Økonomidebatten.dk
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

SAS-spareplan: Gå 25 procent ned i løn

+4
Jomsviking
Thomas
peter777
Gorrion
8 deltagere

Side 1 af 2 1, 2  Næste

Go down

SAS-spareplan: Gå 25 procent ned i løn Empty SAS-spareplan: Gå 25 procent ned i løn

Indlæg af Gorrion Fre Okt 26, 2012 4:21 am

http://www.business.dk/transport/sas-spareplan-gaa-25-procent-ned-i-loen

Tja, løndeflation er da bestemt med til at øge konkurancen.....
Spørgsmålet er om resten af samfundet vil være med.....
1/4 ned på momsen
1/4 ned på skatten
1/4 ned på forskellige afgifter
1/4 ned i boligpriser
Vil realkreditten nedskrive folks gæld med 1/4....og vil bankerne ?
1/4 ned med en hel masse ting som er med til at øge danmarks konkurance evne.....
For det kan altså ikke kun være lønmodtagerne der skal stå for skud, både med afskaffelse af efterløn, modregning i pensioner, højere pensions alder, øget effektivitet på arbejdet med færre hænder, kraftigt forringet sikkerhedsnet ved arbejdsløshed......osv osv.
Hvad med at politikere/ministre gik 25% ned i løn, og fik en pension som alle andre?.
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

SAS-spareplan: Gå 25 procent ned i løn Empty Sv: SAS-spareplan: Gå 25 procent ned i løn

Indlæg af peter777 Fre Okt 26, 2012 4:29 am

Det der kommer til at gøre ondt er forpligtelserne. For samfundet har også forpligtet sig på fx pensioner af en vis størrelse. Hvis man nedskriver boliggælden, skal man vel også nedskrive de bagvedliggende tilgodehavender som fx pensioner. Vil folk være med til det?

Og man kan også læse ud af artiklen, at SAS' egentlige problem er størrelsen af de pensioner de har forpligtet sig til.

Ja, en cæsarisk løsning bliver mere og mere nødvendig. Men vi kender jo alle historien: Cæsar betalte med sit liv.
peter777
peter777

Antal indlæg : 822
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Østerbro

Tilbage til toppen Go down

SAS-spareplan: Gå 25 procent ned i løn Empty Sv: SAS-spareplan: Gå 25 procent ned i løn

Indlæg af Thomas Fre Okt 26, 2012 10:53 am

peter777 skrev:Det der kommer til at gøre ondt er forpligtelserne. For samfundet har også forpligtet sig på fx pensioner af en vis størrelse. Hvis man nedskriver boliggælden, skal man vel også nedskrive de bagvedliggende tilgodehavender som fx pensioner. Vil folk være med til det?

Og man kan også læse ud af artiklen, at SAS' egentlige problem er størrelsen af de pensioner de har forpligtet sig til.

Ja, en cæsarisk løsning bliver mere og mere nødvendig. Men vi kender jo alle historien: Cæsar betalte med sit liv.
Lige præcis.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

SAS-spareplan: Gå 25 procent ned i løn Empty Sv: SAS-spareplan: Gå 25 procent ned i løn

Indlæg af Jomsviking Fre Okt 26, 2012 5:26 pm

Et mere obskurt Cæsar citat:

Jeg elsker forræderi, men hader en foræder

_________________
Førhen havde kirken det største hus i byen, nu har banken det største hus i byen.
Jomsviking
Jomsviking

Antal indlæg : 1771
Join date : 27/12/11

Tilbage til toppen Go down

SAS-spareplan: Gå 25 procent ned i løn Empty Sv: SAS-spareplan: Gå 25 procent ned i løn

Indlæg af Thomas Fre Okt 26, 2012 7:13 pm

Jomsviking skrev:Et mere obskurt Cæsar citat:

Jeg elsker forræderi, men hader en foræder
Nu er de fleste i SAS nok ude over den første ungdom, så det kan de godt klare.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

SAS-spareplan: Gå 25 procent ned i løn Empty Sv: SAS-spareplan: Gå 25 procent ned i løn

Indlæg af Gæst Lør Okt 27, 2012 8:02 pm

Gorrion skrev:http://www.business.dk/transport/sas-spareplan-gaa-25-procent-ned-i-loen

Tja, løndeflation er da bestemt med til at øge konkurancen.....
Spørgsmålet er om resten af samfundet vil være med.....
1/4 ned på momsen
1/4 ned på skatten
1/4 ned på forskellige afgifter
1/4 ned i boligpriser
Vil realkreditten nedskrive folks gæld med 1/4....og vil bankerne ?
1/4 ned med en hel masse ting som er med til at øge danmarks konkurance evne.....
For det kan altså ikke kun være lønmodtagerne der skal stå for skud, både med afskaffelse af efterløn, modregning i pensioner, højere pensions alder, øget effektivitet på arbejdet med færre hænder, kraftigt forringet sikkerhedsnet ved arbejdsløshed......osv osv.
Hvad med at politikere/ministre gik 25% ned i løn, og fik en pension som alle andre?.

SAS-personale er og har vist helt uden sammenligning været vildt overbetalt i årevis. De skal bare ned på normalt lønniveau nu.

Det gælder i øvrigt alle i Kbh.'s lufthavne. Jeg var for en del år siden lidt bag kulisserne derude og jeg må nok sige, at jeg aldrig har oplevet folk med så lille udd. og så lille ansvar med så gode løn- og arbejdsforhold.

Hvordan situationen kunne opstå, ved jeg ikke. Men formodentligt har indtægterne været så store, at arbejdsgiverne simpelthen ikke har gidet konflikter med udgangspunkt i ønsker om de mere "almindelige" forhold på arbejdsmarkedet.

/BF


Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

SAS-spareplan: Gå 25 procent ned i løn Empty Sv: SAS-spareplan: Gå 25 procent ned i løn

Indlæg af Thomas Lør Okt 27, 2012 9:17 pm

BamsesFar skrev:
Gorrion skrev:http://www.business.dk/transport/sas-spareplan-gaa-25-procent-ned-i-loen

Tja, løndeflation er da bestemt med til at øge konkurancen.....
Spørgsmålet er om resten af samfundet vil være med.....
1/4 ned på momsen
1/4 ned på skatten
1/4 ned på forskellige afgifter
1/4 ned i boligpriser
Vil realkreditten nedskrive folks gæld med 1/4....og vil bankerne ?
1/4 ned med en hel masse ting som er med til at øge danmarks konkurance evne.....
For det kan altså ikke kun være lønmodtagerne der skal stå for skud, både med afskaffelse af efterløn, modregning i pensioner, højere pensions alder, øget effektivitet på arbejdet med færre hænder, kraftigt forringet sikkerhedsnet ved arbejdsløshed......osv osv.
Hvad med at politikere/ministre gik 25% ned i løn, og fik en pension som alle andre?.

SAS-personale er og har vist helt uden sammenligning været vildt overbetalt i årevis. De skal bare ned på normalt lønniveau nu.

Det gælder i øvrigt alle i Kbh.'s lufthavne. Jeg var for en del år siden lidt bag kulisserne derude og jeg må nok sige, at jeg aldrig har oplevet folk med så lille udd. og så lille ansvar med så gode løn- og arbejdsforhold.

Hvordan situationen kunne opstå, ved jeg ikke. Men formodentligt har indtægterne været så store, at arbejdsgiverne simpelthen ikke har gidet konflikter med udgangspunkt i ønsker om de mere "almindelige" forhold på arbejdsmarkedet.

/BF

Givet! Sådan er det altid indenfor transport - specielt persontransport. Man kunne også have nævnt lokofører i DSB.
Strejker indenfor området har det med at give øjeblikkelig kaos.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

SAS-spareplan: Gå 25 procent ned i løn Empty Ååh, hvilken herlig krise :-)

Indlæg af Cirb Søn Okt 28, 2012 10:02 am

Thomas skrev:
Givet! Sådan er det altid indenfor transport - specielt persontransport. Man kunne også have nævnt lokofører i DSB.
Strejker indenfor området har det med at give øjeblikkelig kaos.

Jamen, er det ikke bare en fantastisk krise :-)

Pædagoger og folkeskolelærere er holdt op med at strejke og surmule over ikke at have et aflønnings niveau, som Mærsk direktionen. Sygeplejerske manglen er smeltet væk som en snebold på en varm sommerdag. Mæglere og bankansatte fyres og omskoles til noget knapt så samfundsskadeligt. Nødvendige rationaliseringer i offentlig struktur og overførselsindkomster, der ellers så umulige ud, er gennemført med brede politiske flertal med rekordfart. Sydeuropas kleptokrater sættes fra magten og bag tremmer. Claus Hjorth er forsvundet fra min Tv skærm og DF er sat uden for politisk indflydelse og jeg kunne blive ved :-D

Hvis det her er en krise og nullerne var opturen tager jeg krisen til enhver tid.

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

SAS-spareplan: Gå 25 procent ned i løn Empty Sv: SAS-spareplan: Gå 25 procent ned i løn

Indlæg af Plyds Søn Okt 28, 2012 12:07 pm

Enig Cirb - dog mangler vi at se een ting: At ledelserne også reducerer deres lønninger, pensioner, gyldne håndtryk osv., og dermed går forrest og viser vejen.
Man kan ikke respektere en ledelse, der vil have medarbejderne til at gå 25% ned i løn, hvis ikke de også selv gør det. Det gælder såvel virksomhedsledere som politiske ledere.

Men DET kommer så ikke til at ske. Grådigheden blandt vores ledere er afskyeligt stor.
Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Join date : 13/12/11
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Tilbage til toppen Go down

SAS-spareplan: Gå 25 procent ned i løn Empty Sv: SAS-spareplan: Gå 25 procent ned i løn

Indlæg af Thomas Søn Okt 28, 2012 1:50 pm

Cirb skrev:
Thomas skrev:
Givet! Sådan er det altid indenfor transport - specielt persontransport. Man kunne også have nævnt lokofører i DSB.
Strejker indenfor området har det med at give øjeblikkelig kaos.

Jamen, er det ikke bare en fantastisk krise :-)

Pædagoger og folkeskolelærere er holdt op med at strejke og surmule over ikke at have et aflønnings niveau, som Mærsk direktionen. Sygeplejerske manglen er smeltet væk som en snebold på en varm sommerdag. Mæglere og bankansatte fyres og omskoles til noget knapt så samfundsskadeligt. Nødvendige rationaliseringer i offentlig struktur og overførselsindkomster, der ellers så umulige ud, er gennemført med brede politiske flertal med rekordfart. Sydeuropas kleptokrater sættes fra magten og bag tremmer. Claus Hjorth er forsvundet fra min Tv skærm og DF er sat uden for politisk indflydelse og jeg kunne blive ved :-D

Hvis det her er en krise og nullerne var opturen tager jeg krisen til enhver tid.

Mvh
Cirb
Ja denne krise har nok ramt dem hårdest, der profiterede mest af opgangen - det er jo ikke så dårligt.

Den med direktørerne - jeg er ikke så sikker - der er mange der er blevet skiftet ud - og efter at bøgerne er kikket igennem, så har fundet ud af at "håndtrykket" var lidt rigeligt.
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

SAS-spareplan: Gå 25 procent ned i løn Empty Sv: SAS-spareplan: Gå 25 procent ned i løn

Indlæg af Cirb Søn Okt 28, 2012 1:57 pm


Det er vist ikke sket nogensinde at magthavere frivilligt har afgivet magt og privilegier (de gamle romere, påstår at have et et enkelt dokumenteret eksempel, at jeg tillader mig at tvivle). Men endnu en side gevinst ved en god krise er, at der ryddes op i de priviligeredes rækker...

Firmaer med uhensigtsmæssigt lukrative aflønningsstrukturer (som feks SAS) udkonkureres af firmaer med mere konkurrence orienterede strukturer og det er vist ikke givet, at der står nye klar til at overtage arbejdsløse gulddrenge :-)

Det store problem her er naturligvis finanssektoren, hvor du og jeg har været tvunget til at holde hånden under. Men oprydningen er begyndt :-)

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

SAS-spareplan: Gå 25 procent ned i løn Empty Sv: SAS-spareplan: Gå 25 procent ned i løn

Indlæg af Gæst Søn Okt 28, 2012 2:33 pm

Cirb skrev:Det er vist ikke sket nogensinde at magthavere frivilligt har afgivet magt og privilegier (de gamle romere, påstår at have et et enkelt dokumenteret eksempel, at jeg tillader mig at tvivle). Men endnu en side gevinst ved en god krise er, at der ryddes op i de priviligeredes rækker...

Desværre er det også lykkedes det off. at pervertere sådanne "oprydninger".

Der ansættes den ene konsulent / kontrollant efter den anden til at holde øje med slaverne i bunden af systemet - dvs. slaverne fra og med skolelærere og nedefter. Jo mere der skal effektiviseres jo mere smart bull shit fyrer disse kontrollanter af. F.eks. er heldagsskoler kombineret med niveaudelt undervisning vist ikke specielt forenelig med massive fyringer af lærere eller pædagoger. Ikke des mindre trækkes de udmeldte ambitioner (som i forvejen var urealistiske) ikke tilbage ifm. fyringerne pig

Kun det off. og konsulenter / kontrollanter kan lave omelet uden af indkøbe æg.

/BF


Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

SAS-spareplan: Gå 25 procent ned i løn Empty Sv: SAS-spareplan: Gå 25 procent ned i løn

Indlæg af Cirb Søn Okt 28, 2012 3:42 pm

BamsesFar skrev:
Cirb skrev:Det er vist ikke sket nogensinde at magthavere frivilligt har afgivet magt og privilegier (de gamle romere, påstår at have et et enkelt dokumenteret eksempel, at jeg tillader mig at tvivle). Men endnu en side gevinst ved en god krise er, at der ryddes op i de priviligeredes rækker...

Desværre er det også lykkedes det off. at pervertere sådanne "oprydninger".

Der ansættes den ene konsulent / kontrollant efter den anden til at holde øje med slaverne i bunden af systemet - dvs. slaverne fra og med skolelærere og nedefter. Jo mere der skal effektiviseres jo mere smart bull shit fyrer disse kontrollanter af. F.eks. er heldagsskoler kombineret med niveaudelt undervisning vist ikke specielt forenelig med massive fyringer af lærere eller pædagoger. Ikke des mindre trækkes de udmeldte ambitioner (som i forvejen var urealistiske) ikke tilbage ifm. fyringerne pig

Kun det off. og konsulenter / kontrollanter kan lave omelet uden af indkøbe æg.

/BF

Pervetere og perverteret...
Sådan set fuldstændig enig i dine eksempler, men det forekommer mig stadig at de offentlige systemer på mange måder håndterer det væsentligt bedre idag end tidligere tiders magthavere og og bedre end en stor del af de private.

Udfordringen i det offentlige system er at den øverste ledelse på godt og ondt er folkevalgt. Så hvis du er rigtig utilfreds og leder efter nogle at skælde ud på, så find et spejl ;-)

Når det så er sagt, så har krisen også begrænset kleptokraternes mulighed for stemmekøb. Endnu en gevinst :-)

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

SAS-spareplan: Gå 25 procent ned i løn Empty Sv: SAS-spareplan: Gå 25 procent ned i løn

Indlæg af Gæst Søn Okt 28, 2012 4:40 pm

Cirb skrev:
BamsesFar skrev:
Cirb skrev:Det er vist ikke sket nogensinde at magthavere frivilligt har afgivet magt og privilegier (de gamle romere, påstår at have et et enkelt dokumenteret eksempel, at jeg tillader mig at tvivle). Men endnu en side gevinst ved en god krise er, at der ryddes op i de priviligeredes rækker...

Desværre er det også lykkedes det off. at pervertere sådanne "oprydninger".

Der ansættes den ene konsulent / kontrollant efter den anden til at holde øje med slaverne i bunden af systemet - dvs. slaverne fra og med skolelærere og nedefter. Jo mere der skal effektiviseres jo mere smart bull shit fyrer disse kontrollanter af. F.eks. er heldagsskoler kombineret med niveaudelt undervisning vist ikke specielt forenelig med massive fyringer af lærere eller pædagoger. Ikke des mindre trækkes de udmeldte ambitioner (som i forvejen var urealistiske) ikke tilbage ifm. fyringerne pig

Kun det off. og konsulenter / kontrollanter kan lave omelet uden af indkøbe æg.

/BF

Pervetere og perverteret...
Sådan set fuldstændig enig i dine eksempler, men det forekommer mig stadig at de offentlige systemer på mange måder håndterer det væsentligt bedre idag end tidligere tiders magthavere og og bedre end en stor del af de private.

Udfordringen i det offentlige system er at den øverste ledelse på godt og ondt er folkevalgt. Så hvis du er rigtig utilfreds og leder efter nogle at skælde ud på, så find et spejl ;-)

Når det så er sagt, så har krisen også begrænset kleptokraternes mulighed for stemmekøb. Endnu en gevinst :-)

Mvh
Cirb

Problemet er ganske enkelt: Rather to seem that to be".

Dvs. man sætter ikke bare orkesteret til at spille på den synkende Titanic. Man placerer også en række stand up komikere på scenen.

Jeg har det helt fint med at kvalitet for pengene i det offentlige. Også gerne professionalisering + decentralisering af beslutninger mht. til de få topkvalificerede "overlevende".

Hellere lille og smart end stor og ineffektiv.

/BF

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

SAS-spareplan: Gå 25 procent ned i løn Empty Sv: SAS-spareplan: Gå 25 procent ned i løn

Indlæg af Cirb Søn Okt 28, 2012 5:11 pm

Ja, det er som jeg skrev.

Ledelsen er folkevalgt og som alle andre priviligerede magthavere vil den gerne beholde sin favorable position (og helst have en bedre). Det nytter således ikke meget, set fra dens synspunkt, at den har reddet verdenen tre gange hvis ikke de stemme berettigede har forstået det.
Fordelen ved isbjerge er at de begrænser nytteværdien af pr og spin. Folk vil have redningsbåde og styring, ikke jokes og kammermusik.

Mvh
Cirb

_________________
Sapere Aude
Cirb
Cirb

Antal indlæg : 2353
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Aarhus

Tilbage til toppen Go down

SAS-spareplan: Gå 25 procent ned i løn Empty Sv: SAS-spareplan: Gå 25 procent ned i løn

Indlæg af Gæst Søn Okt 28, 2012 6:25 pm

Cirb skrev:Ja, det er som jeg skrev.

Ledelsen er folkevalgt og som alle andre priviligerede magthavere vil den gerne beholde sin favorable position (og helst have en bedre). Det nytter således ikke meget, set fra dens synspunkt, at den har reddet verdenen tre gange hvis ikke de stemme berettigede har forstået det.
Fordelen ved isbjerge er at de begrænser nytteværdien af pr og spin. Folk vil have redningsbåde og styring, ikke jokes og kammermusik.

Mvh
Cirb

Wink

/BF the pig

Gæst
Gæst


Tilbage til toppen Go down

SAS-spareplan: Gå 25 procent ned i løn Empty Sv: SAS-spareplan: Gå 25 procent ned i løn

Indlæg af Gorrion Man Nov 12, 2012 2:47 pm

Tja, nu skal personalet gå yderligere 15% ned i løn.....
Lader til der efterhånden er MEGET langt til de lønninger vi så i en anden tråd, som skulle bilde os ind at gennemsnitslønningen i danmark er lidt over 31.000 kroner.....
Startlønnen i MANGE af SAS stillinger kommer vel til at ligge i underkanten af 18.000 kroner, hvis de altså overlever.
Det er enda et godt stykke fra de måneds lønninger jeg ser som genemsnitslige i Danmark (24.166kr)

Man må håbe at deres lån (personale) også bliver nedskrevet med små 30%.
Gorrion
Gorrion

Antal indlæg : 1449
Join date : 24/10/08

Tilbage til toppen Go down

SAS-spareplan: Gå 25 procent ned i løn Empty Sv: SAS-spareplan: Gå 25 procent ned i løn

Indlæg af Thomas Man Nov 12, 2012 2:57 pm

Gorrion skrev:Tja, nu skal personalet gå yderligere 15% ned i løn.....
Lader til der efterhånden er MEGET langt til de lønninger vi så i en anden tråd, som skulle bilde os ind at gennemsnitslønningen i danmark er lidt over 31.000 kroner.....
Startlønnen i MANGE af SAS stillinger kommer vel til at ligge i underkanten af 18.000 kroner, hvis de altså overlever.
Det er enda et godt stykke fra de måneds lønninger jeg ser som genemsnitslige i Danmark (24.166kr)

Man må håbe at deres lån (personale) også bliver nedskrevet med små 30%.
Startløn? Hvilken start?
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

SAS-spareplan: Gå 25 procent ned i løn Empty Sv: SAS-spareplan: Gå 25 procent ned i løn

Indlæg af oledebat Man Nov 12, 2012 8:29 pm

Cirb skrev: Claus Hjorth er forsvundet fra min Tv skærm .....
Mvh
Cirb

Han dukkede nu op på min (DR1), live fra knaldhytten med strandkig i Humlebæk, slendrende med sin lille gravhund, proklamerende-- suprice-suprice--løn-stilstand de næste 8 år og naturligtvis skattelettelser til erhverv og top, --efterfulgt af et klip fra en funkisvilla, på frederiksberg i ambassadekvarteret, hvor en Cepos mand, der ligner noget taget direkte ud fra tegneserien "MAD" ,-havde så meget "hard-on på" over forslagets fortrinlighed! ,-at det var lige før han havde hevet sjoveren frem Shocked
Men du har ret: Det er heldigvis blevet en sjælden foreteelse cheers
/OC
oledebat
oledebat

Antal indlæg : 89
Join date : 25/10/08

Tilbage til toppen Go down

SAS-spareplan: Gå 25 procent ned i løn Empty Sv: SAS-spareplan: Gå 25 procent ned i løn

Indlæg af Thomas Tirs Nov 13, 2012 12:27 am

Gorrion skrev:http://www.business.dk/transport/sas-spareplan-gaa-25-procent-ned-i-loen

Tja, løndeflation er da bestemt med til at øge konkurancen.....
Spørgsmålet er om resten af samfundet vil være med.....
1/4 ned på momsen
1/4 ned på skatten
1/4 ned på forskellige afgifter
1/4 ned i boligpriser
Vil realkreditten nedskrive folks gæld med 1/4....og vil bankerne ?
1/4 ned med en hel masse ting som er med til at øge danmarks konkurance evne.....
For det kan altså ikke kun være lønmodtagerne der skal stå for skud, både med afskaffelse af efterløn, modregning i pensioner, højere pensions alder, øget effektivitet på arbejdet med færre hænder, kraftigt forringet sikkerhedsnet ved arbejdsløshed......osv osv.
Hvad med at politikere/ministre gik 25% ned i løn, og fik en pension som alle andre?.
Nej, det er lige dér den ligger!
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

SAS-spareplan: Gå 25 procent ned i løn Empty Sv: SAS-spareplan: Gå 25 procent ned i løn

Indlæg af Thomas Tirs Nov 13, 2012 12:29 am

oledebat skrev:
Cirb skrev: Claus Hjorth er forsvundet fra min Tv skærm .....
Mvh
Cirb

Han dukkede nu op på min (DR1), live fra knaldhytten med strandkig i Humlebæk, slendrende med sin lille gravhund, proklamerende-- suprice-suprice--løn-stilstand de næste 8 år og naturligtvis skattelettelser til erhverv og top, --efterfulgt af et klip fra en funkisvilla, på frederiksberg i ambassadekvarteret, hvor en Cepos mand, der ligner noget taget direkte ud fra tegneserien "MAD" ,-havde så meget "hard-on på" over forslagets fortrinlighed! ,-at det var lige før han havde hevet sjoveren frem Shocked
Men du har ret: Det er heldigvis blevet en sjælden foreteelse cheers
/OC

Det kommer ikke til at ske........
Thomas
Thomas

Antal indlæg : 34064
Join date : 27/10/08

Tilbage til toppen Go down

SAS-spareplan: Gå 25 procent ned i løn Empty Sv: SAS-spareplan: Gå 25 procent ned i løn

Indlæg af Plyds Tirs Nov 13, 2012 12:44 am

Jeg mangler stadig at se om SAS ledelsen selv går 30% ned i løn, sådan som de ansatte. (først 15% for 3 mdr. siden med overenskomsten og nu 15% ekstra).

Men nej - disse kriminelt dårlige direktører kan jo ikke drive forretning, kun hæve en fed hyre, og stikke bestyrelser og ejere fine luftkasteller på power Point i øjnene.

Luk dog det gamle lort som SAS reelt er - det har ikke længere nogen berettigelse. Andre kan gøre det både bedre og billigere - uden mine skattekroner.
Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Join date : 13/12/11
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Tilbage til toppen Go down

SAS-spareplan: Gå 25 procent ned i løn Empty Prostituerede gør alt for penge

Indlæg af klogeaage 35 Tirs Nov 13, 2012 12:52 am

SAS s ledelse vil gå så langt som at sælge stjernen for at få til næste gage Twisted Evil
klogeaage 35
klogeaage 35

Antal indlæg : 2555
Join date : 24/10/08
Geografisk sted : Fyn

Tilbage til toppen Go down

SAS-spareplan: Gå 25 procent ned i løn Empty Sv: SAS-spareplan: Gå 25 procent ned i løn

Indlæg af Plyds Tirs Nov 13, 2012 12:54 am

Ja og den slags topmålt idioti betaler man dem fyrstelig for. Det er jo deres eneste overskudsgivende aktivitet. Sælger de det, så er deres cashcow væk, og konkursen kommer snigende.

Det man skal gøre, er at beholde Vidarø og sælge SAS - eller bare lukke det!
Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Join date : 13/12/11
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Tilbage til toppen Go down

SAS-spareplan: Gå 25 procent ned i løn Empty Sv: SAS-spareplan: Gå 25 procent ned i løn

Indlæg af Plyds Tirs Nov 13, 2012 1:13 am

Bossen går KUN 20% ned i løn, mod medarbejdernes 30%, men han lider dog næbbe nogen nød af den grund:

""Rickard Gustafson vil efter sin lønnedgang stadig have en lønpakke på omkring 7 mio. kr. om året.""

Jeg kan finde en ekstra besparelse der på 6 mille om året.
Plyds
Plyds

Antal indlæg : 1632
Join date : 13/12/11
Geografisk sted : Ude-over-kanten

Tilbage til toppen Go down

SAS-spareplan: Gå 25 procent ned i løn Empty Sv: SAS-spareplan: Gå 25 procent ned i løn

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 1 af 2 1, 2  Næste

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum