Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Tønder Bank

5 deltagere

Side 1 af 2 1, 2  Næste

Go down

Tønder Bank Empty Tønder Bank

Indlæg af Thomas Fre Nov 02, 2012 8:50 pm

avs....

Jeg har hele den sidste måned set nogle underlige sjatudlån fra Nationalbanken. Det må være Tønder Bank.

Nå så får Frösig lov til at ekspandere i egen baghave.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tønder Bank Empty Sv: Tønder Bank

Indlæg af Gorrion Fre Nov 02, 2012 9:40 pm

Tønder Banks aktionærer, og de mange kunder, der for nylig lod sig overbevise om at polstre banken ved at købe kapitalbeviser, må formentligt sande, at de har tabt deres penge.
http://epn.dk/import/Watches-Landbrugsavisen/watch/article4895533.ece

Lad være med at have lokale følelser overfor banker!
Lad være med at have følelser overfor banker i det hele taget!

Som udgangspunkt er det et kriminelt fortagende der mest af alt kan sammenlignes med mafia-virksomhed!
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tønder Bank Empty Kan man stole på bankernes regnskaber? (retorisk spørgsmål)

Indlæg af Affeman Fre Nov 02, 2012 10:41 pm

Jeg sidder og tænker, om man overhovedet kan bruge bankernes regnskaber til nogen som helst?

Thomas, jeg mener du du før har fremført, at det kan man ikke :-)

Baggrunden er TB's 1. halvårsregnskab fra 2012. Det findes på bankens hjemmeside:
http://alm.tb.dk/ref.aspx?id=3008

For lægmand som mig, (kunne) det jo egentligt se fornuftigt ud:
- Individuelt solvensbehov: 8%
- Daværende aktuelle solvens: 17,3%
- Likviditetsoverdækning: 184,5%
- Overskud før skat på 12,3 mio. kr.
- Egenkapital: 293 mio. kr.

Det hele falder selvfølgelig til jorden, hvis der burde være nedskrevet 200 mio. kr. på udlånene, frem for de 32,5 mio. kr., der er bogført i regnskabet :-)

Affeman

Antal indlæg : 26
Join date : 07/08/11

Tilbage til toppen Go down

Tønder Bank Empty Sv: Tønder Bank

Indlæg af Thomas Fre Nov 02, 2012 11:32 pm

Affeman skrev:Jeg sidder og tænker, om man overhovedet kan bruge bankernes regnskaber til nogen som helst?

Thomas, jeg mener du du før har fremført, at det kan man ikke :-)

Baggrunden er TB's 1. halvårsregnskab fra 2012. Det findes på bankens hjemmeside:
http://alm.tb.dk/ref.aspx?id=3008

For lægmand som mig, (kunne) det jo egentligt se fornuftigt ud:
- Individuelt solvensbehov: 8%
- Daværende aktuelle solvens: 17,3%
- Likviditetsoverdækning: 184,5%
- Overskud før skat på 12,3 mio. kr.
- Egenkapital: 293 mio. kr.

Det hele falder selvfølgelig til jorden, hvis der burde være nedskrevet 200 mio. kr. på udlånene, frem for de 32,5 mio. kr., der er bogført i regnskabet :-)
Ja......
mht. Basel III

Det fremskridt, der er sket er, at man fra ECB er kommet til samme resultat, som jeg (vi) er; nemlig at anvendelse af bankernes standarder for værdiansættelse af aktiver er uforenelig med tillid til finanssektoren - og dermed bankernes eksistens.
Objektive værdiforringelse - så som manglende betaling - er ikke anvendelig, fordi det forudsætter redelig forretningsførelse.

Det man har gjort med den lave rente (og afdragsfriheden) er ganske enkelt at fratage debitor forpligtigelser, hvorfor han ikke kan misligholde dem. Dermed ser alt jo fint ud.
Det gør, at man kan lade den fri fantasi råde, når man fastsætter aktiverne og navnlig sikkerheden bag dem.

Vi ser hvordan man konsekvent tilsidesætter bankerne og deres måde at opfatte verden og ikke mindst sig selv på. Et nationalt banktilsyn vil altid være suspekt, hvorfor det er en nødvendighed at lave et Europæisk banktilsyn.

Det har man jo egentlig godt vidst altid, at banker er fulde af løgn. Derfor må man flytte bevisbyrden fra myndighederne til bankerne.

Det, der sker nu er, at man bliver nød til at stole på bankerne og tilføre dem penge, for ellers bryder de sammen og trækker samfundet med sig.. Det går først galt, når likviditeten sætter grænsen (Tønder Bank har jo en udmærket likviditet) - det betyder for de store bankers vedkommende at staten må springe til og lave bankpakker mm.
Vi bliver ganske enkelt nød til at bygge et nyt bank/finanssystem op baseret på internationale standarder, hvor den konkrete udmøntning bliver de nationale banktilsyns opgave.
Det vil være ALT besværet med EU værd, alt bøvlet med EUR, hvis vi når til en fornuftig bankregulering, der IKKE afhænger af de nationale parlamenter og regeringer.

Der er også de teknologiske fremskridt, hvor offentlig retslige systemer som tinglysning mm. kan køres sammen med bankernes bogholderi - f.eks. på månedlig basis.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tønder Bank Empty Sv: Tønder Bank

Indlæg af Cirb Lør Nov 03, 2012 10:37 am

Thomas skrev:

Det fremskridt, der er sket er, at man fra ECB er kommet til samme resultat, som jeg (vi) er; nemlig at anvendelse af bankernes standarder for værdiansættelse af aktiver er uforenelig med tillid til finanssektoren - og dermed bankernes eksistens.
Objektive værdiforringelse - så som manglende betaling - er ikke anvendelig, fordi det forudsætter redelig forretningsførelse.

Det man har gjort med den lave rente (og afdragsfriheden) er ganske enkelt at fratage debitor forpligtigelser, hvorfor han ikke kan misligholde dem. Dermed ser alt jo fint ud.
Det gør, at man kan lade den fri fantasi råde, når man fastsætter aktiverne og navnlig sikkerheden bag dem.

Vi ser hvordan man konsekvent tilsidesætter bankerne og deres måde at opfatte verden og ikke mindst sig selv på. Et nationalt banktilsyn vil altid være suspekt, hvorfor det er en nødvendighed at lave et Europæisk banktilsyn.

Det har man jo egentlig godt vidst altid, at banker er fulde af løgn. Derfor må man flytte bevisbyrden fra myndighederne til bankerne.

Det, der sker nu er, at man bliver nød til at stole på bankerne og tilføre dem penge, for ellers bryder de sammen og trækker samfundet med sig.. Det går først galt, når likviditeten sætter grænsen (Tønder Bank har jo en udmærket likviditet) - det betyder for de store bankers vedkommende at staten må springe til og lave bankpakker mm.
Vi bliver ganske enkelt nød til at bygge et nyt bank/finanssystem op baseret på internationale standarder, hvor den konkrete udmøntning bliver de nationale banktilsyns opgave.
Det vil være ALT besværet med EU værd, alt bøvlet med EUR, hvis vi når til en fornuftig bankregulering, der IKKE afhænger af de nationale parlamenter og regeringer.

Der er også de teknologiske fremskridt, hvor offentlig retslige systemer som tinglysning mm. kan køres sammen med bankernes bogholderi - f.eks. på månedlig basis.

Klasse indlæg :-)

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Tønder Bank Empty Sv: Tønder Bank

Indlæg af Thomas Lør Nov 03, 2012 2:03 pm

Cirb skrev:

Klasse indlæg :-)

Mvh
Cirb

Tak skal Du have.

Vi står jo midt i et vadested, så afgørende som 1930'ernes krise. Den blev jo først overstået med 2. verdenskrig.
Det tror jeg så ikke sker denne gang, fordi Kina rent militært er for svagt; men det mente man jo også i midten af 1930'erne at både Japan og Tyskland var, så man skal på den baggrund ikke afvise noget.
Det opmuntrende er at den våbenteknologiske udvikling går i en anden retning. Den store produktivitetsudvikling sker i Vesten - det er fortrinsvis præcisionen, det drejer sig om - man er jo begyndt at smide bomber uden sprængstof fra 5 km højde. Det er betragtningen: Hvis du får 250 kg i hovedet med 500 km/t - så er din dag HELT ødelagt.

Det væsentlige problem i dag er jo IKKE realøkonomien - ikke i Europa. Vi ved jo godt, at der bliver bestilt for lidt og at pensionister af forskellig slags har uforholdsmæssigt gode vilkår. Det realøkonomiske problem består i, at vi ikke kender vores råvarepriser. Stål f.eks. er jo på vej til IKKE at være en råvare. Den væsentligste kilde til stål i Vesten er - skrot. Det skal kun indsamles og smeltes om. Man er simpelt hen holdt op med at give priser på skrotjern.
Vi kan også se, hvordan man klager over tyverier af kobberledninger. Det er jo fordi vi egentlig ikke ved, hvad prisen på kobber er: Der er gået så meget boble i råvarer, at prisen mister sin betydning.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tønder Bank Empty Rystet???

Indlæg af Thomas Lør Nov 03, 2012 4:26 pm

Hvad er det, de er rystet over?

At en bankdirektør begår svig?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tønder Bank Empty Sv: Tønder Bank

Indlæg af Cirb Lør Nov 03, 2012 5:00 pm

Thomas skrev:Hvad er det, de er rystet over?

At en bankdirektør begår svig?

Nej, snarere at det kan have konsekvenser....

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

Tønder Bank Empty Sv: Tønder Bank

Indlæg af Thomas Lør Nov 03, 2012 5:38 pm

Cirb skrev:
Thomas skrev:Hvad er det, de er rystet over?

At en bankdirektør begår svig?

Nej, snarere at det kan have konsekvenser....

Mvh
Cirb
Åh jo! Det er man bestemt ikke vant til.

Det mest suspekte i denne sag er Frösigs overtagelse - det må være fordi hun for alt i verden vil undgå at de kommer i Finansiel Stabilitet, hvor hver enkelt engagement vil blive gennemgået. Hun er nok bange for, at hendes engagementer og metoder underkastet en blot lille smule undersøgelse, hvor man interesserer sig for hvordan hun dog er nået frem til de pæææææne tal, der karakteriserer Sydbank som et "solidt institut".

Problemet er bare, at turen ikke er kommet til Sydbank endnu; man har andre jern i ilden.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tønder Bank Empty Frösig spiller verdensdame!

Indlæg af Thomas Lør Nov 03, 2012 9:01 pm

MAJet overrasket!

Pæne og solide bankfolk, der bestemt ikke snyder, lyver og svindler mere end vi gør!

"Tønder Bank er attraktiv for os, fordi der er en synergieffekt. Vi er i de samme byer mange steder, og vi kan slå filialer sammen. Vi kender området godt hernede, og vi tror, at vi kan fastholde Tønder Banks kunder," sagde Kran Frøsig

Det skulle ikke volde vanskeligheder! De er dybt insolvente og illikvide hele banden!

Nå så bliver det det lettere NÅR Sydbank skal have kniven! Gud, hvor jeg glæder mig til skrigeriet!

Vi SKAL have fyret alle!
Tænk, hvis der var en enkelt hæderlig i Tønder Bank, som nu får indblik i det svineri Sydbank går og laver.


Sidst rettet af Thomas Lør Nov 03, 2012 9:31 pm, rettet 1 gang
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tønder Bank Empty De ord

Indlæg af Thomas Lør Nov 03, 2012 9:28 pm


kommer han til at æde i sig igen!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tønder Bank Empty Sv: Tønder Bank

Indlæg af doctor Søn Nov 04, 2012 1:19 am

Det kan da ikke være boligmarkedet lokalt der har væltet banken, for i Tønder ligger m2 priserne på mellem 6-8.000 kr, og er ikke faldet synderligt siden finanskrisen.

http://www.boliga.dk/boligpriser/BoligpriserSearch.aspx?AreaSelection=26270&PropertyTypeSelection=0&DatatypeSelection=0

Hvad er det for nogle engagementer, der har været overvurderede?
Landbruget?



doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Tønder Bank Empty Sv: Tønder Bank

Indlæg af doctor Søn Nov 04, 2012 1:27 am

Men selvfølgelig husene kan jo være så billige, What a Face at kreditforeningerne slet ikke vil belåne dem.

https://oekonomidebatten.danskforum.net/t1300-realkredit-haever-usynlig-lanegraense

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Tønder Bank Empty Sv: Tønder Bank

Indlæg af Thomas Søn Nov 04, 2012 1:36 am

doctor skrev:Det kan da ikke være boligmarkedet lokalt der har væltet banken, for i Tønder ligger m2 priserne på mellem 6-8.000 kr, og er ikke faldet synderligt siden finanskrisen.

http://www.boliga.dk/boligpriser/BoligpriserSearch.aspx?AreaSelection=26270&PropertyTypeSelection=0&DatatypeSelection=0

Hvad er det for nogle engagementer, der har været overvurderede?
Landbruget?


Ja og landbrugets valuta swaps.

Planen er, at nu har Frösig overtaget nogle dejlige nedskrevne udlån. Dem kan hun så tilbageføre og bruge til at nedskrive nogle af egne udlån, f.eks. hvor hun hænger helt ude i tovene med valuta swaps - som det er helt rimeligt andre skal betale for - det er skam ikke underslæb, det er revurdering - vil hun mene (og hun er jo jurist)!

Du kan æde din gamle hat på, at det er det, der har været hendes plan hele tiden. Det er da derfor hun hængt som en grib i luften, når der var rygter om nødlidende bondekvaj - det være sig på Sjælland eller hvor det nu måtte være.

Problemet er bare (for hende), at jeg tror Finanstilsynet har lugtet lunten - Finansiel Stabilitet har! Når jeg har, Så har pensionist Kruse-Petersen også.

Du kan tro jeg har fulgt hendes afskyelige overbid gennem nogen tid.

Alle ved at landbrugsudlån er noget møg; men dem vil man ikke lade gå ned, så derfor skal de masseres tilbage igen til fantasiprisen og bruges til at gemme en gang endnu værre lort.

Hvorfor dælen tror DU, at hun har været så liderlig for at "vækste"???

Hvorfor tror Du egentlig, at Sydbank blev smidt ud af Schweiz ???
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tønder Bank Empty Sv: Tønder Bank

Indlæg af doctor Søn Nov 04, 2012 1:13 pm

Nu ved jeg ikke rigtig, hvordan man skal forstå den her reklame med parret fra Hellerupvillaen, der rider afsted (til Tønder?) på den hvide hest.

https://www.youtube.com/watch?v=IphtKRqx7NA&feature=related

Han ser godt nok misundelig ud ham der naboen, der er helt grå i hovedet af at betale for Hellerupvilla og udkantsdanmark.


doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Tønder Bank Empty Sv: Tønder Bank

Indlæg af Thomas Søn Nov 04, 2012 2:01 pm

doctor skrev:Nu ved jeg ikke rigtig, hvordan man skal forstå den her reklame med parret fra Hellerupvillaen, der rider afsted (til Tønder?) på den hvide hest.

https://www.youtube.com/watch?v=IphtKRqx7NA&feature=related

Han ser godt nok misundelig ud ham der naboen, der er helt grå i hovedet af at betale for Hellerupvilla og udkantsdanmark.

Fint nok - charme har aldrig været Sydbanks stærke: For megen jord i hovedet og lort i garagen....

Der kører flere spor samtidig:

1) Landbrugssporet, der er nødlidende; men ikke håbløst (undtagen for bankerne). Det er her Sydbank roder på møddingen - og jeg begynder at tro at Tønder Bank var noget man faldt over ved undersøgelsen af Sydbank. Jeg tror de har trillet bæer over til hinanden i én uendelighed.
Jeg tror Sydbank har nedskrevet nogle spekulanttab på nogle kunder og så lempet dem over på Tønder Bank, der så straks har opskrevet værdien af lånet. - OG omvendt.
Nu konsolideres disse kunder og rædslen kommer frem i lyset. Det var formentlig noget af den type, der skete med Bankia i Spanien (og evt. crossholding).

2) Byggesporet, hvor der skal ryddes op i spekulantselskaberne.

De to skal nok køre nogen, for her ER der standarder.

3) Realkreditsporet, der hovedsagligt drejer sig om redde, hvad reddes kan af fast forrentede annuiteter.

4) Demonteringen af hovedbankerne, hvor Frösig ville bruge de andre spor til selv at blive en hovedbank og immun overfor virkelighed.

5) Hive skattesviger filialer i udlandet hjem igen - og her har Frösig nok gemt nogle tab i Schweiz.

Nu er man ikke glad for nogen, der begynder at rode tingene sammen netop som man er ved at rede tråde ud. Derfor er Sydbank blevet viftet af i de andre sager; men her ER de allerede rodet sammen.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tønder Bank Empty Sv: Tønder Bank

Indlæg af doctor Søn Nov 04, 2012 3:38 pm

Der er 464 boliger til salg, hvoraf ca. 300 har ligget til salg mere end 180 dage.

http://www.boliga.dk/soeg/resultater?type=Villa,&byggetMin=&byggetMax=&q=&amt=&kom=550&fraPostnr=&tilPostnr=&iPostnr=&gade=&minEnergi=&maxEnergi=&min=&max=&minNet=&maxNet=&minKvmPris=&maxKvmPris=&minLiggetid=&maxLiggetid=&minRooms=&maxRooms=&minSize=&maxSize=&minGardenSize=&maxGardenSize=&minBasementSize=&maxBasementSize=&minEtage=&maxEtage=&page=15&sort=liggetid-d

De nye regler for nedskrivning:
http://finanswatch.dk/Finansnyt/Pengeinstitutter/article4781626.ece


* Finanstilsynet, der hører under Erhvervs- og Vækstministeriet og fører tilsyn med det finansielle marked, indførte i andet kvartal af 2012 en række skærpede regler for pengeinstitutters nedskrivninger.
* Reglerne betyder blandt andet, at udlån til nødlidende ejendomskunder skal nedskrives til ejendommens værdi. Så hvis en kunde ikke vurderes at have væsentlige muligheder for at betale af på et lån, skal banken nedskrive udlånet til sikkerhedens aktuelle værdi, hvilket vil sige det beløb, ejendommen kan forventes solgt til inden for et halvt år.

Jeg forstår godt, at det har skabt panik og rædsel i banksektoren.

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Tønder Bank Empty Sv: Tønder Bank

Indlæg af Thomas Søn Nov 04, 2012 4:07 pm

doctor skrev:Der er 464 boliger til salg, hvoraf ca. 300 har ligget til salg mere end 180 dage.

http://www.boliga.dk/soeg/resultater?type=Villa,&byggetMin=&byggetMax=&q=&amt=&kom=550&fraPostnr=&tilPostnr=&iPostnr=&gade=&minEnergi=&maxEnergi=&min=&max=&minNet=&maxNet=&minKvmPris=&maxKvmPris=&minLiggetid=&maxLiggetid=&minRooms=&maxRooms=&minSize=&maxSize=&minGardenSize=&maxGardenSize=&minBasementSize=&maxBasementSize=&minEtage=&maxEtage=&page=15&sort=liggetid-d

De nye regler for nedskrivning:
http://finanswatch.dk/Finansnyt/Pengeinstitutter/article4781626.ece


* Finanstilsynet, der hører under Erhvervs- og Vækstministeriet og fører tilsyn med det finansielle marked, indførte i andet kvartal af 2012 en række skærpede regler for pengeinstitutters nedskrivninger.
* Reglerne betyder blandt andet, at udlån til nødlidende ejendomskunder skal nedskrives til ejendommens værdi. Så hvis en kunde ikke vurderes at have væsentlige muligheder for at betale af på et lån, skal banken nedskrive udlånet til sikkerhedens aktuelle værdi, hvilket vil sige det beløb, ejendommen kan forventes solgt til inden for et halvt år.

Jeg forstår godt, at det har skabt panik og rædsel i banksektoren.

Og jo, jeg glemte det sjette spor:

6) Økse skattesvigere! Alt inddrages.

Men den anden panik er jo, at bankerne ved jo godt, at kreditforeningen IKKE byder over sit pant.
Det betyder jo også at yderlige panter godt ved hvad klokken er slået, hvorfor de ikke har noget motiv til IKKE at sende på tvang.
Så kan banken indenfor byde på det tilgodehavende.....
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tønder Bank Empty Sv: Tønder Bank

Indlæg af doctor Søn Nov 04, 2012 4:30 pm

Ægte subprime:

NINJA lån. »No Income, No Jobs and Assets«.

http://www.boligdebatten.dk/okonomi/1589-storste-okonomiske-krise-siden-anden-verdenskrig-version-5-0-a-20.html

doctor

Antal indlæg : 1673
Join date : 05/08/11

Tilbage til toppen Go down

Tønder Bank Empty Et gæt på hvad der er sket

Indlæg af Thomas Søn Nov 04, 2012 5:19 pm

Finanstilsynet har været i gang med Sydbank, formentlig for at se om Frösig havde fået røven med sig ud af Schweiz, hvorefter donnaen skulle spille smart ved at pege på naboen: Hvis De må svindle, hvorfor må jeg så ikke - bare en lille smule.

Så har Finanstilsynet måtte kikke Tønder Bank efter - udenfor turnus (så små skidesprællere kikker man ikke til hver dag) - og set - fy da føj - for SATAN!

Nu hænger Frøsig så på den!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tønder Bank Empty Sv: Tønder Bank

Indlæg af Gorrion Søn Nov 04, 2012 10:04 pm

doctor skrev:Ægte subprime:

NINJA lån. »No Income, No Jobs and Assets«.

http://www.boligdebatten.dk/okonomi/1589-storste-okonomiske-krise-siden-anden-verdenskrig-version-5-0-a-20.html

Ja her sidder vi så på dørtrinet til 2013.....
Dejligt gensyn med en næsten 4 år gammel debat/tråd Wink
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tønder Bank Empty Det ender i retten.

Indlæg af Thomas Man Nov 05, 2012 1:12 am

Nogen lyver beviseligt lodret!

De penge som har været ude at svømme - flere milliarder i pengepolitiske udlån - ligger langt, langt over hvad Tønder Bank kan forårsage - selv i værste tilfælde: Der foregår noget ANDET og langt værre. Det er også flere ting på én gang.

Alene det at Sydbank er rodet ind i det tyder på ren kagemand. Valutaswaps, Schweiziske afdelinger, massive landbrugstab......
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tønder Bank Empty Sv: Tønder Bank

Indlæg af Gorrion Man Nov 05, 2012 1:33 pm

Thomas skrev:Nogen lyver beviseligt lodret!

De penge som har været ude at svømme - flere milliarder i pengepolitiske udlån - ligger langt, langt over hvad Tønder Bank kan forårsage - selv i værste tilfælde: Der foregår noget ANDET og langt værre. Det er også flere ting på én gang.

Alene det at Sydbank er rodet ind i det tyder på ren kagemand. Valutaswaps, Schweiziske afdelinger, massive landbrugstab......

Jeg er enig med dig Thomas.....den er rav ruskende gal...
Jeg tror dog desværre at dem der bør/skal vide hvor galt det står til...ikke er klar over at det er bundløst hul af råddenskab.
Og de står kun med en lille håndholdt vandpistol til at spule møget væk med.

Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tønder Bank Empty Sv: Tønder Bank

Indlæg af Thomas Man Nov 05, 2012 3:11 pm

Gorrion skrev:
Thomas skrev:Nogen lyver beviseligt lodret!

De penge som har været ude at svømme - flere milliarder i pengepolitiske udlån - ligger langt, langt over hvad Tønder Bank kan forårsage - selv i værste tilfælde: Der foregår noget ANDET og langt værre. Det er også flere ting på én gang.

Alene det at Sydbank er rodet ind i det tyder på ren kagemand. Valutaswaps, Schweiziske afdelinger, massive landbrugstab......

Jeg er enig med dig Thomas.....den er rav ruskende gal...
Jeg tror dog desværre at dem der bør/skal vide hvor galt det står til...ikke er klar over at det er bundløst hul af råddenskab.
Og de står kun med en lille håndholdt vandpistol til at spule møget væk med.

Jo, Du kan bande på, at de er klar over det!

Man er formentlig ved at restrukturere landbruget, så man kan få gavn af de højere fødevarepriser. Derfor kikker man på landbrugslånene for at se, hvad der skal til!

I den forbindelse må man nødvendigvis kikke på Sydbank (jo, jeg kan forsikre Dig: Spar Lolland har OGSÅ været nævnt).
Man kan ikke lade landbruget gå ned, fordi nu kommer der bedre priser, bedre eksport og flere jobs på slagterierne - så nytter det ikke noget at smide folk ud af gården: Man kan ikke skaffe kvalificeret arbejdskraft til afløsning!

Der er så formentlig sket det, at lille næsvise Frösig er kommet med en spids bemærkning under gennemgangen af sørgelighederne i Sydbank - en bemærkning om, at så skulle han bare se Tønder Bank.

Øhhh, hvornår har vi liiiiige kikket dem efter?????? Se så at komme derhen - og det skal gerne gå lidt villigt!

Historien er formentlig at det er SYDBANK, der er på røven. At pølsemanden momssvindler er uheldigt; men det i sig selv vælter næppe Steff-Houlberg.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tønder Bank Empty Hvad er Frösig blevet taget i?

Indlæg af Thomas Man Nov 05, 2012 6:21 pm

Men sagen kunne bruge en journalist til at undersøge:

1) Der har ultimo mar, jun og nu medio okt. 2013 været nogle uforklarede og uforklarlige pengepolitiske udlån af en uges varighed på (lidt forskelligt) 3-5 mia.
Beløbet alene (Tønder Bank havde en balance på 2 mia.) udelukker Tønder Bank, hvilket Finanstilsynets reaktion også påpeger.

Der MÅ altså være mindst én bank i betydelige vanskeligheder! Hvilken?

2) Beløbet peger på en bank med en balance på 1/10-1/20 af Danske Banks - de plejer at platte Onkel Nils for 20-40 mia., når de ikke kan betale deres regninger.
I den kategori er der 3 Jyske Bank, Nykredit Bank og Sydbank. Hvilken er det?
Jyske Bank har været udsat for betydelig opmærksomhed, Nykredit er på grund af sit rådne flexudlån altid stærkt under mistanke. Men udelukker noget Sydbank?

3) Hvor har Finanstilsynet erfaret rygterne, der giver anledning til en nærmere undersøgelse af Tønder Bank? F.eks. at slå dem op i telefonbogen?
Ét er sikkert - det kommer IKKE fra Finanstilsynets egne rækker.
Hvem vil vide noget om Tønder Bank? Jeg gjorde godt nok ikke! Det må være nogen, der er i nærheden af Tønder, hvor der kan være kundemæssige berøringsflader.
Den mest sandsynlige kandidat er Sydbank.

4) Hvorfor overtager den "meget overraskede" Frösig rimelig ubeset aktiver og passiver?
Jeg gjorde det ikke! Hvorfra véd hun, at tabet af egenkapitalen er tilstrækkelig til at dække tabene i en bog som er malet i børnehaven?
Hvorfor skulle Sydbank hæfte for yderligere tab - udover egenkapitalen?

5) Hvorfor føler Frösig sig foranlediget til eventuelle "spidse" bemærkninger? Hvad er anledningen?
Er den egentlige historie ikke, at Sydbank er under så skærpet tilsyn, at hun har syntes det relevant at påpege "skæven i broders øje"?
Er Sydbank løbet tør for udenomssnak, når man forsøger at henlede myndighedernes interesse på noget meget mere interessant?

6) Hvori består Sydbanks problemer?
De er blevet smidt ud af Schweiz og har masser af landbrugsudlån. Muligvis er disse årsagen til tilsynet, fordi man er i færd med at se, hvad man kan redde af landbruget.
Har Sydbank "parkeret" fallenter i Tønder Bank?
Hvilke nedskrivninger er det Sydbank IKKE har foretaget?
Kommer Sydbank i det hele taget til at lave regnskab 2012? Hvorfor udlånes milliarder 2. uge i november? Er det til Sydbank?

7) Hvorfor er Sydbank overhovedet interesseret i Tønder Bank?
Skal Tønder Banks nu nedskrevne debitorer bruges til at "fortynde" Sydbanks inficerede udlånsbog?
Hvorfra ved vi, at Tønder Banks nedskrivninger ikke skal overføres til tab i Sydbank?

Unægtelig lidt mere interessant end en provinsplattenslager overfor!
Men sagen kunne bruge en journalist til at undersøge:

1) Der har ultimo mar, jun og nu medio okt. 2013 været nogle uforklarede og uforklarlige pengepolitiske udlån af en uges varighed på (lidt forskelligt) 3-5 mia.
Beløbet alene (Tønder Bank havde en balance på 2 mia.) udelukker Tønder Bank, hvilket Finanstilsynets reaktion også påpeger.

Der MÅ altså være mindst én bank i betydelige vanskeligheder! Hvilken?

2) Beløbet peger på en bank med en balance på 1/10-1/20 af Danske Banks - de plejer at platte Onkel Nils for 20-40 mia., når de ikke kan betale deres regninger.
I den kategori er der 3 Jyske Bank, Nykredit Bank og Sydbank. Hvilken er det?
Jyske Bank har været udsat for betydelig opmærksomhed, Nykredit er på grund af sit rådne flexudlån altid stærkt under mistanke. Men udelukker noget Sydbank?

3) Hvor har Finanstilsynet erfaret rygterne, der giver anledning til en nærmere undersøgelse af Tønder Bank? F.eks. at slå dem op i telefonbogen?
Ét er sikkert - det kommer IKKE fra Finanstilsynets egne rækker.
Hvem vil vide noget om Tønder Bank? Jeg gjorde godt nok ikke! Det må være nogen, der er i nærheden af Tønder, hvor der kan være kundemæssige berøringsflader.
Den mest sandsynlige kandidat er Sydbank.

4) Hvorfor overtager den "meget overraskede" Frösig rimelig ubeset aktiver og passiver?
Jeg gjorde det ikke! Hvorfra véd hun, at tabet af egenkapitalen er tilstrækkelig til at dække tabene i en bog som er malet i børnehaven?
Hvorfor skulle Sydbank hæfte for yderligere tab - udover egenkapitalen?

5) Hvorfor føler Frösig sig foranlediget til eventuelle "spidse" bemærkninger? Hvad er anledningen?
Er den egentlige historie ikke, at Sydbank er under så skærpet tilsyn, at hun har syntes det relevant at påpege "skæven i broders øje"?
Er Sydbank løbet tør for udenomssnak, når man forsøger at henlede myndighedernes interesse på noget meget mere interessant?

6) Hvori består Sydbanks problemer?
De er blevet smidt ud af Schweiz og har masser af landbrugsudlån. Muligvis er disse årsagen til tilsynet, fordi man er i færd med at se, hvad man kan redde af landbruget.
Har Sydbank "parkeret" fallenter i Tønder Bank?
Hvilke nedskrivninger er det Sydbank IKKE har foretaget?
Kommer Sydbank i det hele taget til at lave regnskab 2012? Hvorfor udlånes milliarder 2. uge i november? Er det til Sydbank?

7) Hvorfor er Sydbank overhovedet interesseret i Tønder Bank?
Skal Tønder Banks nu nedskrevne debitorer bruges til at "fortynde" Sydbanks inficerede udlånsbog?
Hvorfra ved vi, at Tønder Banks nedskrivninger ikke skal overføres til tab i Sydbank?

Unægtelig lidt mere interessant end en provinsplattenslager overfor!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34055
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

Tønder Bank Empty Sv: Tønder Bank

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 1 af 2 1, 2  Næste

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum