdenskrig der kan ændre dette forløb.

Uanset, så er det den virkelighed som vi lige så godt kan begynde at se i øjnene.
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

OECD: Kina overhaler USA om fire år  Empty Sv: OECD: Kina overhaler USA om fire år

Indlæg af Gæst Lør Nov 10, 2012 2:27 pm

Gorrion skrev:http://epn.dk/okonomi2/global/article4903968.ece

"Det er et helt utroligt skift i den økonomiske styrkebalance, som vi kommer til at se i fremtiden," siger Asa Johansson, seniorøkonom hos OECD, til The Guardian.

Jeg er helt enig i den artikel, og defacto tror jeg allerede dette er sket! (jeg har tidligere beskrevet, og forklaret denne udvikling)
USA er umiddelbart "på papiret" stadig den største økonomi, men det skyldes i den grad et makroøkonomisk misbrug af at sidde på den monetære reservevaluta.
De senere år har USA pumpet gigant astronomiske mængder af nye dollars ud i verden for at dække egen ende....og ja vi er i astronomiske metafoer for kunne skabe sammenligning.
USA er nemlig bankerot.....næsten 2 gange.

Det er kun en altomfattende naturkatastrofe, eller måske en ny verdenskrig der kan ændre dette forløb.

Uanset, så er det den virkelighed som vi lige så godt kan begynde at se i øjnene.

Skal vi ikke først fokusere på vore egne politikeres dumheder og snakken udenom?

/BF

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

OECD: Kina overhaler USA om fire år  Empty Sv: OECD: Kina overhaler USA om fire år

Indlæg af Thomas Lør Nov 10, 2012 5:15 pm

[quote="BamsesFar"]
Gorrion skrev:http://epn.dk/okonomi2/global/article4903968.ece

"Det er et helt utroligt skift i den økonomiske styrkebalance, som vi kommer til at se i fremtiden," siger Asa Johansson, seniorøkonom hos OECD, til The Guardian.

Skal vi ikke først fokusere på vore egne politikeres dumheder og snakken udenom?

/BF
Ja, men hvem siger, at den absolut vil være til Kinas fordel?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34110
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

OECD: Kina overhaler USA om fire år  Empty Sv: OECD: Kina overhaler USA om fire år

Indlæg af Uffe Søn Nov 11, 2012 2:23 am

Der er ikke så meget at sige, USA har valgt en ræverød præsident der har bragt underskuddet op på 9% af BNP i 2012.

Nu har han så at sige "ryggen fri" til at gøre "det rigtige" da han ikke skal bekymre sig om at kaste sig ud i endnu en valgperiode.

Han vil forsøge at hæve skatterne. Det bliver interessant at følge.

Jeg tror muligvis det var mere produktivt at sænke statsmagtens forbrug.
Uffe
Uffe

Antal indlæg : 765
Join date : 27/01/12
Geografisk sted : Den tyske hede

Tilbage til toppen Go down

OECD: Kina overhaler USA om fire år  Empty Sv: OECD: Kina overhaler USA om fire år

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum